• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ułatwienia i utrudnienia na trasie PKM

Krzysztof Koprowski
21 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Wydłużone składy pociągów na trasie PKM będą kursowały tylko do 31 października.
  • Wydłużone składy pociągów na trasie PKM będą kursowały tylko do 31 października.
  • Wydłużone składy pociągów na trasie PKM będą kursowały tylko do 31 października.

Podwójne składy pociągów na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej mają rozładować ścisk w godzinach szczytu na trasie z Kartuz. To rozwiązanie będzie funkcjonowało do końca miesiąca. 31 października w życie wejdzie nowy rozkład jazdy, w którym pociągi do Kartuz pojadą częściej, ale między Gdańskiem a Gdynią zabraknie bezpośrednich kursów w godzinach szczytu.



Czy w porannym szczycie powinno być więcej pociągów z Gdańska do Gdyni przez Osową?

Od poniedziałku pociągi, ruszające z Kartuz do Wrzeszcza o godz. 4:40 i 6:55 oraz z Wrzeszcza do Kartuz o godz. 5:50, zostały wydłużone do dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych: dwu- i trójczłonowych pojazdów, zdolnych przewieźć jednorazowo ok. 600 pasażerów.

- Ze względu na nadmierne zatłoczenie w pociągach, podjęliśmy decyzję o wydłużeniu składów. Takie rozwiązanie będzie funkcjonowało do czasu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, kiedy liczba wykonywanych kursów na tym odcinku wzrośnie - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Nowy rozkład jazdy będzie wprowadzony już 31 października. O ile pasażerowie na odcinku Gdańsk - Kartuzy dostaną znacznie więcej pociągów niż obecnie, to już na odcinku Gdańsk - Gdynia przez Osową, pasażerowie będą musieli przygotować się przy porannych podróżach na przesiadki między pociągami lub wybór innych środków transportu.

Rozkład jazdy w dni powszednie od 31 października na odcinku Gdynia Główna - Gdańsk Osowa / Kartuzy - Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Główny. Rozkład jazdy w dni powszednie od 31 października na odcinku Gdynia Główna - Gdańsk Osowa / Kartuzy - Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Główny.
- Dlaczego w nowym rozkładzie jazdy w godzinach porannego szczytu, czyli w godz. 6 - 8, między Wrzeszczem a Gdynią (przez Osową) nie jeździ żaden pociąg, zaś po godz. 8 ten odcinek pokonują aż trzy pociągi, jeden po drugim? - dziwi się nasza czytelniczka, pani Emilia.
To prawda. Pierwszy pociąg w dniu powszednim do Gdyni przez Osową będzie odjeżdżał z Wrzeszcza o godz. 5:33, zaś kolejne kursy zaplanowano dopiero na godz. 8:01, 8:30 i 8:58.

Aktualne rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl oraz w aplikacji mobilnej Trojmiasto.pl

Rozkład jazdy w dni powszednie od 31 października na odcinku Gdańsk Główny - Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna / Kartuzy. Rozkład jazdy w dni powszednie od 31 października na odcinku Gdańsk Główny - Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna / Kartuzy.
Kolejarze tłumaczą taki rozkład budową nowych przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni, wymuszającą zamknięcie jednego z dwóch torów między Wielkim Kackiem a Gdynią Główną.

- Z uwagi na prowadzone prace inwestycyjne, niektóre pociągi (pięć par) zostaną odwołane na odcinku Gdańsk Osowa - Gdynia Główna. Ich uwzględnienie w rozkładzie jazdy byłoby niemożliwe lub wiązałoby się z koniecznością długich postojów wyrównawczych na stacji Gdańsk Osowa, które spowodowałyby dłuższy czas przejazdu, niż w relacji okrężnej przez Gdańsk Wrzeszcz [i dalej "podstawową" trasą SKM - dop. red.] - wyjaśnia Głuszek.
W czasie 2,5-godzinnej przerwy w porannym kursowaniu pociągów między Wrzeszczem a Gdynią przez Osową, zaplanowano przejazd trzech pociągów z Gdyni do Gdańska oraz jednego do Kościerzyny. Dodatkowo wykonywane będą dwa kursy z Kościerzyny do Gdyni, skomunikowane z pociągami do Wrzeszcza.

