• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Golf VI. Złoty środek

BaWo
10 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nowy Golf tylko pozornie nie zachwyca. Nowy Golf tylko pozornie nie zachwyca.

Łatwo pisze się o autach z jednoznacznie określonym charakterem. Drogich. Modnych albo brzydkich czy po prostu spapranych. Pisanie o VW Golfie VI jest jednak sporym problemem. Ten samochód nie jest stylistycznym popisem artysty. Nie jest też napchaną elektroniką zabawką. Jest po prostu poprawny. A mimo to świetny.



Kolejne pokolenia dorastały wraz z coraz to nowymi odmianami VW Golfa. Poręczną, lecz toporną "Jedynką". Dziś już kultowym klasykiem – zwłaszcza w wersji Pickup i Cabrio. Niepozorną, lecz niezwykle udaną "Dwójką", będącą wzorem kompakta. Niezbyt porywającą i awaryjną "Trójką". Wiecznie młodą "Czwórką", czy wreszcie, niezgrabną "Piątką."

Przypomnijcie sobie wszystkie z nich. Każdy kolejny czerpał coś z poprzedników, będąc też przy okazji próbą znalezienia czegoś nowego.
Golfa VI odróżnia od nich to, że jest jak idealnie zblendowana Whisky. Zawiera bowiem w sobie świetnie zrównoważone elementy wszystkich poprzedników. Niemcy mówią na to – perfekcyjny genotyp.

Stylistyka nadwozia to krzyżówka gabarytów V–ki i nawiązań do modelu IV. Ostrzejsze kanty nadwozia i mniejsze lampy nadały najpopularniejszemu niemieckiemu kompaktowi odpowiedniej ilości charakteru. Tego zaś bez wątpienia brakowało jego poprzednikowi. Mimo podobnych rozmiarów i zbliżonej linii nadwozia, VI–ka jest zdecydowanie bardziej wyrazista. Brak leniwie rozlewających się owali sprawił, że VI podoba się znowu wszystkim. Nie zaś tylko osobnikom zbliżającym się do emerytury.

Podobnie jest w środku. Czarna, do bólu uporządkowana konsola została wzbogacona przez ostro cięte nawiewy i bardziej eleganckie niż dotąd przełączniki. Wnętrze nadal świeci na biało–czerwono-fioletowo. Zrezygnowano jednak z "blokowego" układu kolorów. Dzięki temu zrobiło się weselej i milej dla oka.

Świetnie wyprofilowany fotel kierowcy zapewnia komfort, jakiego nie znajdziemy w wielu samochodach pozycjonowanych o klasę wyżej. Jeżeli do tego dodamy precyzyjną regulację kierownicy, okaże się, że mamy tu do czynienia z mistrzem ergonomii. Tak samo jest z przednim fotelem pasażera. Nieco słabiej wypada na tym tle tylna kanapa. Tutaj Golf wyraźnie daje znać, że ciągle jest kompaktem. Wysoko położone, lecz wąskie siedzisko, pozwala co prawda zmieścić kolana, ale podczas dłuższej podróży nie obejdzie się jednak bez postojów, koniecznych do rozprostowania kości...

Wróćmy na fotel pasażera. Czas przekręcić kluczyk i pokonać pierwsze kilometry.

Odrobina dynamiczniejszej jazdy wprawia nas w niemałe zaskoczenie.
Ten samochód definitywnie zrywa z typowym grzechem "auta środka", jakim obarczona jest większość kompaktów. Nowoczesne rozwiązania, zaklęte w 1.4 TSi. sprawiają, że Golf już od bardzo niskich obrotów raźno prze do przodu. Dołożenie do silnika skrzyni DSG sprawia zaś, że przyśpieszenie jest jednostajne. Bez zrywów, wycia i utraty momentu obrotowego. Płynną prace volkswagenowskiego automatu docenimy zwłaszcza po przestawieniu go w opcję "Sport". Choć wtedy – możemy zapomnieć o oszczędnościach.

Nie sztuka się rozpędzić. Sztuka skręcić i zahamować. I w tym przypadku nie ma na co narzekać. Może się zdarzyć, że ostro hamując, będziemy musieli wyciąć nielichy pokłon w stronę przedniej szyby.
Równie bezpośredni i szybko działający jest układ kierowniczy. Golf bez zastanowienia skręca tam, gdzie chcemy. Nie ma też mowy o błądzeniu po jezdni lub trudnościach z wyjściem z zakrętu. Ten samochód jeździ jak dobrze ustawiony gokart.

Czego więcej chcieć? Może niższej ceny. Dające wiele uciechy 160 KM i siedmiobiegowe DSG kosztuje 80 tys. zł. Na pocieszenie pozostaje jednak fakt, że za 15 tys. zł mniej możemy sobie sprawić 122-konną odmianę tego samochodu, sprzężoną z sześciobiegowym "manualem".

VW Golf VI 1.4 TSi 160 KM

Dane techniczne:
długość [mm] 4199
wysokość [mm] 1479
szerokość [mm] 1779
rozstaw osi [mm] 2578
pojemność bagażnika 350/1305 [l]
Silnik:
1.4 TSi
Moc: 160 KM
Max moment obrotowy: 220 Nm
Prędkość maksymalna: 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km: 8.8 s
Cena brutto: 80 540 zł
BaWo

Opinie (105) 2 zablokowane

  • denny artykuł (2)

    brakuje wielu informacji. ile ten samochód waży? na jakie jest paliwo i ile pali?

    • 8 8

    • (1)

      no włąśnie - bo lepiej poświęć 3/4 artykułu na opis jak to auto wygląda - jakby nie było widać na zdjęciu!

      • 0 0

      • Bo to jest fura dla dresów

        po co pisać o silniku? lepiej napisać że w bagażniku jest miejsce na worek kartofli, a przedni panel jest w kolorze najnowszego "dyzajnó" Adidasa.

        • 0 0

  • VW i masa drogowych morderców... (1)

    • 14 26

    • Każdy wie, że VW BMW i AUDI to buractwo i ameby, których przepisy nie obowiązują

      Ostatnio łysa pała w Audi gadała przez komórkę. Wszyscy ustąpili przejazdu karetce, łysol dalej nawijał...

      2 tyg temu w BMW zablokowało tory tramwajowe, bo "sportofffy kierofffca" starcił panowanie nad swoim złomem (najwyraźniej dres nie dodał oczekiwanych +100 do umiejętności kierowcy).

      Ilu ViochWagenów siedziało Ci na "ogonie" pewnie sam nie zliczysz...

      STOP DEB###M NA DRODZE!

      • 1 4

  • Do wszystkich czepiajacych się (3)

    To prawda vw golf jest lubiany przez dresów wiesniaków itp. Tylko ze nie mozna zapominać o ludziach dla których vw golf jest pasja, którzy wkładaja spore pieniadze w to by zwykła dwójka była w pełni sprawna i wyglądała jak z fabryki. Moim zdaniem nie można wrzucac wszystkich do jednego wora, bo sa ludzie dla ktorych ta marka to pasja. Przecież debila za kierwonica mozna spotkac w kazdym innym aucie nie tylko vw golf.

    Pozdrawiam

    • 80 14

    • huh (1)

      jest uraz, jeszcze nikt nic nie powiedział a już tulipan i pała wyciągnięta ;D

      • 10 13

      • Bo VW to "cudeńka" dla dresiarzy

        • 0 1

    • coby nie mowic ten model stracił nieco na wioskowym prestiżu na rzecz BMW

      • 7 1

  • VW Golf Złoty Łańcuch i dresy (1)

    • 10 6

    • ALBO BIAŁE TUNINGOWANE A3 I ŻEL NA WŁOSACH !

      buhahahahha

      • 3 0

  • za 80 tysia juz wolabym Toyote Avensis auto o klase wyzej :) (1)

    a za pare latek bedzie jechal taki baran gwe lub gka, podswietlnaie na niebiesko, tuba na caly bagaznik, 6 wydechow, spojler, lotki i skrzydla :D w srodku dres i balachara :D

    • 24 11

    • GDA GKA GKS

      GDA, GKA, GKS, - UWAGA NA NICH TO WARCHOŁY, a auta na gka wszystkie maja cos nie tak z wydechami... wsiuny

      • 2 0

  • ten kto sie nie zna na motoryzcji kupuje VW (3)

    widac polskie kapusciane glowy nadal w tym przoduja

    • 7 9

    • a Ty jeżdzisz Veyronem, bo się znasz... (2)

      • 0 4

      • jezdze Subaru niemiecki przyglupie (1)

        • 3 1

        • ale z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że...

          i tak jesteś burakiem, nawet jeżeli jeździłbyś tym Bugatti

          • 1 1

  • Golf 6 - szwabska propaganda dzial wiele lat po wojnie (2)

    a polaczki widac pajacuja jakby w niemieckiej armii sluzyli

    • 8 7

    • szwabska propaganda (1)

      goodyear, mercedes, bentley i inni to nie ?

      • 3 5

      • nie na temat

        • 2 0

  • (2)

    Jeszcze nie widziałem normalnego człowieka jeżdżącego golfem.

    • 8 4

    • oprocz swojej zasyfionej chaty i pryszczatego ,obszczanego rodzenstwa z wiszacymi glutami do pasa to nic jeszcze nie widziales! (1)

      • 2 2

      • właściciel golfa jak mniemam? właśnie o tym się mówi. ;)

        • 3 1

  • NIC PONAD ..VOLVO.. (3)

    TO JEST WSPANIALE AUTO I NIE SMIERDZI NIEMCEM

    • 12 4

    • dla mało wymagających jak znalazł ... (1)

      nieco powyżej średniej, żadna ze składowych ponad - no może reklama bezpieczeństwa

      • 2 2

      • dokładnie i ..

        śmierdziiii szwedem!!! ;)

        • 0 2

    • serwis kosmos tylko gruuuuuube portfele !!

      • 3 0

  • Volkswagena Golf kupi ten co jest na prawdę gupi!!

    • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest PHEV?

 

Najczęściej czytane