- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (60 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (67 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Ułatwienia i utrudnienia na trasie PKM
Podwójne składy pociągów na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej mają rozładować ścisk w godzinach szczytu na trasie z Kartuz. To rozwiązanie będzie funkcjonowało do końca miesiąca. 31 października w życie wejdzie nowy rozkład jazdy, w którym pociągi do Kartuz pojadą częściej, ale między Gdańskiem a Gdynią zabraknie bezpośrednich kursów w godzinach szczytu.
- Ze względu na nadmierne zatłoczenie w pociągach, podjęliśmy decyzję o wydłużeniu składów. Takie rozwiązanie będzie funkcjonowało do czasu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, kiedy liczba wykonywanych kursów na tym odcinku wzrośnie - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Nowy rozkład jazdy będzie wprowadzony już 31 października. O ile pasażerowie na odcinku Gdańsk - Kartuzy dostaną znacznie więcej pociągów niż obecnie, to już na odcinku Gdańsk - Gdynia przez Osową, pasażerowie będą musieli przygotować się przy porannych podróżach na przesiadki między pociągami lub wybór innych środków transportu.
- Dlaczego w nowym rozkładzie jazdy w godzinach porannego szczytu, czyli w godz. 6 - 8, między Wrzeszczem a Gdynią (przez Osową) nie jeździ żaden pociąg, zaś po godz. 8 ten odcinek pokonują aż trzy pociągi, jeden po drugim? - dziwi się nasza czytelniczka, pani Emilia.
To prawda. Pierwszy pociąg w dniu powszednim do Gdyni przez Osową będzie odjeżdżał z Wrzeszcza o godz. 5:33, zaś kolejne kursy zaplanowano dopiero na godz. 8:01, 8:30 i 8:58.
Aktualne rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl oraz w aplikacji mobilnej Trojmiasto.pl
Kolejarze tłumaczą taki rozkład budową nowych przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni, wymuszającą zamknięcie jednego z dwóch torów między Wielkim Kackiem a Gdynią Główną.
- Z uwagi na prowadzone prace inwestycyjne, niektóre pociągi (pięć par) zostaną odwołane na odcinku Gdańsk Osowa - Gdynia Główna. Ich uwzględnienie w rozkładzie jazdy byłoby niemożliwe lub wiązałoby się z koniecznością długich postojów wyrównawczych na stacji Gdańsk Osowa, które spowodowałyby dłuższy czas przejazdu, niż w relacji okrężnej przez Gdańsk Wrzeszcz [i dalej "podstawową" trasą SKM - dop. red.] - wyjaśnia Głuszek.
W czasie 2,5-godzinnej przerwy w porannym kursowaniu pociągów między Wrzeszczem a Gdynią przez Osową, zaplanowano przejazd trzech pociągów z Gdyni do Gdańska oraz jednego do Kościerzyny. Dodatkowo wykonywane będą dwa kursy z Kościerzyny do Gdyni, skomunikowane z pociągami do Wrzeszcza.
- Pociągi te wykorzystują całkowicie przepustowość odcinka Gdynia Główna - Gdynia Wielki Kack w godzinach 2,5-godzinnej przerwy w kursowaniu pociągów aglomeracyjnych - dodaje dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
I to właśnie na pociągi z Kościerzyny będą mogli przesiadać się pasażerowie, jadący z Gdańska do Gdyni między godz. 6 a 8.
Przykładowo, ruszając o godz. 6:16 z Wrzeszcza dotrzemy do Osowej o godz. 6:48. Tam będzie trzeba czekać aż 22 minuty na pociąg do Gdyni. Na ten sam pociąg do Gdyni powinniśmy również zdążyć, startując z Wrzeszcza o godz. 6:36. Wówczas na przesiadkę mamy tylko dwie minuty, ale SKM gwarantuje skomunikowanie pociągów z Wrzeszcza i Kościerzyny.
10-minutowa przerwa na przesiadkę w Osowej przewidziana jest natomiast przy podróży pociągiem, rozpoczynającym bieg we Wrzeszczu o godz. 7:35.
Kolejna zmiana rozkładów planowana jest na połowę grudnia. Wówczas przewiduje się m.in. skierowanie większości pociągów z Kościerzyny do Wrzeszcza (następnie torami dalekobieżnymi do Gdyni) oraz mniejszą liczbę połączeń z Osową.
Miejsca
Opinie (141) 1 zablokowana
-
2016-10-21 11:41
a mialo byc tak fajnie.. (3)
Szybko, wygodnie i punktualnie.. Ta inwestycja to publiczne pieniadze wyrzucone w bloto.
