• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Walka z nielegalnym parkowaniem na Dąbrowie i Karwinach

Patryk Szczerba
29 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Prace drogowe przy ulicy Korzennej, które poprawią bezpieczeństwo i komfort pieszych. Prace drogowe przy ulicy Korzennej, które poprawią bezpieczeństwo i komfort pieszych.

Obok szkół i przedszkoli, przy ulicach Chwaszczyńskiej, Wiczlińskiej i Korzennej w Gdyni do końca wakacji zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu, która ma uspokoić przejazd w tych miejscach. - Chcemy zredukować skalę niepożądanych manewrów kierowców - przyznają urzędnicy.



Gdzie najczęściej parkujesz, jeśli podwozisz dziecko do szkoły lub przedszkola?

Przypomnijmy, że we wrześniu 2019 roku do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Strefa Tempo 30 przy szkołach i przedszkolach



Wypełnione ankiety wróciły do grupy, która zajmuje się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Po analizach pojawiły się zapowiedzi, że strefa Tempo 30 jest pożądana przy większości placówek i takie postulaty do końca 2021 roku mają zostać zrealizowane.

Jednym z elementów są wyniesione przejścia. Jednym z elementów są wyniesione przejścia.
W trakcie wakacji prace toczą się w trzech miejscach na Dąbrowie i Karwinach.

- Wykorzystujemy przerwę wakacyjną, aby przeprowadzić wszystkie konieczne roboty drogowe i zdążyć przed rozpoczęciem roku szkolnego - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Zmiany dotyczą sąsiedztwa trzech placówek: Przedszkola nr 44Mapka, Zespołu Wczesnej Edukacji nr 1Mapka oraz Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4Mapka.

Słupki i bariery najskuteczniejsze



Urzędnicy wprowadzają tam strefy Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych, ale także bariery łańcuchowe i słupki blokujące wjazd pojazdom na chodnik, które bywają cały czas najskuteczniejsze w walce z parkującymi nieprawidłowo kierowcami.

Przyznają, że chcą zniechęcić kierowców dojeżdżających do innych lokali usługowych zlokalizowanych przy szkołach, aby nie parkowali na chodnikach.

- Nowe elementy zredukują skalę niepożądanych manewrów kierowców, a nowe przejścia dla pieszych z pewnością ułatwią najmłodszym bezpieczne przejście na drugą stronę ulicy - tłumaczy Anna Hellich z ZDiZ w Gdyni.

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • pan Łucyk, pan od organizacji biegów przełajowych (4)

    zajął się inwestycjami. Jakie on ma kompetencje, wiedzę i wykształcenie.???

    • 14 1

    • do przeczytania na stronie urzędu miejskiego

      • 0 0

    • (1)

      Takie doswiadczenie że mostka nie naprawi bo za trudne a tylko słupki

      • 4 0

      • To nie jest za trudne bo to zwężenie jest im na rękę.

        • 0 1

    • On dopiero ma mieć kompetencje i wiedzę. Co do wykształcenia to nie wiem ale mam obawy.

      • 1 0

  • Słabe planowanie (7)

    Przy SP20 - niestety podobnie. Zamiast zwiększyć liczbę miejsc postojowych, wymyślili pseudopark tzn park kieszonkowy. A miejsc postojowych dla nauczycieli/rodziców brakuje. Zazwyczaj przed 8mą wszystkie miejsca są już pozajmowane i nie ma gdzie się zatrzymać aby pierwszoklasistę odprowadzić do szkoły.

    Kiedyś jeszcze była możliwość podjechania przez pętlę - to zostało zlikwidowane ze względów bezpieczeństwa i to jeszcze rozumiem, Ale połączenie tego z likwidacją połowy miejsc postojowych doprowadzi do potrąceń dzieci na tym malutkim skrawku parkingu.
    Działania nastawione są na wygodę tych co mają 2-3 minuty do szkoły, na piechotę. O tych -którzy mają 15-20 min - nikt nie myśli.

    • 10 4

    • Czy wy wszyscy musicie podwozić dzieci samochodami? Nie możecie podejśc? (5)

      • 2 3

      • A po co kupiłam samochód? Żeby stał pod blokiem? (1)

        Jak nie stać ciebie na samochód to chodź sobie pieszo. Mojej dzieci będą wszędzie wożone samochodem.

        • 3 0

        • +100 za prowokację

          • 0 0

      • (2)

        Mówimy tu o dzieciach małych 7-8 lat - według mnie to jeszcze za szybko aby same do szkoły szły. Szczególnie że kilka skrzyżowań po drodze jest. Plus tak jak wspomniałam - co innego, gdy mówimy o 5 minutowym spacerku a co innego gdy to jest ok. 20 minut ( w dwie strony daje nam 40 minut) . A wiadomo, rano, każda minuta jest cenna.

        I nie - nie po to kupiłam samochód aby go używać - chodzę zarówno pieszo jak i jeżdzę rowerem/komunikacją miejską dość często - ale akurat rano, spiesząc się do pracy i mając małe dzieci, chciałabym móc je bezpiecznie odwieźć.

        • 2 0

        • Chodzisz pieszo? A da się inaczej chodzić?

          • 0 2

        • Nie musisz parkować przed szkołą, żeby wysadzić dziecko odwiezione do szkoły. Wystarczy się zatrzymać, wypuścić dziecko i odjechać. Tak tylko piszę na wszelki wypadek, gdybyś sama na to nie wpadła.

          • 0 1

    • Po co odprowadzasz, jest niepełnosprawne? Nie trafi do drzwi bez Ciebie? Kiss and ride.

      • 3 3

  • A zawalony mostek na Nałkowskiej wciąz stwarza zagrożenie .na bzdury są pieniądze a żeby naprawić mostek nie ma . Dopiero jak dojdzie do tragedii to go naprawią.

    • 12 3

  • Gdynia morze słupków! (1)

    To powinno być nowe hasło reklamowe Gdyni

    • 8 3

    • Gdynia - morze *łupków

      • 0 0

  • (2)

    Czy aktyw rowerowy mógłby wysyłać na odcinek walki na portalu trojmiasto.pl takich mniej upośledzonych umysłowo? Wiem, że proszę o wiele, ale postarajcie się.

    • 3 3

    • czy cierpiący na samochodozę kiedyś zrozumieją, że promocja korzystania z aktywnych form mobilności (1)

      to nie ideologia, tylko sensowny kierunek działania miasta? Miasta przyjazne dla rowerów i pieszych są miastami przyjaznymi dla wszystkich. Miasta nie potrafiące spokojnie zakwestionować roli samochodów w mieście są miastami nieprzyjaznymi dla mieszkańców, a konflikty między użytkownikami samochodów o przestrzeń w pobliżu celów podróży obniżają jakość relacji międzyludzkich.

      • 2 2

      • O właśnie o takich przypadkach pisałem.

        • 1 0

  • Super dlaczego nie można tego zrobić na Parkowej i Kameralnej w Gdyni. Kotoś mówi że pieniądze leżą na ulicy tak tam jest od

    Supe dlaczego nie można tego zrobić na Parkowej i Kameralnej w Gdyni. Ktoś mówi że pieniądze leżą na ulicy tak tam jest od rana do wieczora pełny nielegal. Samochody stoją na chodniku, busy przy przejściu, przy skrzyżowaniu, przy ciągłej. Gdzie Straż Miejska i Policja. Codziennie wpadło by parę tysiaków do budżetu a poprawiłoby bezpieczeństwo mieszkańcom i zatrzymało degradację infrastruktury.
    Nie rozumiem są służby powołane, dopasione w super sprzęt samochody a efekty mizerne. Każdy f-jusz woli pracować za biurkiem niż w terenie się narażać.

    • 2 0

  • acodlakierujących

    Jak się buduje osiedla, szkoły, burowce itd. i nie planuje miejsc do parkowania to co mają zrobić kierowcy? zamiast zabraniać pomóżcie swoim mieszkańcom, bo to jest wasza rola. zabranianie wszystkiego to najłatwiej ćwoki, a kto tu jest dla kogo?

    • 7 1

  • tam na karwinach to polecieli

    pagórek był w zupełności wystarczający

    • 5 1

  • jeszcze więcej słupków i pomników nastawiajcie

    • 3 1

  • Slupki zamiast Strazy Miejsjiej

    Zlikwidowac Straz Miejska skoro slupki sa.od niej skuteczniejsze. Cala Gdynia w slupkach....a SM nic nie robi

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Który trójmiejski dealer jest przedstawicielem marki Smart?

 

Najczęściej czytane