• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca marca w Gdańsku będzie 210 punktów ładujących auta

Michał Jelionek
28 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W Gdańsku powstaje coraz więcej punktów ładujących auta elektryczne. Ładowarkę można znaleźć niemal pod każdym salonem samochodowym. W tym przypadku pod obiektem Nissan Zdunek. W Gdańsku powstaje coraz więcej punktów ładujących auta elektryczne. Ładowarkę można znaleźć niemal pod każdym salonem samochodowym. W tym przypadku pod obiektem Nissan Zdunek.

W czwartek Rada Miasta Gdańska przyjęła plan budowy ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. A to oznacza, że do końca marca 2021 roku w Gdańsku będzie można skorzystać z 210 stanowisk ładujących.



Czy postawienie większej liczby ładowarek to dobry ruch?

Na początku tego roku na terenie Gdańska funkcjonowały 52 ogólnodostępne punkty ładowania samochodów elektrycznych. Dodatkowych 21 jest w budowie. Do 31 marca 2021 roku łączna liczba takich punktów zwiększy się trzykrotnie. Własnie zaakceptowano budowę kolejnych 138 stanowisk ładujących w 64 lokalizacjach.

Na podstawie art. 62 ust. 2 pkt 3 Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych w Gdańsku opracowano plan rozbudowy infrastruktury ładowania aut elektrycznych. Ustawa nakłada na gminy o liczbie mieszkańców przekraczającej 300 tys. osób obowiązek uruchomienia minimalnej liczby ogólnodostępnych punktów ładowania aut elektrycznych. Dlatego też do 31 marca 2021 roku w Gdańsku działać powinno 210 terminali.

Według przyjętego w czwartek planu budowy terminali ładujących do końca marca przyszłego roku na terenie Gdańska powstanie 138 nowych stanowisk przeznaczonych do ładowania aut na prąd, które wybuduje spółka Energa Operator SA. Każdy z nich będzie dysponował mocą 22 kW.

Lista ulic, na których powstaną ładowarki, to: Rajska, Nowomiejska (parking ECS), Słowackiego (PKM Niedźwiednik), Andersa (PKM Jasień), Balcerskiego, Stryjewskiego, Krzemowa, Waryńskiego/Danusi, Szymanowskiego/Grunwaldzka, Skłodowskiej-Curie (GUMed), Słowackiego/Chrzanowskiego, Towarowa (parking Energa Operator), Piastowska, Plac Inwalidów Wojennych (park Oliwski), Czarny Dwór (molo w Brzeźnie), Hallera (CKZiU), Dywizjonu 303, Startowa, Tenisowa, Hausbrandta/Lema, Marusarzówny, Piotrkowska, Dragana, Dywizji Wołyńskiej, Królowej Jadwigi, Targ Rakowy, 3 Maja (dworzec PKS), Trakt Konny/Tuwima, Baczyńskiego, Bolesława Krzywoustego, Krynicka (Alfa Centrum), Pilotów/Hynka, Korzeniowskiego/Hallera, Dunikowskiego, Wyzwolenia, Pawia, Michałowskiego, Leszczyńskich, Damroki, Kurpińskiego 18, Powstańców Warszawskich, Dywizji Wołyńskiej (korty), Styp-Rekowskiego (d. Buczka), Piekarnicza, Bulońska, Fundamentowa, Nowotna (plaża Stogi), Srebrniki, Łostowicka (cmentarz), Pomorska 96, Reja (parking Energa Operator), Kapliczna, Grunwaldzka (Neptun), Grunwaldzka/Derdowskiego, Kartuska/Winnicka, Pod Zrębem, Kowalska, Chałubińskiego, Towarowa (SKM Politechnika), Gradowa (Centrum Hewelianum), Dmowskiego/Brzozowa, Piastowska 90E, Okrąg (węzeł Kliniczna), Zamiejska.

Największy punkt ładowania z aż 10 stanowiskami ma powstać na ul. Czarny Dwór. Cztery ładowarki zostaną oddane do dyspozycji na ul. Bolesława Krzywoustego. Natomiast w pozostałych 62 lokalizacjach dostępne będą po dwa stanowiska do ładowania.

Przedstawiono także 13 lokalizacji rezerwowych. To ulice: Rybacka, Żeromskiego, Morenowe Wzgórze, Rakoczego/Warneńska, Kartuska/Źródlana, Sadowa/Łąkowa, Trakt Konny/Orzeszkowej, Tartaczna, Wypoczynkowa, Kaczyńskiego, Wały Piastowskie (parking BRG), Dmowskiego/Brzozowa, Kurpińskiego 7.

Dodajmy tylko, że na koniec czerwca tego roku, w Gdańsku były już zarejestrowane 204 samochody elektryczne oraz 1706 hybryd typu Plug-in (PHEV).

