• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową

Michał Brancewicz
10 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
W tym roku przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową. W tym roku przebudowane zostanie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową.

Drugie z pięciu skrzyżowań Podwala Przedmiejskiego zostanie w tym roku przebudowane. Chodzi o styk z ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska, gdzie powstanie m.in. przejście naziemne i możliwość przejazdu w poprzek Podwala. Również w tym roku gotowy będzie projekt remontu brakującego odcinka ul. Łąkowej.



Jak jeździ się po otwarciu skrzyżowania Podwala z Chmielną?

Po latach zapowiedzi, w kwietniu zeszłego roku rozpoczęła się przebudowa pierwszego z pięciu skrzyżowań Podwala Przedmiejskiego. Prace w rejonie ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska realizowała firma MTM z Gdyni, za co zainkasowała 16 mln zł. Skrzyżowanie w nowej odsłonie zostało oddane do użytku w listopadzie 2018 roku.

W kolejce do przebudowy wciąż czekają skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z:
  1. ul. Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska,
  2. ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska,
  3. ul. Elbląską zobacz na mapie Gdańska,
  4. ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska.

Jeszcze w marcu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska powinna ogłosić przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego w rejonie ul. Łąkowej. Szacunkowy koszt prac został określony na poziomie 8 mln zł.

- Planowany termin zakończenia realizacji to grudzień 2019 roku - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Podobnie, jak w przypadku Chmielnej, na wysokości Łąkowej powstanie zupełnie nowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną oraz naziemnymi przejściami dla pieszych. Jezdnia w kierunku Stogów zostanie zwężona do dwóch pasów, a jezdnia do centrum zyska buspas. W obu kierunkach powstaną też ścieżki rowerowe.

  • Skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną po przebudowie.
  • Dzięki przebudowie piesi mogą poruszać się w rejonie skrzyżowania po jezdni, a nie schodzić do tunelu.
W tym miejscu warto wspomnieć, że miasto szykuje się do remontu fragmentu samej ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska, który położony jest na Długich Ogrodach. Obecnie powstaje dokumentacja projektowa, którą finansuje deweloper - PB Kokoszki posiadający w tym rejonie swoją inwestycję mieszkaniową.

Opinie (204) ponad 20 zablokowanych

  • Branie się do problemu od d*py strony

    Jestem jak najbardziej za ale... Jak zawsze bywa tak i znowu decyzje projektowe są skutkiem mody a nie prawdziwych przemyśleń. Rzucanie kłód pod koła kierowców nie rozwiąże problemu wzrastającego natężenia ruchu. Bez atrakcyjnej alternatywnej oferty komunikacji zbiorowej i zwiększenia przepustowości obwodnicy oraz budowy drugiego pierścienia takie przejścia naziemne spowodują tylko większe zatłoczenia i stres. Ale za to wyczyszczą sumienia mądrych głów, że walczą o miasto bez korków i spalin więc ok!

    • 3 4

  • Gratulacje- kolejna "trafiona inwestycja" na tym odcinku. Nagroda Nobla należy się już temu, kto wymyślił przejście nad tunelem do ulicy Chmielnej. Chyba jedyne takie rozwiązanie w świecie. A to że spowodowało to korki w tym miejscu i niebezpieczeństwa związane z ruchem pojazdów - to już nikogo nie interesuje. Teraz nowy genialny projekt - budowa kolejnego przejścia na Podwalu . Ale jeżeli ma to finansować deweloper to wszystko już wiadomo.

    • 2 7

  • (1)

    A może najpierw policzyć ilu pieszych przechodzi przez ten tunel od końca do końca, bez tych co schodzą i idą na przystanki. Jeśli więcej niż pięciu na godzinę to rzeczywiście warto wydać te 8 milionów. Właśnie zakończono remont tunelu przy Bramie Żuławskiej - nowa posadzka, odmalowane ściany, naprawione oświetlenie. Dla kogo, jeśli ma być tu przejście górą? Oba tunele - przy Łąkowej i przy stadionie mają już pochylnie dla wózków i rowerów.

    • 1 6

    • Każdy tylko myśli o sobie!

      Sam idź tą drogą, gdzie są pochylnie na wózki i rowery. Śmierdzi tam, że można zwymiotować. A po drugie spróbuj wjechać z wózkiem niemowlęcym w stronę tramwaju. Te podjazdy były dla wózków starszego typu. Nowoczesne z węższymi kołami z przodu musisz wtargnąć na górę z dzieckiem. Powodzenia.

      • 2 1

  • Przydałoby się też wyburzyć te poniemieckie koszary, które brudne tylko szpecą. Mógłby tam powstać piękny biurowiec np. 40 piętrowy, jako dominanta Dolnego miasta.

    • 1 3

  • Niby poprawa ale czego i po co? (1)

    To praca bez sensu , korki będą większe. Dlaczego rezygnuje sie z bezpiecznych przejść pod jezdnią ? Te przejścia z pochylniami istnieją przecież , czy chcecie je zasypać ? Czy Gdańsk chce być liderem takich działań z poprzedniej epoki ? Jeszcze czas żeby nie marnować pieniędzy na takie pomysły , czyje zresztą ?

    • 4 6

    • został grata za stodołą to będą korki mniejsze.

      liderem? ty byłeś gdziekolwiek poza trójmiastem?
      Przejścia naziemne to standard w ucywilizowanych miastach.

      • 2 0

  • Proszę o wyjaśnienie, dlaczego tramwaj ze Śródmieścia do Wrzeszcza, wprost od Bramy Żuławskiej do Jaskowej Doliny nie jest w stanie pokonać trasy w ciągu 30min, skoro tyle w zupełności wystarcza innemu tramwajowi z pętli w Łostowicach do Jaśkowej Doliny?
    Proszę o wytłumaczenie dlaczego tramwaje linii 8 i 9 przepuszczają wszystkie inne, tóre czekają z ich lewej strony na skrzyżowaniach? Dlaczego czekają również przed skrzyżowaniem przy Placu Zebrań Ludowych aż przejedzie inny tramwaj z ul. 3 Maja (również z lewej strony)?
    Jaka jest średnia prędkość tramwaju linii 9?
    PO co mydlicie ludziom oczy przejściami naziemnymi, którymi nikt nie chodzi? Dlaczego nie mówi się wprost, że chodzi o wygodne skrzyżowania dla aut i możliwość przecinania Podwala Przedmiejskiego co 10 mertów.

    • 0 3

  • Żal że takich mamy wlodarzy co wszystkim kupczą !

    Gdańsk się rozwija pod deweloperów i turystów ! Apartamentowce na sprzedanych gruntach . Gdańsk ubożeje z gruntów a dorabiają się obcy to nie zysk dla mieszkańców tylko dla wybranej kasty ! Niema się z czego cieszyć bo to nie majątek mieszkańców wręcz odwrotnie ,pozbawia się nas obywateli naszego dobra !

    • 0 5

  • przejścia nadziemne (1)

    Oczywiście podziemne są bezpieczniejsze, wystarczyło je wyremontować, zamontować schody ruchome i matki z wózkami i mniej sprawni byliby zadowoleni a teraz co kawałek światło i korki murowane a co ze smogiem ? w mieście więcej spalin.

    • 3 6

    • Typowy kierofczyk z ciebie. jak ci tak zależy na czystym powietrzu i braku korków to proponuje zacząć od siebie i przesiąść się na rower czy komunikacje publiczną. Może wtedy zrozumiesz że żadne "ruchome schody" nie są rozwiązaniem.

      • 2 0

  • Właśnie tego nam trzeba - więcej świateł, korków i dłuższych dojazdów do domu.

    I oczywiście za jakiś czas jakiś głuptasek zwący się aktywistą miejskim obwieści triumfalnie, że to wszystko wina samochodów.

    • 1 1

  • Nędza

    Tunel bezpieczniejszy dla pieszego. Niż teraz blokowanie ruchu na rzecz pieszego.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbyła się pierwsza edycja Monster X Tour w Polsce?

 

Najczęściej czytane