• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volkswagen w tarapatach. 11 milionów oszukanych klientów

Michał Jelionek
23 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Skandal dotyczy 11 milionów egzemplarzy Volkswagena z silnikami diesla. Skandal dotyczy 11 milionów egzemplarzy Volkswagena z silnikami diesla.

Koncern Volkswagena ma problem. I to poważny. W Stanach Zjednoczonych wybuchł skandal, gdy odkryto, że w samochodach tej marki montowano oprogramowanie zaniżające statystyki emisji spalin podczas badań kontrolnych. Sprawa dotyczy 11 milionów samochodów VW na całym świecie, również tych, które trafiły do Polski.



Czy po skandalu z udziałem Volkswagen AG stracisz zaufanie do niemieckiego producenta?

W samochodach Volkswagena wykorzystywano oprogramowanie niezgodne z ustawą o ochronie klimatu, które manipulowało wynikami testów na emisję zanieczyszczeń - kilka dni temu poinformowała Agencja Ochrony Środowiska (Environmental Protection Agency). Z raportu EPA wynika, że takowe oprogramowanie zainstalowano w ponad 480 tys. egzemplarzy z jednostkami wysokoprężnymi, które trafiły na amerykański rynek.

Śledczy zwrócili uwagę na następujące modele VW: Jetta (produkowane w latach 2009-2015), Jetta Sportwagen (2009-2014), Beetle (2012-2015), Beetle Cabrio (2012-2015), Golf (2010-2015) i Passat (2014-2015), ale również model Audi A3 (2010-2015).

Chwilę po tych doniesieniach, Volkswagen zszokował i przyznał: "problem pomiaru emisji spalin dotyczy aż 11 milionów samochodów na całym świecie". Nieścisłości tyczą się konkretnej rodziny silników diesla - to jednostki oznaczone symbolem EA 189, czyli motory TDI o pojemności 2 litrów. W takowe silniki wyposażano auta marek: VW, Audi, Skoda i Seat.

Volkswagen AG przyznał, że problem dotyczy aut wyposażonych w 2-litrowe diesle z symbolami EA 189. Volkswagen AG przyznał, że problem dotyczy aut wyposażonych w 2-litrowe diesle z symbolami EA 189.
Nielegalne oprogramowanie - poprzez przestawienie silnika w bardzo oszczędny tryb pracy - aktywuje system ograniczający emisje spalin na czas oficjalnych testów i badań. Podczas normalnej jazdy system jest wyłączany, co skutkuje nawet o 40 proc. lepszymi osiągami niemieckich aut. Lepsze osiągi kosztem zbyt wysokiej emisji spalin (wielokrotnie przewyższającej normy obowiązujące w USA). W taki sposób dochodziło do oszustwa.

Czytaj także: Passat B8 - popisowy model VW robi furorę

Tym samym niemiecki koncern został zmuszony do wstrzymania sprzedaży diesli w Stanach Zjednoczonych. Oficjalnie w poniedziałek VAG wycofał ze sprzedaży za wielką wodą nowych i używanych modeli VW i Audi z czterocylindrowymi silnikami TDI. Na domiar złego, akcje motoryzacyjnego giganta lecą na łeb na szyję (spadły o ponad jedną piątą). Prawdopodobnie kontroli niemieckich aut podejmą się również inne państwa.

- Niestety nie posiadamy jeszcze informacji, ile samochodów z niewłaściwym oprogramowaniem trafiło na polski rynek. Gdy tylko otrzymamy stosowne dane, o liczbie takich aut i o kolejnych krokach, od razu przekażemy je opinii publicznej - tłumaczy Tomasz Tonder, przedstawiciel Volkswagen Group Polska.
Volkswagen AG wydało oficjalne oświadczenie, z którego wynika, że koncern dołoży wszelkich starań, aby wyeliminować wykryte odchylenia i odbudować zaufanie swoich klientów. Już teraz na niezbędne prace serwisowe przeznacza 6,5 mld euro. Ponadto, informuje:

"Nowe pojazdy wyprodukowane przez Grupę Volkswagen wyposażone w silniki diesla spełniające normy emisji EU 6, obecnie dostępne na rynkach Unii Europejskiej, spełniają wymogi prawne i normy środowiskowe. Oprogramowanie, o którym mowa nie wpływa na prowadzenie auta, zużycie paliwa ani emisję".

