- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 2 Apel policji do kierowców aut i motocykli (76 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (264 opinie)
- 4 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Volvo XC 60. Nie mów, ze jestem nudny
Dzięki nowemu modelowi XC60 zaprezentowanemu po raz pierwszy na targach w Genewie, Volvo Cars wkracza w najszybciej obecnie rosnący segment rynku motoryzacyjnego - średniej wielkości SUV-ów. Nowemu Volvo przyjdzie zmierzyć się z bardzo mocną konkurencją - BMW X3, Land Rover Freelanderem, Mazdą CX 7, a w przyszłości Audi Q5 i Mercedesem GLK.
XC 60 chce radykalnie zmienić ten wizerunek. Volvo nie ukrywa, że pojazd kieruje głównie do młodych i zamożnych ludzi, mogących pozwolić sobie na coś więcej niż zwykłe "jeździło" do pracy czy na weekendowe wypady.
Volvo nie zapomina jednak o bezpieczeństwie. Według producenta to najbezpieczniejsze auto w historii firmy, wyposażone w szereg nowych systemów mających chronić kierowcę i pasażerów.
Nowy XC60 będzie początkowo dostępny z turbodoładowanym silnikiem benzynowym T6 o mocy 285 KM oraz z dwoma pięciocylindrowymi silnikami diesla z turbodoładowaniem: D5 o mocy odpowiednio 185 i 163 KM. Standardem we wszystkich wersjach jest napęd na wszystkie koła z układem Instant Traction.
W 2009 r. pojawi się przednionapędowa wersja napędzana przez silnik diesla (o pojemności 2,4 l i mocy 163 KM), zgodny z normami Euro 5 i charakteryzujący się emisją CO2 na poziomie około 170 g/km.
Docelowa sprzedaż modelu XC60 ma wynieść ponad 50 tys. sztuk rocznie. Rozkład pomiędzy Europą a Ameryką Północną jest niespotykanie jednolity: na każdy z tych rynków trafić ma około 40 proc. produkcji. Pozostałe 20 proc. przeznaczone jest dla reszty świata. Pięć największych rynków w szczytowym 2010 r. stanowić będą USA, Niemcy, Wielka Brytania, Rosja i Chiny.
Volvo XC60 będzie zjeżdżać z taśm produkcyjnych zakładów w belgijskiej Gandawie. Sprzedaż samochodu w Europie rozpocznie się w drugiej połowie 2008 r., a w Ameryce Północnej na początku 2009 r.
Opinie (20) 2 zablokowane
-
2008-03-21 16:03
powiem
jesteś nudny,moje seicento jest bardziej interesujące ;)
- 0 0
-
2008-03-21 16:01
Czemu,nie może być?
Czemu,nie może byc?
- 0 0
-
2008-03-21 15:52
nudny nie
ale ta atrapa chłodnicy z przodu wyglada dziwnie a raczej niepasuje kompletnie .
- 0 1
-
2008-03-21 15:25
Jesteś nudny!
jwt
- 0 0
-
2008-03-21 15:13
Mazda i tak wymiata :)
jw
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.