• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Golf Plus Cross. Przyjemny mutant

Marcin Tymiński
11 lipca 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 17:18 (11 lipca 2008)
Volkswagen Golf Plus Cross. Beczułkowaty, prawie SUV. Volkswagen Golf Plus Cross. Beczułkowaty, prawie SUV.

Z filmów fantastycznych wiadomo, że wszelakiej maści naukowcy, konstruktorzy i inne "mózgi" uwielbiają zmieniać, ulepszać, poprawiać i udoskonalać. Z takich mutacji wynikają przeważnie różnie dziwne rzeczy.



Życiowym przykładem takiego mutanta jest Cross Golf. W przeciwieństwie do innych zmutowanych kolegów, nie wywoła żadnej rewolucji i nie zniszczy świata, przynajmniej motoryzacyjnego. Czy jednak na zapchanym SUV-ami świecie, taki SUVopodobny gość wygospodaruje sobie niszę?

Modelowy niemiecki porządek. Na desce rozdzielczej nawet bawarski krasnal ogrodowy znałby swoje miejsce w szeregu. Modelowy niemiecki porządek. Na desce rozdzielczej nawet bawarski krasnal ogrodowy znałby swoje miejsce w szeregu.
Z zewnątrz i wewnątrz.

Plus Cross jest zdecydowanie wyższy niż zwykły Golf. Nieco podniesione i wzmocnione zawieszenie, plastikowe osłony i już mamy coś, co w niezbyt trudnych warunkach ma młodemu menadżerowi dać złudzenie, że wjedzie wszędzie. Pod warunkiem jednak, że pozbawimy Crossa niskoprofilowych opon i założymy coś gumowego-zwyczajnego. Wtedy w mieście z pewnością nie uszkodzimy alufelgi o krawężnik.

Wnętrze jak to w volkswagenie: dla jednych stonowane, dla innych funkcjonalne. Zakres regulacji siedzeń imponujący. Co cieszy szczególnie, za kierownicą można się tak wygodnie umościć, że nie tylko kapelusz, ale i cylinder nie dotknie sufitu, nawet przy ustawieniu wysokiej pozycji za kierownicą.

Dużo z małego, czyli 140 "kucyków" z podwójnie doładowanego silnika o pojemności 1.4 litra. Dużo z małego, czyli 140 "kucyków" z podwójnie doładowanego silnika o pojemności 1.4 litra.
Silnik i skrzynia biegów.

Jeden z najnowszych wynalazków vw, czyli 1.4 TSI o mocy 140 KM. Silnik uzyskuje tak wysoką moc z małej pojemności dzięki połączeniu dwóch systemów doładowania - turbosprężarki i kompresora. Przy niskich obrotach o dodatkową moc dba kompresor, przy wzroście obrotów załącza się turbosprężarka. Do tego sześciostopniowa skrzynia DSG.

W mieście dynamice nic nie można zarzucić, chociaż ma się wrażenie, że wszystko mogłoby działać odrobinkę szybciej. Na trasie Cross nieco dyszy. Wysoka moc może nieco zmylić kierowcę. By dynamicznie i szybko wyprzedzać, lepiej nie zdawać się na samą skrzynię, a intensywnie pomagać jej łopatkami przy kierownicy. Samodzielna redukcja przy wyprzedzaniu dodaje autu kopa.

Koszyki piknikowe do bagażnika spokojnie się zmieszczą. Po złożeniu tylnych siedzeń mamy 1450 litrów przestrzeni bagażowej. Koszyki piknikowe do bagażnika spokojnie się zmieszczą. Po złożeniu tylnych siedzeń mamy 1450 litrów przestrzeni bagażowej.
Właściwości jezdne.

Jest tak miło, że aż chce się jeździć. Co jak co, ale tu volkswagen wsłuchuje się rzeczywiście w głos ludu i sprawia, że lud ów nie cierpi podróżując Plusem Crossem. Przy najechaniu na poprzeczne nierówności nieco zabuja, ale nie wymagajmy niemożliwego. VW postawił tym autem na komfort i swój cel osiągnął. Chwali się, chwali.

Podsumowanie.

Z Golfa Crossa na pewno ucieszą się oszczędni. Na trasie pali naprawdę mało: do Warszawy i z powrotem spokojnie dojedzie się na jednym baku i jeszcze trochę zostanie. Oszczędna jazda miejska to niewiele ponad osiem litrów na setkę.

No i oczywiście cena. Prawdziwy mały SUV czyli Tiguan to wydatek ok. 130 tys zł. Z przyzwoitym wyposażeniem Golf Cross to niewiele ponad 80 tys zł. Za te pieniądze nie dostajemy "normalnego" Golfa, ani SUV-a. Kupujemy za to przyjemnego w prowadzeniu i wygodnego mutanta, którym spokojnie można śmigać szutrem za miasto. Młodzi, ale troszkę już zarobieni ojcowie rodzin powinni być zadowoleni.

Opinie (31) 1 zablokowana

  • hmm (5)

    80000 czyli 40000tys $$$ . za to w stanch moge sobie kupic nissana 350z w najlepszej opcji . To jest paradoks

    • 0 0

    • (1)

      i dodaj do rego ile tam zarabiaja a ile u nas, w USA 1 dolara jest latwiej zarobic niz u nas 1 ZŁ zatem wyobraz sobie ze dla nich 40tys $ to tak jak dla nas 25tys $
      masz racje ten swiat to paradoks

      • 0 0

      • poprawka: 40tys $ to jak dla nas 25tys ZŁ

        • 0 0

    • (1)

      To kup, potem porównasz ceny klocków, chłodnicy, felgi i takich tam.

      • 0 0

      • ja o niebie ty o chlebie

        czytaj ze zrozumieniem

        • 0 0

    • polacy to tacy biali murzyni, ktorzy za wszystko placa kilka razy wiecej, a szkoda

      • 0 0

  • skrzynia DSG (2)

    w koncu ktos napisal prawde o skrzyni DSG, bo we wszystkich zmanipulowanych niemieckich gazetkach wydawanych w Polsce to sie nia podniecaja
    prawda jest taka ze ta skrzynie nie umie dobrze redukowac biegow i tyle w tym temacie

    • 0 0

    • (1)

      No tak, bo u nas w kraju trzeba redukować, aby wyprzedzać. A w innych krajach się nie wyprzedza, ale mija, DSG tam wystarczy.

      • 0 0

      • mijanie to nie wyprzedzanie, pomysl najpierw co chcesz napisac a potem napisz

        • 0 0

  • ludzie pier...icie bo was nie stać i tyle. jeździcie byle g.... co ma 20 lat i tone szpachli. zazdrość czy co??? kur... polak zawsze mądry a g.... ma!!!!

    • 1 0

  • jezdze autem za 170tys zl wiec nie piol mi o zazdrosci (1)

    a szajswagena w zyciu nie kupie :-)

    • 1 1

    • dodam ze mam niecale 30 lat ale mimo wszystko na mnie niemieckie gazetki z pseudo niemieckimi dobrymi reklamami nie dzialaja :-)

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego dealera należy sopocki salon Porsche?

 

Najczęściej czytane