Czytaj także: Scirocco - nieco zapomniany model Volkswagena

Po szokujących doniesieniach ze Stanów Zjednoczonych, producentowi z Wolfsburga grozi drakońska kara finansowa w wysokości około 18 mld dolarów (37,5 tys. dolarów za każdy sprzedany samochód, który nie spełnia norm emisji). A zdaje się, że to może być dopiero początek wypłacania horrendalnych odszkodowań.

Opinie (64) 5 zablokowanych

  • ustawa konsumencka (1)

    w obecnej chwili samochod, ktory zepsuje sie 2 razy na wniosek klienta musi zostac wymieniony na nowy lub zwrot pieniedzy !!!! oczywiscie w ramach gwarancji

    • 2 6

    • podaj zrodło tych farmazonów

      • 3 1

  • No i co z tego? (1)

    Jak to jest, że pieski śmieją się z karawany, której urwało się jedno koło. Zazdrościmy motoryzacji Niemcom. Mają marki, fabryki, zarabiają krocie. W Polsce półgębkiem śmiejemy się z cudzego "nieszczęścia" nie produkując żadnych samochodów, nie mając żadnych światowych marek motoryzacyjnych. Smutne to ale prawdziwe.

    • 2 6

    • Czyjego nieszczęścia? To nie była ukryta wada fabryczna, a celowe działanie mające na celu wprowadzenie w błąd. Jak się ucieszę ze złapania oszusta, który okrada staruszki, to też powiesz, że cieszę się z cudzego nieszczęścia?

      • 4 1

  • WRESZCIE :)) (2)

    Zawsze jak jade za jakimś ch**ernym TEDEIKIEM to musiałem zamykac obieg powietrza w kabinie. Smród wieśwagenów powala. Jakoś jak jadę za japońcem czy francuzem w dieslu to nie ma problemu ale jak widzę szajs z napisem TDI to wiem że będzie smród. Głośne, klekoczące i kopcące badziewie.

    • 11 3

    • Zawsze jedziesz z tyłu, to jasne... ;)

      • 2 0

    • tdi

      mialem francuza w dieslu-kopci, mam vw to samo, na to nie ma regoly-raczej styl jazdy, jak dasz do oporu to kazdy diesel zakopci, pytanie czy kazdy z nich osiagnie taka sama moc?

      • 0 0

  • To wszysko przez polskie obozy zagłady

    • 1 1

  • Słaba trochę ta ankieta.

    Brakuje odpowiedzi "Już dawno straciłem"

    • 2 2

  • Ekologia doprowadzi do tego stopnia ,ze diesle nie bedzie jeździć ! (1)

    Za co kary? Za to ze dostajesz dynamiczny samochód ? Na kij Amerykanie sie przyczepili firmy a ich litrowe auta są takie eko ? Tu jest zmowa chcą wykończyć markę !
    W Polsce i tak sie wycina katalizatory i filtry cząstkek stałych !

    • 0 4

    • i bardzo dobrze ze nie bedzie disli

      • 2 0

  • I tak bym kupiła.

    Może będą teraz jakieś zniżki? :)

    • 1 0

  • NIech się tak jeszcze wezmą za (1)

    dokładne badania techniczne wszystkich pojazdów i odsyłanie wraków na złomowiec...

    • 2 0

    • to by się zaczęło

      2/3 Polski zacznie chodzić na piechotę, wtedy dopiero "przyspieszymy" w rozwoju kraju do poziomu Beczuany

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane