• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Maździe też kupisz auto elektryczne

Michał Jelionek
23 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Cennik Mazdy MX-30 First Edition startuje od kwoty 149 990 zł. Cennik Mazdy MX-30 First Edition startuje od kwoty 149 990 zł.

Mamy bardzo dobre wiadomości dla fanów Mazdy oraz aut na prąd. Japończycy zaprezentowali właśnie swój pierwszy elektryczny model. Nazywa się MX-30 i - co ważne - już teraz można składać na niego zamówienia. Na dostawę będzie trzeba trochę poczekać, bo crossover w salonach BMG Goworowski pojawi się w drugiej połowie przyszłego roku.



Czy podoba ci się Mazda MX-30?

Współczesna Mazda to motoryzacyjny buntownik, kochający chodzić pod prąd. Wygląda jednak na to, że tym razem nawet Japończycy poszli... z prądem, i to dosłownie. Z racji na coraz bardziej restrykcyjne normy emisji CO2 byli poniekąd zmuszeni do stworzenia własnego "elektryka". Jesteśmy jednak przekonani, że Mazda zaskoczy pozytywnie, a MX-30 będzie wyróżniła się na tle konkurencji.

Mazda MX-30 oficjalnie zadebiutowała 23 października podczas targów motoryzacyjnych w Tokio. Auto trafi do polskich salonów w 2020 roku.

  • Auto dostępne będzie w salonach w drugiej połowie 2020 r.
Co wiadomo o pierwszym "elektryku" producenta z Hiroszimy? Chociażby to, że cennik jego premierowej odsłony, czyli First Edition, startuje od kwoty 149 990 zł.

MX-30 zostało wyposażone w baterię o pojemności 35,5 kWh, która na jednym ładowaniu pozwoli pokonać dystans około 200 km. Elektryczny silnik generuje moc 143 KM i 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

- MX-30 jest pierwszym w pełni elektrycznym modelem Mazdy, rozpoczynającym przełomową erę elektromobilności w naszej marce. Pomimo wykorzystania alternatywnego źródła napędu ambicją producenta było zaprojektowanie samochodu tak, aby dawał kierowcy przyjemność z jazdy i dobrze się prowadził. Tak jak w pozostałych modelach naszej marki wyposażenie samochodu będzie bardzo bogate. Nowością będzie ograniczenie do minimum przycisków i analogowych wyświetlaczy - wyjaśnia Marcin Kaszubowski z salonu BMG Goworowski.

Charakterystyczne tylne drzwi otwierane w przeciwną stronę. To nawiązanie do Mazdy RX-8. Charakterystyczne tylne drzwi otwierane w przeciwną stronę. To nawiązanie do Mazdy RX-8.
W stylistyce najnowszych modeli Mazdy zachwycamy się pięknymi obłościami przełamanymi zgrabnie poprowadzonymi liniami. MX-30 nieco wybiega poza ten schemat, choć nie sposób nie rozpoznać, że to samochód Mazdy. Dynamiki sylwetce nadaje wyraźnie opadająca linia dachu.

Można powiedzieć, że MX-30 to tak naprawdę dwudrzwiowy crossover, który otrzymał dodatkową parę tylnych drzwi ułatwiających zasiadanie w drugim rzędzie. Malutkie drzwi otwierają się w przeciwnym kierunku, a to oczywiście ukłon w kierunku Mazdy RX-8. Podobne rozwiązanie wykorzystano w elektrycznym BMW i3.

- Nowa Mazda MX-30 została zaprojektowana w filozofii well to wheel, co oznacza pełną dbałość producenta o środowisko nie tylko w aspekcie zeroemisyjnej jednostki, ale także materiałów użytych do wykończenia wnętrza pochodzących z recyklingu, jak również potencjalnego recyklingu akumulatora w przyszłości. Samochód trafi do salonów w drugiej połowie przyszłego roku, natomiast biorąc pod uwagę spore zainteresowanie pierwszym elektrycznym modelem Mazdy, klienci mają możliwość wcześniejszej rezerwacji auta - dodaje Kaszubowski.

Więcej o autach elektrycznych


  • Wnętrze pierwszej elektrycznej Mazdy

Miejsca

Opinie (57)

  • Po co mi auto którym nigdzie nie pojade bo ma za mały zasięg i nie ma gdzie tego ladowac? I prąd w Polsce robimy w wegla

    • 8 0

  • Dopóki nie mamy ani jednej elektrowni atomowej

    To nawet nie ma o czym gadać. Już pomijając fakt że teraz zamiast ton złomu (który przynajmniej jest ekologiczny bo sam spowrotem zamienia się w rudę) na wysypiskach będą chałdy plastików. Kto zaglądal pod maskę elektrów będzie wiedział o co chodzi. Już pomijając fakt że części są tak zrobione żeby nie nadawały się do ponownego użycia, lub zostały "zaprogramowane" na określoną ilość kilometrów żeby klient sobie nie pomyślał że kupi samochód i to koniec wydatków. Czasy są coraz straszniejsze- już dawno przestali rządzić inżynierowie i postęp, teraz mamy czasy księgowych i tabelek.

    • 8 0

  • Błędne info.
    Nic nie kupię w Maździe.
    Latam Rynnajrem

    • 1 0

  • o czym wy tu marzycie?

    Aby wyprodukować podobną ilość energii elektrycznej do zasilenia naszych samochodów potrzebujemy drugie tyle elektrowni. I widzę już las przedłużaczy, z każdego balkonu kabelek na parking. Nasze sieci tego nie przeniosą. To jest proces na kilka dekad.

    • 7 0

  • Słaba moc na duże auto i tylko 200km zasięgu

    To jest słabe. W rzeczywistości przejedzie pewnie 150 a ładowanie będzie trwało zbyt długo. Auto elektryczne by było konkurencją dla hybryd musi mieć minimum 1000km zasięgu. Wtedy też ludzie będą skłonni stracić kilka godzin na ładowanie.

    • 8 0

  • Czy kabina jest wykonana

    z tektury i papieru toaletowego? Ekologiczne jest dopiero wtedy :)

    • 1 0

  • Mazds 6

    Fajnie jezdzi ale po 20 latach korozja....

    • 1 1

  • Za tyle i z taką moc? To ja wolę mojego korando z 178 KM za połowę tego. Ekologia ekologią ale nie mam zamiaru tyle wydawać na środek transportu

    • 3 0

  • (1)

    Zasięg mały jak do miasta, ale po co tam suv? Jak dla mnie auto które nie sprawdzi się w żadnych warunkach. O wiele lepiej postawić na hybrydowego rav4 z 222KM, który mało spali w mieście i na trasie. I nie trzeba się przy nim o dostępnośći ładowarek martwić

    • 2 0

    • jasne ze w miescie hybryda ma sens

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane