• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo S60 T5. Szybkość po szwedzku

Bawo,Mart,Ps
10 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Volvo S60 T5 R-design. Skandynawski przepis na szybki samochód.


Dużo w nim skandynawskiego chłodu, ale potrafi też wykrzesać z siebie całkiem sporo sportowych emocji. Volvo S60 w prawie najmocniejszej wersji T5 z pakietem R-design udowadnia, że sedan wcale nie musi być nudnym, korporacyjnym pojazdem.



Volvo pokazuje, że potrafi zamknąć swoje tradycyjne atuty - jak chociażby bezpieczeństwo (o systemach dbających o kierowcę, pasażerów czy pieszych w s60 można by napisać osobny tekst) - w karoserii prawdziwie sportowego sedana.

W sylwetce S60 w najmocniejszej wersji T5 ze sportowym pakietem R-design nie znajdziemy żadnych kanciastych kształtów. Samochód o bardzo dobrych proporcjach, wygląda jakby w każdej chwili miał zerwać się do skoku. Nic dziwnego, pod jego maską drzemie 240 KM wyciskanych z dwulitrowego, czterocylindrowego turbo. Innych kierowców o tym, że nie mają do czynienia ze zwykłym sedanem informują dwie rury wydechowe z tyłu auta i oznaczenie T5.

S60 nie rozpieszcza przestronnym wnętrzem. Trzech pasażerów może podróżować w nim całkiem wygodnie, wyższe osoby na tylnych siedzeniach będą jednak schylać głowy i kurczyć nogi. Bagażnik też ma wymiary pasujące bardziej do samochodu kompaktowego.

Kierowca s60 ma do dyspozycji bardzo komfortowe miejsce pracy. Konsola środkowa zwrócona jest w jego stronę, przycisków i pokręteł jest tyle ile potrzeba, obsługa wszystkiego intuicyjna, a ergonomia świetna. Kierownica doskonale leży w dłoniach, fotele otulają i świetnie trzymają kierującego, niebieskie podświetlenie zegarów nie męczy wzroku.

  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design


Wrażenia z jazdy

Przycisk start uruchamia silnik i... spod maski oczekiwalibyśmy bardziej rasowego dźwięku silnika. Delikatne operowanie pedałem gazu sprawia, że samochód płynnie i majestatycznie porusza się po jezdni. Sześciobiegowy automat praktycznie niezauważalnie zmienia biegi.

240 KM budzi się do życia po wciśnięciu gazu w podłogę. S60 harmonijnie rozwija moc. To nie jest jednak gwałtowna eksplozja energii spod maski. Przyjemnie twardy układ kierowniczy daje doskonałe wyczucie tego, co dzieje się na styku opon z asfaltem. Utwardzone zawieszenie sprawia, że s60 wręcz przykleja się do drogi. Na naprawdę wiele pozwala też w zakrętach. Zużycie paliwa nawet przy bardzo szybkiej jeździe nie przekracza 14 litrów na 100 km.

S60 to oryginalny samochód, który nie musi bać się porównań z niemieckimi konkurentami z segmentu premium. Proponuje jednak trochę inną filozofię szybkiego, sportowego samochodu, mającego się też doskonale sprawdzać na co dzień.

Nie jest to agresywny pojazd, wyzwalający w kierowcy instynkt rywalizacji. To raczej narzędzie do spokojnego upajania się szybką jazdą na drogach dobrej jakości. Brzmi to nieco paradoksalnie, po niezłych wynikach sprzedaży widać, że spora grupa kierowców "kupuje" filozofię Volvo. W przypadku s60 T5 R-design wraz z przydatnymi dodatkami, jak chociażby rewelacyjnie brzmiące audio, za nieco ponad 160 tysięcy złotych.

Samochód do testów udostępniony przez Drywa ADV, przedstawiciela marki w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (105)

  • wygląda jak jakieś chińskie dziadostwo...

    • 6 7

  • rybi przód

    to już nie jest to samo Volvo co kiedyś... ani technologia ani wygląd.

    • 7 7

  • NA KASZUBACH VOLVO to jedyne auto dla szanujacych sie factow i ich rodzin

    a niemcowi nie ufamy to dla dresow!!

    • 7 4

  • te same auta tylko bardziej wypasione kosztuje w USA- POLOWE !!! (50%)! SHOCK ! (2)

    SAMI SPRAWDZCIE NA http://www.yahoo.com auta -volvo s-60 he he

    • 7 2

    • i co z tego? (1)

      za to w USA kobiety maja końskie ryje i ważą 200, SHOCK!!!!

      • 1 6

      • ale my tu o samochodach...

        • 5 0

  • wygląda jak Chińczyk ze szwedzkim paszportem

    • 8 3

  • Głupoty piszecie (1)

    Co to za bzdury ????

    "Od 1999 roku Volvo należało do Ford Motor Company. W dniu 29 marca 2010 roku przedsiębiorstwo zostało sprzedane chińskiej firmie Geely, za kwotę 1,8 mld dolarów".

    Made in China
    ....nie dziękuję, zostaje przy Niemcu lub Japończyku

    • 3 4

    • Bzdury?

      Kolego, nie myl pojęć. Made in China? Wskaż mi gdzie znajdują się fabryki Volvo, bo widzę, że bardzo (nie) zorientowany jesteś. Jedyne, co zmieniło się w w koncernie VCC po przejęciu przez Geely to kapitał. Struktura zarządzania, miejsca produkcji, sposób produkcji, dobór podzespołów, dział opracowywania, filozofia - wszystko to jest takie, jak było. Plusem jest stabilność finansowa nie do przeceny w dzisiejszych czasach i możliwość ekspansji na nowy, najbardziej obecnie dynamiczny rynek świata. Co do niemca i japończyka, to też nie oszukujmy się. Rdzennych przedstawicieli coraz mniej. Produkcja albo przeniesiona do innych krajów, albo taki mix podzespołów i unifikacja podzespołów, że jeździsz globalnym wytworem, owocem fuzji i tylko logo się już zgadza. Oczywiście są wyjątki, ale biorąc pod uwage powyższe może zwróć uwagę jak się w aucie czujesz i jak Ci się nim jeździ, a nie skąd pochodzi.

      • 2 2

  • Moj Golf 2 1.8 16v idzie lepiej (3)

    Ma czip,nowe czesci,duzy wydech,alusy i przyciemniane szyby

    • 10 1

    • a ledy z przodu ?i niebieskie podświetlenie tablicy?ma?

      • 1 1

    • (1)

      Rozumiem, że magnetyzer też jest?

      • 3 0

      • oj tak, paliwa i powietrza.

        • 2 0

  • Za 160 000 czyli 38 000 eur to macie 4 letniego Mercedesa CL500 na wypasie (1)

    Trzeba byc niepelnosprawnym umyslowo by kupic ten tu zlom.

    • 8 6

    • Zgoda ale nie każdy lubi takie wozy pseudogangsterków czy dziadków alfonsów ;) (bez obrazy). Wybrałbym coś innego od konkurencji.

      • 0 1

  • chinczyki kupili szweckiego banruta którego nikt juz niechciał za zadną cene!!

    dzieki temu kupili technologie zachodnie !!Ale tez jak widac wydaja kupe szmalu na reklame by przynajmniej zmiejszyc straty jakie ten chiński złom przynosi!!Gdyby go sprzedawali po cenie rumunskiej Dacii to sprzedaz by ruszyła ale oni nadal chca sprzedawac po cenach dobrych zachodnich marek do tórych ten chińsko szwecki złom nie dorasta!!

    • 2 2

  • teraz to chyba .. (1)

    szybkość po Chińsku.

    • 5 4

    • I tak Cię nie stać.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się impreza, organizowana na Pomorzu, która promuje zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

 

Najczęściej czytane