• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Passat B7. Atak na klasę wyższą

Marcin Tymiński
12 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
VW Passat siódmej generacji. Niektórzy twierdzą, że to tylko głęboki lifting dotychczasowego modelu. Auto ma powalczyć z pojazdami klasy premium. VW Passat siódmej generacji. Niektórzy twierdzą, że to tylko głęboki lifting dotychczasowego modelu. Auto ma powalczyć z pojazdami klasy premium.

W połowie listopada na europejskie rynki trafi nowa wersja VW Passata. Siódma generacja pojazdu, według przedstawicieli marki ma rzucić wyzwanie... Mercedesowi klasy C. Czy to się uda?



Ambitne cele koncern VW wyznaczył już sobie w połowie lat 90. O ile cześć z nich została zrealizowana (np. Audi skutecznie dogania BMW, którego produkcja jest większa tylko o 6 proc.) to bezpośredni atak na klasę wyższą zakończył się porażką - VW Phaeton raczej nie zagroził Mercedesowi S.

VW nie rezygnuje i nowym Passatem B7 znów rzuca wyzwanie Mercedesowi. Jakość wykonania, utrata wartości po sprzedaży, poziom bezpieczeństwa ma być porównywalny, a nawet lepszy niż w C-klasie. Co więc oferuje nowy Passat?

Samochód dostępny będzie z dziesięcioma silnikami. Cztery z nich to klasyczne jednostki benzynowe. Mają one moc 90 kW/122 KM (1.4 TSI), 118 kW/160 KM (1.8 TSI), 155 kW/211 KM (2.0 TSI) i 220 kW/300 KM (V6). Największy silnik ma sześć cylindrów, wszystkie pozostałe silniki benzynowe z turbodoładowaniem - cztery cylindry. Turbodoładowaniem dysponuje także przystosowany do gazu ziemnego silnik 1.4 EcoFuel (110 kW/150 KM). Kolejnym wariantem jednostki 1.4 TSI jest silnik MultiFuel o mocy 118 kW/160 KM, przygotowany do spalania nawet 85 procent etanolu.

Wysokoprężne jednostki rozwijają moc 77 kW/105 KM (1.6 TDI), 103 kW/140 KM (2.0 TDI i 2.0 BlueTDI) oraz 125 kW/170 KM (2.0 TDI). Poza silnikiem 105 KM TDI wszystkie jednostki napędowe nowego Passata mogą być połączone z dwusprzęgłową przekładnią (DSG); w przypadku 3.6 V6 ta automatyczna przekładnia montowana jest seryjnie.

W Passacie zastosowano również kilka systemów dotychczas zarezerwowanych dla klasy wyższej, m.in. zaprezentowany po raz pierwszy w nowym Touaregu Dynamic Light Assist w połączeniu z reflektorami bi-ksenonowymi. System pozwala na jazdę z włączonymi światłami drogowymi na stałe. Przy użyciu kamery system rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka i jadące przed nim samochody i automatycznie przesłania odpowiednie strefy reflektorów. Nowością w Passacie jest też automatyczna blokada dyferencjału XDS, zaprezentowana po raz pierwszy w Golfie GTI.

Stylistycznie auto przypomina poprzednią wersję, mimo iż jedynym niezmienionym elementem pozostał jedynie dach. Wnętrze poddano subtelnym modyfikacjom, przeprojektowano zestaw wskaźników, dodano analogowy zegarek, a także zmieniono materiały wykończeniowe na bardziej eleganckie.

Znane są już ceny samochodu w Niemczech. Najtańsza wersja sedan ma kosztować 24 425 euro (675 euro mniej niż obecna). W Polsce prawdopodobnie ceny nowego Passata będą zbliżone do tych obecnie obowiązujących, nowe auto będzie jednak miało bogatsze wyposażenie podstawowe.

Opinie (125) 5 zablokowanych

  • Hm... (4)

    Jak dla mnie to ten lifting średnio udany. B6 jest ładniejsza - ale to tylko skromne zdanie kobiety :) Przód jest taki...prosty. Chciałabym go zobaczyć w sedanie, bo to co ogromnie urzeka w B6 to ta niesamowicie zgrabna "dupka" ;)

    • 8 5

    • wez sie ogarnij

      wogule sie na samochodach nie znasz

      • 0 0

    • W czym byś go chciała zobaczyć? (2)

      • 1 3

      • w stringach

        • 0 1

      • W wersji sedan. Co w tym dziwnego?

