• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Budowlanych będzie miała dwa pasy

Maciej Naskręt
27 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Betonowanie jednego z dwóch wiaduktów nad przyszłą linią PKM. Oba obiekty będą częścią planowanej dwujezdniowej ul. Budowlanych. Betonowanie jednego z dwóch wiaduktów nad przyszłą linią PKM. Oba obiekty będą częścią planowanej dwujezdniowej ul. Budowlanych.

5-kilometrowa ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska ma dziś niespełna 50-metrowy odcinek dwujezdniowy, a dzięki budowie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w ciągu trzech miesięcy zyska kolejne 150 metrów. Wtedy do gry wejdzie ZDiZ, który drogę o przekroju dwóch jezdni wydłuży do ronda turbinowego, czyli o nieco ponad kilometr. Niebawem ogłoszony zostanie przetarg na projekt tego przedsięwzięcia.



Kierowcy, którzy kilka lat temu narzekali na zamknięcie ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska na wysokości lotniska, za jakiś czas będą mogli - przynajmniej częściowo - odetchnąć z ulgą. Komunikacja w okolicy ma się poprawić dzięki rozbudowie ul. Budowlanych na odcinku od ronda turbinowego zobacz na mapie Gdańska do ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska. Zarząd Dróg i Zieleni niebawem ogłosi przetarg, który wyłoni wykonawcę dokumentacji projektowej rozbudowy tego nieco ponad kilometrowego fragmentu ulicy.

- W tej chwili spółka Pomorska Kolej Metropolitalna buduje w ciągu ul. Budowlanych dwa wiadukty, po których samochody przejadą nad torami. Kawałek za nimi, patrząc od strony ul. Słowackiego, ulica zwęzi się do jednej jezdni. Planujemy jednak przedłużyć obie nitki i dociągnąć je aż do ronda turbinowego - zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Na sporządzenie dokumentacji projektowej Gdańsk zarezerwował w budżecie 130 tys. zł. Projekt ma być gotowy w połowie przyszłego roku.

- Jednojezdniowa ul. Budowlanych nie jest w stanie odbierać ogromnego potoku aut z ronda turbinowego. Chcemy rozwiązać ten problem poprzez rozbudowę ulicy, ale nie będziemy przebudowywać samego ronda turbinowego - mówi Kotłowski.

Na rozbudowanej do dwóch jezdni ul. Budowlanych pojawią się lewoskręty do znajdujących się przy niej zakładów przemysłowych. To może skutkować tym, że dopuszczalna prędkość nie przekroczy tam 50 km/h. Niemniej ruch i tak będzie bardziej płynny niż dziś.

150 metrów dwujezdniowej ul. Budowlanych od PKM-ki

Do rozbudowy ul. Budowlanych w dużej mierze przyczyni się budowa linii PKM. Jej inwestor stawia dwa wiadukty nad powstającą linią kolejową i przystankiem PKM Matarnia. Dzięki temu powstaje 150 m nowej dwujezdniowej drogi.

- Całość powinna być gotowa na przełomie tego i przyszłego roku. Jednak z racji zbliżającej się zimy ten termin może ulec zmianie - zastrzega Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.

Oprócz jezdni w rejonie linii PKM pojawią się przystanki autobusowe i parking dla ok. 140 samochodów. Natomiast dla rowerzystów zostanie przygotowanych ok. 60 stanowisk parkingowych.

Czy rozbudowa ul. Budowlanych ułatwi przejazd w tej części miasta?

Poszerzony wlot z ul. Budowlanych w ul. Słowackiego

W połowie grudnia urzędnicy Zarządu Dróg i Zieleni powinni mieć w ręku także projekt rozbudowy wlotu ul. Budowlanych w ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska.

Obecnie kierowcy dojeżdżający ul. Budowlanych do Matarni mają do dyspozycji tylko dwa pasy ruchu. Lewy służy do jazdy na lewo, na wprost i w prawo. Prawy pas natomiast umożliwia jazdę w kierunku obwodnicy.

Drogowcy chcą dobudować w tym miejscu trzeci pas, który byłby prawoskrętem. Oznaczałoby to, że lewy pas umożliwiałby tylko jazdę w lewo i prosto.

Rozwiązanie ma znacznie upłynnić wyjazd z ul. Budowlanych. O taką zmianę kierowcy prosili już cztery lata temu.

Zobacz średniowieczną świątynię w Matarni, nieopodal której powstaje PKM

Miejsca

Opinie (127)

  • jeszcze o poboczu dla rowerów i pieszych mogliby pomyśleć KONIECZNIE

    • 7 0

  • (2)

    A czy dorzucą do tego choćby wąziutką ścieżkę rowerową? Rowerem przejeżdżam tamtędy z sercem na ramieniu, a samochodem bardzo często kulam się 10km/h za rowerzystą. Ścieżka rowerowa poprawiła by bezpieczeństwo jednych i drugich.

    • 17 1

    • lepiej utwardzone pobocze (1)

      • 0 0

      • co kto lubi, ale połączenie ścieżki rowerowej biegnącej przez Matarnię i tej wzdłuż Nowatorów, to by była przyjemna sprawa :-)

        • 0 0

  • Dopuszczalna prędkość nie przekroczy tam 50 km/h.

    Niemniej ruch i tak będzie bardziej płynny niż dziś. Koniec cytatu.
    W praktyce dopuszczalna prędkość 30 km/h bardziej upłynnia ruch.
    Ukryte założenie, przyjmowane przez autora, że większa prędkość dopuszczalna niż 50 km/h zwiększa płynność ruchu i przepustowość drogi jest fałszywe.

    • 3 2

  • Tylko permanentne wybory

    Może być lepiej, szkoda, że konieczne są zawsze wybory, czyli coś za coś. Szanowni Budyniowi, a może by tak jako ,,przystawka,, do tego dania na Budowlanych, połączyć oba końce ulicy Konrada Guderskiego, bo obecnie jest i śmieszno i straszno. Służby ratunkowe krążą jak ogłupiałe jeśli ktoś niezbyt dokładne określi z którego końca tej ulicy dojechać do potrzebującego, a pomyłka kosztuje i czas i pieniądze bo to kilka kilometrów różnicy.

    • 2 1

  • Nic nie budować!!!
    co by nie zrobić to i tak będą płakać, że jest źle!!!
    Wniskujcie o autostrade do banina to wam usprawni ruch.
    każdy widział jaka jest infrastrukura jak tam sie budował. chciało się mieszkac na wsi, to sie dziwcie, że w 10 min do centrum nie da się dojechać

    • 4 1

  • wreszcie...

    ten kawałek do ronda od słowackiego to był żart...

    • 2 4

  • A Szczurek nie umie nawet porządnie zrobić Chwarznieńskiej z obwodnicą Witomina

    • 3 5

  • CHODNIK I ŚCIEŻKA ROWEROWA (1)

    no w końcuuu..... mam nadzieję, że przy okazji nasi specjaliści od planowania dróg nie zapomną o innych użytkownikach ruchu takich jak PIESI i ROWERZYŚCI, którzy niestety nie mają żadnej alternatywy i obecnie muszą narażać życie wędrując poboczem tuż przy rozpędzonych tirach...

    • 6 1

    • A na ten temat autor nie napisał ani słowa. A piesi i rowerzyści szwendają się po jezdni ryzykując życie.

      • 2 1

  • (2)

    Ciekawe, czy od Matarni do ronda turbinowego przy okazji zostanie zbudowana ścieżka rowerowa. Na ul.Słowackiego i ul. Nowatorów są ścieżki rowerowe. Na ul. Budowlanych ścieżka rowerowa jest niezbędna.

    • 8 4

    • (1)

      Ciekawe kto tak minusowal. Rozumiem, ze wolicie, zeby rowerzysci dalej jechali miedzy samochodami i wtedy bedziecie sie wsciekac, ze wam tamuja ruch?

      • 4 0

      • wolimy ,żeby terrorowerzysci w ogole znikneli z dróg. Mało jest debili co jadą ulicą mimo,ze wzdluz drogi jest sciezka rowerowa albo malo jest takich co na swiatlach wszystkich w korku wyprzedza chodnikiem potem wjezdza na ulice i prowadzi caly peleton samochodow, ktore po jakims czasie (oczywsicie tamujac ruch) znowu go wyprzedza do kolejnych swiateł. Chodnik...i zabawa zaczyna sie od poczatku...

        • 0 0

  • Czas zrobić nowy szeroki dojazd do Żukowa (1)

    przez Czaple na skróty - szeroką arterią.

    • 3 3

    • A czemu tylko do ukowa?

      Ja by od razu cign do Chojnic, Gorzowa, a pniej cay wiat.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Patrol to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane