• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W weekend utrudnienia przed Zieleniakiem

Maciej Naskręt
11 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Przejazd tramwajowy przed Zieleniakiem. To ten odcinek na czas prac zamkną torowcy. Przejazd tramwajowy przed Zieleniakiem. To ten odcinek na czas prac zamkną torowcy.

Kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność poruszając się przez skrzyżowanie przed Zieleniakiem. Podczas dwóch najbliższych weekendów, przejazd przez tory w kierunku Dworca Głównego PKP będzie zamknięty.



Nierówny przejazd tramwajowy na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem zmuszał kierowców do hamowania. Sytuacja potęguje korki na ul. Wały Piastowskie.

Trwa przebudowa torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Podwale Grodzkie i ul. Wały Piastowskie zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Torowisko było w złym stanie technicznym, tory znacznie się obniżyły, co powodowało dyskomfort dla pasażerów tramwajów i przejeżdżających przez torowisko samochodów.

- Dotychczas udało się już wymienić około 60 m szyn wraz z podkładami i tłuczniową podsypką. Do końca tego tygodnia wymienione zostaną jeszcze dwa fragmenty torowiska - łącznie ok. 24 metrów - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Jak oceniasz stan przejazdów tramwajowych i kolejowych w Gdańsku?

Natomiast podczas dwóch najbliższych weekendów, czyli 12-14 i 19-21 października, prowadzona będzie wymiana fragmentów torowiska usytuowanych na skrzyżowaniu ulic: Wały Piastowskie, Wały Jagiellońskie, wiadukt Błędnik.

Z powodu prac, zamknięta dla ruchu zostanie jedna jezdnia tego skrzyżowania - prowadząca od strony Zieleniaka w kierunku dworca PKP. W tym czasie wymienione zostaną i wyregulowane tory oraz położona nawierzchnia bitumiczna.

W obydwu przypadkach jezdnia zamykana będzie w piątek ok. godz. 23:30, czyli po przejeździe ostatniego wieczornego tramwaju, a otwierana w poniedziałek ok 4:30 - tuż przed przejazdem pierwszego porannego tramwaju.

- W trakcie prac wymieniona zostanie też gumowa nawierzchnia torowiska i zastąpi ją masa bitumiczna. Wymiana konieczna jest, gdyż dotychczasowa nawierzchnia nie zdała egzaminu - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Jak wyjaśniają władze ZDiZ, podczas użytkowania przejazdu okazało się bowiem, że gumowe pokrycie skrzyżowania o dużym natężeniu ruchu ulokowane na łukach przesuwa się i wypacza, powodując znaczny spadek komfortu jazdy.

Koszt prac to 392 tys. zł. Wykonawcą jest firma WPRD Gravel.

Utrudnienia w komunikacji zbiorowej wywołane pracami przy Zieleniaku.

Autobusy linii 108, 111, 112, 118, 123, 130, 151, 154, 167, 168, 175, 178, 184, 186, 189, 367, 384 z krańców "Jana z Kolna" i "Wałowa" (oraz linia N6) w kierunku Dworca Głównego od ul. Wały Piastowskie zostaną skierowane na trasę objazdową przez Błędnik - zawracanie na Węźle Brama Oliwska - Błędnik - Dworzec Główny i dalej po stałych trasach. Dla tych linii obowiązują czterominutowe przyspieszenia (w stosunku do stałych sobotnio-świątecznych rozkładów jazdy) z pętli "Jana z Kolna", "Wałowa" oraz z przystanków "Aksamitna" [1001], "Wały Piastowskie" [1009].

Tramwaje linii 2 i 3 w obu kierunkach między przystankami "Wyspiańskiego" i "Dworzec Główny" zostaną skierowane na trasę objazdową przez Kliniczną - Jana z Kolna - Wały Piastowskie (zamiast przez al. Zwycięstwa) wg obowiązujących stałych sobotnio-świątecznych rozkładów jazdy.

Tramwaje linii 6 i 12 w obu kierunkach między przystankami "Politechnika" i "Dworzec Główny" zostaną skierowane na trasę objazdową przez Hallera - Kliniczna - Jana z Kolna - Wały Piastowskie (zamiast przez al. Zwycięstwa). Dla tych linii będą obowiązywać czterominutowe przyspieszenia (w stosunku do stałych sobotnio-świątecznych rozkładów jazdy) na wszystkich przystankach z pętli "Jelitkowo" do przystanku "Politechnika". Od przystanku "Dworzec Główny" w kierunku Siedlec/Łostowic linie te będą funkcjonować już wg stałego sobotnio-świątecznego rozkładu jazdy. W kierunkach powrotnych mogą występować chwilowe opóźnienia od przystanku "Politechnika" w kierunku Oliwy/Jelitkowa.

Tramwaje linii 11 w obu kierunkach i wg stałego sobotnio-świątecznego rozkładu jazdy zostaną skierowane na trasę objazdową:

W kierunku Chełmu od przystanku "Brama Oliwska" do przystanku "Pohulanka" przez ul. 3 Maja - Dworzec PKS (zamiast przez Błędnik - Dworzec Główny - Brama Wyżynna);

W kierunku Zaspy od przystanku "Brama Wyżynna" do przystanku "Brama Oliwska" przez Hucisko - 3 Maja - Dworzec PKS (zamiast przez Dworzec Główny - Błędnik).

Warto wiedzieć, że linia 11 będzie jedyną linią tramwajową funkcjonującą w obu kierunkach przez al. Zwycięstwa między Operą Bałtycką a Śródmieściem.

Na trasach objazdowych wszystkich w/w linii tramwajowych będą obowiązywały wszystkie istniejące przystanki.

Miejsca

Opinie (51) 3 zablokowane

  • Zapytać Hitlera. (2)

    Te newralgiczne miejsca wylać betonem,tylko zapytać Hitlera jakie składniki stosował że beton trzyma do dziś dnia.

    • 9 0

    • Za Hitlera kierownik budowy robiacy waly na materiale byl publicznie rozstzeliwany (1)

      ze świadomością, że jego rodzina trafi do obozu, a za Ryzego Ruja dostaje sie rządowa ochronę

      • 2 2

      • Anty-obywatelskie popapraństwo

        Zmieńmy Polskę, czyli rządzących bo za rządów popaprańców ona będzie wiecznie "w budowie".

        • 1 2

  • A nocne? (1)

    Co z autobusami nocnymi?

    • 0 2

    • Czytać i myśleć synku.

      Rowery będą rozdawać.

      • 3 0

  • To zdjecie z tym Vanem na torach wyglada tak ajk by po globalnej epidemi w wyludnionym

    mieście. Kurde uwielbiam takie klimaty, ten kto robił ta fotkę to geniusz. Klimacik opustoszałe ulice porzucone auta trochę tropów normalnie miodzio!! Zupełnie jak w filmie "Świat po armagedonie" he he!!

    • 6 0

  • Dlaczego objazdy tramwajów linii 6 i 12 nie skierowano na 3 Maja?

    • 3 2

  • No dobra, kto poniesie odpowiedzialność za to, że dotychczasowa nawierzchnia "nie zdała egaminu" (10)

    położenie asfaltu i połączenie tego z torami to nie jest chyba kosmiczna technologia prawda?

    Nazwiska odpowiedzialnych TFU urzędasów proszę

    • 93 15

    • Akurat tu nie masz racji. (1)

      Guma w tym miejscu pojawiła się kilkanaście lat temu, było to pierwsze tego typu skrzyżowanie w Trójmieście.

      Po prostu najwyższyc zas na remont.

      Inna sytuacja była na skrzyżowaniu 3 maja / Armii Krajowej, gdzie były kilkukrotnie poprawiane przejazdy przez tory, wtedy to była wina wykonawcy, i co więcej nadal przejazd przez tory w tamtym miejscu jest do d*py - ale urzędasy przymknęły na to oko - ciekawe czemu, czyżby wykonawca posmarował?

      • 19 0

      • Ty też nie masz racji

        pierwsze gumowe skrzyżowanie było na skrzyżowaniu Hallera z Kościuszki

        • 5 0

    • dobrze ułożony strail by wytrzymał (2)

      tylko czy u nas coś się robi prawidłowo?

      • 15 3

      • S(T)RAIL... (1)

        to samo jest na okopowej... przypatrz się jak ugina się ten strail nawet podczas przejazdu cięższego 3,5tonowca :) Nie wspomnę już o skrzyżowaniu 3maja - Armii Krajowej, tam to dopier kosmiczna technologia... zupełnie jak by tramwaje na tym rondku rozwijały prędkość 50km/h podczas przejazdu z AK na 3maja. Kuriozalne jest to że jeździ tamtędy tylko linia 11 i to na wybranych kursach, a w dodatku przepisy ograniczają przejazd przez krzyżownice i zwrotnice do 10km/h. Więc skąd pomysł takiego profilowania torowiska? A jedyne co potrafi zrobić miasto to postawić znak ograniczenia do 30km/h dla samochodów! zamiast wyciągnąć odpowiednie konsekwencje.
        Tak, wiem... fundusze UE... eh. Ale ten kto zaakceptował taki projekt, jak dla mnie stryczek albo przymusowe kopanie rowów do samej emerytury.

        • 12 2

        • ...

          Ja tam widuję i 11 i 2

          • 2 0

    • (2)

      Odezwał się ten, który wszystko robi perfekt. Taka nasza gdańska perfekcyjna pani domu. Żadnych błędów nie popełnia.

      • 10 35

      • znaczy się,że tolerujesz u siebie niedbalstwo ?

        ciekawe,czy byłbyś spokojny,gdyby ci fachowiec krzywo podłogę położył,oj ciekawe...

        • 7 3

      • nie, nie robię ale gdy coś zrobię źle ponoszę konsekwencje

        • 32 4

    • a gdzie się podziało GPRD?

      • 4 1

    • cóż, tiry przeładowane są -mało kontroli w związku i nikt tego nie przewidział

      • 11 2

  • LEPSZA GUMA NIŻ ASFALT (4)

    Lepiej zeby sie wypaczało, jak zrobia asfalt to 20 lat nikt nic juz przy nim nie zrobi, a tu mala wymiana raz na pare lat za pare groszy i komfort

    • 46 2

    • (1)

      rozumiem, że to ironia? prawie 400k za poprawienie jednego skrzyżowania drogi z torami to grosze?

      • 3 3

      • czytaj dokladnie:)

        A gdzie jest napisane, ze wymiana kawalka gumy to 400k? To wycena zmiany nawierzchni i remont torow. Czytaj dokladnie...

        • 2 0

    • założenie asfaltu na ten sprzęt na dole...powodzenia

      • 2 1

    • są tacy co gum nie lubią i co poczniesz?

      • 3 1

  • Nadal głosujcie na rudego i łysego, to będzie jeszcze lepiej.

    • 12 1

  • (2)

    raz guma, raz asfalt
    interes się kręci , zaufani ludzie mają pracę

    • 52 10

    • ale czego nie lubicie gum czy wełny?

      • 1 0

    • raz guma a raz z wełny na drutach i jechana

      • 4 2

  • skrzyżowanie

    Może by tak poprawić skrzyżowanie 3 Maja/Armii Krajowej.......

    • 9 0

  • robiła babcia na drutach
    przejechał tramwaj i spadła.

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywają się trójmiejscy dealerzy BMW?

 

Najczęściej czytane