Opinie (165) 6 zablokowanych

  • Wodór

    Moim zdaniem przyszłością są wodorowe elektryki a nie te ładowane z gniazdka. Taka Mirai ma duży zasięg i szybko się ją tankuje - takich aut nam trzeba

    • 3 0

  • pierwsze samochody elektryczne powstały w XIX w. (4)

    ale nie przyjęły się bo były za ciche. Bogaci ludzie chcieli by było słychać z daleka że jadą.

    • 30 7

    • Przyszłość to wodór lub inne podobne paliwo (2)

      którego efektem spalania jest para wodna lub substancja dla środowiska obojętna.
      Wodór jest jakieś trzy razy bardziej kaloryczny niż benzyna, z kilograma wodoru mamy 120 MJ a z kilograma baterii ile wyściśniesz? Podpowiem, że niecały 1 MJ z litowo-jonowej, widać więc, jakie to słabe źródło energii.
      Im większa bateria tym jednocześnie więcej energii trzeba żeby ją poruszyć - błędne koło.

      • 5 3

      • Problemem jest woda, szczególnie w zimie.

        Taki pojazd na wodór by lał wodę na ulicę.

        • 0 0

      • a jak przechowasz kilogram wodoru?

        butla na sprężony gaz, albo termos na skroplony wodór -270 stopni

        • 1 1

    • Nie za ciche, tylko nie dorównywały silnikom spalinowym . Spalinowy szybszy, wtedy tanie paliwo, prosta obsługa. Dlatego. Teraz gdy elektryk potrafi być szybszy niż spalinowy wszystko się odwraca . !

      • 1 1

  • fajnie tylko kogo stac na te auta ? (6)

    co ?

    • 48 4

    • A kogo stać na Mercedesy i BMW? (1)

      Jakoś pełno ich po ulicach jeździ.

      • 9 2

      • W ulubionej przez kowali samochodowych konfuguracji trzy w cenie jednego.

        • 0 1

    • niedługo nie będzie innych

      euro kołchoz już nad tym pracuje

      • 3 4

    • Jak to mówił Bronek zmień pracę, weź kredyt :)

      • 6 5

    • rotszylda i gejtsa

      • 10 1

    • Mateusz mowi, ze juz nestesmy bogaci bo musztarda staniala

      • 14 4

  • powie ktoś mi kto kupi później takie auto z drugiej ręki?

    • 2 1

  • Pytanie do ekspertów (3)

    Z powodu pandemii znacznie zmniejszyło się zapotrzebowanie na paliwo z powodu uziemienia wielu samolotów. Dlaczego w takim razie paliwo na rynku nie tanieje pomimo mniejszego popytu?

    • 2 0

    • Paliwo lotnicze

      Zepsuje twoj tdi w passacie

      • 1 1

    • Dlatego, że OPEC wprowadził limity wydobycia żeby podbić ceny ropy....

      ....wojenka cenowa Saudów i Rosji się skończyła, pogodził ich dalszy spadek cen przez spowolnienie COVIDowe.

      • 1 0

    • Paliwo na rynku światowym jest tanie

      To pazerny polski Rząd nie ma umiaru w łupieniu obywateli. No, ale "tanie tankowanie" jest

      • 0 1

  • (12)

    Toyota Auris Hybrid LPG powoduje emisję 8-8,4 kg CO2 na 100 km,
    Elektryczny Nissan Leaf powoduje emisję 16,1 kg CO2 na 100 km.

    Dziękuję, można się rozejść

    • 5 4

    • Pochwal się swoimi wyliczeniami. (10)

      • 2 2

      • Co do Toyoty sprawa jest chyba jasna, więc przedstawię skąd wynik Leafa. (7)

        Leaf zużywa 206 Wh/km, czyli 20,6 kWh/100 km - dane producenta.
        ElectricityMap Live - dzisiejsza emisja w Polsce to 585 g/kWh. Czyli wyprodukowanie 1 kWh energii powoduje emisję 0,585 kilograma dwutlenku węgla.
        Według danych Polskich Sieci Elektroenergetycznych straty na przesyle wynoszą około 20-30 %, więc żeby aby Nissan Leaf mógł przejechać 100 kilometrów i zużyć 20,6 kWh, elektrownia musi wytworzyć 27,47 kWh energii.
        Jeśli więc na 1 kWh emitujemy 0,585 kg dwutlenku węgla, to 27,5 kWh odpowiada emisji 16,1 kg.
        A teraz przeproście za swoją ignorancję.
        PS. Wyliczenia dotyczą Polski. Gdybyśmy kupowali i eksploatowali Leafa w Niemczech, ta emisja spada do połowy wartości Toyoty.

        • 4 3

        • Co za bzdurne wyliczenia... (3)

          Rozumiem, że paliwa są produkowane bezemisyjnie, a do ich produkcji nie są zużywane (bezpowrotnie) żadne pierwiastki ziem rzadkich? Rozumiem, że paliwo pojawia się w Twoim baku całkowicie magicznie (nie dochodzi do transportu paliw do centrów dystrybucji, a pózniej na stacje paliw, gdzie się tankujesz)? O dostępnych już obecnie technologiach ponownego wykorzystania zużytych baterii z samochodów elektrycznych czy ich recyklingu to pewnie już na pewno nie słyszałeś.

          • 2 2

          • Ale pisz na temat (2)

            O co ci chodzi?

            • 1 2

            • O emisję CO2 przy wydobyciu, uzdatnianiu, rafinacji i transporcie ropy i produktów (1)

              czy też wydobyciu, uzdatnianiu, skraplaniu i transporcie LPG/LNG.

              • 3 2

              • Ale odpowiedź dotyczy Leafa.

                Do tego pomija koszty działania elektrowni i jej emisję.

                • 1 1

        • Te wyliczenia na dziś (2)

          A tendencja się zmienia z korzyścią dla elektryków.
          Emisja w Polsce będzie spadać z roku na rok - nie ma innej opcji.
          Zobacz co się dzieje z górnictwem w Polsce... Długo nie pociągniemy w tej technologii pozyskiwania energii.
          Na moim osiedlu co trzeci dom ma instalację fotowoltaniczą która z reguły jest wystarczająca by naładować swojego elektryka do pełna przez noc.
          Mnie by wystarczyło mieć zasięg dzienny 150km, a na dłuższe wypady można wynająć za kilka stówek coś z tradycyjnym napędem.

          • 2 3

          • Hie hie (1)

            No szacun dla.kazdego sąsiada który w nocy Naładuje auto elektryczne energią z fotowoltaiki (słońca).

            Niestety na dziś brakuje tanich przydomowych magazynów energii więc w nocy pociągnąc trzeba energię z sieci (wyprodukowaną raczej w elektrowni węglowej) za.ktorą nieźle odbiorca płaci.

            • 1 4

            • Nikt nie naładuje "z fotowoltaiki" Naładuje z sieci do której sprzedaje prąd.

              • 2 0

      • on nic nie liczyl (1)

        tylko jak katarynka powtarza to co uslyszal

        • 1 1

        • Za to ty tłuku jedyne co masz do napisania to krytyka, zakompleksiony człowieczku

          • 1 0

    • dodatkowo

      każda wyprodukowana w polsce kilowatogodzina wykorzystana do naładowania elektrycznego pojazdu to 831,5 g szkodliwego dwutlenku węgla, a więc elektryczny pojazd niesie za sobą ogromne szkody dla klimatu o czym warto pamiętać

      • 4 2

  • Tylko w Sopocie przy urzędzie nie działają a na jednym z miejsc paekuje jakiś urzedas... Po o pomoc straż miejska nie uzyskalismy pomocy...

    • 2 0

  • eksploatowanie do upadłego (1)

    starego dizla, którego już do Berlina by nie wpuścili, jest bardziej ekologiczne, niż zmienianie aut co pare lat, kupowanie nowych. Auto powinno jeździć min 20 lat.

    Powinni ganiać tylko tych śmierdzieli, co z rury bezczelnie puszczają czarny dym, bo "dizel musi dymić".

    • 16 4

    • Dokładnie, recykling obecnego auta hybrydowego na pewno jest bardziej skomplikowany niż passata b5

      Nie mówiąc już o koszcie jego produkcji i wykorzystanych rzadkich minerałów do produkcji baterii. Faktycznie ekologia pełną gębą

      • 2 0

  • (1)

    Przekret,wałek i korupcja jak za komuny. Mam ofertę na identyczne ładowarki o połowę tańsze a na wstępie zostałem pominięty z powodu braku kontaktow w instytucjach zaangażowanych w ten pseudo projekt dla wybrańców dobrej zmiany.

    • 4 2

    • Z taką odmową..

      ..to bez problemu wyegzekwujesz w sądzie wygraną przetargu. Chyba, że powód przegranej był inny i to twoje chore wizje.

      • 1 1

  • Mam teslę, jezdze za friko, laduje ile chce i jezdze ekologicznie. (1)

    Mam tez specjalna ladowarke z fotowoltaiki, moge sobie doladowac auto w ciagu dnia ze słońca. A wy ile placicie za benzyne ?

    Janusz

    • 1 9

    • Mniej niż Ty za samochód.

      I to doliczając koszt mojego samochodu. I ubezpieczenia. I koszty eksploatacyjne i nawet ewentualne naprawy, jak się gwarancja skończy. I dodatkowo całe tankowanie, trwa dwie minuty.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane