• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Golf VI. Złoty środek

BaWo
10 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nowy Golf tylko pozornie nie zachwyca. Nowy Golf tylko pozornie nie zachwyca.

Łatwo pisze się o autach z jednoznacznie określonym charakterem. Drogich. Modnych albo brzydkich czy po prostu spapranych. Pisanie o VW Golfie VI jest jednak sporym problemem. Ten samochód nie jest stylistycznym popisem artysty. Nie jest też napchaną elektroniką zabawką. Jest po prostu poprawny. A mimo to świetny.



Kolejne pokolenia dorastały wraz z coraz to nowymi odmianami VW Golfa. Poręczną, lecz toporną "Jedynką". Dziś już kultowym klasykiem – zwłaszcza w wersji Pickup i Cabrio. Niepozorną, lecz niezwykle udaną "Dwójką", będącą wzorem kompakta. Niezbyt porywającą i awaryjną "Trójką". Wiecznie młodą "Czwórką", czy wreszcie, niezgrabną "Piątką."

Przypomnijcie sobie wszystkie z nich. Każdy kolejny czerpał coś z poprzedników, będąc też przy okazji próbą znalezienia czegoś nowego.
Golfa VI odróżnia od nich to, że jest jak idealnie zblendowana Whisky. Zawiera bowiem w sobie świetnie zrównoważone elementy wszystkich poprzedników. Niemcy mówią na to – perfekcyjny genotyp.

Stylistyka nadwozia to krzyżówka gabarytów V–ki i nawiązań do modelu IV. Ostrzejsze kanty nadwozia i mniejsze lampy nadały najpopularniejszemu niemieckiemu kompaktowi odpowiedniej ilości charakteru. Tego zaś bez wątpienia brakowało jego poprzednikowi. Mimo podobnych rozmiarów i zbliżonej linii nadwozia, VI–ka jest zdecydowanie bardziej wyrazista. Brak leniwie rozlewających się owali sprawił, że VI podoba się znowu wszystkim. Nie zaś tylko osobnikom zbliżającym się do emerytury.

Podobnie jest w środku. Czarna, do bólu uporządkowana konsola została wzbogacona przez ostro cięte nawiewy i bardziej eleganckie niż dotąd przełączniki. Wnętrze nadal świeci na biało–czerwono-fioletowo. Zrezygnowano jednak z "blokowego" układu kolorów. Dzięki temu zrobiło się weselej i milej dla oka.

Świetnie wyprofilowany fotel kierowcy zapewnia komfort, jakiego nie znajdziemy w wielu samochodach pozycjonowanych o klasę wyżej. Jeżeli do tego dodamy precyzyjną regulację kierownicy, okaże się, że mamy tu do czynienia z mistrzem ergonomii. Tak samo jest z przednim fotelem pasażera. Nieco słabiej wypada na tym tle tylna kanapa. Tutaj Golf wyraźnie daje znać, że ciągle jest kompaktem. Wysoko położone, lecz wąskie siedzisko, pozwala co prawda zmieścić kolana, ale podczas dłuższej podróży nie obejdzie się jednak bez postojów, koniecznych do rozprostowania kości...

Wróćmy na fotel pasażera. Czas przekręcić kluczyk i pokonać pierwsze kilometry.

Odrobina dynamiczniejszej jazdy wprawia nas w niemałe zaskoczenie.
Ten samochód definitywnie zrywa z typowym grzechem "auta środka", jakim obarczona jest większość kompaktów. Nowoczesne rozwiązania, zaklęte w 1.4 TSi. sprawiają, że Golf już od bardzo niskich obrotów raźno prze do przodu. Dołożenie do silnika skrzyni DSG sprawia zaś, że przyśpieszenie jest jednostajne. Bez zrywów, wycia i utraty momentu obrotowego. Płynną prace volkswagenowskiego automatu docenimy zwłaszcza po przestawieniu go w opcję "Sport". Choć wtedy – możemy zapomnieć o oszczędnościach.

Nie sztuka się rozpędzić. Sztuka skręcić i zahamować. I w tym przypadku nie ma na co narzekać. Może się zdarzyć, że ostro hamując, będziemy musieli wyciąć nielichy pokłon w stronę przedniej szyby.
Równie bezpośredni i szybko działający jest układ kierowniczy. Golf bez zastanowienia skręca tam, gdzie chcemy. Nie ma też mowy o błądzeniu po jezdni lub trudnościach z wyjściem z zakrętu. Ten samochód jeździ jak dobrze ustawiony gokart.

Czego więcej chcieć? Może niższej ceny. Dające wiele uciechy 160 KM i siedmiobiegowe DSG kosztuje 80 tys. zł. Na pocieszenie pozostaje jednak fakt, że za 15 tys. zł mniej możemy sobie sprawić 122-konną odmianę tego samochodu, sprzężoną z sześciobiegowym "manualem".

VW Golf VI 1.4 TSi 160 KM

Dane techniczne:
długość [mm] 4199
wysokość [mm] 1479
szerokość [mm] 1779
rozstaw osi [mm] 2578
pojemność bagażnika 350/1305 [l]
Silnik:
1.4 TSi
Moc: 160 KM
Max moment obrotowy: 220 Nm
Prędkość maksymalna: 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km: 8.8 s
Cena brutto: 80 540 zł
BaWo

Opinie (105) 2 zablokowane

  • Znając życie... (5)

    I ten model osiągnie wiejski tuning za 30 lat, a teraz nie liczni będą inwestować, nawet pewnie sprzedadzą kombajn ojca i pole by taką furkę ztjuningować:D

    A potem na gminę, 140 KM/h, siedem/osiem osób w wozie, wszyscy prawie nie letni, kierowca na gazie i drzewo wita.... A potem płacz i lament że tam drzewo stało i trza wyciąć....

    Na moje oko, to już GLE i GWE z GKA i GPU szykują się do zakupu...

    • 20 10

    • z drugiej strony jeżeli "nie letni", to może zimowi?

      • 2 1

    • masz rację, stać ich.

      Ciebie stać jedynie na bilet miesięczny, a frustrację rozładowujesz na forum trojmiasto.pl

      • 1 0

    • akurat od GLE bym się odczepił

      porządni ludzie, czyste i ładne miasto, szkoda tylko, że kaszeby się tam pchają. Lębork to nie kaszuby!!!

      • 6 2

    • a na moje oko kuleje...

      kuleje ortografia fachowcu od siedmiu boleści

      • 5 1

    • a co za różnica jaką kto ma rejestrację? burakiem może być każdy.

      • 10 3

  • Ludzie tyle koni z tak małego silnika 1,4???? To przecież oczywiste, że to tylko podrasowane silniczki. (2)

    Dodali turbinę dużą i moc wzrosła do 160 kucyków ale przy 5800 obrotów.
    Ten sam silnik bez turbiny ma tylko 80 kucyków przy 5000 jednym słowem wyżyłowali go na maxa. A ze zużyciem paliwa to w VW zawsze kłamali w katalogach, każda wersja golfa którą jeździłem paliła jakieś 2 litry wiecej od tego co piszą w katalogach, a 160 kucyków trzeba czymś nakarmić i przy szybszej jeżdzie na pewno pali pewnie z 15 litrów!

    I jeszcze ta cena 80 tys to za golfa nigdy bym nie dał!

    Jednak japońce są lepsze i trwalsze co udowadniają testy niezawodności.

    • 9 1

    • "Jednak japońce są lepsze i trwalsze co udowadniają testy niezawodności"

      Jakie testy? Podaj chociaz jeden.

      • 3 1

    • również nie dam 80 tys za takie auto

      Nie widzę w tym logiki, a jedynie chęć posiadania czegoś bo nowe, bo bajer, bo se kupię, bo mam pieniądze.

      Jeśli musiałbym teraz kupować auto i miałbym na to 80 tys, to kupiłbym chociażby używanego,2-letniego passata, avensis. więcej miejsca, większy komfort.

      po co przepłacać za turbinę i później więcej kasy wydawać na paliwo? Kupcie sobie tdi

      • 2 1

  • Co wynika z wypowiedzi buraków wiecznie narzekających ? (2)

    Pokazują swoje wszystkie nieleczone kompleksy,że szwaby ,że wieśniackie ,Auto ironia. Wyzywają....Co można powiedzieć o takich ludziach skoro tyle emocji w nich powoduje jeden dobry niemiecki samochód?
    Diagnoza jest prosta są właśnie tacy jak sami opisują innych , zazdroszczą że Niemieckie lepsze nie potrafią tej zazdrości opanować powoduje u nich złość.Szkoda że szpitale psychiatryczne są u nas przepełnione bo kwalifikują się do leczenia .Niestety brak miejsc :). Za to muszą się wylądować na portalu bo inaczej dostaną zawału :)

    • 8 10

    • A ty masz 10 minutową przerwę między lekjcami w podstawówce?

      i próbujesz wywody swe głosić?
      a to, czy ten golf jest dobrym autem, pozostaw rynkowi, popyt pokaże.
      Niemieckie już dawno straciło na jakości - tak ogólnie...

      • 3 0

    • wyżalsię.pl

      • 4 1

  • 160 KM i 220 NM. Tak jak pogoń za (mega)pixelami w cyfrówkach. (9)

    coraz mocniejsze auta i coraz więcej niutków. Co w zamian? No co? 8.8 do 100? Gdzie uszła ta moc i te Nm?

    Dwa dobre przykłady sprzed 18 lat:
    - Honda civic 1.6 160 KM 152 Nm i 7,3 sek do 100 km
    - Clio 1.8 Słabsze o 25 KM i 40Nm. przyspieszało w nieco ponad 8 sekund.

    Analogia z tytułu: Mam aparat 14 mpix. SUPER! Tylko nie robi zdjęć. Sam nie robi. Lustrzanka 5 mpix robi lepsze. Ale pochwalić się można.

    • 30 11

    • (1)

      tylko wez uderz czolowo przy 100 golfem a Honda i wtedy bedziesz wiedzial czemu Honda jest taka szybka :) Pozdrawiam

      • 11 3

      • uderz się w czoło

        żadna różnica, wiem, bo mam zdjęcia z wypadków. myślisz, że jak walniesz przy 100 km merolem w drzewo to masz duże szanse na przeżycie? albo z innym autem które pojedzie również 100?

        • 0 2

    • W specyfikacji na tej stronie jest błąd

      nie 8.8s do 100km/h tylko 8.0, 8.8s do 100km/h ma 122KM silnik

      • 0 0

    • taaaa yhyyyy (2)

      KONIE SIE NIE LICZA,LICZY SIE MOMENT OBROTOWY CZYLI Nm.

      • 4 4

      • no i??

        cały moment silnika przy uwzględnieniu strat idzie na pokonanie momentu bezwładności samochodu (plus opory powietrza itp) im cięższy samochód tym silnik musi mieć większy moment obrotowy aby w miarę możliwości przyśpieszał.

        silniki z lat 90 wcale nie miały dużego momentu obrotowewgo (wręcz przeciwnie) tylko były lżejsze, brak klimy, wzmocnień stref zgniotu, podzuszek czy choćby wielkość znacznie powiększyła wagę samochodów, które mają tą samą nazwę a waga wzrosła o 40%)

        • 8 0

      • nieuk

        • 3 2

    • Cała moc idzie w ciągnięcie wagi auta
      W Top Gear robili kiedyś wyścig sprinterski i Golf Mk I GTI objechał współczesne auta niby usportowione. Ale wtedy 110 KM musiało pociągnąć poniżej 900kg, a dziś kompakty ważą po 1300kg.

      • 8 0

    • a waga?? (1)

      porównaj sobie ile te samochody ważyły a ile waży VI

      • 10 4

      • Kiedyś jak auto miało 150 KM t o coś znaczyło

        teraz - zdecydowanie mało znaczy.

        • 13 0

  • prowokacja?? (3)

    • 13 14

    • Auto idealne jak kazdy V-wej :) (2)

      Ale co się dziwić to nie jest francuska zabawka napchana po brzegi psującą się ciągle elektroniką Tutaj jak przyjdziesz do salonu sprzedawca by ci te francuska zabawkę w kolorze czerwonym wcisnąć nie będzie zachwalał ze da ci super rabat ,nawigacje, i masę innych tandetnych psujących się dodatków. Które tak naprawdę są wliczone w cenę by naiwniaków przekonać że niby zrobili super interes. :).
      U VW masz auto idealne tu tylko wybierasz jaki chcesz silnik i kolor :)

      Niemiecka doskonałość od lat !!!

      Jedyne co mogę zarzucić to niestety wysokie ceny jakie u nas są na te świetne auta.O wiele za drogie jak na polskie warunki placowe.

      • 4 7

      • (1)

        chyba cie człowieku pogrzało.... porozmawiaj z ludźmi ktorzy kupuja obecne VW i czy sa z nich tak super zadowoleni teraz każdy samochod jest na rownym poziomie wykonania jezeli jest w podobnej granicy cenowej sa silniki bardziej udane np. nieobciazone benzyny albo gorsze wyżyłowane diesle i tyle... kup cos kiedys i wtedy sie wypowiadaj

        • 3 3

        • Fiaty to obecnie najpoprawniejsze samochody...niskie spalanie, postep konstrukcyjny, np. pierwsze wysokoprezne Common Rail i teraz jako pierwszy producent seryjnych silnikow bez walka rozrzadu. Ale co najwazniejsze takze ceny i finansowanie bardziej sensowne niz u VW.

          • 4 0

  • może to perspektywa zdjęcia, ale wydaje mi się zbyt gładki :P

    • 3 0

  • bardzo fajne auto

    papa kupil jette z tym motorem 1.4 tsi z dsg i powiem ze jestem pod wrazeniem - jezdzi pieknie - motor rewelka kultura pracy i dynamika super.
    Ja jezdze manualem gti 200ps i jestem pod wrazeniem dsg z 1.4 - serio petarda :)
    Pozdro

    • 3 5

  • Ja tam mam Poloneza Atu 1.6 GLi (zda) i jest git.

    Ot tak patriotycznie :)

    • 11 0

  • tylko Subaru, Mazda i Volvo

    żadne szmelcwageny. ;)

    • 9 5

  • Gdzie jest ta odpowiednia ilosć charakteru???

    Bo "jakoś tego nie widać".
    Ps. genotyp odnosi się do istot tylko i wyłącznie żywych, a nie do maszyn i pojazdów. To tak na przyszłość dla piszących takie wypociny nt. motoryzacji.

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane