• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Używane auta na abonament - ile to kosztuje?

mJ
20 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wynajmowanie aut, również używanych, jest coraz bardziej popularne. Wynajmowanie aut, również używanych, jest coraz bardziej popularne.

Abonament na samochód to forma finansowania, która każdego roku zyskuje na popularności. Coraz więcej osób decyduje się na wynajem auta pokontraktowego. Sprawdź, jakimi modelami możesz jeździć za 800, 1000 i 1500 zł miesięcznie.



Abonament na samochód to twoim zdaniem dobre rozwiązanie?

Abonament na samochód to forma finansowania, odmienna od leasingu czy kredytu. Umożliwia stałe użytkowanie pojazdu za ustaloną z góry, a płaconą w systemie miesięcznym kwotę. Bez konieczności kupowania samochodu na własność.

W abonamencie dostępne są zarówno auta nowe, jak i używane, które są bardzo popularne w Polsce, głównie ze względu na niższą cenę. Z analizy opracowanej przez zespół Master1.pl wynika, że trzyletnim samochodem w abonamencie można jeździć już za 719 zł miesięcznie.

Ile kosztuje pokontraktowe auto na abonament?



- W ostatnich tygodniach obserwujemy rosnącą liczbę zapytań od klientów, którzy szacują, ile z miesięcznego budżetu mogą przeznaczyć na koszt związany z opłaceniem abonamentu za samochód i z jakiego modelu w podanej kwocie mogliby korzystać. Dlatego wybraliśmy trzy popularne warianty cenowe miesięcznego abonamentu: 800, 1000 i 1500 zł i na ich podstawie opracowaliśmy kilka propozycji samochodów dostępnych na naszej platformie - zdradza Grzegorz Grodecki, dyrektor zarządzający Master1.pl.
Analiza została przygotowana z uwzględnieniem wersji abonamentu, który spłaca się w równych miesięcznych czynszach, bez opłaty na start, przez 24 miesiące. Po upływie tego czasu można wymienić auto na kolejne. W cenę wliczony jest pakiet ubezpieczeń, koordynacja likwidacji szkód, samochód zastępczy oraz organizacja zleceń serwisowych i wymiany opon.

Małe miejskie auto do 800 zł



W wariancie cenowym nieprzekraczającym 800 zł miesięcznie można znaleźć małe miejskie auta popularnych marek, służące do codziennego poruszania się do pracy i załatwiania bieżących spraw. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:

  • Hyundai i20 (2014, silnik 1.1 CRDi) - 719 zł brutto
  • Peugeot 208 (2014, silnik 1.2 VTi) - 762 zł brutto
  • Skoda Fabia (2014, silnik 1.2 TSI) - 786 zł brutto

Kompaktowe auta popularnych marek do 1000 zł



Gdy zwiększymy budżet o około 200 zł, lista dostępnych na rynku modeli będzie zdecydowanie dłuższa.

  • Kia Rio (2014, silnik diesla 1.2) - 816 zł brutto
  • Nissan Note (2014, silnik diesla 1.5) - 821 zł brutto
  • Skoda Rapid (2014 r, silnik 1.2 TSI) - 866 zł brutto
  • Opel Astra hatchback (2014 r, silnik 1.3 CDTI) - 870 zł brutto
  • Reanult Clio (2015 r, silnik 1.5 dCi) - 928 zł brutto
  • Ford Focus kombi (2014 r, 1.6 TDCi) - 947 zł brutto
  • Hyundai i30 (2014 r, 1.4 benzyna) - 949 zł brutto

SUV-y, komfortowe sedany i duże kombi do 1500 zł



W miesięcznym czynszu nieprzekraczającym 1 500 zł można korzystać z o wiele bardziej zaawansowanych technologicznie samochodów, odpowiednich dla wymagających użytkowników. To m.in. popularne na polskich drogach SUV-y, komfortowe sedany, rodzinne kombi oraz dobrze wyposażone kombivany. Entuzjaści samochodów o większych gabarytach mogą wybierać m.in. z:

  • Opel Combo Tour (2015 r, 1.3 CDTI) - 1 001 zł brutto
  • Peugeot 508 (2013 r, 2.0 HDi) - 1 051 zł brutto
  • Skoda Octavia Ambition (2014 r, 1.4 TSI) - 1063 zł brutto
  • Hyundai i40 Business (2015 r, 1.7 CRDI) - 1 398 zł brutto
  • Hyundai Tucson Comfort (2016 r, 1.6 GDI) - 1 399 zł brutto
  • Volkswagen Passat Comfortline (2014 r, 2.0 TDI) - 1 400 zł brutto

- Opracowane zostały jedynie trzy najpopularniejsze przedziały cenowe, ale w ofercie abonamentowej można korzystać również z aut marek premium. Dla klientów ceniących sobie przede wszystkim prestiż dostępne są m.in. modele takich marek jak Audi, BMW czy Jaguar. Miesięczny koszt czynszu za korzystanie z tych samochodów zaczyna się od około 2 tys. zł brutto - dodaje Grodecki.
mJ

Miejsca

Opinie (85) 2 zablokowane

  • a o kosztach po zakończeniu najmu nie łaska ludzi poinformować?

    najlepiej fotele, kierownicę owinąć folią aby przy odbiorze nie trzeba było uiścić "opłaty za ponadnormatywne zużycie" he he he

    • 14 3

  • Masterlease jest drogi w abonamencie. Najlepsza oferta to Leaseplan Click&Drive (9)

    Mam nówkę auto w lepszej cenie niż te szroty z mastera. Każdy biore nowy z salonu i w lepszej ofercie. Po za tym auta są lepsze w tych cenach co ma masterlease. Za Tiguana płacę 1800 brutto nówka z salonu plus wszystkie ubezpieczenia i opony a w tej cenie z Mastera mam jakiegos przechodzonego opla astrę w Masterlease

    • 7 3

    • W Masterlease też możesz wziąć nówkę (6)

      więc nie wiem o co Ci chodzi.

      • 1 7

      • To zobacz co maja nowego w tej samej cenie i porownaj raty

        • 4 0

      • Porównanie (4)

        Masterlease BMW 316 - 3299 brutto - używany!

        Leaseplan BMW 318 - 2291 brutto - nówka sztuka z salonu!

        Dziękuję tyle w temacie!

        Acha te sam plan abonamentowy jakby ktos pytał

        • 9 0

        • A jakieś źródło? (3)

          Jakieś źródło tych wyliczeń, bo nie wiem czy nie porównujemy jabłek z pomarańczami?

          Masterlease ma normalne koszty finansowania, np.: pisząc to mam przed sobą kalkulację tej firmy z oprocentowaniem rzeczywistym na poziomie 4,3%, więc taniej to już naprawdę ciężko przy ofercie z wysokim wykupem. Koszty serwisu itp. też są na normalnym poziomie, więc nie wiem czy porównujesz te same parametry - myślę, że nie sądzę. Chyba, że masz źródło, to poproszę, żeby móc odszczekać. ;)

          • 0 1

          • Przwolany do tablicy odpowiadam (2)

            Oferta Leaseplan Click&drive
            0 wplaty wlasnej
            Nowe auto z salonu!
            W pakiecie economy z cennika lease planu dla bmw 318 shadow wersja 40 tysiecy przebiegu rocznego
            Okres 24 miesiace umowy
            Pakiwt oc ac w cenie

            Oferta ze strony master1 znalazlem bmw 316 warunki jak wyzej troche slabszy model i z przebiegiem
            0 wplaty wlasnej i wszystko jak wyzej

            Zaluje ze nie nie mozna tu wklejac linkow do ofert. Cena mastera ze strony master1 cena lease z cennika ktory mam na poczcie dostepnego od przedstawiciela

            Leasplan moze podeslac cenniki na wszystkie modele ktore maja obecnie w ofercie click&drive dla MŚP.

            Powiem tak mam 3 auta na firmę. Dwa juz są w Leaseplanie i konczę 3 w abonamencie Mastera. To trzecie biore nowe z salonu rowniez z Leasplanu. Warunki finansowe sa lepsze niz w ofercie mastera.

            • 1 0

            • No żałuję bardzo (1)

              że nie możesz wkleić linków, bo jedyne BMW 316 na stronie Master1 jakie widzę jest do wzięcia w abo na 12 miesięcy, a taką wysokość raty ma przy rocznym deklarowanym przebiegu 40 tys. km. Więc tak jak pisałem - porównywanie jabłek z pomarańczami.

              Poza tym przypominam, o czym ja napisałem i o co mi chodziło - że w Masterlease też możesz brać nowe samochody i oferta na pewno nie jest z sufitu.

              • 0 0

              • Jerry no wlasnie o tym mowie

                Na stronie Mastera wzialem 40 tys przebiegu i do tego masz uzywane auto i ta cena co ja podalem i ty zauwazyles. A cene z leaseplanu mam z cennika ktory otrzymalem od nich. Nie wierzysz - napisz wysla na maila. Czytaj wyzej jakie wzialem ustawienia

                • 0 0

    • Jaka wartość i konfig Tiguana? (1)

      Jak w temacie? Wersja wyposażenia, silnik? Udział własny? Rata spoko jak na takie autko.

      • 1 0

      • Tiguan co tam ma z pamieci w tej konfiguracji

        160 km 1,6 benzyna , automat, naped 4x , klima, czujniki, ksenony, 40 tys przebiegu rocznie 0 wplaty wlasnej, bez skor, automatyczne prowadzenie po drodze, czujnik swiatel, deszczu zmeczenia kierowcy itd co mam w jednym z wzietych na firme

        • 1 0

  • Pojawiła się tzw. trzecia opcja ... (1)

    Pierwsza to leasing i nie wymaga komentowania. Drugą opcją był najem długoterminowy, gdzie raty czynsz miesięczny jest niższy od raty leasingowej, ale uwzględnia przeglądy, ubezpieczenie naprawy. Najemca płaci tylko za paliwo i płyn do spryskiwaczy. Ta opcja jest lepsza przy założeniu, że nie będziemy wykupywać samochodu bo jeśli mamy taki zamiar to lepszy jest klasyczny leasing.
    W prezentowanej w artykule opcji mamy jeszcze inne rozwiązanie (tak zakładam). Za mało jednak szczegółów by ocenić jej "atrakcyjność". Rodzą się bowiem następujące pytania:
    - jaki jest limit kilometrów (wiadomo że nie pozwolą "natłuc" za dużo lub policzą np. 2 zł za każdy nadlimitowy przebieg)
    - jak wygląda kwestia opłat za ubezpieczenie,
    - jak wygląda kwestia przeglądów i napraw (w końcu to samochody używane, bez gwarancji)
    Tak w ogólnym zarysie.

    • 5 0

    • Napisałem wyżej...

      Korzystam z abonamentu w Leaseplanie. Wcześniej własnie w Masterlease ale wybrałem lepsza firmę właśnie w Leaseplan - lepsze auta i oferta
      Limit do 40 tys rocznie, przeglądy gwarancja i nówka auto w leaseplanie z oponami zimowymi itd plus pełen pakiet ubezpieczeń. Nic kompletnie mnie nie obchodzi oprócz benzyny i płynu do spryskiwaczy. Już nigdy nie kupię auta - jedynie abonament! A jesli chodzi o leasing to co mi zostaje po wykupie auta jesli ono straciło na wartości??? I tak płacę i tak..na firmę to bez różnicy...Tak mam nówke auto z salonu.

      • 5 1

  • (1)

    Mam jako drugie auto w firmie nowego opla astrę w wyższej wersji wyposażenia z róznymi wodotryskami (hatchback 2017r) wynajętego na 2 lata - 1200 brutto mc, 20 tys km rocznie w tym przeglądy i serwisy. Tylko benzynę leje. Bardzo sobie chwalę takie finansowanie, po 2 latach mogę go wykupić na własność lub oddać i wziąć nowe.
    Oczywiście ma to sens tylko biorąc auto na firmę, dla indywidualnych klientów jest to raczej mało opłacalne.

    • 7 1

    • Zapomniałeś tylko, że nie każdy chce marnować życie w Astrze.

      • 3 7

  • Dlaczego nie podano limitu przebiegu?

    • 5 0

  • Bardzo dobra sugestia !!!! (1)

    Jakie są warunki umowy.Jakie zabezpieczenia-karta kredytowa ?Jakie kary ? Jakie opłaty oprócz podstawowych o których piszecie?Takich pytań mam mnustwo aby nie powielać swych błędów

    • 0 2

    • Jakie zabezpieczenia???

      Jak na firmę to albo na orzeczeniu lub pit.
      A jak prywatnie to sprawdzają cię jak w banku - proste! Jak nie masz zdolności to sorki.

      A co tu zabezpieczać? Auto jest firmy a nie Twoje - jak nie płacisz zabierają i kara - to wszystko!

      • 2 0

  • (2)

    To mają być komfortowe sedany? Co wy wiecie o komforcie. Żenada.

    • 6 3

    • za tyle to ja nie dostane porzadnej pompki do roweru

      • 1 0

    • Twoje m6 grand coupe tez nie jest komfortowe bucu, komfort to bmw 7, s-klassa, bentey.A nie twoje m6 w leasingu

      • 3 2

  • Bez sensu

    Lepiej wziazc z wypożyczalni na jakiś czas mniej się zapłaci a nie wiąże nas umowa na 100lat .

    • 0 0

  • Co oznacza "organizacja zleceń serwisowych"?

    Kto płaci za części zamienne i robociznę?

    • 0 0

  • Brzmi nieźle

    Muszę przyznać, że brzmi to całkiem nieźle. W szczególności jak wliczymy sobie w to amortyzację no i oczywiście ubezpieczenie, które z roku na rok jest coraz droższe. Nawet te roczne limity kilometrów przedstawione na stronie są w porządku, dla kogoś kto jeździ przede wszystkim po mieście. Myślę, że opcja warta rozważenia, ale trzeba zacząć przede wszystkim od zmiany myślenia, że mój samochód to moje bogactwo i podejść do niego od strony czysto użytkowej.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane