• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo S60 T5. Szybkość po szwedzku

Bawo,Mart,Ps
10 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Volvo S60 T5 R-design. Skandynawski przepis na szybki samochód.


Dużo w nim skandynawskiego chłodu, ale potrafi też wykrzesać z siebie całkiem sporo sportowych emocji. Volvo S60 w prawie najmocniejszej wersji T5 z pakietem R-design udowadnia, że sedan wcale nie musi być nudnym, korporacyjnym pojazdem.



Volvo pokazuje, że potrafi zamknąć swoje tradycyjne atuty - jak chociażby bezpieczeństwo (o systemach dbających o kierowcę, pasażerów czy pieszych w s60 można by napisać osobny tekst) - w karoserii prawdziwie sportowego sedana.

W sylwetce S60 w najmocniejszej wersji T5 ze sportowym pakietem R-design nie znajdziemy żadnych kanciastych kształtów. Samochód o bardzo dobrych proporcjach, wygląda jakby w każdej chwili miał zerwać się do skoku. Nic dziwnego, pod jego maską drzemie 240 KM wyciskanych z dwulitrowego, czterocylindrowego turbo. Innych kierowców o tym, że nie mają do czynienia ze zwykłym sedanem informują dwie rury wydechowe z tyłu auta i oznaczenie T5.

S60 nie rozpieszcza przestronnym wnętrzem. Trzech pasażerów może podróżować w nim całkiem wygodnie, wyższe osoby na tylnych siedzeniach będą jednak schylać głowy i kurczyć nogi. Bagażnik też ma wymiary pasujące bardziej do samochodu kompaktowego.

Kierowca s60 ma do dyspozycji bardzo komfortowe miejsce pracy. Konsola środkowa zwrócona jest w jego stronę, przycisków i pokręteł jest tyle ile potrzeba, obsługa wszystkiego intuicyjna, a ergonomia świetna. Kierownica doskonale leży w dłoniach, fotele otulają i świetnie trzymają kierującego, niebieskie podświetlenie zegarów nie męczy wzroku.

  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design
  • Volvo S60 T5 R design


Wrażenia z jazdy

Przycisk start uruchamia silnik i... spod maski oczekiwalibyśmy bardziej rasowego dźwięku silnika. Delikatne operowanie pedałem gazu sprawia, że samochód płynnie i majestatycznie porusza się po jezdni. Sześciobiegowy automat praktycznie niezauważalnie zmienia biegi.

240 KM budzi się do życia po wciśnięciu gazu w podłogę. S60 harmonijnie rozwija moc. To nie jest jednak gwałtowna eksplozja energii spod maski. Przyjemnie twardy układ kierowniczy daje doskonałe wyczucie tego, co dzieje się na styku opon z asfaltem. Utwardzone zawieszenie sprawia, że s60 wręcz przykleja się do drogi. Na naprawdę wiele pozwala też w zakrętach. Zużycie paliwa nawet przy bardzo szybkiej jeździe nie przekracza 14 litrów na 100 km.

S60 to oryginalny samochód, który nie musi bać się porównań z niemieckimi konkurentami z segmentu premium. Proponuje jednak trochę inną filozofię szybkiego, sportowego samochodu, mającego się też doskonale sprawdzać na co dzień.

Nie jest to agresywny pojazd, wyzwalający w kierowcy instynkt rywalizacji. To raczej narzędzie do spokojnego upajania się szybką jazdą na drogach dobrej jakości. Brzmi to nieco paradoksalnie, po niezłych wynikach sprzedaży widać, że spora grupa kierowców "kupuje" filozofię Volvo. W przypadku s60 T5 R-design wraz z przydatnymi dodatkami, jak chociażby rewelacyjnie brzmiące audio, za nieco ponad 160 tysięcy złotych.

Samochód do testów udostępniony przez Drywa ADV, przedstawiciela marki w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (105)

  • za tę kasę (nawet trochę taniej) jest nowy Volkswagen CC (4)

    co prawda najmocniejsza benzyna ma 210KM ale w tym budżecie dobierzesz już praktycznie wszystko

    no i jest kilka serwisów do wyboru a nie jeden w promieniu 200 km

    do tego co by nie powiedzieć o VW (zaraz się odezwą hejterzy) to na pewno lepiej trzyma cenę od Volvo i się na nim tyle nie straci po latach

    no i wygląda zdecydowanie bardziej ekscytująco, co przyznaję, nie bedąc fanem fanem VW z wyjątkiem nowego Beetle

    • 5 0

    • sprawdziłem i na szadółkach jest biały, co prawda 1.8 TSI ale i tak urywa ....

      a właśnie jak to jest, że wszystkie ciekawe auta do testów ma jeden dealer

      • 2 0

    • (2)

      Nie do końca się zgodzę, bo Passat CC umiarkowanie mi się podoba ale nowe Audi A4 Avant w kolorze białym byłoby w sam raz w tej cenie :)

      • 0 1

      • ale A4 jest sporo mniejsze, a CC to jednak już kawał auta (1)

        • 1 0

        • Sporo mniejsze? Kiedyś A4 (B5, B6, B7) to były małe auta (w porównaniu do konkurencji BMW 3, Mercedes C), obecnie A4 jest największym autem w swojej klasie i ogólnie mocno się rozrosła - nie bardzo mam jak podrzucić teraz dane techniczne ale siedziałem w jednym i drugim.

          • 0 0

  • my mieliśmy s80 rocznik 00, o ile się nie mylę ostatni 100% szwedzki model....

    • 1 0

  • informacja dla malo zorientowanych (3)

    Samochody Volvo S80 i S60 produkowane sa w Goteborg (Szwecja), S40 w Gent (Belgia).

    • 2 0

    • (2)

      S40 to Ford, co to zmienia? S80 od xx lat praktycznie takie same, XC90 od xx lat DOKŁADNIE takie same, nawet silników nie zmieniają tylko lekko podkręcają moc, mogą konkurować co najwyżej z Oplem, Fordem, VW, gdzie tam do klasy premium.

      • 1 1

      • (1)

        Pracuję dla Volvo. To, że D5 nadal ma 2.4l pojemności nie oznacza, że to ten sam silnik. Nie wiesz, to nie pisz. Zmiany obejmują chociażby zupełnie nową głowicę, osprzęt, wtryskiwacze, przejście z doładowania pojedyńczego na podwójne, inne smarowanie...

        • 2 0

        • I te wielkie zmiany dały spełnienie normy, 15KM więcej i nadal dynamika jest na poziomie okrętu. *Teoretyczna* (bo Volvo dla nich to żadna konkurencja) zbroi się w silniki 3.0 >300KM z litra a Volvo nadal swoje. Jak chce konkurować z markami premium to nie tylko design i jakość ale też osiągi.

          • 0 1

  • (3)

    W ostatnich latach gdzie inne marki zantowaly spadek sprzedazy Volvo sprzedawalo sie znakomicie w :USA a w Europie najlepiej w Niemczech!!! i Rosji !!!
    Volvo zanotowalo w czasach kryzysu gdzie inne marki spadaly o 50% az 30% wzrost sprzedazy!
    Na rynku polskim Volvo uznawane jest za samochod prestizowy,ropoznawalny ,komfortowy ,bezpieczny i niezawodny.
    W Europie Volvo kombi kupuja biznesmeni,maklerzy,bankowcy oraz ...politycy.

    • 3 0

    • (1)

      ojej a lekarze kupuja? a zlodzieje? a murarze? a dziadki do kosciola?

      • 0 1

      • lekarze i dziadki do kosciola kupuja passaty kombi tdi ;]

        kupowane pozniej na allegro i komisach w calej Polsce

        • 4 0

    • jakos przejezdzajac przez Niemcy, Austrie i dalej na poludnie nie widzialem tych biznesmenow w Volvo, widzialem za to w Audi, BMW i Mercedesach.

      • 0 0

  • Zalety samochodu Volvo V70,czyli wersji kombi modelu S80 z silnikiem 2,4 D (1)

    Male spalanie w stosunku do wielkosci samochodu,niezwodnosc w zimie,komfort jazdy o wiele wyzszy niz w Mercedesie czy BMW,Volvo ma o wiele wygodniejsze fotele!!
    Wielofiunkcyjnosc modelu kombi,mozna nim przewiezc towary po zlozeniu tylnej kanapy lub spac w razie braku miejsc w hotelu.
    Kombi Volvo jest ciche i gdy sie je prowadzi nie ma sie wrazenia ze jest gorzej niz w sedanie,jest tak samo cicho ,tylko bardziej przestronnie z tylu.Model wlsienie z tym silnikiem i w tej wersji jest najlpeiej sprzedaany w Szwecji.

    • 0 1

    • Dla mnie Volvo to kanapa, mialem kilka lat S40 oraz jezdzilem sporo V70, fotele sa TRAGICZNE, jak babci kanapa, zapadasz sie, usiadz sobie w porzadnym, wyprofilowanym fotelu, ktory sie nie zapada jak kanapa.

      • 1 2

  • same debile tu pisza,bo... (2)

    Napisalem juz ze Volvo posiada najwygodniejsze fotele w jakich mozna siedziec,a jakis debil pisze ze kanapa.No coz jak mial 20 letnei " wy pi erdzia ne " Volvo to moze i sie mu zpadaly.Nastepna kwestia dotyczy nqabywcy czego szuka i jaka ma pojemnosc portfela.Otoz wiekszosc z was dziady ne istac na samochod za 160 000 wiec o czym piszecie ze M5 ze Rs6 jest lepsze?tak mozna kupic 3 takie Volva z jedne M5.To nie wszystko to Volvo zbudowane jest harmonijnie i bedzie jezdzilo zachoujac swoja wartosc okolo 20 lat.M-5 po 5 latach bedzie juz wrakiem i po 12 latach bedzie was stac na kupno tego M5 ,a na to Vollvo nie bo trzyma cene i nei kosztuje tak duzo w eksploatacji.
    Po za tym to Volvo jest az nadto na drogi w calej Europie szybki bo pewnie idzie 230 na godizne do setki sobie radzi dobrze 7 sekund to wystarczajace osiagi i nie pali pol bkau benzyny jak M5.
    To Volvo kosztuje o 80% mniej niz przecietny merca czy bimerma komfort jazdy ma ten sam lub lepszy!
    I jeszcze jedna sprawa Volvo ma lpesza zywotnosc od Mercedesa ,a na pewno od BMW-mniej rdzewieje:)
    Volvo to porzadne auto,dobrze zrobione i zpaewniajace wygode i status,za niewygorowane pieniadze.
    Chesz wiecje statusu i luksusu kup sobie wieksze Volvo z mocniejszym silnikiem z napedem na 4 kola... i jezel ibys chcial znow dorownac komfortowi i klasie tego auta w innych markach jak Audi ,Mercedes czy BMW to musiz zaplacic 100 i 200 % wiecej...dlatego normalni ludzie w Niemczech czy USA lub Rosji (gdzie sa srogie zimy) wybieraja Volvo.

    • 10 3

    • A skad wiesz jakie kto mial? S40 i V70 bylo nowe z salonu, zamiast uprawiac ta paskudna reklame to wez pojdz do salonu Audi, BMW i Mercedesa i posiedz troche. Co z tego, ze M5 pali duzo? Ma duza moc to pali, Volvo ze znaczkiem R i Tx (T5, T6) zawsze byly produkowane z nastawieniem sportowym i przy takim aucie pisanie o spalaniu jest niepowazne, jak Cie interesuje spalanie to kup diesla ale nie oklejaj go w jakies R czy T, nie dowalaj wielkich felg, bo po prostu nie stac Cie na to. Fajnie, ze wyzywasz od dziadow ale reklama Volvo slabo Ci idzie i niestety nie da sie ukryc, ze obecne Volvo to nie to samo co kiedys.

      ps. Tak, M5 i RS6 JEST lepsze, pod kazdym wzgledem, wykonania, prowadzenia, osiagow, luksusu, prestizu i czegokolwiek sobie wpiszesz.

      • 0 0

    • na pewno wlasciciel salonu Drywa tez sie nie zna, bo jezdzi BMW 7, ops, czyzbym cos przeoczyl?

      • 0 0

  • a jezlei ktos chce szalec to mzoe nei na szosiea na torze wyscigowym.. (1)

    do szlaenstwa nadaja sie mniejsze auta o wyzylowanej mocy silnika Peugot,Renault, Audi RS, BMW M3, Lancia, Mitsubishi Ewo czy Subaru Impreza...napewno nie Volvo i nie Mercedes

    • 1 1

    • no tak, nie Mercedes C63 AMG czy CL63/65 AMG, człowieku, o motoryzacji wiesz tyle co nic a kultura Twoich wypowiedzi to rynsztok.

      • 0 0

  • 99,9% z was nigdy nie mialo i nie bdzie mialo nowego samochodu...wiec o czym piszecie? (2)

    Kazdy z was ma w podswiadomosci zakodowane ze chcialby miec taka fure ja kto volvo,ale poniewaz was na to auto nie stac rodzi sie w was stres i bezlitosnie krytykujecie cos czego calkowicie nie znacie i nigdy nie poznacie.
    No a ludzie ktorzy maja wypchane portfele ,chetnie kupuja to auto ,a na wasze wpisy popatrzyliby z politowaniem!

    • 6 0

    • juz tak tak, kazdemu zajrzales do portfela? idz na inne forum szerzyc ta chinska propagande.

      • 0 0

    • no to wlasciciel salonu Drywa na pewno nie ma wypchanego portfela, bo NIE jezdzi Volvo - jezdzi BMW 7, czyzbym popsul Twoj swiatopoglad?

      • 0 0

  • jak przeczytacie zrozumiecie (2)

    Nowe Volvo S60 ma bardziej dynamiczny i sportowych charakter. Praktycznie wszystkie linie auta tworzą dynamiczny profil, który sprawia wrażenie bardziej nadwozia typu coupe niz sedan. Projekt samochodu powstał w wyniku połączenia czystej pasji i chęci osiągnięcia najwyższego poziomu w dziedzinie rozwoju zawieszeń Volvo. Tym samym wkroczyliśmy w obszar, w którym nigdy jeszcze nie byliśmy powiedział Stefan Sällqvist, odpowiedzialny za prace nad zawieszeniem nowego Volvo.

    Samochód będzie oferowany z dwoma typami zawieszenia. Na rynku europejskim standardem będzie sportowe. Z kolei na większości rynków Ameryki Północnej i Azji samochód zostanie wyposażony w komfortowe zawieszenie, a wariant sportowy będzie opcją dodatkową. Różnice pomiędzy oboma rodzajami zawieszenia widać w budowie amortyzatorów oraz konstrukcji przedniej i tylnej ramy pomocniczej zawieszenia. Oba warianty S60, mogą zostać wyposażone w zaawansowane, samokorygujące, aktywne zawieszenie Four-C.

    Nowy model Volvo został wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne poprawiające bezpieczeństwo. Auto jako pierwsze otrzymało przełomowe rozwiązanie z dziedziny bezpieczeństwa czynnego, układ Pedestrian Detection oraz nowy, bardziej zaawansowany układ kontroli stabilizacji toru jazdy. Układ Pedestrain Detection wykorzystuje rozwiązania na najwyższym światowym poziomie techniki i wykrywa pieszych mogących wtargnąć na drogę przed samochodem, ostrzegając kierowcę i w razie konieczności autonomicznie uruchamiając hamulce z pełną silą hamowania.

    Układ Pedestrain Detection jest częścią układu Collision Mitiagtion Support z funkcją automatycznego hamowania i pozwala na uniknięcie uderzenia w pieszego przy prędkościach do 35 km/h, w przypadku gdy kierowca nie zareaguje. Przy wyższych prędkościach głównym celem jest maksymalne zmniejszenie prędkości uderzenia w pieszego. Uderzenie w pieszego z mniejszą prędkością oznacza znaczącą redukcję poważnych obrażeń u pieszego. Np. jeżeli w wyniku działania układu Pedestrian Detection prędkość zostanie zmniejszona z 50 km/h do 25 km/h ryzyko śmiertelnych obrażeń pieszego spada o ponad 20%, a w pewnych przypadkach nawet o 85%.

    Wnętrze nowej S60-tki dedykowane jest dla pięciu osób. Tylne siedzenie zostało zaprojektowane tak, aby osoba siedząca pośrodku czuła podparcie po bokach. Ponadto miejsce na kolana powiększono o 30 mm, a otwór bagażnika rozszerzono o 107 mm, w porównaniu do modelu S60 poprzedniej generacji.

    W momencie wprowadzenia samochodu do sprzedaży, będzie on oferowany z czterema typami jednostek napędowych. Dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 3.0l. i 2.0l o mocach 304 KM i 203 KM. A także dwoma jednostkami wysokoprężnymi o pojemności 2.4l. i 2.0l o mocach 205 KM i 163 KM. W pierwszym roku produkcji gama silników zostanie uzupełniona o kolejne 3 jednostki benzynowe i jedną wysokoprężną. Pojemność skokowa benzynowych jednostek napędowych to 2.0l. oraz 1.6l. Gama silników wysokoprężnych zostanie uzupełniona o jednostkę DRIVe, o pojemności skokowej 1.6l., mocy 115 KM i średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,3 l/100 km.

    • 0 0

    • 1.4 diesla w S80 nie bedzie? W sam raz, oszczedny i dynamiczny!

      • 0 1

    • przepisujesz wspaniale glupoty ze strony Volvo, niezle Wam tam pranie mozgu robia, za pewne u Drywy, ale najlepsze zostawilem na koniec - jak to nowe Volvo jest takie wspaniale TO CZEMU WLASCICIEL SALONU DRYWA JEZDZI BMW 7 ?! :)

      • 0 0

  • Jak kogoś nie stać to nawet volvo przeszkadza :d

    Jeździłem tym autem calutki dzień 240PS, świetne auto : przyspieszenie - zakręty jakość wykonania oraz styl, myślę że można wysoko ocenić te auto daje poczucie nie tylko komfortu ale dużo przyjemności z jazdy. Na co dzień jeżdżę BMW 730 2009r i brakuje temu autu luzu. pozdrawiam

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki:

 

Najczęściej czytane