Utrudnienia w kursowaniu pociągów SKM do Gdyni Głównej po trasie PKM-ki podyktowane są budową nowych przystanków. Utrudnienia w kursowaniu pociągów SKM do Gdyni Głównej po trasie PKM-ki podyktowane są budową nowych przystanków.
- Pociągi te wykorzystują całkowicie przepustowość odcinka Gdynia Główna - Gdynia Wielki Kack w godzinach 2,5-godzinnej przerwy w kursowaniu pociągów aglomeracyjnych - dodaje dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
I to właśnie na pociągi z Kościerzyny będą mogli przesiadać się pasażerowie, jadący z Gdańska do Gdyni między godz. 6 a 8.

Przykładowo, ruszając o godz. 6:16 z Wrzeszcza dotrzemy do Osowej o godz. 6:48. Tam będzie trzeba czekać aż 22 minuty na pociąg do Gdyni. Na ten sam pociąg do Gdyni powinniśmy również zdążyć, startując z Wrzeszcza o godz. 6:36. Wówczas na przesiadkę mamy tylko dwie minuty, ale SKM gwarantuje skomunikowanie pociągów z Wrzeszcza i Kościerzyny.

10-minutowa przerwa na przesiadkę w Osowej przewidziana jest natomiast przy podróży pociągiem, rozpoczynającym bieg we Wrzeszczu o godz. 7:35.

Kolejna zmiana rozkładów planowana jest na połowę grudnia. Wówczas przewiduje się m.in. skierowanie większości pociągów z Kościerzyny do Wrzeszcza (następnie torami dalekobieżnymi do Gdyni) oraz mniejszą liczbę połączeń z Osową.

Miejsca

Opinie (141) 1 zablokowana

  • rozklad

    cytat ze strony PKM
    "Po powrocie pociągów na linię PKM, od 4 do 30 września przewiozły one 157 tysięcy pasażerów, z czego 82,5 tys. na odcinku Gdańsk Wrzeszcz Gdynia Główna, 29,2 tys. na trasie Kartuzy Gdańsk Wrzeszcz i 45 tys. w relacji Kościerzyna Gdynia Główna "

    jak widac na powyzszym najwiecej pasazerow na trasie Wreszcz - Gdynia gl .... a poranny rozklad w dni powszednie ... UWAGA :Gdansk Wrzeszcz - Gdynia Glowna : 5 .33 - 6.23 I 8.00 - 8.46 ! mysle ,ze darwin by sie nie odnalazl w swoich teoriach widzac jakie imbecyle tam pracuja !

    • 1 0

  • dzielna kadra PKM

    samoloty laduja co 20 min a pkm jezdzi do wrzescza co 54 min w godzinach popoludniowych !!!!!
    czyzby logistyka zajmowali sie wybitni Misiewicze ??
    PKM trzyma poziom :o)

    • 0 0

  • Szybciej

    A trochę szybciej nie można? Obiecywano skrócenie czasu podróży a z nowych rozkładów wynika, że będą tak samo wolno jeździły. PKM- Powolna Kolej Metropolitalna

    • 0 0

  • Co co jest za Twór??

    Czyli trasa pomiędzy Lotniskiem a Gdynią przez Osowe właściwie nie ma połączeń.
    Teraz jest tłumaczenie, ze są budowane nowe przystanki i tak będzie przez kolejne lata!
    Może szanowny Pan Prezes SKM/PKM czy jak to zwał przejedzie się raz pomiędzy 7 a 9 rano i zobaczy ja fajnie jechac do pracy czymś czego NIE MA bo kursuje tylko jeden pociąg
    I to miał być twór dla ludzi...

    • 0 0

  • Dojazd do lotniska

    PKM miała ułatwić dojazd do lotniska...
    Najwięcej samolotów startuje ok 6 i niestety z Gdyni na te samoloty nie dojedziemy, jest tylko jedno połączenie o 3.55 to jakoś żart. Podobnie ma się sytuacja z powrotem z lotniska do Gdyni dużo samolotów ładuje ok 23-24 a o tej porze to już pociągów nie ma . Masakra myślę że dopasowanie kursów pkm do godzin szczytu na lotnisku znacznie zwiększyłoby frekwencję w pociągach.

    • 0 0

  • (4)

    w Warszawie bilet miesięczny kosztuje 110 zł i obejmuje metro, tramwaje, autobusy, koleje skm i mazowieckie

    • 31 0

    • Ale tylko na terenie Warszawy zapomniałeś dodać.

      • 0 0

    • Wyprowadź się do Warszawy skoro jesteś tak zachwycony stolicą

      • 1 0

    • dlug

      Co się dziwisz ,dłygi trzeba spłacac.ECS 330 milionów.stadion
      miliard ,Muzeum II wijny światowej prawie pół miliarda i ta nieszczęsna PKM prawie miliard i co sie bziwić!!!!!!!

      • 1 0

    • na bani

      To nie warszawa krawaciarzu.

      • 1 9

  • połowa tych co tam planuje znalazło pracę w pkm chyba po znajomości i taki tego finał że rano pomiędzy godzinami szczytu puszczają co 10 minut pusty skład a jak się godziny szczytu zaczynają to jeżdżą zatłoczone masakra, zrozumcie jedno to się człowiek ma dostosować a nie PKM- ka do potrzeb człowieka, jak jeżdżą zadziej to po prostu będzie musiał wyjść i 10-15 minut poczekać na prszystanku jak miało to miejsce 10-15-20 lat temu i tyle w temacie

    • 3 0

  • Jaki my mamy transport zbiorowy?

    Skoro paliwo do samochodu jest trochę droższe od biletu miesięcznego. Samo pokazanie fotki ile to samochodów zastępuje jeden autobus jakoś do mnie nie przemawia bo autobus pali 5 razy więcej to bilet miesięczny powinien kosztować. 40- 50 zł. Ile biletów trzeba kupić by pokryć pensję prezesów wszystkich spóleczek?

    • 1 0

  • kombinują jak koń pod górę (12)

    bilet miesięczny za 100/120zł na całe trójmiasto jest potrzebny, a nie dziesiątki spółek z prezesami i zarządami od wagonów, torów i lokomotyw.

    • 198 4

    • jestem pewien, że (8)

      wiele osób kupiłoby za taką kwotę ten bilet nawet na wszelki wypadek. to nie majątek, a zawsze można podjechać czymkolwiek gdziekolwiek.
      a teraz, bilet metropolitalny za 250zł. rozbój w biały dzień. żeby stołki prezesi spółek mogli utrzymywać

      • 57 1

      • Za 200-300 to tankuję miesięcznie samochód

        i mam metropolitalne przejazdy gdzie chcę i jak chcę.

        • 2 0

      • za 140 mozesz miec na wszystko w ramach Gdanska i Sopotu albo Gdyni i Sopotu. (4)

        A jak ci sie kiedys zdarzy pojechac do Gdyni to masz bilet za 3 zl. Mozna kupic za pomoca sky casha (apka na telefon).

        Sadze, ze jesli dzisiaj ktos nie jezdzi to zmiana ceny nie poskutkowalaby az tak dobrze. Co innego, gdyby poprawiono oferte. Szybciej, czesciej, czysciej. Lepsza informacja pasazerska, lepsza organizacja.

        Cena moze byc wysoka, jesli bedzie sie poruszac szybciej niz samchodem.

        • 2 17

        • No to jesteś w wielkim błędzie. Dobra cena na całe 3 city zdziałałaby cuda, jestem pewien. (2)

          A za te 200 zł to bilet powinien obejmować cała metropolie, za 300zl to praktycznie województwo.

