- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (98 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (171 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Volvo Drywa: coraz więcej modeli z prądem
Elektryfikacja gamy modelowej Volvo trwa w najlepsze. Szwedzi szacują, że w 2025 roku około 50 proc. sprzedawanych przez koncern samochodów będzie pojazdami elektrycznymi. Poniżej przybliżamy wam specyfikację ekologicznych napędów Volvo, które dostępne są już w 9 modelach. A te możecie zamawiać w gdańskim salonie trójmiejskiego przedstawiciela szwedzkiej marki - Volvo Drywa.
W 2018 roku zadebiutowała nowa generacja V60 Cross Country. Był to ostatni model ze stajni Volvo, który w ofercie szwedzkiego producenta pojawił się wyłącznie z gamą silników spalinowych. Od tego momentu czasochłonny proces elektryfikacji samochodów marki Volvo rozkręcił się na dobre. Co to oznacza w praktyce? W ciągu najbliższych lat każdy model Volvo będzie dostępny z w pełni elektrycznym napędem bądź układem wspomagania elektrycznego (hybryda plug-in lub mild-hybrid).
Całkowicie elektryczne
Pierwszym całkowicie elektrycznym samochodem Volvo jest XC40 Recharge, które na rynku pojawi się w połowie tego roku. W kolejnych latach śladami protoplasty pójdą inne modele. Układ napędowy XC40 Recharge składa się z dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 408 KM. Jednostki zlokalizowane są przy obu osiach, dzięki czemu auto oferuje napęd na wszystkie koła. Zasięg "elektryka" na pełnej baterii - według zasad WLTP - wynosi około 400 km. Bateria ma pojemność 78 kWh. Ładowanie prądem stałym o mocy 150 kW pozwala zwiększyć poziom naładowania od 10 proc. do 80 proc. w około 40 minut (w przeliczeniu: 10 minut ładowania pozwala przejechać 100 kilometrów).
Hybryda ładowana z gniazdka
Aktualnie co dziesiąte sprzedawane Volvo w Europie to tzw. hybryda typu plug-in, czyli ładowana z gniazdka. W ciągu kilku kolejnych lat liczba sprzedawanych hybryd będzie rosła w lawinowym tempie. Jak w praktyce działa PHEV? W celu uzyskania niskiej emisji CO2 silnik spalinowy wspomagany jest przez jednostkę elektryczną (to tzw. Twin Engine). Połączona moc obu silników zapewnia wysokie osiągi i płynną, wyrafinowaną jazdę w każdych warunkach. Podczas jazdy kierowca ma do wyboru trzy tryby: całkowicie elektryczny Pure, dynamiczny Power lub Hybrydę, której zadaniem jest maksymalizacja wydajności i zasięgu.
Samochód zasilany elektrycznie można w bardzo łatwy sposób naładować z gniazdka w przydomowym garażu albo korzystając z ogólnodostępnej stacji ładowania. Dzięki czemu auto krótkie odcinki, np. z domu do pracy, jest w stanie pokonać wyłącznie na silniku elektrycznym. Co ciekawe, w celu zachęcenia swoich klientów do przesiadki do hybrydowego modelu, Volvo zwraca koszty zużycia energii elektrycznej na podstawie bieżących cen, które odnotowano w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Aktualnie dostępne hybrydy plug-in: XC90, XC60, XC40, V90, V60, S90 i S60.
Miękka hybryda
Trzecią elektryczną opcją oferowaną przez Volvo jest miękka hybryda, która do swojego działania również wykorzystuje dwa silniki - spalinowy i elektryczny (40 KM i 40 Nm). Cele takiego zabiegu są dwa: zmniejszenie emisji zanieczyszczeń i zwiększenie oszczędności paliwa. W tak napędzanych samochodach marki Volvo energia odzyskiwana podczas hamowania magazynowana jest w dodatkowym akumulatorze 48V, a następnie wykorzystywana do wspomagania silnika spalinowego podczas rozruchu i startu.
Aktualnie dostępne miękkie hybrydy: XC90 i XC60.
Trójmiejski dealer Volvo Drywa zaprasza do swojego salonu zlokalizowanego w Gdańsku przy ul. Kartuskiej 410, aby poznać szczegóły "elektrycznej" oferty.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie (24) 3 zablokowane
-
2020-01-27 16:50
Nie dajcie się nabrać na tą parszywą propagandę z elektrykami.
- 12 1
-
2020-01-27 12:56
to ściema z elektrykami w polsce, opartej na węglu i "brudnym" prądzie. (1)
- 18 2
-
2020-01-27 16:16
technologia wepchnięta na chama, od dawna wiadomo że wodór wyprze wszystko
- 3 1
-
2020-01-27 13:25
Taaaa... a prąd bierzemy tanio z wiatru tudzież elektrowni atomowej, prawda?!
A baterie są zrobione z eko substancji hahahaha
- 20 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.