- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (94 opinie)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 3 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 4 138 policjantów z drogówki na torze (31 opinii)
- 5 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (283 opinie)
W czwartek, 10 maja, w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni odbędzie się druga konferencja INNOeCAR 2018. W wydarzeniu poświęconym elektromobilności w północnej Polsce może wziąć udział każdy zainteresowany. Wstęp jest bezpłatny. Spotkanie rozpocznie się o godz. 10.
W tym roku tematem przewodnim wydarzenia będą biznesowe aspekty wdrażania elektromobilności. Zaproszeni goście i uczestnicy konferencji poruszą kilka ciekawych tematów, m.in. czy możliwa jest produkcja samochodu elektrycznego na Pomorzu, a także jak finansować innowacyjne projekty w obszarze elektromobilności.
Podczas konferencji przedstawione zostaną kolejne inicjatywy klastra INNOeCAR, m.in. koncepcja utworzenia w PPNT Gdynia eMobility Leaving Labu, czyli środowiska do testowania i budowy prototypów miejskiego samochodu elektrycznego oraz e-Mobility Scale Up - programu akceleracji dla startupów, realizującego swoje projekty w dziedzinie elektromobilności.
W trakcie godzinnego panelu dyskusyjnego uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytanie, czy faktycznie możliwe jest zbudowanie fabryki aut elektrycznych na Pomorzu. W dyskusji udział wezmą: Michał Kurtyka - wiceminister energii, Mieczysław Struk - marszałek województwa pomorskiego, Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni, Paweł Lulewicz - wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Wojciech Kąkol - lider projektu budowy miejskiego samochodu elektrycznego.
Ponadto wiceminister energii przedstawi aktualny stan realizacji rządowych programów związanych z rozwojem elektromobilności w naszym kraju.
Konferencja INNOeCAR 2018 odbędzie się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni przy al. Zwycięstwa 96/98 (budynek III, sala C - audytoryjna). Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, jednak należy się zarejestrować na stronie organizatora.
Czytaj także: Bez elektrycznej rewolucji w Trójmieście
10:00 - Powitanie uczestników i otwarcie konferencji (Wojciech Szczurek - prezydent Miasta Gdyni, Michał Kurtyka - wiceminister energii, Mieczysław Struk - marszałek województwa pomorskiego, Szymon Faliszewski - przewodniczący rady klastra INNOeCAR)
10:30 - Podsumowanie roku działania Klastra INNOeCAR. Przedstawienie zrealizowanych zadań, planowanych działań i projektów, zaproszenie firm do współpracy w ramach klastra (Szymon Faliszewski - przewodniczący rady klastra INNOeCAR)
10:45 - Stan realizacji rządowego programu elektromobilności (przedstawiciel Ministerstwa Energii)
11:15 - Instrumenty wsparcia dotacyjnego i zwrotnego w kontekście rozwoju elektromobilności
w województwie pomorskim (Adam Mikołajczyk - dyrektor departamentu rozwoju gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego)
11:30 - EV Living Lab - pierwsze w Polsce środowisko testowania technologii elektromobilnych. Przedstawienie koncepcji środowiska testowego pojazdów z napędem elektrycznym (Przemysław Majewski, prezes zarządu DLabs)
12:00 - Panel dyskusyjny: czy możliwa jest budowa fabryki samochodów elektrycznych na terenie województwa pomorskiego?
- Michał Kurtyka - wiceminister energii
- Mieczysław Struk- marszałek województwa pomorskiego
- Katarzyna Gruszecka-Spychała - wiceprezydent Gdyni
- Paweł Lulewicz - wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
- Wojciech Kąkol - lider Projektu budowy miejskiego samochodu elektrycznego
13:45 - Grupa robocza klastra INNOeCAR - "Pojazdy autonomiczne i car connectivity" (Maciej Karpicz, wiceprezes zarządu DLabs)
14:15 - Projekt miejskiego samochodu elektrycznego dla carsharingu. Prezentacja projektu zgłoszonego do konkursu eMobility Poland, omówienie planowanych działań (Wojciech Kąkol, prezes zarządu Walkin)
14:45 - Jak sfinansować innowacje w elektromobilności? Prezentacja programu Pilot Maker - Elektro ScaleUp - techBRainers
15:15 - Podsumowanie konferencji, dyskusja otwarta (Szymon Faliszewski, przewodniczący rady klastra INNOeCAR)
Wydarzenia
Miejsca
Zobacz także
Opinie (53)
-
2018-05-10 15:43
O ile zakład, że jako pierwsi służbowe e-samochody dostaną gdyńscy urzędnicy
i to pod UM stanie pierwsza stacja ładowania samochodowych baterii?
- 0 0
-
2018-05-09 14:41
... (2)
Odpuśćcie. Na prawdę nie macie co robić. Dopóki jest ropa, elektryczne pojazdy nie maja racji bytu. A jak ropy zabraknie to nie będzie czym ładować baterii. Słoneczne są za słabe. Żagle tylko zostaną i pedały. Szczurek niech zajmie się infrastrukturą drogową w mieście, bo leży. Drogi są dziurawe jak szwajcarski ser. Ładowanie sławnych "TESLI" jest o 30% droższe niż zatankowanie porównywalnego auta. Trwa o 45 minut dłużej niż zatankowanie benzyny czy ropy. jak sobie baranki wyobrażacie ładowanie samochodów elektrycznych w trasie na stacji ładowania. Najkrótszy czas ładowania to 40 minut, plus podłączenie i odłączenie.
- 3 2
-
2018-05-09 16:20
w Norwegii już POŁOWA nowych aut to elektryki (1)
pewnie sobie jakoś radzą, no ale polski Janusz zawsze mądrzejszy
- 2 1
-
2018-05-10 09:22
a z czego żyje Norwegia ?? Z ROPY NAFTOWEJ !
- 0 0
-
2018-05-09 09:03
Europa zachodnia jest elektromobilna coraz bardziej (3)
U nas się będzie rozmawiać ...
- 28 3
-
2018-05-09 14:52
Ta (2)
Teatr hipokryzji. Obecnie obowiązujący jeszcze cykl pomiaru emisji NEDC pozwala samochodom hybrydowym z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła osiągać spalanie i emisję spalin na kosmicznie niskim poziomie. Dzieje się tak dlatego, że samochód zaczyna test na hamowni podwoziowej z uprzednio naładowanymi akumulatorami i przez część testu silnik spalinowy się nie włącza.
I tak po pierwsze nabywca nie ma pojęcia, ile takie auto będzie paliło po wyczerpaniu baterii, a po drugie – nikt nie bierze pod uwagę emisji zanieczyszczeń przez elektrownie, które dostarczyły prąd do naładowania akumulatorów. W efekcie przyszły właściciel takiego pojazdu nabijany jest w bambuko – medialną ekowydmuszkę, aby jak zahipnotyzowany orędował wraz z innymi entuzjastami elektromobilności za całkowitym usunięciem aut spalinowych z dróg. Przy okazji załatwiany jest efekt stygmatyzacji dwutlenku węgla jako sprawcy wszelkiego zła na naszej planecie...
Nowy cykl testu emisji i zużycia paliwa – WLTP – jest bardziej zawiły dla hybryd plug-in (test jest wieloetapowy) i uwzględnia także jazdę z rozładowanymi akumulatorami, a przy okazji wprowadza bardzo użyteczny wskaźnik proporcji zasięgu na prądzie do pełnego zasięgu pojazdu. Współczynnik ten niedługo będzie zapewne bardziej znany i nazywa się UF (Utility Factor).
Niestety, przy okazji wprowadzenia tego współczynnika mówi się otwarcie, że będzie on służył legislatorom do określenia, jaki procent zasięgu będzie zeroemisyjny, a jaki będzie wiązał się z zanieczyszczeniem atmosfery. Innymi słowy, UF ma wprost określać zdolność hybrydy plug-in do jazdy na silniku elektrycznym - bez emisji spalin.
Na początek zastanowcie sie nad źródłem elektryczności. O emisji zanieczyszczeń przez elektrownie na każdą kilowatogodzinę prądu. Portal http://www.electricitymap.org podpowiada, że obecnie (mamy kwiecień 2018) ekwiwalent dwutlenku węgla na kilowatogodzinę energii elektrycznej z polskiej sieci energetycznej to 723 g CO2/kWh.
Potencjalnie popularne auta elektryczne pobiorą z sieci około 20 kWh energii elektrycznej na każde 100 km jazdy. 723 g CO2/kWh razy 20 kWh to 14 460 g dwutlenku węgla. Podzielone przez sto daje około 144 gramów CO2 na kilometr jazdy.
Przyjrzyjcie sie naiwni Janusze , nowym pojazdom, które najchętniej kupują Polacy wg danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar za marzec 2018 roku
Skoda Octavia 1.0 TSI 115 KM = 112 g CO2/kmSkoda Octavia 1.6 TDI 90 KM = 109 g CO2/kmSkoda Fabia 1.0 95 KM = 101 g CO2/kmOpel Astra 1.0 105 KM = 102 g CO2/kmOpel Astra 1.4 100 KM (prosty silnik benzynowy bez turbo) = 128 g CO2/kmVW Golf 1.4 125 KM = 120 g CO2/kmToyota Yaris 1.5 111 KM (silnik benzynowy bez turbo) = 103 g CO2/kmToyota Yaris Hybrid 100 KM (silnik benzynowy bez turbo plus elektryczny, bez możliwości ładowania z gniazdka) = 75 g CO2/kmRenault Clio 1.2 73 KM (prosty silnik benzynowy bez turbo) = 127 g CO2/kmRenault Clio 0.9 TCE 90 KM LPG = 98 g CO2/km na gazie, 106 g CO2 na benzynieNissan Qashqai 1.5 dCi 110 KM = 98 g CO2/kmFord Focus 1.6 105 KM (prosty silnik benzynowy bez turbo) = 136 g CO2/kmFord Focus 1.0 125 KM = 108 g CO2/kmDacia Duster 1.5 dCi 90 KM = 115 g CO2/kmToyota Auris 1.6 132 KM (silnik benzynowy bez turbo) = 129 g CO2/kmToyota Auris Hybrid 136 KM (silnik benzynowy bez turbo plus elektryczny, bez możliwości ładowania z gniazdka) = 79 g CO2/km
Widzicie te liczby? Nawet jeżeli weźmiemy pod uwagę, że to dane katalogowe,to
wiele aut z tej listy nie musi przekroczyć globalnej emisji dwutlenku węgla dla aut elektrycznych, którą wypada brać pod uwagę przy polskiej sieci energetycznej, korzystającej z węgla.
Otworzcie oczy, producenci samochodow sprzedadza wam to czego chcecie to co byc moze jest w modzie ale niekoniecznie lepsze i zdrowsze!!!- 6 3
-
2018-05-10 01:44
Zdrowsze to jest, bo mniej szkodzących zdrowiu zanieczyszczeń powstaje
Odpadają tlenki azotu, którymi trują niestety zwłaszcza diesle i niestety zwłaszcza latem.
- 1 0
-
2018-05-09 20:25
To są 2 osobne problemy do rozwiązania.
Poza tym, podajesz dane dla nowych samochodów Januszowe Passeratti 1.8 ma już 197 g/km, zakładając, że jest sprawny...
- 2 1
-
2018-05-09 14:03
(2)
Elektrownia atomowa i mozna rozmawiac. Poki robimy prad z wegla brunatnego to nie ma sensu
- 4 1
-
2018-05-09 22:30
sensu to niema twoja głupota którą sie chwalisz bzemózgowcu!!
- 0 1
-
2018-05-09 16:18
nawet jak prąd jest z węgla
to elektryczne auto nie kopci w mieście
- 1 1
-
2018-05-09 21:57
Przejdźmy od słów do czynów.
Chciałem powiedzieć kilka słów...
- 2 0
-
2018-05-09 19:57
Wstyd, że Gdynię reprezentuje spychała.
- 1 0
-
2018-05-09 10:15
Elektromobilność tak, ale bez dotowania. Jeśli jest to dobre to obroni się samo. (2)
- 9 6
-
2018-05-09 19:23
tak każdy będzie miał swój trolejbus
- 0 2
-
2018-05-09 16:16
dziecko też trzeba dotować na początku
- 1 1
-
2018-05-09 09:02
w tej Gdyni to tylko rozmawiają i jeszcze Gruszecka- Spychała jako ekspert:))) (6)
- 27 3
-
2018-05-09 14:36
no powstaną, ale (2)
- prezentacje
- plany
- projekty
- koszty- 7 1
-
2018-05-09 14:46
no ale czy (1)
farbę majo???
- 3 2
-
2018-05-09 17:04
Majonez majo!
- 2 1
-
2018-05-09 16:59
w UK rozmawiają właśnie na temat rajdów elektrycznej F1 w centrum Birmingham
kiedyś była beznzynowa F1 po ulicach miasta,
myślą o rewitalizacji pomysłu- 2 0
-
2018-05-09 14:58
Pomorze leży w trzech województwach!
Z takimi działaczami jak delegaci Samorządności to artykuł mówi prawdę, ale produkcja trafi do Szczecina lub Elbląga (tak, to jeszcze nie Warmia). Tam też są parki naukowo-technologiczne.
- 3 1
-
2018-05-09 14:44
A czemu nie Spychała jako ekspert?
Skoro Godek jest ekspertką od wtrysków?
- 4 3
-
2018-05-09 17:02
Badać to co już zbadane, zbudować to co już zbudowane
Niezły model biznesowy na życie...
- 2 0
-
2018-05-09 15:29
Jak Kąkol to robi to na pewno nie wyjdzie...
taki fachowiec od wszystkiego i niczego
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.