• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Używane auta na abonament - ile to kosztuje?

mJ
20 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wynajmowanie aut, również używanych, jest coraz bardziej popularne. Wynajmowanie aut, również używanych, jest coraz bardziej popularne.

Abonament na samochód to forma finansowania, która każdego roku zyskuje na popularności. Coraz więcej osób decyduje się na wynajem auta pokontraktowego. Sprawdź, jakimi modelami możesz jeździć za 800, 1000 i 1500 zł miesięcznie.



Abonament na samochód to twoim zdaniem dobre rozwiązanie?

Abonament na samochód to forma finansowania, odmienna od leasingu czy kredytu. Umożliwia stałe użytkowanie pojazdu za ustaloną z góry, a płaconą w systemie miesięcznym kwotę. Bez konieczności kupowania samochodu na własność.

W abonamencie dostępne są zarówno auta nowe, jak i używane, które są bardzo popularne w Polsce, głównie ze względu na niższą cenę. Z analizy opracowanej przez zespół Master1.pl wynika, że trzyletnim samochodem w abonamencie można jeździć już za 719 zł miesięcznie.

Ile kosztuje pokontraktowe auto na abonament?



- W ostatnich tygodniach obserwujemy rosnącą liczbę zapytań od klientów, którzy szacują, ile z miesięcznego budżetu mogą przeznaczyć na koszt związany z opłaceniem abonamentu za samochód i z jakiego modelu w podanej kwocie mogliby korzystać. Dlatego wybraliśmy trzy popularne warianty cenowe miesięcznego abonamentu: 800, 1000 i 1500 zł i na ich podstawie opracowaliśmy kilka propozycji samochodów dostępnych na naszej platformie - zdradza Grzegorz Grodecki, dyrektor zarządzający Master1.pl.
Analiza została przygotowana z uwzględnieniem wersji abonamentu, który spłaca się w równych miesięcznych czynszach, bez opłaty na start, przez 24 miesiące. Po upływie tego czasu można wymienić auto na kolejne. W cenę wliczony jest pakiet ubezpieczeń, koordynacja likwidacji szkód, samochód zastępczy oraz organizacja zleceń serwisowych i wymiany opon.

Małe miejskie auto do 800 zł



W wariancie cenowym nieprzekraczającym 800 zł miesięcznie można znaleźć małe miejskie auta popularnych marek, służące do codziennego poruszania się do pracy i załatwiania bieżących spraw. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:

  • Hyundai i20 (2014, silnik 1.1 CRDi) - 719 zł brutto
  • Peugeot 208 (2014, silnik 1.2 VTi) - 762 zł brutto
  • Skoda Fabia (2014, silnik 1.2 TSI) - 786 zł brutto

Kompaktowe auta popularnych marek do 1000 zł



Gdy zwiększymy budżet o około 200 zł, lista dostępnych na rynku modeli będzie zdecydowanie dłuższa.

  • Kia Rio (2014, silnik diesla 1.2) - 816 zł brutto
  • Nissan Note (2014, silnik diesla 1.5) - 821 zł brutto
  • Skoda Rapid (2014 r, silnik 1.2 TSI) - 866 zł brutto
  • Opel Astra hatchback (2014 r, silnik 1.3 CDTI) - 870 zł brutto
  • Reanult Clio (2015 r, silnik 1.5 dCi) - 928 zł brutto
  • Ford Focus kombi (2014 r, 1.6 TDCi) - 947 zł brutto
  • Hyundai i30 (2014 r, 1.4 benzyna) - 949 zł brutto

SUV-y, komfortowe sedany i duże kombi do 1500 zł



W miesięcznym czynszu nieprzekraczającym 1 500 zł można korzystać z o wiele bardziej zaawansowanych technologicznie samochodów, odpowiednich dla wymagających użytkowników. To m.in. popularne na polskich drogach SUV-y, komfortowe sedany, rodzinne kombi oraz dobrze wyposażone kombivany. Entuzjaści samochodów o większych gabarytach mogą wybierać m.in. z:

  • Opel Combo Tour (2015 r, 1.3 CDTI) - 1 001 zł brutto
  • Peugeot 508 (2013 r, 2.0 HDi) - 1 051 zł brutto
  • Skoda Octavia Ambition (2014 r, 1.4 TSI) - 1063 zł brutto
  • Hyundai i40 Business (2015 r, 1.7 CRDI) - 1 398 zł brutto
  • Hyundai Tucson Comfort (2016 r, 1.6 GDI) - 1 399 zł brutto
  • Volkswagen Passat Comfortline (2014 r, 2.0 TDI) - 1 400 zł brutto

- Opracowane zostały jedynie trzy najpopularniejsze przedziały cenowe, ale w ofercie abonamentowej można korzystać również z aut marek premium. Dla klientów ceniących sobie przede wszystkim prestiż dostępne są m.in. modele takich marek jak Audi, BMW czy Jaguar. Miesięczny koszt czynszu za korzystanie z tych samochodów zaczyna się od około 2 tys. zł brutto - dodaje Grodecki.
mJ

Miejsca

Opinie (85) 2 zablokowane

  • Pojawiła się tzw. trzecia opcja ... (1)

    Pierwsza to leasing i nie wymaga komentowania. Drugą opcją był najem długoterminowy, gdzie raty czynsz miesięczny jest niższy od raty leasingowej, ale uwzględnia przeglądy, ubezpieczenie naprawy. Najemca płaci tylko za paliwo i płyn do spryskiwaczy. Ta opcja jest lepsza przy założeniu, że nie będziemy wykupywać samochodu bo jeśli mamy taki zamiar to lepszy jest klasyczny leasing.
    W prezentowanej w artykule opcji mamy jeszcze inne rozwiązanie (tak zakładam). Za mało jednak szczegółów by ocenić jej "atrakcyjność". Rodzą się bowiem następujące pytania:
    - jaki jest limit kilometrów (wiadomo że nie pozwolą "natłuc" za dużo lub policzą np. 2 zł za każdy nadlimitowy przebieg)
    - jak wygląda kwestia opłat za ubezpieczenie,
    - jak wygląda kwestia przeglądów i napraw (w końcu to samochody używane, bez gwarancji)
    Tak w ogólnym zarysie.

    • 5 0

    • Napisałem wyżej...

      Korzystam z abonamentu w Leaseplanie. Wcześniej własnie w Masterlease ale wybrałem lepsza firmę właśnie w Leaseplan - lepsze auta i oferta
      Limit do 40 tys rocznie, przeglądy gwarancja i nówka auto w leaseplanie z oponami zimowymi itd plus pełen pakiet ubezpieczeń. Nic kompletnie mnie nie obchodzi oprócz benzyny i płynu do spryskiwaczy. Już nigdy nie kupię auta - jedynie abonament! A jesli chodzi o leasing to co mi zostaje po wykupie auta jesli ono straciło na wartości??? I tak płacę i tak..na firmę to bez różnicy...Tak mam nówke auto z salonu.

      • 5 1

  • Sam pomysł jest całkiem sensowny i na pewno jest sporo potencjalnych klientów takiej formy (2)

    Natomiast wg mnie jeszcze jest zbyt mała konkurencja na rynku a co za tym idzie zbyt wysokie ceny abonamentów na samochód.

    • 46 3

    • (1)

      polecam polska flote

      • 1 7

      • na stronie mają ceny od czapy i umowy na 60 mies

        • 4 0

  • a o kosztach po zakończeniu najmu nie łaska ludzi poinformować?

    najlepiej fotele, kierownicę owinąć folią aby przy odbiorze nie trzeba było uiścić "opłaty za ponadnormatywne zużycie" he he he

    • 14 3

  • Ceed (1)

    Od roku jeżdżę kia ceed z Borkowa koło Żukowa.
    Wynajem jest bezproblemowy cz krótki czy długi najem wszystko mam w cenie .
    Różnica miesięcznie z utratą wartości obsługa itd to przepłacam 300zł. a co 2 lata będę miał nowe auto .
    Polecam Polską flotę.

    • 7 26

    • na stronie mają drogie abonamenty i umowy na 60 mies

      Więc gdzie tu profit?

      • 11 2

  • bardzo fajna sprawa

    tylko po co jeździć kilkuletnim autem? Identyczny system oferuje niemal każdy dealer nowych samochodów. Dla przykładu ford multiopcje- jest wariant bez wkładu własnego, opłacasz tylko spadek wartości samochodu. Co więcej później możesz sobie to auto wykupić na stałe, albo bierzesz kolejne nowe. Także opcje są różne, a jeśli w artykule nie chcemy na siłę o tym wspominać to warto chociaż dopisać, że to materiał sponsorowany

    • 33 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

"Gelenda" to popularny przydomek którego modelu?

 

Najczęściej czytane