• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klasyki przejechały przez Trójmiasto

mJ
10 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 13:10 (11 kwietnia 2021)
Najnowszy artykuł na ten temat W sobotę zlot Street Meeting Poland przy stadionie

Początkowo rozpoczęcie sezonu fanów klasycznej motoryzacji z całego Pomorza miało odbyć się 23 marca przy gdańskim stadionie. Plany pokrzyżowała oczywiście pandemia i związane z nią obostrzenia. Dlatego też inauguracja odbędzie się w niedzielę, 11 kwietnia, w formie... objazdowych sesji fotograficznych.



Plany były ambitne, ale niestety przedłużone przez rząd obostrzenia związane z pandemią zmusiły organizatorów wydarzenia do zmiany formuły spotkania otwierającego sezon. Nie będzie to zwykły zlot z zaparkowanymi na przystadionowym parkingu samochodami. Grupy motoryzacyjne, które odpowiadają za organizację imprezy, musiały znaleźć wyjście awaryjne. I znalazły. Niedzielne wydarzenie będzie miało charakter tzw. spotu fotograficznego. Właściciele klasyków spotkają się w wyznaczonym miejscu, w którym czekać na nich będą fotografowie. Następnie przejadą do kolejnych lokalizacji w Trójmieście.

- Podjęliśmy wspólnie wypracowane, dobre decyzje. Zmieniliśmy formułę imprezy, by w jak najmniejszym stopniu narażać zdrowie uczestników i ograniczyć ryzyko otrzymania mandatu za naruszanie rozporządzeń. Klasyczne auta przejadą przez Trójmiasto wyznaczoną trasą, na jej przystankach rozlokowani będą fotografowie. Przewidujemy przynajmniej 100 samochodów, bo mniej więcej tyle otrzymaliśmy deklaracji od uczestników - wyjaśnia Bartłomiej Chruściński, współorganizator wydarzenia.

Tak wyglądała inauguracja sezonu klasyków w 2019 roku. Wydarzenie zorganizowała grupa Trójmiasto, klasycznie.

Organizatorzy wyznaczyli trzy główne przystanki zlotu. Najpierw o godz. 12 uczestnicy spotkają się na parkingu Galerii Klif przy al. Zwycięstwa 256Mapka w Gdyni. Następnie kawalkada przejedzie do Sopotu, na polankęMapka przy Operze Leśnej (około godz. 13). Trzecią, ostatnią stacją wydarzenia będzie Stocznia CesarskaMapka i charakterystyczne metalowe "rzeźby wychodzące z morza". Tutaj klasyki zameldują się około godz. 14.

Na ostatniej prostej auta przejadą przez Główne Miasto, będzie można je zobaczyć na rondzie Sobieskiego czy przy Muzeum II Wojny Światowej.

- Warto wspomnieć, że impreza powstała z inicjatywy nowego tworu: Classic Cars Trójmiasto, które wspólne z Youngtimers Trójmiasto oraz Trójmiasto, klasycznie jednoczy siły w organizacji tego wydarzenia. Wspierają nas także m.in. Mercedes Spot Trójmiasto oraz grupa CarVibes - zakończył Chruściński.
mJ

Wydarzenia

Rozpoczęcie sezonu - Classic Cars Trójmiasto (4 opinie)

(4 opinie)
zlot

Miejsca

Opinie (104) 2 zablokowane

  • złom race w centrum miasta (3)

    policja powinna stac i sprawdzac dokumenty i stan techniczny tych wrakow

    • 8 75

    • MK2 (2)

      A tobie poziom wodogłowia, tudzież zanik muzgu

      • 3 0

      • Tobie dolega zanik "muzgu" analfabeto

        Mózg sie pisze cymbale.

        • 0 0

      • Ciiicho, on ma zamiar wziąć kredyt na nową dacie Logan ;)

        Dlatego teraz zgrywa pana, bo właśnie oddał swoje uno po dziadku, za które musiał dawać w łapę komuś żeby przegląd ogarnąć xD

        • 3 0

  • ehhhh fajnie było by mieć na tyle pieniędzy (41)

    aby oprócz samochodu zwykłego na codzień mieć dodatkowy który był by pasją i perełką odnowioną najlepiej przezemnie samego.

    • 76 2

    • Wojtek (3)

      Wcale nie trzeba miec duzo kasy, wiele aut nie kosztowało wiecej niz 10tys zl...

      • 1 0

      • Ale zobacz jakie to auta. (2)

        Fiat Uno, Skoda Favorit, Ford Escort, Fiat Cinquecento... Nie nazywajmy klasykami czegoś co nim nie jest. one są poprostu stare i nieatrakcyjne. Nic więcej.

        • 3 1

        • volvo 480 (1)

          widze w gdyni jest za 6 koła

          • 0 0

          • Co wy wszyscy z tymi kołami? To jakaś jednostka miary?

            • 0 0

    • Weż kredyt.... (2)

      ..zmień pracę ...

      • 17 6

      • lepiej nastukać kilkoro dzieci (1)

        będzie kaska z 500+

        • 1 0

        • Patus.

          • 1 0

    • Polecam! Od dawna się tym zajmuję. Na początek nie potrzebujesz jakiś dużych pieniędzy. (26)

      Sto tysięcy wystarczy na zakup garażu, zakup i kosmetykę jakiegoś niedrogiego klasyka.

      • 5 9

      • A pamiętaj ze kazdy przyszly bogacz pierwsze 100 tysiecy musial ukraść aby pomnażały nastepne. (1)

        • 1 0

        • Wystarczy, że w odpowiednim czasie się zapisało do PiS, wystartowało na radnego czy coś i działało...

          Teraz samo się kręci, rady nadzorcze, doradztwo itp. A co za tym idzie i dobre zarobki, legalne.

          • 5 1

      • Rachunek jest prosty: (23)

        50.000 zł kosztuje w Trójmieście zwykły garaż w szeregu i 50.000 zł zostaje na zakup i niewielki remont klasyka.

        • 5 4

        • Albo 10.000 za samochód.. (22)

          .., albo mniej nawet jak się trafi taki, w którym potem będzie się coś więcej powoli dłubać i 300zł za pokrowiec.

          • 2 3

          • Jaki to klasyk za 10.000? (20)

            Dla mnie Mercedes 124, Audi 100 C4, Audi 80 B3/B4 lub BMW E34 to nie żaden klasyk. Zbyt dużo jeszcze ludzi jeździ tym normalnie na codzień do pracy. To, że auto ma dwadzieściakilka lat jeszcze o niczym nie świadczy. To poprostu stare g.wno. Dla kolekcjonera ważna jest unikatowość.

            • 5 4

            • (15)

              Klasyka można już mieć za 2-3 koła i to naprawdę żadkiego. Nie sztuka kupić borewicza albo innego balerona od Janusza autohandla za 10 tysi.

              • 4 2

              • Nie rozbawiaj mnie. Rzadki może być Fiat 508, Mikrus, BMW Isetta..., ale za 2-3 tysiące nikt tego nie odda. (10)

                • 1 1

              • ale on napisał, że żadki, a nie rzadki

                piszecie o dwóch różnych rzeczach

                • 2 0

              • Za 20 tys + dużo czasu można sobie zapewnić powrót do młodości....

                .... klasyk to pewnie jeszcze nie będzie, ale youngtimer jak najbardziej.
                Ja poproszę :
                MB C107
                MB R129
                BMW E24
                BMW E31
                Citroen CX
                Volvo 240
                .....
                i wiele innych ;)

                Saab 900

                • 2 1

              • (7)

                Kiedy ostatnio na drodze widziałeś np. Citroena ZX, Renault 19, albo Peugeota 405? Takie fury w dobrym stanie można spokojnie za 2-3 koła kupić. A co najciekawsze nadają się do jazdy na co dzień.

                • 2 2

              • Tylko jaki sens tego? (4)

                Kupujesz auto, które nie jest i nigdy nie będzie drogie. Nie jest jakieś wyjątkowe ani atrakcyjne, ani poszukiwane. Jeździsz tym na codzień. Pakujesz w to czapę pieniędzy i poprostu jeździsz starym gratem. Pamiętaj, że remont (blacharka, lakierka, tapicerka, roboczogodziny pracy) kosztują tyle samo w aucie drogim jak i tanim. Nie ma sensu kupować takiego nijakiego samochodu, który po remoncie będzie nadal kosztował tyle samo co przed.

                • 1 3

              • (3)

                Nijakie to są raczej W124 , których jest na pęczki.

                • 4 0

              • Zgadza się. Dlatego rzeczoznawcy nie chcą już ich puszczać na żółte, bo za dużo ich jeździ. (2)

                Chyba, że W124 pięćsetka.

                • 2 0

              • (1)

                On nie ma nić do gadania jeżeli samochód spełnia wymogi aby dać mu żółte blachy musi to zrobić i nie ma znaczenia ile ich jeździ

                • 0 2

              • Konserwator nie zaakceptuje.

                • 1 0

              • W tym roczniku może Peugeot 205 gti jest warty uwagi, ale nie jest w tym budżecie. (1)

                • 1 0

              • Gti to jest biały kruk w zasadzie nie do kupienia, ale za sensowne pieniądze można trafić AXa 1.4, a to już prawdziwy dzik.

                • 3 0

              • Podaj przykład. Jaki to "klasyk"? (3)

                Nie pisz mi tu, że Opel Omega to klasyk. Słyszałem już takie opinie, że Golf IV to klasyk, bo ma już więcej niż 20 lat. Ile przeznaczasz na remont?

                • 1 1

              • Dasz 3 koła to oddam Ci renault 19kupione u zdunka od pierwszego właściciela

                Stan 4+

                • 1 0

              • (1)

                W tej kwocie można mieć praktycznie każde francuskie auto ze wczesnych lat 90tych. Generalnie jak poszukać to naprawdę można za taką kasę wyhaczyć coś fajnego. No chyba że za klasyka uważasz balerona i lubisz na zlocie wyglądać jak na postoju taksówek pod dworcem.

                • 4 2

              • Lata 90 to już plastiki i masowa produkcja.

                Z Francuskich interesujące jest np. Renault Dauphine, ale trzeba za nie położyć dziesięć razy tyle.

                • 1 0

            • Ale oni, panie rzeczoznawco, nie zbierają tych aut dla twojej przyjemnosci... (3)

              ... tylko dla swojej

              • 9 3

              • Nie rozumiem jaką przyjemność można mieć z posiadania i pokazywania takich samochodów jak: (2)

                Skorodowana Skoda Favorit, czy skatowana BMW E36. To żaden powód do dumy, ani do pokazywania czegoś takiego. Pokaż coś unikatowego np. Mercedes 170V, czy 124 E500, albo ładny Citroen 2CV.

                • 2 2

              • (1)

                Jezu gościu, dla Ciebie fajnym klasykiem jest stary citroen, a ja wolałbym dobre e30 w cabrio z rzędowa szóstką.

                • 2 6

              • E24, E21 to jest coś. E30 na wąskiej lampie jak ładna i niepokundlona też ewentualnie może być.

                Nie rozumiem natomiast nazywania klasykiem każdej Astry, Nexii czy Meganki z 1996r., tylko dlatego, że jest stara.

                • 2 0

          • Za 10.000 to sobie możesz...

            Kupić najwyżej felgi do Porsche Speedster 356, a nie samochód.

            • 1 2

    • Wystarczy chcieć

      To za miast narzekać trzeba znaleźć dodatkową pracę i zarobić kasę na ten wymarzony klasyk a nie odbębnić 8 godzin w robocie i usiąść na kanapie oglądać tv i pić piwo. Nie rozumiem takiego podejścia zamiast robić wszystko by spełniać chodź by najmniejsze marzenia to lepiej narzekać. I beż takich gadek że nie ma gdzie dorobić bo roboty jest pełno tylko trzeba chcieć. Ja jakość godzę prace stałą z domem i dodatkową pracą i dzięki temu uzbierałem na mój wymarzony samochód i jestem w trakcie odbudowy potem zostanie tylko to aby się z niego cieszyć.

      • 0 0

    • Nie bądz taki pesymista. (3)

      Trzeba spróbować realizować swoje marzenia. ja tak zrobiłem 1,5 roku temu i nabyłem 20 letni kabriolet SAAB wcale nie za tak wielkie pieniądze. Trzeba tylko chciec .....i miec własny garaz/miejsce w hali na ten ukochany pojazd. Niestety to jest ograniczenie ale tez nie do przeskoczenia.Pozdrawiam

      • 21 0

      • 21,5 letni saab nie jest klasykiem (1)

        ale ciebie sprzedający wkręcił :)

        • 4 1

        • Oczywiście ze juz nie. Jest po prostu złomem.

          • 0 5

      • Jak Saab to tylko Krokodyl.

        • 2 1

    • (1)

      A co ci przeszkadza w jeżdżeniu na co dzień klasykiem. Ja codziennie jeżdżę 28 letnim Citroenem i nie mam z nim żadnych problemów. Nawet rdzewieć nie chce bo blachy ma w ocynku. Nowe samochody są dla słabych :-))

      • 14 0

      • Brawo! Ja mam 29-letniego Citroena i też nim jeżdżę na co dzień (poza śnieżną zimą).

        • 7 0

  • kto wpuscil tam motocykl? (3)

    jasno pisze ze clasic car wiec kto wpuscil tam motocykl, zlamanie zasad karygodne

    • 3 20

    • Naucz się pisać, jest napisane, a nie ,,pisze,,

      • 0 0

    • 0.38 klasyk- Opel Astra H.

      • 1 0

    • Nie ma boga jest Motur

      • 3 0

  • Klif - miejsce symboliczne (2)

    Dla tego typu imprezy miejsce (symboliczne. Wszak na tych terenach kiedyś co niedzielę odbywała się giełda samochodowa...

    • 39 2

    • jaka cena?

      a co chcesz pan kupić czy tylko cena interesuje?

      takie tam rodzajowe z giełdy orłowskiej

      • 0 0

    • Nieuczciwe gieldy

      Kiedy oddadza nam pieniadze

      • 0 1

  • Taki przejazd przez truj-miasto.... (7)

    ..widać codziennie , średni wiek aut to 15 lat....

    • 35 55

    • Zazdrosc az piszczy (1)

      Witam, przedmówcę, jak się nie podoba wyprowadz się daleko gdzies. Jak przyjedziesz się po kraju to średnia aut jest jedna z lepszych w Polsce. Często podróżuje i wiem co mówię. Jedz do poznania, miasto najlepszej giełdy, zachodnie miasto, prawie niemcy, a lanosy na każdym rogu. Typowy jestes człowiek z problemami na wszystko. Te stare auta na zlocie sa czesto droższe od większości nowych. Część i czapka:)

      • 7 0

      • Co tłumaczysz, jak ktoś wierzy w telewizor to nie przeskoczysz tego.

        • 0 0

    • nie truj (3)

      na ulicach widać że ludzie wydają coraz więcej na samochody, zwłaszcza nowe. Inną sprawą jaki w tym sens

      • 20 1

      • Nówki w lyzyngu, aby wpisać w koszty. (2)

        A reszta dziedzin życia to niechlujstwo i dziadostwo.

        • 3 11

        • (1)

          Tak Janusz.
          W lizingu jest za darmo, nawet dopłacają

          • 8 1

          • Może i nie dopłacają

            Ale podatku nie ma - a tak być nie powinno przy prywatnym samochodzie.

            • 2 0

    • Nie daj się omamić niemiecką propagandą że trzeba kupować nowe bo 10cio czy 15to letnie tylko czekają by nas wszystkich pozabijać

      • 8 3

  • A gdzie ekologia!!!!!! (7)

    • 4 68

    • Już tłumaczę

      Jedno auto jeździ przez 60lat a inne po 5 leci na złom. Które auto jest bardziej eko?

      • 3 0

    • Podaję miejsce

      Tam gdzie ty. Czyli w d...

      • 2 0

    • ***** ekologię.

      • 5 0

    • (1)

      to właśnie ekologia? Zanieczyszczenia pochodzą tylko w małym stopniu od aut spalinowych, na pewno znacznie większy ślad węglowy pozostawia wyprodukowanie nowego elektryka niż to, że będę jeździł dłużej swoim starym autem.

      • 21 1

      • Święta racja. Najgorsze z punktu widzenia ekologii, to co 2-3 lata zmieniać samochód na nowy. Bardziej eco jest jeżdżenie kilkonastoletnim samochodem, niż nowym elektrykiem.

        • 13 1

    • Jak odpalam 454

      W swoim Caprice 1972 to za każdym naciśnięciem pedału gazu ginie w Nowej Zelandi jedna owca.
      Zatłukłem już ich tysiące

      • 10 1

    • Jeżdżenie starym

      Zadbanym atutem (zdecydowana większość aut na takich pokazach jest w lepszym stanie niż dowolny 5 letni passat czy inny opel) jest zdecydowanie bardziej Eko niż kupowanie nowych, zbudowanych z błota i popyliny samochodów na parę lat i na złom.

      • 24 1

  • Bylam, widzialam, piekne auta

    • 4 0

  • a my tu na kaszubskiej wiosce sezonu z klasykami nawet nie zamykamy (2)

    vw passat b4 tdi klasyka i nowoczesność w jednym

    • 9 2

    • kaszubska wioska Gdańsk!

      • 0 0

    • B4 Technika i styl w jednym.

      • 2 0

  • co roku to samo , zdjęcia do tego materiału musi robić

    osoba zupełnie nie znająca się na prawdziwych klasykach motoryzacji , nie znasz się , nie wiesz co warto nagrać - to się za to nie bierz !!!

    • 7 7

  • Ludzie robią podstawowy błąd: (3)

    Kupują słabą bazę jakiegoś Mercedesa 123/124, Opla Kadeta D/E, czy innego Poloneza lub Fiata. Następnie nieudolnie remontują nie trzymając się oryginału. Wydaje im się, że mają klasyka i że to kiedykolwiek będzie coś warte. Nieprawda! To żaden klasyk czy zabytek tylko stare g.wno! Kup Adenauera, Jaguara Mark IV, Porshe 911 z pierwszej edycji... To jest coś warte, poszukiwane i cena wciąż rośnie.

    • 6 4

    • cienki bolek oj cienki - oddaj juz tę wypożyczoną hulajnogę

      • 2 0

    • Cfaniak z (1)

      Tico się odezwał.

      • 2 4

      • Śmiech mnie ogarnia jak widzę zabytkowe BMW E36 na żółtych.

        To samo dotyczy wszystkich Golfów "dwójków", "trójków" itp...

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ASR?

 

Najczęściej czytane