• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vel Satis: ambasador marki

25 lutego 2002 (artykuł sprzed 22 lat) 
Vel Satis należy do segmentu S1, w skład którego wchodzą, między innymi, Mercedes klasy E, BMW seria 5, Audi A6 i Peugeot 607. Jest to świat rządzony przez symboliczne prawa "ustalonej" normy społecznej i konformizmu. Jednak segment S zaczyna się zmieniać. Można zauważyć pojawienie się w nim klientów mniej skłonnych do konformizmu, którzy stopniowo odchodzą od tradycyjnej limuzyny w wersji klasycznej, na rzecz modeli coupé, kombi, kabriolet, monospace... Sprostanie nowym wymaganiom jest trudnym zadaniem. Z pomocą Vel Satisa Renault zamierza objąć około 3 % segmentu S w Europie w roku 2003. Dzięki szerokiemu wykorzystaniu inwestycji poczynionych w Technocentre i w fabryce w Sandouville w ramach programu M2 i S, koszt wprowadzenia Vel Satisa do produkcji był stosunkowo niski i wyniósł 3,6 miliarda franków (548,7 miliona euro).

Samochody wyższej klasy charakteryzują się ustalonymi cechami: duże wymiary, długa maska, majestatyczny przód z emblematami marki. Vel Satis posiada wszystkie te atrybuty, ale uzupełnione dodatkowo o konstrukcję zaprojektowaną w taki sposób, by zapewnić pasażerom jak największą przyjemność jazdy. Tworząc od nowa model podwyższonej limuzyny (wyższej o 13 cm od tradycyjnych pojazdów tego typu), Renault wyraża po raz kolejny swój zmysł funkcjonalny i wykorzystuje inteligencję koncepcji stylistyce. Do Vel Satisa można wsiąść bez konieczności zginania się wpół. Wnętrze kabiny jest jednocześnie przestronne i pełne światła. Zapewnia wrażenie luksusu, spokoju i pogody. Klubowe fotele o falistym kształcie, zaprojektowane tak, by przypominały meble pokojowe.

Samochody wyższej klasy są również dopracowane w najdrobniejszych detalach. I tutaj Vel Satis zawiera typowo francuski akcent, subtelnie łącząc tradycję z nowoczesnością. Elegancja opiera się o zasady geometrii. Przedmioty znajdujące się we wnętrzu samochodu mają przywodzić na myśl umeblowanie i elementy dekoracyjne mieszkania. Drewniane ozdoby. Schowki inspirowane szufladami zwykłej komody. Poszczególne detale odkrywa się stopniowo. Gama kolorystyczna została celowo ograniczona. Oświetlenie jest dyskretne. Vel Satis promieniuje wdziękiem i finezją.

Na przekór tendencji do efektownych gadżetów, Vel Satis oferuje innowacje, które służą poprawie komfortu. Koniec z ręczną obsługą hamulca parkingowego. Zasady jego używania przestają być kłopotliwe dla kierowcy, gdyż włączanie i wyłączanie odbywa się w trybie automatycznym. W celu zapewnienia przyjemnego podróżowania na długich trasach, zastosowano fotele tego samego typu, jak te spotykane w "pierwszej klasie". Regulowane w dwóch płaszczyznach oparcie umożliwia pasażerowi dokładne dopasowanie jego położenia. Dla jeszcze większego komfortu, fotele zostały wyposażone w pasy bezpieczeństwa zapewniające idealne połączenie pasażera z siedzeniem.

W Vel Satisie znalazły się również wszystkie elementy pomocne w prowadzeniu samochodu: regulator prędkości z kontrolą odległości, system nawigacji GPS Carminat z funkcją odbioru informacji o ruchu drogowym, zautomatyzowane działanie reflektorów, wycieraczek, itd. Jeśli chodzi o temperaturę wewnątrz kabiny, pasażerowie mogą ją dowolnie ustawiać, dopasowując do indywidualnych potrzeb. Aby przyjemność podróżowania była jeszcze większa, wnętrze Vel Satisa zaprojektowano na wzór prawdziwego salonu kina domowego: odtwarzacz DVD i ekran LCD 16/9 na tylnych miejscach oraz radio Alpine 6 CD połączone z głośnikami Cabasse 4x40 W.

W dziedzinie silników w Vel Satisie postawiono na elastyczność i komfort eksploatacji. W wersjach z wyższym poziomem wyposażenia będzie montowany, do wyboru, silnik benzynowy 3.5 V6 o mocy 245 KM i posiadający moment obrotowy 330 Nm przy 3 600 obr./min., lub silnik diesel 3.0 dCi, o mocy 180 KM przy 4 400 obr./min. i momencie obrotowym 350 Nm już przy prędkości 1 800 obr./min. Listę uzupełniają dwie wersje czterocylindrowe o odpowiednio dostosowanej mocy: silnik 2.0 turbo (165 KM przy 5 000 obr./min., stały moment obrotowy 250 Nm w przedziale od 2 000 do 4 250 obr./min.) i silnik diesel 2.2 dCi (150 KM przy 4 000 obr./min., moment obrotowy 320 Nm przy 1 750 obr./min.). Oferowane są dwa typy skrzyni biegów: sześciostopniowa skrzynia mechaniczna i pięciostopniowa, "inteligentna" skrzynia automatyczna.

Obejrzyj tapety Vel Satis

(Renault)

Opinie (3)

  • Vel Satis (1)

    Uważam, że to boski samochodzik. Wsiądźcie do niego i się przejedźcie - nie będziecie chcieli wysiąść. Problem jest tylko jeden, jak się na niego patrzy to nie chce się wsiąść; -) Renault jest w środku znacznie większy, nieco cichszy i uwaga - silnik na niskich obrotach zbiera się ZNACZNIE szybciej niż jednostka 320 w Mercedesie.
    W konfrontacji z Mercedesem E320 VelSatis wypada znacznie lepiej. Nie miałem okazji jechać nigdy Mercem S ale uważam, że VelSatis nie jest chyba wiele gorszy od S skoro Mercedes twierdzi, że klasa E to przedsionek S.
    Co do ceny - jest znacznie tańszy od Mercedesa E - Renault póki co nie może sobie pozwolić na zmuszanie klientów tego segmentu do płacenia za znaczek tak jak robi to niemiecka firma.

    Jednym zdaniem - VelSatis bije Mercedesa E320 na głowę.

    P.S. Trochę nie na miejscu jest komentowanie samochodu tylko po wyglądzie... Gdybym się nie przełamał i nie wsiadł do niego to wiele bym stracił.

    • 2 0

    • Mi samochód się podoba. Kupił go znajomy kiedy raz zabrałem się z nim po pracy to moj merol poszedł na allegro a sam kupiłem Vel Satisa. Samochód mi się podoba jest wygodniejszy cichszy i przyjemniejszy. Mercedes to niemiecki niewypał szczególnie w latach 2003-2010 zobaczymy jak będzie się sprawował najnowszy model .... A ja po Vel Satisie kupię Latitude następcę właśnie VSatisa.

      • 1 0

  • Ten bochenek chleba na kółkach wygląda jak płóg śniezny. Co do techniki to parę gadżetów elektronicznych i gnącej się w prawidłowy sposób blachy karoserii przy rąbnięciu nim w drzewo. Jest to urządzenie do przemieszczania się po płaszczyżnie z "duszą" robota kuchennego.Poza tym drogie jak cholera.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Która edycja Verva Street Racing odbyła się w Gdyni w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane