- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (119 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (164 opinie)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (100 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 6 Nie będzie podatku od aut spalinowych (169 opinii)
Ograniczenie poziomu hałasu było możliwe dzięki starannej pracy nad każdym pasmem częstotliwości odbieranym na zewnątrz samochodu i w kabinie. Po raz pierwszy kryteria wyboru opon obejmowały nie tylko zjawisko hałasu i zachowanie się na drodze, ale również wpływ ogumienia na poziom promieniowania akustycznego zgodny z normą emisji hałasu do otoczenia zewnętrznego.
W celu ograniczenia odgłosów jazdy wewnątrz samochodu, tylne zawieszenie z wahaczami trójkątnymi jest zamontowane na odpowiednio izolowanej ramie silnika. Pierścieniowa geometria konstrukcji utworzona przy pomocy wzmocnień umieszczonych na poziomie tylnych nadkoli, płyty podłogowej i tylnej belki dachu oraz zastosowanie wykładziny wygłuszającej na całej powierzchni podłogi również wpływa dodatnio na poziom hałasu.
Zmniejszenie odgłosów spowodowanych pracą silnika zostało zapewnione poprzez ograniczenie rezonansów własnych oraz zastosowanie elementów o własnościach tłumiących. W ten sposób utworzono zabezpieczenia akustyczne, które mają pochłaniać drgania pochodzące z zespołu napędowego, zanim rozprzestrzenią się one w samochodzie. Taką rolę pełni, na przykład, płytka amortyzująca (Multi Layer Energy Absorber) - oryginalna innowacja techniczna, opatentowana przez Renault. W wersji diesel 2.2 dCi dwa wałki wyważające zmniejszają w znaczący sposób hałas związany z działaniem czterocylindrowego, rzędowego silnika.
Szczególną uwagę zwrócono też na układ wlotu i wylotu powietrza. Umieszczony w środkowym tłumiku system odprowadzania gazów w postaci płynnej, wykorzystujący wytrzymałe materiały o dużej zdolności absorpcji, ogranicza fale akustyczne, natomiast usztywnienie ścianek zmniejsza promieniowanie. Oprócz mocowań o wysokim stopniu pochłaniania drgań, układ wydechowy został uzupełniony o 20-litrowy tłumik z podwójnym kanalikiem, co pozwoliło zminimalizować typowe odgłosy wydechu.
W podobny sposób zabezpieczono również pozostałe części pojazdu. W drzwiach i klapach zastosowano podwójne uszczelki, a w obramowaniu drzwi - filc termosprężony o grubości 10 mm. Elastyczne ramiona wycieraczek charakteryzują się wysoką odpornością na działanie wiatru. Zastosowanie nowego typu przedniej szyby ze szkła warstwowego, zawierającej warstwę poliwinylu masłowego (butyral), zwiększa o 20% amortyzujące właściwości przedniej szyby. Ten unikatowy element wprowadzony przez Renault w Clio II, został wykorzystany w całej gamie modeli Vel Satis. Można go dodatkowo uzupełnić o szyby boczne ze szkła warstwowego.
źródło: Renault Polska
Opinie (1)
-
2002-12-04 09:38
Zaawansowane technicznie UFO dla taksówkarzy bo zaletą tego jest, że może on słóżyć za dobre miejsce pracy z uwagi na przesadny komfort, natomiast z uwagi na to nie ma co mówić o przyjemności z jazdy bo tej jazdy nie czuć.Salon na kółkach mie mający nic wspólmego z "prawdziwym"samochodem.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.