          • 20 1

          • sama cena nie zdziała cudów jeśli będziesz miał przesiadkę w Borkowie 20 min. (1)

            w dwie strony 40 min samego czekania w plecy. Lepiej kupić szrota i nim dojeżdzać. Może "drożej" ale tylko wtedy gdy nie liczysz kosztu swojego czasu.

            • 1 0

            • Masz racje. 20 minut to lekka przesada. 10 minut brzmi lepiej i jest przyzwoita granica oczekiwania na przesiadke

              • 1 0

        • to i tak drożej niż w Warszawie

          • 15 1

      • (1)

        Za metropolitalny zapłaciłam teraz 220 zł, bo nagle zniknął bilet 2 organizatorów za 200 zł. Rozbój w biały dzień!

        • 29 2

        • taki trynd

          Tego typu "zaskoków" jest znacznie więcej. "Zaskakujące" jest, że zawsze w góre... ;)

          • 14 0

    • Bardzo dobry pomysl. Ten bilet powinien tez obejmować Pendolino np Oliwa - Śródmieście

      • 3 0

    • o cho (1)

      jeden z tryliarda prezesów spółki komunikacyjnej w trojmiescie wstał i dał minusa. "nie da się taniej bo się nie da" cmok w krok prezesie

      • 37 1

      • na taką pieszczotę...

        ...to trzeba zasłużyć... ;)

        • 5 0

  • (6)

    Jak już jesteśmy przy utrudnianiu pasażerom korzystania z PKM to mam dwa pytania:

    1. Dlaczego nie zrobiono zejść z peronów Strzyża od strony Grunwaldzkiej? Byłoby dużo bliżej "z buta" do Alchemii, OBC, marketów i reszty mieszczących się firm niż schodzić do Wita Stwosza i wracać się przez Abrahama. Przesiadka na tramwaj w niczym nie pomaga, bo z przystanków wzdłuż Wita Stwosza jest daleko.

    2. Czemu te pociągi tak masakrycznie wolno jeżdżą???!!! Nawet z górki nie rozpędzają się do więcej jak 40km/h, pod górkę to ma się ochotę wysiąść i popchać. To po diabła było testować linię do 150km/h i lokomotywa zapier... aż miło było patrzeć i marzyć, że pociągi też ze stówką będą poginać. I nie gadać mi tu o podmyciu torów, bo przed ulewą ślimaczyły się tak samo. Argument , że pod górkę nie dają rady też jest z d..., bo albo trzeba było kupić składy, które mają odpowiednią moc silnika albo od razu zelektryfikować linię. Poza tym w dół to nawet "na luzie " szybciej by się toczyły. To ma być szybki codzienny dojazd do pracy a nie wycieczka krajoznawcza.

    • 57 2

    • (2)

      i dlaczego nie zbudowano dojścia do przystanku od strony myśliwskiej ? ludzie chodzą w błocie bez oświetlenia ;] ...gdańsk Adamowicza

      • 7 3

      • (1)

        gdansk i adamowicz projektowali ?

        • 1 1

        • miasto gdańsk

          • 0 0

    • Odpowiedź jest prosta (1)

      Oszczędność paliwa.

      • 10 0

      • Fakt, predkosci na linii PKM sa porazajace. Pomimo wczesniejszych optymistycznych testow dynamicznych.

        Wczesniej sadzilem, ze tak nowoczesna kolej to bedzie poruszac sie przynajmniej 80-100-120 pomiedzy przystankami. Niesamowite jak bardzo bylem w bledzie. Z tego powodu bardzo zmienilo sie moje nastawienie do tej kolejki. I zapewne nie jestem w tym odczuciu odosobniony. Zmiencie to koniecznie.

        • 1 0

    • W Gdańsku jeździ do 70km/h

      Okolice lotniska, Osowy i Gdyni do setki, bo są rzadziej przystanki. Często z ciekawości patrzyłem na gpsa.
      Faktem jest natomiast, że ruszanie pod górę jest słabiutkie.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Infiniti znajduje się w:

 

Najczęściej czytane