- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (71 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (265 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (79 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
W sobotę debiut nowego Audi RS 3 w Gdańsku
W lipcu odbyła się oficjalna światowa premiera najnowszego Audi RS 3. Tymczasem w najbliższą sobotę, 9 października, fani sportowej dywizji Audi będą mieli okazję zobaczyć nowy model na żywo, i to w obu wersjach nadwozia. Audi RS 3 Sportback i Limousine zaparkują na jeden dzień w salonie Audi Centrum Gdańsk przy ul. Lubowidzkiej.
Oczywiście obie wersje są już dostępne w konfiguratorze na stronie Audi. Niestety, z uwagi na zawiłą sytuację w branży motoryzacyjnej tak naprawdę nie wiadomo, ile czasu zajmie realizacja zamówienia. Z pewnością osoby zamawiające będą musiały uzbroić się w cierpliwość.
"Sportowy charakter i użyteczność na co dzień" - tak w dużym skrócie o trzeciej generacji RS 3 Sportback i drugiej odsłonie RS 3 Limousine mówi producent z Ingolstadt.
Co najważniejsze, za napęd Audi RS 3 odpowiada w pełni spalinowy silnik, bez elektrycznych wspomagaczy. I to już jest całkiem niezła wiadomość. Kolejna dobra informacja jest taka, że to wciąż pięciocylindrowa jednostka benzynowa TFSI o pojemności 2,5 litra, która generuje moc 400 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
To oznacza, że sprint do "setki" zajmuje tylko 3,8 s. Natomiast prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jest jednak opcja, aby zdjąć "kaganiec" i podnieść prędkość do 280 km/h, a nawet 290 km/h w przypadku pakietu RS Dynamic z hamulcami ceramicznymi.
Czytaj także:
Audi RS e-tron GT: niewyobrażalnie szybki "elektryk"
Silnik został zestrojony z dwusprzęgłową, 7-biegową automatyczną przekładnią oraz napędem quattro. Ponoć skrzynia ma bardzo krótkie czasy przełożenia i bardziej sportowy ich rozkład. Do tego dodać należy sekwencję zapłonu silnika 1245-3 i zadziorny dźwięk, jaki się z tym wiąże. Po raz pierwszy układ wydechowy RS 3 został wyposażony w elastyczny układ sterowania klapami preferujący położenia pośrednie. Oznacza to, że RS 3 oferuje jeszcze większy zakres charakterystyki dźwięku. Opcjonalnie może być jeszcze głośniej i jeszcze bardziej sportowo, jeśli klient dokupi sportowy układ wydechowy RS.
Trójmiejskie salony samochodowe
Ważną zmianą jest zrezygnowanie przez niemieckich inżynierów z mechanizmu różnicowego tylnej osi, a w zamian zastosowanie elektrycznie sterowanego RS Torque Splitter. Umożliwia on dynamiczny rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami. Układ wykorzystuje po jednym elektronicznie sterowanym sprzęgle wielotarczowym na każde napędzane koło tylnej osi. To rozwiązanie pozwoliło lepiej kontrolować rozdzielanie momentu obrotowego, a co za tym idzie... Audi wprowadziło tryb driftu (RS Torque Rear). To zasługa przeniesienia całej mocy silnika na jedno z tylnych kół, maksymalnie do 1750 Nm momentu obrotowego.
Z innych nowości, dostępny jest specjalny, torowy tryb RS Performance, który wykorzystuje specyficzną konfigurację silnika i skrzyni biegów. Tryb został dopasowany do opcjonalnych opon semi-slick Pirelli P Zero Trofeo R. Audi zastrzega, że na tym ogumieniu nie wolno poruszać się po mokrej nawierzchni, w deszczu czy przy niskich temperaturach.
Cennik Audi RS 3 Sportback startuje od kwoty 275 tys. zł, natomiast wersja Limousine jest bazowo droższa o 9 tys. zł. Więcej szczegółów na temat RS 3 przekażemy po pierwszych jazdach testowych.
Czytaj także:
Koniec budowy salonów przy stadionie coraz bliżej
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (77) 7 zablokowanych
-
2021-10-07 14:38
(1)
Jezeli was stac i macie frajde to czemu nie. Pamietajmy, ze jak chcemy stac sie dojrzalym i zamoznym spoleczenstwem europejskim to kupno sportowego wozka dla lansu na kredyt jest slabe. To nie jest inwestycja
- 6 5
-
2021-10-07 16:28
nie wszystko musi być inwestycją, niektóre rzeczy mają dawać przyjemność ;)
- 3 1
-
2021-10-07 15:56
Nigdy nie bylem fanem audi (1)
Audi jako jedyne posiada pod maską silnik z większą liczba cylindrów niż 4. I pojemności więcej niż 2L.
Co przy większych prędkościach ma ogromne znaczenie.
A45, 2.0
M140i 2.0 (poprzedni model, 3.0, R6 i opcja RWD) tutaj automat ZF wciąż bije rywali.
Era hothatch'y się kończy, niestety- 6 2
-
2021-10-07 16:28
dlatego mam 3.2 6 cylindrów + turbo, rs3 tt rs to jedyne auta w klasie kompakt, które mają sens.
- 1 1
-
2021-10-07 09:57
ciekawe jak tam testy emisji spalin przeszło audi (1)
- 13 1
-
2021-10-07 16:12
Klient zapłaci karę w cenie pojazdu
- 8 0
-
2021-10-07 09:33
Szkoda, że Audi zgubiło gdzieś po drodze swoją subtelną elegancję (5)
- 12 15
-
2021-10-07 15:57
Co ty mowisz
Nadal jest piękna, cudo ta nowa rska tylko nie w tym kolorze. Wreszcie porządny sedan a nie z wyglądu przypominający garbusa jak inne marki
- 3 2
-
2021-10-07 10:02
nigdy nie było szczególnie eleganckie (3)
a już na pewno nie te buły z lat 80-90, model 80
- 11 2
-
2021-10-07 12:45
(1)
nie rozumiem fenomenu 80tek i 100tek, co w tym fajnego? Może i są mało awaryjne, ale wyglądają słabo.
- 4 4
-
2021-10-07 14:38
30 lat temu wyglądały lepiej.
Czasy i moda zmieniają się.
- 3 2
-
2021-10-07 10:33
"Cygaro" (100 C3) byla stosunkowo elegancka i jednoczesnie nowoczesna - oczywiscie jak na wczesne lata 80-te.
80 B2 tez OK.
- 6 2
-
2021-10-07 10:36
Dzięki temu ludzkość się rozwinie? (2)
- 12 8
-
2021-10-07 13:50
motoryzacja to nowe wynalazki i rozwiązania
czy nie wpływa to na rozwój? Bo chyba nie miałeś na myśli rewolucji?
- 5 2
-
2021-10-07 11:30
w punkt !!!
- 5 4
-
2021-10-07 09:03
A gdzie wersja elektryczna z silnikiem od tramwaju ??
- 13 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.