        • 1 1

  • ZAL

    WIADOMO ŻĘ PASSAT TO NIE JAKIEŚ FERRARI ALE JA PODEJŻEWAM ŻE CI CO SIĘ WYPOWIEADALI NIE MAJĄ ZBYTONIE POJĘCIA O NI I NIM NIE JECHALI WIEC SKOŃCZCIE TO AMATORSTWO

    CO MACIE W GARAŻACH BO PASSAT JEST JEDNYM Z LEPSZYCH AUT I W LEPSZEJ WERSKI KOSZTUJE 150TYS ZA 100TYS ZŁ MACIE JAKIEŚ GUANO
    A MOŻĘ POWIECIE CO JEST GŁ,ÓWNYM RYWALEM PASSATA ? NIE BO SAMI NIE WIECIA

    • 0 0

  • Tylko w Polsce samochód masowy marki VW może uchodzić za auto klasy premium (33)

    A to ta sama półka, co wszystkie "francuzy", fiaty, fordy, ople, Kije, Szewrolety a nawet obecne Skody i Seaty.

    Nawet komponenty produkują w tych samych fabrykach.

    Raz jednym wyjdzie lepszy model, raz innym gorszy, ale to i tak w ogólnym rozrachunku kwestia jedynie preferencji i przywiązania do marki.

    Aha i to samo tyczy się samochodów japońskich - to taka sama masówka.

    • 29 8

    • VW NIE jest marką premium, tą funkcję pełnią Audi i Porsche w koncernie

      VW NIE jest marką premium, tą funkcję pełnią Audi i Porsche w koncernie. Poza tym artykuł dobry, a samochód ....JESZCZE LEPSZY ! :)

      • 0 0

    • haha

      Widać ze nigdy nie jechałeś tymi samochodami. Pomiędzy np takim seatem ibizą a polówką jest już ogromna różnica (kwestia materiałów, składania). Francuzy - fiaty, fordy ? daj spokoj to taczki a nie samochody. Opel i nowa Insygnia to już coś, Kia to też warta uwagi marka. Japońce ? Nie wiem czy słyszałes o takich markach jak Infiniti, Lexus.

      • 0 0

    • To co w Polsce, na portalu uchodzi za auto klasy premium - oświeć nas! (22)

      Bentley, Maserati? Co tam w Auto-Giełdzie napisali?!

      • 4 5

      • Autor tekstu nie pisze że to jest premium, tylko ze chce konkurować z premium. Czytajcie Panowie ze zrozumieniem!!! Volkswagen oczywiście nie jest marką premium, tylko audi i porsche. Swoja drogą to co generacje tego modelu słyszę że chce konkurować z mercedesem i bmw, a kończy się na konkurowaniu z hondą, toyotą, oplem, nissanem, itp.

        • 0 0

      • (14)

        no akurat bentley stanowczo tak...
        maserati to supersamochody sportowe, więc sądzę, ze w klasie premium są automatycznie...
        z tych tańszych, klasa premium to mercedes, lexus, częściowo audi i bmw, choc same to chciałyby być tylko premium:D
        a vw nigdy nie był i nie będzie premium...zreztą dobrze o tym wie, dlatego pewnie kupił audi:)

        • 5 1

        • Pheaton, to klasa miejska, tak? (11)

          Ech wy znawcy- połowa z Was czerpie wiedzę praktyczną z gazet motoryzacyjnych w Empiku, bo wiek nie pozwala na zrobienie prawka, a druga połowa gna lewym pasem 113,5km/h na obwodnicy, skutecznie ucząc :) Każdy ma wyrobione zdanie na każdy temat, od rozwiązań komunikacyjnych, poprzez klasy aut, kończąc na wyższości rejestracji X nad rejestracjami Y, poprzez Z i Ą

          • 1 6

          • Phaeton to Volkswagen, a VW NIE JEST MARKĄ PREMIUM, tylko popularną.

            Phaeton to Volkswagen, a VW NIE JEST MARKĄ PREMIUM, tylko popularną. Marki premium w koncernie to Audi, Porsche, Bentley.

            • 1 0

          • (9)

            Ta, bo Pheaton to produkt typowy dla VG, kojarzony z VG i najbardziej popularyzujący VG. :>

            Równie dobrze możesz zaliczyć do premium Fiata, w końcu stworzył kilkanaście lat temu piękny model Coupe.

            • 3 2

            • a wiesz w czyjej rączce jest Bugatti i Bentley? (7)

              Poczytaj, do czego odnosi się post i dopiero komentuj, a nie reaguj alergicznie na 2 litery "V" i "W"

              • 1 4

              • (6)

                To, że Volkswagen zrzesza takie marki jak Bugatti, czy Bentley nie świadczy jeszcze o tym, że Volkswageny, to auta klasy premium.

                Bo na tej zasadzie, za samochód tej klasy musiałbyś uznać Fiata (właściciela m.in Ferrari), czy Toyotę (Lexus).

                • 3 0

              • Nie czytacie postów do postów, zacznijcie łączyć wątki, a nie posty oderwane (5)

                Wiem, to trudne dla gimanzjalisty...

                • 0 0

              • (4)

                Kogo obchodzi co jest dla ciebie trudne?

                • 0 0

              • Twojego terapeutę (3)

                • 0 0

              • (2)

                Rozumiem, wtórny analfabetyzm: Kogo obchodzi co jest dla CIEBIE trudne?

                Skąd Ci się wziął terapeuta zgadywać nawet nie będę, twoja prywatna sprawa.

                • 0 0

              • ale ten gimnazjalista, to o Tobie - rozumiem, wtórny analfabetyzm (1)

                • 0 0

              • widzę, że bystry też jesteś

                • 0 0

            • VW, nie VG

              • 3 2

        • (1)

          i Bentleya, Bugattiego, Porsche, Lamborghini i chyba nawet Rolls-Roysa - po cholerę VG miałby swój tytularny produkt ładować do kartonu samochodów bardziej lub mniej luksusowych i sportowych, w którym siedzi już 5-6 należących do niego marek (oczywiście między Audi, a np. Bentleyem też jest różnica, ale już nie wchodźmy w to).

          Volkswagen, to ma być auto dla przeciętnego szwaba i tym właśnie jest.

          • 2 0

          • VW, Seat i Skoda NIE SĄ MARKAMI PREMIUM

            Dokładnie! VW, Seat i Skoda NIE SĄ MARKAMI PREMIUM, tylko popularnymi. Audi i Porsche to marki premium.

            • 1 0

      • (5)

        a co? Volkswagen?

        • 7 0

        • No ford mondeo kia ced chevrolet aveo to nie sa marki premium w polsce (3)

          ale bentlej to tez nie jest marka premium w polsce to nieosiagalne marzenie zrozumcie gimbusy i inni znawcy że nigdy nie zarobicie tyle przez całe życie wasze waszych dzieci i wnuków i jeszcze 10 pokoleń aby wasz prpra.. wnuk mógł kupić bentleja
          Więc passat to klasa premium bo jak sprzedacie wasze mieszkanie to prawie będzie was stac na podstawową wersje

          • 0 9

          • (2)

            Taaak passat, szczyt marzeń wiejskiego chłopaka

            Oj już się tak nie rzucaj z tym sprzedawaniem mieszkania, bo sam pewnie z rodzicami mieszkasz.

            VW produkuje samochody popularne, a dzięki kilku udanym modelom może pozwolić sobie na ceny wyższe od przeciętnych - zwłaszcza w naszym kraju, gdzie ciągle panuje mit niemieckiej solidności.

            Tak się składa, że akurat z paskiem mam praktycznie na codzień do czynienia, ten samochód nie ma w sobie nic z luksusu, nic ze stylu - taki sobie solidny robol. Nawet trwałością się specjalnie nie wyróżnia - ot od czasu do czasu coś tam padnie, bywają gorsze pojazdy, bywają i lepsze.

            Co to za klasa premium, jeżeli głupiej klimatyzacji w standardzie do niedawna (może ciągle?) nie było?

            • 11 1

            • No widzisz jak masz podstawowoą wersje z korbkami do szyb to milcz waśc i wstydu oszczedź :-) (1)

              trole internetowe lubię podziwiam mam do czynienia

              • 1 1

              • Hahaha, to teraz o tym, czy samochód jest premium decyduje dodatkowe wyposażenie? Geniuszy, idąc tym tropem, to kryteria premium spełni nawet Tata.

                Prestiżowa marka pewne rzeczy musi mieć w standardzie.

                Wstydu Ci oszczędzić? Wybacz, do tego to musiałbyś przestać się odzywać.

                • 0 0

        • Zapoznaj się z gradacją klas - nie gimanzjalnych ;)

          • 3 3

    • Oczywiscie. Jezeli chcesz sie wyroznic w tlumie polecam jak zawsze DODGE RAM. (2)

      Duzy, majestatyczny, no i na pakę z tyłu można sporo gnoju naładowac.

      • 1 1

      • masz doświadczenie, czy rodzina opowiadała?! (1)

        • 2 1

        • Zero doświadczenia kiedyś przy takim stała swoim wypasionym Uno i kompleks pozostał do dzisiaj.

          • 0 1

    • true true

      pojedzcie do niemiec, tam wszyscy poginają audi. dziadki-prezesi jeżdżą mercedesami albo bmw. VW to tylko w biedniejszych landach

      • 1 0

    • Co za dekiel z Ciebie (1)

      Nikt nie mówi że VW jest marką premium, Audi i Porsche nimi są.

      Fakt że to przesada, bo to żadna klasa wyższa tylko klasa średnia wyższa (segment D), czyli konkurencja dla Accorda, Insignii, Superba, Exeo, C5 i podobnych

      • 1 2

      • Mylisz klasyfikację europejską (klasy uzależnione od wielkości) z amerykańską (klasy uzależnione od wartości, deklu

        • 1 2

    • Tylko w Polsce właściciel opla kadeta podaje sie za znawcę komfortu. (1)

      Widziałeś kiedyś wnętrze nowego passata trolu. Zapewne nikt by ciebie nie wpuścił nie wspominając już o tym aby ktokolwiek pokazał ci np Bentleya z bliska. Kup sobie auto świat i ciesz się że drzwi w autobusie ci sie otwieraja bo jak wprowadzą wsiadanie przednimi po zakupie biletu to nawet do autobusu nikt cie nie wpuści.

      • 6 11

      • No, jeżeli porównujesz starego, małego Kadetta z dużym, nowym Passatem i wyciągasz na podstawie tego opinie o marce, to ja nawet nie muszę się wysilać, żeby z Ciebie zakpić.

        • 10 0

  • Uwaga wielka modernizacja - dodano analogowy zegarek! :)

    Normalnie taki postęp, że dech zapiera... ;) W Escorcie od 20 lat taki zegarek jest, nawet ładniejszy.

    • 1 0

  • Passat passe...

    czyli noc nowego nie wymyślili. Kojarzy się w tej formie z nadmuchanym Golfem.

    • 1 0

  • Czytajcie Panowie ze zrozumieniem! To podstawa :) Paasat jest naprawde OK!

    Autor tego tekstu wcale nie pisze że to jest premium, tylko ze chce konkurować z premium. Czytajcie Panowie ze zrozumieniem !!! Volkswagen oczywiście nie jest marką premium, tylko audi i porsche. Swoja drogą to co generacje tego modelu słyszę że passat chce konkurować z mercedesem i bmw, a kończy się na konkurowaniu z hondą, toyotą, oplem, nissanem, mazdą itp. Phaetonowi się nie udało to i Passkowi się nie uda :) Ale nie mniej jest to czołówka aut seg. D popularnych marek. A ten lifting (dość duży, sporo zmian) tylko pomoże by utrzymać pozycję lidera.

    • 0 2

  • jakie B7???? toż to zwykłe B6 po liftingu, nazywanie tego modelu szumnie B7 to typowy markietingowy bełkot producenta (4)

    tak samo z tym "atakiem na klasę wyższą" - no litości, błagam! passat to może i dobre auto, zwłaszcza jak się dobrze przemyśli wybór silnika, ale to zawsze będzie tylko passat, żadne wielkie halo!

    • 60 11

    • (3)

      To jest tylko klasa średnia wyższa (segment D). A że jest to najlepsze auto wśród marek NIEpremiowych, czyli popularnych to nie mam wątpliwości. Jest lepszy od Mondeo, Insignii, Exeo, Accorda, Mazdy 6 i reszty....

      • 0 5

      • W pełni się zgadzam. Passat wraz z Mondkiem i Insygnią rządzą w tej klasie.

        • 1 1

      • najlepszy? (1)

        W czym jest lepszy od Mazdy 6 albo Accorda? Wyposazeniem? niezawodnosci? Jedyne w czym przebija te dwa modele to iloscia sprzedanych egzemplarzy a od dawna juz wiadomo ze wiekszosc rzadko kiedy ma racje...

        • 4 1

        • ...

          na Kaszubach znajdują się wszystkie pasaty 1980-2000 dzięki czemu w Niemczech jeżdżą tylko nówki

          • 3 0

  • (3)

    wiecie że i tak Golf 2 jest lepszy

    • 7 1

    • wiemy :) (2)

      koniecznie w gazie albo w tedeiku

      • 2 3

      • + CB-radio z Biedronki , ksenony z allegro i rura wydechowa od rynny....
        wypasik :)

        • 0 0

      • golf 2 w tdiku?
        gratuluję wiedzy

        • 2 0

  • kazdy wiesiu z polskiej wsi..... (3)

    .....ma passata tdi

    • 10 2

    • Obserwacja rodzinna, (2)

      • 0 1

      • tak mialem passata .....

        ......ALE W 1993 ROKU I BYL TO W MIARE NOWY SAMOCHODI JESZCZE TRWALY PRAWDZIWY VW..........

        • 0 0

      • to dalej obserwuj

        • 0 0

  • (3)

    hurra,już zacząłem odliczanie-jakieś 10000 faszystowskich bąków w tapicerkę,może kilka z kleksem,trudno,10 lat i jest MÓJ i szpan na całe Luzino,aż burczybas wymięka!

    • 4 1

    • Jaka znajomość topografii i właściwej nomenkaltury, wakacje u babci na Kaszubach od 4 roku życia? (2)

      • 2 1

      • od 3

        • 0 0

      • no nie,jestem Kaszub ale nie idiota,wiem jeszcze gdzie mieszkam...

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Porsche znajduje się w:

 

Najczęściej czytane