- 51 41
-
2016-10-21 15:40
Jest szybko wygodnie i punktualnie. Codziennie jadę PKM i nie wyobrażam sobie, żeby mogło być inaczej...
- 7 0
-
2016-10-21 15:00
Sokoro jest pełno pasażerów, a jest, to znaczy, że inwestycja potrzebna
Miejmy tylko nadzieję, że z czasem skończą się budowy, przebudowy, modernizacje i takie tam oraz że wprowadzą zintegrowany bilet.
- 11 0
-
2016-10-21 11:55
... w błoto raczej nie , tylko zarząd jest nie poradny i mało inowacyjny . Zmienić ludzi na stołkach na bardziej zaangarzowanych . Wielu chciałoby korzystać , lecz rozkład , ceny , chaos nie pozwalają.
- 21 1
-
2016-10-21 13:48
dlaczego?! (1)
Dlaczego bilet miesięczny w pierwszej strefie Warszawy (ok. 35-40km średnicy) na wszystkie środki komunikacji może kosztować poniże 100pln a w Trójmieście dwa i pół raza (!) więcej -> 240pln?
Dlaczego SKM wycofuje się z ulg handlowych?- 17 0
-
2016-10-21 15:24
na bani
To nie warszawa krawaciarzu. Jak się nie podoba to won do "stolycy"
- 1 13
-
2016-10-21 12:29
Nie rozumiem założenia. (1)
Większość ludzi rozpoczyna pracę o godzinie 08:00. Pracując w np. Centrum Gdańska, po opuszczeniu PKM ludzie muszą mieć jeszcze czas na dotarcie do miejsca pracy i kupienie sobie śniadanka po drodze. Możliwości wyboru godzin dojazdu są dwie: albo będziesz w Gdańsku o 06:41 albo o 07:58. Jest to co najmniej głupie, a na pewno nieprzemyślane. Potem się dziwią, ze ludzie i tak wybierają samochód.....a przecież uruchomili "fajny" transport!
- 39 0
-
2016-10-21 14:41
to samo z dojazdem do Gdyni!
- 5 0
-
2016-10-21 14:30
Skandal!!
to jest skandal, ze w godzinach szczytu brak jest połączenia wrzeszcz - osowa gdynia główna. Kompletna porażka. Brak słów. Żadne to tłumaczenie, że budowane są nowe przystanki, niech budują poza godzinami szczytu, a dadzą ludziom do pracy dojechać! Powtarzam skandal!! PKM traci przez to pasażerów. Ja ponownie przesiadłam się do auta. Koniec z PKM.
- 20 1
-
2016-10-21 14:20
Panie Głuszek
Niech Pan wreszcie przestanie gadać, tylko pojeździ SKM i PKM, i popatrzy kiedy ludzi jest dużo, kiedy mniej i dostosuje długość i częstotliwość składów do zapotrzebowania. SKM i PKM ma w większości własne tory, więc nie musi się dostosowywać do innych przewoźników. A gadanie o obciążeniu linii Gdańsk-Sopot-Gdynia jest niepoważne - można puszczać składy częściej. A jak nie - to przynajmniej dłuższe.
I nich Pan wreszcie dogada się z resztą trójmiejskich przewoźników w ramach MZKZG, bo ludzie z innych miast się z nas śmieją - jedna "metropolia" a systemów biletów tyle, że mieszkańcy się nie odnajdują. Jeśli potrzeba jakiegoś wzoru - proszę się przejechać do Warszawy.
pozdrawiam,- 22 0
-
2016-10-21 14:17
PKM jest dla urzędników a nie dla pasażerów.
- 11 0
-
2016-10-21 14:11
A z lotniska najpóźniej o 22:24
Taksówkarze dziękują.
- 26 0
-
2016-10-21 14:01
szkoda gadać
O ile pasażerowie na odcinku Gdańsk - Kartuzy dostaną znacznie więcej pociągów niż obecnie, to już na odcinku Gdańsk - Gdynia przez Osową, pasażerowie będą musieli przygotować się przy porannych podróżach na przesiadki między pociągami lub wybór innych środków transportu.To po co ta cała PKM jesli w XXI wieku trzeba będzie się przesiadać do innego pociągu lub wybierać inny środek transportu???pieniądze wyrzucone w błoto.Polacy nic się nie stało polacy nic się nie stało!!!!
- 23 1
-
2016-10-21 13:50
Gdansk Politechnika
Kiedy PKM badzie mialo tam przystanek
- 1 4
-
2016-10-21 13:39
To byl dobry sposob na dojazd na matarnie z gdyni
Dali ciala
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.