- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (265 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (79 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
W sobotę debiut nowego Audi RS 3 w Gdańsku
W lipcu odbyła się oficjalna światowa premiera najnowszego Audi RS 3. Tymczasem w najbliższą sobotę, 9 października, fani sportowej dywizji Audi będą mieli okazję zobaczyć nowy model na żywo, i to w obu wersjach nadwozia. Audi RS 3 Sportback i Limousine zaparkują na jeden dzień w salonie Audi Centrum Gdańsk przy ul. Lubowidzkiej.
Oczywiście obie wersje są już dostępne w konfiguratorze na stronie Audi. Niestety, z uwagi na zawiłą sytuację w branży motoryzacyjnej tak naprawdę nie wiadomo, ile czasu zajmie realizacja zamówienia. Z pewnością osoby zamawiające będą musiały uzbroić się w cierpliwość.
"Sportowy charakter i użyteczność na co dzień" - tak w dużym skrócie o trzeciej generacji RS 3 Sportback i drugiej odsłonie RS 3 Limousine mówi producent z Ingolstadt.
Co najważniejsze, za napęd Audi RS 3 odpowiada w pełni spalinowy silnik, bez elektrycznych wspomagaczy. I to już jest całkiem niezła wiadomość. Kolejna dobra informacja jest taka, że to wciąż pięciocylindrowa jednostka benzynowa TFSI o pojemności 2,5 litra, która generuje moc 400 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
To oznacza, że sprint do "setki" zajmuje tylko 3,8 s. Natomiast prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jest jednak opcja, aby zdjąć "kaganiec" i podnieść prędkość do 280 km/h, a nawet 290 km/h w przypadku pakietu RS Dynamic z hamulcami ceramicznymi.
Czytaj także:
Audi RS e-tron GT: niewyobrażalnie szybki "elektryk"
Silnik został zestrojony z dwusprzęgłową, 7-biegową automatyczną przekładnią oraz napędem quattro. Ponoć skrzynia ma bardzo krótkie czasy przełożenia i bardziej sportowy ich rozkład. Do tego dodać należy sekwencję zapłonu silnika 1245-3 i zadziorny dźwięk, jaki się z tym wiąże. Po raz pierwszy układ wydechowy RS 3 został wyposażony w elastyczny układ sterowania klapami preferujący położenia pośrednie. Oznacza to, że RS 3 oferuje jeszcze większy zakres charakterystyki dźwięku. Opcjonalnie może być jeszcze głośniej i jeszcze bardziej sportowo, jeśli klient dokupi sportowy układ wydechowy RS.
Trójmiejskie salony samochodowe
Ważną zmianą jest zrezygnowanie przez niemieckich inżynierów z mechanizmu różnicowego tylnej osi, a w zamian zastosowanie elektrycznie sterowanego RS Torque Splitter. Umożliwia on dynamiczny rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami. Układ wykorzystuje po jednym elektronicznie sterowanym sprzęgle wielotarczowym na każde napędzane koło tylnej osi. To rozwiązanie pozwoliło lepiej kontrolować rozdzielanie momentu obrotowego, a co za tym idzie... Audi wprowadziło tryb driftu (RS Torque Rear). To zasługa przeniesienia całej mocy silnika na jedno z tylnych kół, maksymalnie do 1750 Nm momentu obrotowego.
Z innych nowości, dostępny jest specjalny, torowy tryb RS Performance, który wykorzystuje specyficzną konfigurację silnika i skrzyni biegów. Tryb został dopasowany do opcjonalnych opon semi-slick Pirelli P Zero Trofeo R. Audi zastrzega, że na tym ogumieniu nie wolno poruszać się po mokrej nawierzchni, w deszczu czy przy niskich temperaturach.
Cennik Audi RS 3 Sportback startuje od kwoty 275 tys. zł, natomiast wersja Limousine jest bazowo droższa o 9 tys. zł. Więcej szczegółów na temat RS 3 przekażemy po pierwszych jazdach testowych.
Czytaj także:
Koniec budowy salonów przy stadionie coraz bliżej
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (77) 7 zablokowanych
-
2021-10-07 09:27
(5)
Chińczycy wstrzymali dostawy półprzewidników i produkcja stanęła. Obok blokady kanału sueskiego to kolejny sygnał wysłany światu jak nisko jesteśmy przed nimi na kolanach.
- 15 4
-
2021-10-07 21:58
(2)
Tylko że problem z chipami do automotive nie jest związany z Chinami, bo większość produkcji automotive odbywa się w Teksasie. Problemem tutaj jest to że w w zeszłym roku to pogoda im dała popalić i musieli wstrzymywać produkcję plus jakiś fab się chyba zjarał przy okazji. Nadrobić teraz te wszystkie opóźnienia to zajmie trochę czasu.
- 1 5
-
2021-10-08 00:32
(1)
nie, większość produkcji wcale nie jest w Texasie. Najwięksi producenci, Toyota, VW, GM przez spółki joint venture zaopatrują się w Chinach
- 5 2
-
2021-10-08 08:54
Masz nieprawidlowe informacje. Nawet chinski gigant jak TSMC to malo co do automotive oferuje bo skupia sie na technologiach leading edge ktore sila rzeczy do automotive nie moga trafiac.
- 2 1
-
2021-10-07 09:34
(1)
My, czyli kto? Ja stoję prosto
- 2 13
-
2021-10-07 10:01
cała europa
- 9 2
-
2021-10-07 20:14
oby nie zlopal oleju tak jak poprzednik (2)
- 5 1
-
2021-10-07 20:26
(1)
silniki daza/dnwa nie paliły oleju ;) nie wiem o czym mówisz.
- 0 1
-
2021-10-08 07:38
autopsja kontra twoja teoria
- 2 0
-
2021-10-08 06:50
Audi - najgorszy serwis gwarancyjny
Nie polecam
- 6 6
-
2021-10-08 06:30
Po histerii światowej i przechodzeniu na hybrydy i elektrykę nastąpiło zauważalne wyhamowanie trendu
O dziwo pierwsze postawiło się Renault. Teraz widać, że są jeszcze inne normalne firmy które wyczuły, że z samych elektryków piniondza nie będzie, bo nie ma infrastruktury do ładowania, a sama technologia jest niedoskonała.
- 2 3
-
2021-10-07 23:26
Ubolewam. (1)
Dzięki tym wynalazkom obwodnica będzie stała częściej.
- 4 2
-
2021-10-08 00:15
Przeciętni to rozbijają się janusze i grażyny w 20 letnich passatach ;) na 15 letnich oponach, a nie nowe rs3 ;)
- 2 1
-
2021-10-07 22:35
Chłopcy z zawodówek już
maja wypieki na policzkach.
- 10 0
-
2021-10-07 11:49
po kolorstyce widać, że oferta skrojona pod wieś (2)
- 15 10
-
2021-10-07 20:39
kolor jaki preferujesz, miały audice w latach 90, czyli jakieś srebrne, albo bure
Tak żeby się nie wyróżniać bo jeszcze ktoś coś pomyśli. W szkole zapewne miałeś ksywę szpieg, Bo starałeś się przemykać pod ścianami w swoim wytartym prochowcu, tak żeby nikt cie nie zauważył i nie skrytykował. Krytyka - to jest właśnie to czego się najbardziej boisz. Nawet z ust byle kogo. Smutne. Chyba że masz jakieś obiektywne argumenty na temat czegoś tak mocno subiektywnego jak kolor? :D
- 6 2
-
2021-10-07 13:28
bmw i audi
te marki najczęściej stoją przed wiejskimi dyskotekami w remizach, tyle że są zazwyczaj pełnoletnie
- 5 3
-
2021-10-07 09:22
Ceny (5)
Kiedys rs kosztowal rroche więcej.... powiedzmy 30/40% więcej niż cywilna wersja.... dzisiaj za rsa kupisz prawie 3 cywilne a3... no dobra ponad dwie....
- 27 5
-
2021-10-07 12:11
nawet jeśli to za niecałe 300 tys masz 3,8s do 100 km/h (4)
kilkanaście lat temu musiałeś kupić ferrari F430 albo Gallardo i wydać na nie 1 mln ówczesnych złotych, by poczuć takie przyspieszenie.
- 0 10
-
2021-10-07 13:48
no dobra, przyspiesza może dobrze ale to nadal Golf z dużym silnikiem (2)
Coś szybkiego zrobionego na platformie miejskiego hatchbacka. Ferrari i Lambo to inna liga. Że o wyglądzie który w super autach jest bardzo ważny nie wspomnę
- 9 3
-
2021-10-07 16:26
(1)
No i co z tego, że "golf" z innym silnikiem ;), 3.8 do setki wgniata tak samo w fotel w rs3 jak i starym lambo ;) Adrenalinę dają obydwa. Pomimo wszystko rs3 ma więcej wspólnego z lambo niż z bazowym golfem, zupełnie inny napęd (4x ze szperą). Można w rs3 ustawić w trybie 100% mocy na tył. Do tego 6 tłoczkowe hamulce (poprzednia wersja 8tłoczkowe, które było zresztą w gallardo.
- 3 2
-
2021-10-07 20:07
to że nie jeździ jak lambo bo jest na takiej właśnie platformie (i to jest jego główna wada), ma wyżej położony środek ciężkości. Lambo kręci się wyżej i po prostu daje większą frajdę z jazdy, a do tego ma V10 pod maską. Zabawa to nie tylko przyspieszanie do setki. To że przeniesienie napędu ma dość zaawansowane nie czyni z niego nadal bolidu. Nadal siedzisz jak na taborecie. Lambo byś mógł sobie postawić w salonie i je podziwiać, a Audi, no cóż, jest ładne, ale tylko tyle. Poza tym to Audi nie przekaże całej mocy na tył na każdym biegu. Napisali że 1750 Nm, a ono na pierwszym biegu za skrzynią ma spokojnie ponad 5 tys. Nm (500 na wale silnika, ale przełożenie I biegu wraz z przekłądnią główną to łącznie ponad 10). Więc gdzieś tak w okolicach trójki dopiero przekaże cały moment na tył.
- 7 1
-
2021-10-07 13:27
mam w 126 SEC
i żadne nowe zabawki z plastiku pod względem wrażeń nie dorównują staremu merolowi z 1985 roku.
- 8 3
-
2021-10-07 14:21
Ma ekran 40 cali? (2)
Bez tego nie kupuję.
- 7 3
-
2021-10-07 19:26
Se kup i wsadź na tylne siedzenia.
- 0 3
-
2021-10-07 18:48
Jo, wklęsły ekran i 3D
- 1 1
-
2021-10-07 18:40
Trochę drogo jak na Skodę
- 7 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.