• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca marca w Gdańsku będzie 210 punktów ładujących auta

Michał Jelionek
28 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W Gdańsku powstaje coraz więcej punktów ładujących auta elektryczne. Ładowarkę można znaleźć niemal pod każdym salonem samochodowym. W tym przypadku pod obiektem Nissan Zdunek. W Gdańsku powstaje coraz więcej punktów ładujących auta elektryczne. Ładowarkę można znaleźć niemal pod każdym salonem samochodowym. W tym przypadku pod obiektem Nissan Zdunek.

W czwartek Rada Miasta Gdańska przyjęła plan budowy ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. A to oznacza, że do końca marca 2021 roku w Gdańsku będzie można skorzystać z 210 stanowisk ładujących.



Czy postawienie większej liczby ładowarek to dobry ruch?

Na początku tego roku na terenie Gdańska funkcjonowały 52 ogólnodostępne punkty ładowania samochodów elektrycznych. Dodatkowych 21 jest w budowie. Do 31 marca 2021 roku łączna liczba takich punktów zwiększy się trzykrotnie. Własnie zaakceptowano budowę kolejnych 138 stanowisk ładujących w 64 lokalizacjach.

Na podstawie art. 62 ust. 2 pkt 3 Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych w Gdańsku opracowano plan rozbudowy infrastruktury ładowania aut elektrycznych. Ustawa nakłada na gminy o liczbie mieszkańców przekraczającej 300 tys. osób obowiązek uruchomienia minimalnej liczby ogólnodostępnych punktów ładowania aut elektrycznych. Dlatego też do 31 marca 2021 roku w Gdańsku działać powinno 210 terminali.

Według przyjętego w czwartek planu budowy terminali ładujących do końca marca przyszłego roku na terenie Gdańska powstanie 138 nowych stanowisk przeznaczonych do ładowania aut na prąd, które wybuduje spółka Energa Operator SA. Każdy z nich będzie dysponował mocą 22 kW.

Lista ulic, na których powstaną ładowarki, to: Rajska, Nowomiejska (parking ECS), Słowackiego (PKM Niedźwiednik), Andersa (PKM Jasień), Balcerskiego, Stryjewskiego, Krzemowa, Waryńskiego/Danusi, Szymanowskiego/Grunwaldzka, Skłodowskiej-Curie (GUMed), Słowackiego/Chrzanowskiego, Towarowa (parking Energa Operator), Piastowska, Plac Inwalidów Wojennych (park Oliwski), Czarny Dwór (molo w Brzeźnie), Hallera (CKZiU), Dywizjonu 303, Startowa, Tenisowa, Hausbrandta/Lema, Marusarzówny, Piotrkowska, Dragana, Dywizji Wołyńskiej, Królowej Jadwigi, Targ Rakowy, 3 Maja (dworzec PKS), Trakt Konny/Tuwima, Baczyńskiego, Bolesława Krzywoustego, Krynicka (Alfa Centrum), Pilotów/Hynka, Korzeniowskiego/Hallera, Dunikowskiego, Wyzwolenia, Pawia, Michałowskiego, Leszczyńskich, Damroki, Kurpińskiego 18, Powstańców Warszawskich, Dywizji Wołyńskiej (korty), Styp-Rekowskiego (d. Buczka), Piekarnicza, Bulońska, Fundamentowa, Nowotna (plaża Stogi), Srebrniki, Łostowicka (cmentarz), Pomorska 96, Reja (parking Energa Operator), Kapliczna, Grunwaldzka (Neptun), Grunwaldzka/Derdowskiego, Kartuska/Winnicka, Pod Zrębem, Kowalska, Chałubińskiego, Towarowa (SKM Politechnika), Gradowa (Centrum Hewelianum), Dmowskiego/Brzozowa, Piastowska 90E, Okrąg (węzeł Kliniczna), Zamiejska.

Największy punkt ładowania z aż 10 stanowiskami ma powstać na ul. Czarny Dwór. Cztery ładowarki zostaną oddane do dyspozycji na ul. Bolesława Krzywoustego. Natomiast w pozostałych 62 lokalizacjach dostępne będą po dwa stanowiska do ładowania.

Przedstawiono także 13 lokalizacji rezerwowych. To ulice: Rybacka, Żeromskiego, Morenowe Wzgórze, Rakoczego/Warneńska, Kartuska/Źródlana, Sadowa/Łąkowa, Trakt Konny/Orzeszkowej, Tartaczna, Wypoczynkowa, Kaczyńskiego, Wały Piastowskie (parking BRG), Dmowskiego/Brzozowa, Kurpińskiego 7.

Dodajmy tylko, że na koniec czerwca tego roku, w Gdańsku były już zarejestrowane 204 samochody elektryczne oraz 1706 hybryd typu Plug-in (PHEV).

Opinie (165) 6 zablokowanych

  • Kompletny bezsens

    Zrobili stację ładowania na Krzywoustego. Zabrali ludziom 5 miejsc parkingowych. Przez 3 miesiące nie ładował się tm ani jeden pojazd !!!!!! Pomalowali koperty. Zdarli to, co pomalowali. Pomalowali ponownie, pod innym kątem. komu to ma służyć ???????????????

    • 0 0

  • Szkoda, że nie wspomniano, że te ładowarki są płatne (16)

    Początkowy szał na auta elektryczne z dopłatami (które oczywiście okazały się mniejsze bądź żadne) z obietnicą darmowego ładowania spowodowały, że kilka tych aut pojawiło się na drogach. Obecnie, kiedy załadowanie auta trwa minimum 40-60 minut (80%) a 3-4 godziny do pełna i jeszcze trzeba za to płacić więcej niż za diesla czy LPG, o hybrydzie nie wspominając, to zakup takiego elektryka jest zupełnie niopłacalny i niepraktyczny.
    No chyba, że masz 2 Tesle w domu obłożonym panelami fotowoltaicznymi i jedną ładujesz, a drugą jeździsz.

    • 32 7

    • nie wiem o oczym ty bredzisz (1)

      znajomy ostatnio ladowal tesle do 80% zaplacil 19 zlotych to jest to drozsze od diesla? to ile ty za diesla placisz?

      • 1 2

      • a jaki zasięg przejdzie na 80% aku?

        • 0 1

    • I ten (2)

      Dom stoi w slonecznej Andaluzji

      • 3 1

      • Nie ma to znaczenia (1)

        Obecne panele produkują prąc nawet przy zachmurzonym niebie

        • 1 1

        • Zachmurzylo sie w mozgu kolegi

          A jaka jest sprawnosc pv przy pochmurnym niebie?

          • 1 0

    • Elektryki ładuje się w domu, a nie w miejskiej ładowarce (7)

      Wracasz do domu wieczorem, podłączasz na noc, rano akumulator jest pełny. Taryfa nocna i prąd kosztuje grosze. Publiczne ładowarki są potrzebne tylko w wyjątkowych sytuacjach.

      • 8 9

      • Mówisz o zwykłej ładowarce? (5)

        Proszę w ten sposób to możesz naładować kosiarkę do trawy. Zresztą nawet jeśli masz szybką ładowarkę nie zmienia to faktu, że auto będzie trzeba doładować w trasie a komercyjne ładowarki są drogie. Auto elektryczne jest dobrym pomysłem jedynie na miasto. A przyszłością są pojazdy wodorowe. Naprawdę ekologiczne a nie elektryki które będą zaśmiecać planetę zużytymi akumulatorami.

        • 9 2

        • A wodór bierze się z powietrza, prawda? (3)

          Elektrody wogole sie nie zużywają...
          Ale prawda, łatwiej elektrody zutylizować niż lit z akumulatora, który swoją drogą jest w ograniczonej ilości.

          • 3 2

          • tak wodór bierze się z powietrza (2)

            • 2 3

            • Eeee... (1)

              Wodoru w powietrzu jest całe 0.00006% (6ppm).

              • 4 1

              • ale wody w powietrzu jest wiecej

                • 2 2

        • nareszcie ktoś normalny

          • 2 2

      • w domu :-D

        Sam to wymyśliłeś? Nocną taryfą :-D

        • 3 1

    • Bzdury... (1)

      Ładowanie elektryka wychodzi taniej niż LPG.
      Hybrydy też się sprawdzają, czy to plugin czy nie. Nawet jak doładować w przeciągu 30.minut.

      • 4 10

      • bzdury

        • 8 1

    • 24zł

      Lotos - 24zł za podłączenie. Opłaca się chyba od jakichś 30kWh. Jeśli tankujesz mniej to lepiej zrobić to w domu. Co nie zmienia faktu, że za 24zł możesz zatankować auto do pełna nawet jak ma mniejszy zasięg, czego nie zrobisz z żadnym TDI :)

      • 3 5

  • Przyszlosc jednak bedzie nalezec do wodoru (1)

    To wodór jest najbardziej wydajnym ekopaliwem,którego nikt i nigdy na dobre nie wprowadzi do użytku,ponieważ dotychczasowi truciciele świata zmniejszyli by swoje dochody.

    • 4 2

    • Nie ma szans, wszystko też rozbija się o logistykę

      Dlaczego autokoncerny lobbują za elektrykami, reklamują jako eko i wciskają gdzie się da starając żeby były modne? Bo elektryka znacznie łatwiej wyprodukować z logistycznego punktu widzenia niż tradycyjny silnik spalinowy. Do tego normy podbijane przez unie powodują że euro IV, limity spalin, CO2 powoli dochodzą do ściany gdzie producenci muszą wydawać gigantyczne kwoty na nowe systemy "odtruwania spalin" i "eko-jazdę". Przy elektrykach brak jest tych limitów. Do tego elektryka można sprzedać za większe pieniądze (co jest absurdem bo faktyczne koszty produkcji są niższe) no ale to już kwestie księgowe i strategie finansowe koncernów na kilkadziesiąt lat do przodu ;)

      • 0 0

  • Wodór to jest to (1)

    Przyszłością transportu wydaje się napęd wodorowy a nie czysto elektryczny. A w produkcji wodoru polska ma się całkiem dobrze. W to należałoby by iść a etap samochodów elektrycznych pominąć.

    • 2 0

    • W norwegi też już ostrzyli sobie ząbki na wodór

      Ale po jednym "incydencie" gdzie stacja wyleciała na orbitę zrezygnowano z pomysłu.

      • 0 0

  • Mam pytania. (1)

    A po jakim okresie trzeba te baterie wymieniać i jakie są tego koszty ???

    • 4 1

    • 7 - 15 tys pln

      • 1 0

  • Nie ma nic gorszego

    niż auta których nie można naładować w rozsądnym czasie i cenie...

    • 1 0

  • A prąd jest za darmo

    bo z księżyca! ;)

    • 1 0

  • Spaliny do kabiny to jedyny sposób na czystsze środowisko

    A samochody elektryczne polegające na tym, że spalin nie wdycham ja, tylko mieszkańcy Rybnika, który dostarcza nam prąd, i chińskie dzieci, które nam te auta skręcają, to już jest perfidność porównywalna z wylaniem warszawskich fekaliów do zatoki gdańkiej

    • 2 2

  • Samochody elektryczne to kosztowna utopia (31)

    Nie są wcale ekologiczne. Proszę sprawdzić jaki ślad węglowy pozostawiają. Droga zabawka dla bogatych dzieci.

    • 125 40

    • Poza tym silnik spalinowy (8)

      Ma wydajność rzędu 30%. Czyli tankujesz za 100 zł jedziesz za 30 a resztę wyrzucasz

      • 6 14

      • diesla 40-45 % (6)

        silnik elektryczny 90%. Jest sukces tylko - sprawność elektrowni max 50% minus straty na przesyle minus straty na akumulatorach. I już sukcesu nie ma.

        • 14 6

        • I znowu bzdura (5)

          Gdyby to były takie sprawności to przecież bardziej by się opłacało mieć prąd z generatora na gaz w każdym domu.

          • 5 2

          • Polecam sobie poczytać na ten temat (3)

            A dopiero potem się wypowiadać

            • 3 1

            • matematyka kolego (2)

              nic nie trzeba czytac tylko sprawnie liczyc.
              elekryk 120k zl
              benzyna 50k zl
              i teraz prosty rachunek po jakim czasie zwroci sie zakup elektryka?
              Przy założeniu przebiegu rocznego 15 tys. km, oszczędności to 4807 zł. Aby więc zakup elektryka się zwrócił, trzeba by przejechać 174 000 km i posiadać auto ponad 11 lat. To jednak nie wszystko.Serwis itd.

              • 8 2

              • A niebagatelna kwota 70 tys zł może być gdzieś

                Zainwestowana

                • 0 0

              • Co chcesz serwisować w elektryku? Chyba opony.

                • 1 3

          • Ach ekonomiści od 7 boleści...

            Najpierw bierzemy koszt zakupu auta : elektryk to około 120 k złotych i już samym tym przegrywa z każdym dieslem i benzyna.Ekologia i ekonomia nie ma nic wspólnego z elektrycznymi autami.

            • 11 2

      • w zimie masz ciepło darmowe

        w autku.

        • 2 0

    • A proszę sprawdzić czego nie zostawiają tam gdzie się poruszają (16)

      Hałasu i smrodu. Poza tym nikt nie mówi że one mają być ekologiczne. One mają być bezemisyjne.

      • 22 24

      • (3)

        a prosze zobaczyć jak bardzo bezemisyjne i nieszkodliwe są w krajach gdzie się produkuje te akumulatory i wydobywa metale na nie... te dzieci w kopalniach skaczą z radości, że w dużych miastach w Europie nie ma smogu dzięki temu :)

        • 23 9

        • A masz takie dylematy kupując nowy telefon lub laptop? (2)

          Tam też są baterie litowo-jonowe.

          • 13 4

          • (1)

            To wsadź sobie tę bateryjkę do swojego auta Fredzie Flintstone.

            • 8 3

            • Przecież to te same baterie. Tylko zamiast kilku, kilka tysięcy.

              • 1 0

      • hahahahhahahah (6)

        Andżela miałaś nie mówić

        • 8 6

        • (5)

          I tak trzymać! Truć to my, ale nie nas. Czysty prąd, w czystym kabelku z czystego gniazdka. A w gniazdku? Czystym kablem z czystego transformatora. A do niego czystą linią wysokiego napięcia z czystego generatora poruszanego pośrednio czystym węglem emitującym czystą sadzę składowaną na czystych hałdach. Dzięki twojemu cichemu i pachnącemu autu dzieci w Rabce oddychają "czystym" powietrzem. Sprawność silnika elektrycznego to ok 30%. I co jeszcze później zrobisz z twoim czyściutkim, małym akumulatorkiem, gdy padnie?

          • 14 6

          • Zostanie zutylizowany w Azji lub Afryce

            - dając prace tysiącom rączek małych dzieci.

            ;(

            • 6 0

          • Sprawność twojego mózgu to 30%. Nowoczesne silniki spalinowe mają sprawność blisko 50%.

            • 2 3

          • Chlopie (1)

            O silnikach ele to widze ze niewiele wiesz. Nie wstyd pisac takie brednie? Ucza o tym nawet zdalnie w podstawowce

            • 5 7

            • To ci powiem, że nawet liczyliśmy na zajęciach sprawność silników el. Dawno to było co prawda. Od tamtego czasu niewiele się zmieniło. Mimo dość dobrych osiągów samych silników większość strat jest po drodze do gniazdka. Węglem opala się kotły, przegrzewa parę, która porusza generatory. Przy okazji ocieplamy klimat węglem i parą.

              • 6 2

          • Jak padnie to się go naprawi

            A jak się zużyje w samochodzie to posłuży jeszcze w magazynie energii. A do czystego transformatora płynie też prąd z wody, wiatru i słońca, do baku tego nie nalejesz. Z komina elektrowni sadzy nie uświadczysz, co najwyżej CO2 i trochę tlenków siarki, których nie wyłąpały filtry. A co Ty powiesz o składzie spalin ze swojego wydechu?

            • 6 5

      • Emisja (2)

        Przerzucona na elektrownie i straty przesylowe. Bzdura eko jakich wiele. Dpf

        • 7 2

        • Rozumiem że benzyna do stacji płynie bez strat? (1)

          • 3 6

          • najpierw wydobycie potem transport tankowcem potem przerób na benzynę kolejny transport cysterną... sporo tych strat

            • 3 1

      • Od tego są pojazdy na wodór paliwo przyszłości. (1)

        Auta elektryczne zabiją środowisko szybciej niż przemysł naftowy. Zresztą już dzisiaj ładowanie elektryków z szybkich komercyjnych ładowarek jest nieopłacalne, drogie.

        • 14 3

        • Jak się spieszy to i za WC zapłacisz nawet drogo

          A jak się nie spieszy to powoli z gniazdka, tanio.

          • 2 5

    • Fake news

      Świat się zmienia, technologia poszła do przodu, i ten fakt w zależności od lokalizacji przestał lub przestaje być aktualny.

      • 0 0

    • Demagogia... (3)

      Tak, na etapie produkcji tzw. carbon footprint elektryk zostawia większy. Ale potem w eksploatacji bije na głowę spalinowki, tym bardziej że benzyna, a szczególnie diesel, produkuje liczne związki azotowe, które są większym trucicielem niż CO2.
      Tak więc na początku elektryk przegrywa ekologicznościa ale z każdym przejechanym km zaczyna doganiać peleton a potem zostawia go w tyle. Nawet przy wzięciu pod uwagę że większość prądu pochodzi u nas z węgla.

      • 9 12

      • Tak chyba nie do końca... (2)

        Auta elektryczne bardziej negatywnie oddziaływają na środowisko. Głównie chodzi o ilość zużytych materiałów i metali rzadkich. Zresztą już obecnie w Polsce ładowanie elektryka w szybkiej komercyjnej ładowarce jest nieopłacalne, drogie. Przyszłość to pojazdy napędzane wodorem. Paliwem które będzie mogło być produkowane przez każde państwo. Paliwem które nie wymusza ogromnych miliardowych (mowa o setkach miliardów) inwestycji w infrastrukturę przesyłową jak to jest w przypadku prądu.

        • 9 5

        • Z komórkami było inaczej jak wchodziły

          Tam połączenia były bardzo tanie i od razu wykończyły telefony stacjonarne :-) :-) :-) :-) :-)

          • 1 1

        • Tak, ale!

          Infrastruktura elektryczna już istnieję, a i tak wymaga modernizacji, więc dwa działania za jednym zamachem.
          Wodór ma ten minus że jest dość łatwopalny. Co prawda, proces jego produkcji jest nieskomplikowany i znany od wieków, ale jest też energochłonny i daje ujemny bilans energetyczny. Do tego jest całkowity brak infrastruktury wodorowej.w Polsce co jeszcze bardziej oddala wizję aut na ogniwa wodorowe...

          • 2 2

  • (8)

    Irytujaca jest ta propaganda o EV szczególnie w kraju jak PL który 90% elektrycznosci zawdziecza weglowi

    • 57 8

    • lepszy jeden komin elektrowni z filtrami (2)

      niż milion diesli w mieście

      • 0 2

      • Lepszy milion diesli, jak 750000 benzyniaków. (1)

        Okazało się, że benzyniaki trują o ponad 40 % więcej, jak diesle. Badania w kilku miejscowościach w Niemczech dowiodły, że powietrze po wyprowadzeniu diesli, jest o 40% bardziej zatrute - w miejsce diesli wjechały nowoczesne benzyniaki.

        • 0 5

        • Podziel sie linkiem do tych badan

          Bo cos czuje ze pier......sz bzdury

          • 2 0

    • Na pomorzu tylko w 60%

      • 2 0

    • Już nie 90

      W tej chwili to ok. 70%, tylko w ciągu jednego roku udział węgla w skali kraju spadł o 5 % co przy tej skali jest bardzo dobry wynikiem. Już w tej chwili 20 % energii jest z OZE, z każdym rokiem będzie coraz więcej. Polska jest dużym rynkiem i nie da się z roku na rok wprowadzić zmian, ale one trwają. Co ciekawe są maskowane odmienna narracją polityczną...

      • 3 0

    • proponuje się rozejrzeć po okolicznych dachach - ile mamy już instalacji fotowoltaicznych, które i tak często są przewymiarowane na bieżące potrzeby domu...

      • 1 0

    • tylko ze nasze elektrownie weglowe maja 0 wplyw na srodowisko...

      covid pokazał jak ruch uliczny a przede wszystkim lotniczy wpływa na emisje CO2
      dane w sieci ...

      • 2 6

    • elektrykiem w nic nie dającej maseczce

      prosto pod kamaza

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Type R to sportowa odmiana:

 

Najczęściej czytane