• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Golf VI. Złoty środek

BaWo
10 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nowy Golf tylko pozornie nie zachwyca. Nowy Golf tylko pozornie nie zachwyca.

Łatwo pisze się o autach z jednoznacznie określonym charakterem. Drogich. Modnych albo brzydkich czy po prostu spapranych. Pisanie o VW Golfie VI jest jednak sporym problemem. Ten samochód nie jest stylistycznym popisem artysty. Nie jest też napchaną elektroniką zabawką. Jest po prostu poprawny. A mimo to świetny.



Kolejne pokolenia dorastały wraz z coraz to nowymi odmianami VW Golfa. Poręczną, lecz toporną "Jedynką". Dziś już kultowym klasykiem – zwłaszcza w wersji Pickup i Cabrio. Niepozorną, lecz niezwykle udaną "Dwójką", będącą wzorem kompakta. Niezbyt porywającą i awaryjną "Trójką". Wiecznie młodą "Czwórką", czy wreszcie, niezgrabną "Piątką."

Przypomnijcie sobie wszystkie z nich. Każdy kolejny czerpał coś z poprzedników, będąc też przy okazji próbą znalezienia czegoś nowego.
Golfa VI odróżnia od nich to, że jest jak idealnie zblendowana Whisky. Zawiera bowiem w sobie świetnie zrównoważone elementy wszystkich poprzedników. Niemcy mówią na to – perfekcyjny genotyp.

Stylistyka nadwozia to krzyżówka gabarytów V–ki i nawiązań do modelu IV. Ostrzejsze kanty nadwozia i mniejsze lampy nadały najpopularniejszemu niemieckiemu kompaktowi odpowiedniej ilości charakteru. Tego zaś bez wątpienia brakowało jego poprzednikowi. Mimo podobnych rozmiarów i zbliżonej linii nadwozia, VI–ka jest zdecydowanie bardziej wyrazista. Brak leniwie rozlewających się owali sprawił, że VI podoba się znowu wszystkim. Nie zaś tylko osobnikom zbliżającym się do emerytury.

Podobnie jest w środku. Czarna, do bólu uporządkowana konsola została wzbogacona przez ostro cięte nawiewy i bardziej eleganckie niż dotąd przełączniki. Wnętrze nadal świeci na biało–czerwono-fioletowo. Zrezygnowano jednak z "blokowego" układu kolorów. Dzięki temu zrobiło się weselej i milej dla oka.

Świetnie wyprofilowany fotel kierowcy zapewnia komfort, jakiego nie znajdziemy w wielu samochodach pozycjonowanych o klasę wyżej. Jeżeli do tego dodamy precyzyjną regulację kierownicy, okaże się, że mamy tu do czynienia z mistrzem ergonomii. Tak samo jest z przednim fotelem pasażera. Nieco słabiej wypada na tym tle tylna kanapa. Tutaj Golf wyraźnie daje znać, że ciągle jest kompaktem. Wysoko położone, lecz wąskie siedzisko, pozwala co prawda zmieścić kolana, ale podczas dłuższej podróży nie obejdzie się jednak bez postojów, koniecznych do rozprostowania kości...

Wróćmy na fotel pasażera. Czas przekręcić kluczyk i pokonać pierwsze kilometry.

Odrobina dynamiczniejszej jazdy wprawia nas w niemałe zaskoczenie.
Ten samochód definitywnie zrywa z typowym grzechem "auta środka", jakim obarczona jest większość kompaktów. Nowoczesne rozwiązania, zaklęte w 1.4 TSi. sprawiają, że Golf już od bardzo niskich obrotów raźno prze do przodu. Dołożenie do silnika skrzyni DSG sprawia zaś, że przyśpieszenie jest jednostajne. Bez zrywów, wycia i utraty momentu obrotowego. Płynną prace volkswagenowskiego automatu docenimy zwłaszcza po przestawieniu go w opcję "Sport". Choć wtedy – możemy zapomnieć o oszczędnościach.

Nie sztuka się rozpędzić. Sztuka skręcić i zahamować. I w tym przypadku nie ma na co narzekać. Może się zdarzyć, że ostro hamując, będziemy musieli wyciąć nielichy pokłon w stronę przedniej szyby.
Równie bezpośredni i szybko działający jest układ kierowniczy. Golf bez zastanowienia skręca tam, gdzie chcemy. Nie ma też mowy o błądzeniu po jezdni lub trudnościach z wyjściem z zakrętu. Ten samochód jeździ jak dobrze ustawiony gokart.

Czego więcej chcieć? Może niższej ceny. Dające wiele uciechy 160 KM i siedmiobiegowe DSG kosztuje 80 tys. zł. Na pocieszenie pozostaje jednak fakt, że za 15 tys. zł mniej możemy sobie sprawić 122-konną odmianę tego samochodu, sprzężoną z sześciobiegowym "manualem".

VW Golf VI 1.4 TSi 160 KM

Dane techniczne:
długość [mm] 4199
wysokość [mm] 1479
szerokość [mm] 1779
rozstaw osi [mm] 2578
pojemność bagażnika 350/1305 [l]
Silnik:
1.4 TSi
Moc: 160 KM
Max moment obrotowy: 220 Nm
Prędkość maksymalna: 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km: 8.8 s
Cena brutto: 80 540 zł
BaWo

Opinie (105) 2 zablokowane

  • tylko Subaru, Mazda i Volvo

    żadne szmelcwageny. ;)

    • 9 5

  • VW Golf Złoty Łańcuch i dresy (1)

    • 10 6

    • ALBO BIAŁE TUNINGOWANE A3 I ŻEL NA WŁOSACH !

      buhahahahha

      • 3 0

  • Ja tam mam Poloneza Atu 1.6 GLi (zda) i jest git.

    Ot tak patriotycznie :)

    • 11 0

  • Co wynika z wypowiedzi buraków wiecznie narzekających ? (2)

    Pokazują swoje wszystkie nieleczone kompleksy,że szwaby ,że wieśniackie ,Auto ironia. Wyzywają....Co można powiedzieć o takich ludziach skoro tyle emocji w nich powoduje jeden dobry niemiecki samochód?
    Diagnoza jest prosta są właśnie tacy jak sami opisują innych , zazdroszczą że Niemieckie lepsze nie potrafią tej zazdrości opanować powoduje u nich złość.Szkoda że szpitale psychiatryczne są u nas przepełnione bo kwalifikują się do leczenia .Niestety brak miejsc :). Za to muszą się wylądować na portalu bo inaczej dostaną zawału :)

    • 8 10

    • wyżalsię.pl

      • 4 1

    • A ty masz 10 minutową przerwę między lekjcami w podstawówce?

      i próbujesz wywody swe głosić?
      a to, czy ten golf jest dobrym autem, pozostaw rynkowi, popyt pokaże.
      Niemieckie już dawno straciło na jakości - tak ogólnie...

      • 3 0

  • bardzo fajne auto

    papa kupil jette z tym motorem 1.4 tsi z dsg i powiem ze jestem pod wrazeniem - jezdzi pieknie - motor rewelka kultura pracy i dynamika super.
    Ja jezdze manualem gti 200ps i jestem pod wrazeniem dsg z 1.4 - serio petarda :)
    Pozdro

    • 3 5

  • może to perspektywa zdjęcia, ale wydaje mi się zbyt gładki :P

    • 3 0

  • Auto dla kawalera? (4)

    Pol roku temu probowalem Golfa 1,4 tego z 122 konmi.Bylem zaskoczony jakoscia calosci,komfortem siedzenia,dynamika auta i wyciszeniem w srodku.
    Doskonale auto do jazdy zarowno po zakupy w miescie jak i na trasie.
    W tym aucie zmiesci sie malzenstwo z dzieckiem i babcia,auto zarowno dla kawalera jak i malej rodzinki.Oczywiscie jak ktos bogatszy i ma wieksze ambicje i rodzine wybierze bardziej rodzinne Volvo.
    Golf stal sie samochodem kultowym.
    Wyposazony w klimatyzacje i stereo daje naprawde duza frajde z prowadzenia.

    • 2 7

    • Sopockie gusta (3)

      waszą ikoną białe Audi A3 z czarnymi szybami i niebieskimi naklejkami - ten burak to chyba do Sopotu zkartuz się przeprowadził.

      • 4 4

      • powiedziala dziewczyna z agencji (2)

        • 4 1

        • to grzyb takim badziewiem jeździ....

          • 1 0

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • (2)

    Jeszcze nie widziałem normalnego człowieka jeżdżącego golfem.

    • 8 4

    • oprocz swojej zasyfionej chaty i pryszczatego ,obszczanego rodzenstwa z wiszacymi glutami do pasa to nic jeszcze nie widziales! (1)

      • 2 2

      • właściciel golfa jak mniemam? właśnie o tym się mówi. ;)

        • 3 1

  • Ludzie tyle koni z tak małego silnika 1,4???? To przecież oczywiste, że to tylko podrasowane silniczki. (2)

    Dodali turbinę dużą i moc wzrosła do 160 kucyków ale przy 5800 obrotów.
    Ten sam silnik bez turbiny ma tylko 80 kucyków przy 5000 jednym słowem wyżyłowali go na maxa. A ze zużyciem paliwa to w VW zawsze kłamali w katalogach, każda wersja golfa którą jeździłem paliła jakieś 2 litry wiecej od tego co piszą w katalogach, a 160 kucyków trzeba czymś nakarmić i przy szybszej jeżdzie na pewno pali pewnie z 15 litrów!

    I jeszcze ta cena 80 tys to za golfa nigdy bym nie dał!

    Jednak japońce są lepsze i trwalsze co udowadniają testy niezawodności.

    • 9 1

    • również nie dam 80 tys za takie auto

      Nie widzę w tym logiki, a jedynie chęć posiadania czegoś bo nowe, bo bajer, bo se kupię, bo mam pieniądze.

      Jeśli musiałbym teraz kupować auto i miałbym na to 80 tys, to kupiłbym chociażby używanego,2-letniego passata, avensis. więcej miejsca, większy komfort.

      po co przepłacać za turbinę i później więcej kasy wydawać na paliwo? Kupcie sobie tdi

      • 2 1

    • "Jednak japońce są lepsze i trwalsze co udowadniają testy niezawodności"

      Jakie testy? Podaj chociaz jeden.

      • 3 1

  • Volkswagena Golf kupi ten co jest na prawdę gupi!!

    • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Serwis Haller to przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane