- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (60 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (69 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (359 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Ułatwienia i utrudnienia na trasie PKM
Podwójne składy pociągów na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej mają rozładować ścisk w godzinach szczytu na trasie z Kartuz. To rozwiązanie będzie funkcjonowało do końca miesiąca. 31 października w życie wejdzie nowy rozkład jazdy, w którym pociągi do Kartuz pojadą częściej, ale między Gdańskiem a Gdynią zabraknie bezpośrednich kursów w godzinach szczytu.
- Ze względu na nadmierne zatłoczenie w pociągach, podjęliśmy decyzję o wydłużeniu składów. Takie rozwiązanie będzie funkcjonowało do czasu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, kiedy liczba wykonywanych kursów na tym odcinku wzrośnie - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Nowy rozkład jazdy będzie wprowadzony już 31 października. O ile pasażerowie na odcinku Gdańsk - Kartuzy dostaną znacznie więcej pociągów niż obecnie, to już na odcinku Gdańsk - Gdynia przez Osową, pasażerowie będą musieli przygotować się przy porannych podróżach na przesiadki między pociągami lub wybór innych środków transportu.
- Dlaczego w nowym rozkładzie jazdy w godzinach porannego szczytu, czyli w godz. 6 - 8, między Wrzeszczem a Gdynią (przez Osową) nie jeździ żaden pociąg, zaś po godz. 8 ten odcinek pokonują aż trzy pociągi, jeden po drugim? - dziwi się nasza czytelniczka, pani Emilia.
To prawda. Pierwszy pociąg w dniu powszednim do Gdyni przez Osową będzie odjeżdżał z Wrzeszcza o godz. 5:33, zaś kolejne kursy zaplanowano dopiero na godz. 8:01, 8:30 i 8:58.
Aktualne rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl oraz w aplikacji mobilnej Trojmiasto.pl
Kolejarze tłumaczą taki rozkład budową nowych przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni, wymuszającą zamknięcie jednego z dwóch torów między Wielkim Kackiem a Gdynią Główną.
- Z uwagi na prowadzone prace inwestycyjne, niektóre pociągi (pięć par) zostaną odwołane na odcinku Gdańsk Osowa - Gdynia Główna. Ich uwzględnienie w rozkładzie jazdy byłoby niemożliwe lub wiązałoby się z koniecznością długich postojów wyrównawczych na stacji Gdańsk Osowa, które spowodowałyby dłuższy czas przejazdu, niż w relacji okrężnej przez Gdańsk Wrzeszcz [i dalej "podstawową" trasą SKM - dop. red.] - wyjaśnia Głuszek.
W czasie 2,5-godzinnej przerwy w porannym kursowaniu pociągów między Wrzeszczem a Gdynią przez Osową, zaplanowano przejazd trzech pociągów z Gdyni do Gdańska oraz jednego do Kościerzyny. Dodatkowo wykonywane będą dwa kursy z Kościerzyny do Gdyni, skomunikowane z pociągami do Wrzeszcza.
- Pociągi te wykorzystują całkowicie przepustowość odcinka Gdynia Główna - Gdynia Wielki Kack w godzinach 2,5-godzinnej przerwy w kursowaniu pociągów aglomeracyjnych - dodaje dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
I to właśnie na pociągi z Kościerzyny będą mogli przesiadać się pasażerowie, jadący z Gdańska do Gdyni między godz. 6 a 8.
Przykładowo, ruszając o godz. 6:16 z Wrzeszcza dotrzemy do Osowej o godz. 6:48. Tam będzie trzeba czekać aż 22 minuty na pociąg do Gdyni. Na ten sam pociąg do Gdyni powinniśmy również zdążyć, startując z Wrzeszcza o godz. 6:36. Wówczas na przesiadkę mamy tylko dwie minuty, ale SKM gwarantuje skomunikowanie pociągów z Wrzeszcza i Kościerzyny.
10-minutowa przerwa na przesiadkę w Osowej przewidziana jest natomiast przy podróży pociągiem, rozpoczynającym bieg we Wrzeszczu o godz. 7:35.
Kolejna zmiana rozkładów planowana jest na połowę grudnia. Wówczas przewiduje się m.in. skierowanie większości pociągów z Kościerzyny do Wrzeszcza (następnie torami dalekobieżnymi do Gdyni) oraz mniejszą liczbę połączeń z Osową.
Miejsca
Opinie (141) 1 zablokowana
-
2016-10-21 16:29
Gdynia oczywiście w poważaniu.... (3)
"Pociągi te wykorzystują całkowicie przepustowość odcinka Gdynia Główna - Gdynia Wielki Kack w godzinach 2,5-godzinnej przerwy w kursowaniu pociągów aglomeracyjnych"
Super wykorzystują:
1.Wrzeszczański do Gdyni z Osowej: 6:06
2.Kościerski do Gdyni z Osowej: 7:10
3.Kościerski do Gdyni z Osowej: 8:17
4. Wrzeszczański do Gdyni z Osowej: 8:33
Miedzy 1.,2. i 3. ponad godzinne odstępy.
Między 3 a 4 - 20 minut.
To się nazywa ułożyć rozkład...
Do Gdyni do roboty zdążyć na pełną godzinę 7.00 lub 8.00 - bez szans.- 17 0
-
2016-10-22 15:37
w d*pę sobie wsadzcie te rozkłady jazdy tępe osły
- 1 0
-
2016-10-22 09:25
Może na tym odcinku jeżdżą też w przeciwnym kierunku (1)
A tor jest tylko jeden
- 0 0
-
2016-10-22 14:04
Prawdopodobnie tak jest. Nie wierze, by organizatorom przewozow nie zalezalo na frekwencji
To byloby nielogiczne, wrecz bezsensowne.
- 0 0
-
2016-10-21 13:49
popołudniowe kursy (1)
Szkoda, że nikt nie wspomniał w artykule o wiecznym problemie we Wrzeszczu : " z którego peronu odjedzie pkm" o tym, że kursów w godzinach powrotnych z pracy jest stanowczo za mało. Na pewno pomogły by zwyczajne usprawnienia czyli miedzy 6 a 9 oraz między 14 a 17 kursy co 15 minut. Sam osobiście miałem wielkie chęci jeździć PKM i odstawić auto niestety kilkukrotny maraton z pracy żeby zdążyć na 16:10 i poszukiwania peronu odstraszyły mnie na tyle, że jeżdżę autem.
- 25 0
-
2016-10-22 15:33
te tępaki się nie nauczą po jakiego czorta było budować stację na osowej skoro pociągów tam coraz mniej postawić peron z desek i by było git. Koszt biletu do gdyni większy niż do gdańska to pitole wolę autem do gdyni albo autobusem
- 0 0
-
2016-10-22 14:39
Brawo!
Nie można dodać opinii o braku parkingu przy przystanku Gdańsk Rębiechowo. Dziwne?
- 2 1
-
2016-10-21 11:39
Zamontujcie w końcu rynienki na schodach jak w cywilizowanym świecie (8)
I przestańcie wciskać kit, że są windy, więc nie trzeba. Wychodzi z pociągu kilka osób z bagażem, wózkami, rowerami i co, trzeba czekać kilka minut aż winda porozwozi wszystkich?
I zaczyna się noszenie rowerów po schodach... Bo tak trudno zamontować rynienki za sto złotych...- 133 5
-
2016-10-22 13:11
rynienki zlikwidowano dla twojego dobra
wg norm jest zbyt stromo byś bezpiecznie sprowadził wózek lub rower. Możesz się tłumaczyć, że sam jesteś w stanie to ocenić biorąc pod uwagę własne umiejętności i ciężar roweru. Mylisz się, albowiem eksperci wiedzą lepiej i oni stanowią prawo - niezależne od społeczeństwa i rozsądku.
- 1 1
-
2016-10-21 11:49
(6)
Wprowadzenie 6 rowerów po schodach trwa krócej niż przewiezienie jednego roweru windą.
I żeby te windy jeszcze zawsze działały... Sama radość nosić na plecach rower z sakwą po schodach w drodze do pracy.
Brak rynienek rowerowych to zwykły sabotaż i celowe utrudnianie życia pasażerom!- 38 4
-
2016-10-21 12:02
W D... mamy wasze rowerowe rynienki (1)
tylko wkurza to normalnych podroznych
- 8 33
-
2016-10-21 14:56
Jak kogoś wkurza, to jednak nienormalny pasażer, czyli sprzeczność w zeznaniach:)
- 13 3
-
2016-10-21 12:29
tylko że z tych rynienek na centralnej trasie skm nikt z rowerami nie korzysta. (3)
palanty wloką rower na plecach po schodach i machają nim zajmując prawie całe schody. a obok rynienka, po której by bez wysiłku prowadził rower
- 7 15
-
2016-10-21 14:35
Jeśli obok byłaby rynienka, po której można bez wysiłku wprowadzić rower, to nikt nie nosiłby go na polecach.
A skoro noszą, to tylko znaczy, że wygodnie wprowadzić się nie da.
A to oznacza, że projektant tego rozwiązania powinien usiąść, popatrzeć jak ludzie z tego korzystają, dlaczego nie korzystają i zastanowić się co spie*rzył, bo że spie*rzył, to jest oczywiste.
To elementarne wyciąganie wniosków, ale jak widać niektórych przerasta.- 17 0
-
2016-10-21 12:41
(1)
a widziałeś te rynienki na strzyży? jakiś idiota zapomniał, że rower ma kierownicę i pedały, które trochę odstają poza linię kół.
Zrobili g*wno, z którego praktycznie nie da się korzystać, zamiast wziąć gotowe, sprawdzone rozwiązanie z dowolnego dworca kolejowego z Danii czy Holandii.
Nie dziwię się, że co bardziej wysportowani niosą rower, skoro wprowadzić go się nie da.
Po prostu Bareja. A potem się pojawiają takie opinie jak Twoja...- 31 2
-
2016-10-21 14:14
wystarczy w pisać w google "bicycle stairway", żeby zobaczyć, jak to powinno być zrobione. Ale u nas jest niestety moda na oryginalność na siłę i wymyślanie koła od zera.
- 14 1
-
2016-10-22 12:53
Rębiechowo, Gdańsk Rębiechowo - o co kaman? Po co Gdańsk w nazwach?
podział administracyjny pomocny jest tylko urzędasom. Turystę i mieszkańca obchodzi rejon - dzielnica, osiedle, obiekt ulica. Może dać np:
Województwo Pomorskie Gdańsk, Port Lotniczy im. Lecha (zwanego przez niektórych Bolesławem) Wałęsy- 0 2
-
2016-10-22 12:48
Nie korzystałem do tej pory bo nie miałem potrzeby , a gdy za miesiąc jestem zmuszony to nie będę miał z czego..
Nie korzystałem do tej pory bo nie miałem potrzeby , a gdy za miesiąc jestem zmuszony to nie będę miał z czego.... o porannych połączeń praktycznie nie ma Gdańsk Wiszące Ogrody do Gdańsk Wrzeszcz/ Gdańsk Główny/ czasami Gdynia - miało być praktycznie, szybko i bez korków a wyjścia nie będzie - chyba jednak kupię drugi samochód...
- 2 0
-
2016-10-21 18:32
Poranne loty (4)
Czemu nie wzięto pod uwagę dojazdu na poranne loty do Londynu, Sztokholmu i innych... ? :(
- 11 1
-
2016-10-21 22:55
Istniał, ale pewnie nikt nie korzystał (2)
- 2 0
-
2016-10-22 07:25
(1)
rano zawsze jest pelny na lotnisko
- 0 1
-
2016-10-22 09:27
No to jest czy go nie ma?
- 0 0
-
2016-10-21 22:23
ktoś musiałby pomyśleć. widocznie nie ma kto
- 3 1
-
2016-10-21 17:11
Dogadajcie się i zelektryfikujcie to wreszcie! (3)
Zelektryfikowana PKMka będzie de facto drugą SKMką, czyli będą mogły być na nią puszczane szybkie, cichsze i dłuższe pociągi elektryczne. W ostateczności niech będą nawet EN57, ale częstotliwość kursów i ładowność pociągów to podstawa. PKP PLK i Panie Struk, dogadajcie się, a wtedy pomożecie!
- 12 1
-
2016-10-21 22:38
a zapomniałeś, że w grudniu w nowym rozkładzie będzie mniej kolejek? zapomniałeś, że PKMka jest deficytowa (1)
czyli że przynosi straty? To za co ta elektryfikacja? włącz myślenie!
- 0 3
-
2016-10-22 09:24
elektryfikacja zmniejszy koszty
Z racji częstych przystanków i jazdy pod górkę zużywa się hektolitry paliwa. Elektryczna kolejka da na tym samym odcinku rachunek za prąd niższy niż rachunek za benzynę. Benzynowej używa się tam gdzie mało przystanków
- 2 2
-
2016-10-22 07:28
przeciez podobno nikt nie jezdzi wydac nastepne 100 mln zeby sie czas przejazdu skrocil o 5 min ?
- 1 1
-
2016-10-22 08:56
Geniusz
Rewelacja będę jeździć Rębiechowa do Gdyni Głównej do pracy przez Kościerzynę lub Kartuzy nie mam więcej pytań dziekuje :/
- 3 3
-
2016-10-22 08:27
Nieudacznicy kolejowi... Ręce opadają. Za nasze pieniądze
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.