• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważne rondo na południu powstanie w 2023 roku

Rafał Borowski
12 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe rondo, a pasy już wytarte
  • Skrzyżowanie ulic Czerskiej, Niepołomickiej i Starogardzkiej to w godzinach szczytu jedno z najbardziej newralgicznych miejsc na mapie południa Gdańska.
  • Skrzyżowanie ulic Czerskiej, Niepołomickiej i Starogardzkiej to w godzinach szczytu jedno z najbardziej newralgicznych miejsc na mapie południa Gdańska.
  • Skrzyżowanie ulic Czerskiej, Niepołomickiej i Starogardzkiej to w godzinach szczytu jedno z najbardziej newralgicznych miejsc na mapie południa Gdańska.
  • Skrzyżowanie ulic Czerskiej, Niepołomickiej i Starogardzkiej to w godzinach szczytu jedno z najbardziej newralgicznych miejsc na mapie południa Gdańska.

W przyszłym roku gotowe ma być rondo na skrzyżowaniu ulic Niepołomickiej, Starogardzkiej i CzerskiejMapka w Gdańsku. Pod warunkiem, że uda się rozstrzygnąć przetarg na budowę, który wkrótce ma zostać ogłoszony. Wcześniej urzędnicy zapowiadali, że nowe skrzyżowanie ułatwi życie kierowcom już w 2022 r.



Jak oceniasz płynność ruchu w swojej dzielnicy?

Przypomnijmy: blisko rok temu informowaliśmy o planie przebudowania ważnego skrzyżowania na pograniczu Łostowic i Świętego Wojciecha. Zbieg ulic Niepołomickiej, Starogardzkiej i Czerskiej miał zostać przekształcony w rondo.

Dlaczego to tak istotny punkt na mapie Gdańska? W drodze do centrum wielu mieszkańców południowych dzielnic nie wybiera zazwyczaj zakorkowanej ul. Świętokrzyskiej, lecz decyduje się na trasę dłuższą, choć mniej zatłoczoną, czyli ciąg ulic Niepołomicka - Starogardzka - Trakt św. Wojciecha.

Koszmar drogowy w godzinach szczytu



Tym samym włączenie się do ruchu w godzinach szczytu na wspomnianym skrzyżowaniu - na którym nie ma sygnalizacji świetlnej - graniczy z cudem. Przebudowanie zbiegu ulic na rondo powinno wreszcie zakończyć ten problem, który narasta wraz z rozbudową okolicznych osiedli.

- W godzinach popołudniowego szczytu, gdy ludzie wracają do domów, to na ul. Starogardzkiej jest niekończący się sznur samochodów w obu kierunkach. Bardzo ciężko włączyć się do ruchu, jadąc z Niepołomickiej w kierunku Borkowa, a co dopiero pojechać na wprost w kierunku Świętego Wojciecha czy w lewo w kierunku centrum. W pobliżu jest Lidl, do którego często zajeżdżałem po pracy. Zrezygnowałem z zakupów tam, gdyż uznałem, że nie mam ochoty męczyć się z ponownym włączeniem do ruchu - komentuje pan Wojciech, mieszkaniec Borkowa.
Przybliżony kształt ronda, które powstanie w miejscu skrzyżowania ulic Niepołomickiej, Starogardzkiej i Czerskiej w Gdańsku. Warto zwrócić uwagę na wlot planowanej ul. Nowej Niepołomickiej. Przybliżony kształt ronda, które powstanie w miejscu skrzyżowania ulic Niepołomickiej, Starogardzkiej i Czerskiej w Gdańsku. Warto zwrócić uwagę na wlot planowanej ul. Nowej Niepołomickiej.

Prace potrwają 11 miesięcy



Rondo miało powstać w 2022 r. Jednak jak alarmują nasi czytelnicy, dotąd... nawet nie wbito łopaty. Co więcej, po zakończeniu budowy łącznika ulic Niepołomickiej i Łuczniczej - która potrwa do sierpnia - należy spodziewać się wzrostu ruchu samochodowego na newralgicznym skrzyżowaniu.

Czytaj więcej: Rozpoczyna się budowa łącznika na Łostowicach

Urzędnicy uspokajają, że harmonogram inwestycji jest realizowany zgodnie z planem.

- Ogłoszenie przetargu na realizację zadania planowane jest w I kwartale 2022 r. Realizacja ma potrwać 11 miesięcy. Budowa ronda u zbiegu ulic Czerska-Starogardzka-Niepołomicka jest jedną z kluczowych inwestycji w mieście i dokładamy starań, aby przetarg został ogłoszony jak najszybciej. Zgodnie z zapowiedziami realizacja inwestycji planowana jest na 2022 r., zatem przygotowania postępują zgodnie z przewidywaniami - wyjaśnia Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje inwestycję.
Jednak biorąc pod uwagę podane powyżej terminy, budowy na pewno nie uda się ukończyć jeszcze w tym roku. Najprawdopodobniej pierwsi kierowcy przejadą przez nowe rondo na pograniczu Łostowic i Świętego Wojciecha na początku przyszłego roku.

Z biegiem lat w okolicy skrzyżowania powstaje coraz więcej osiedli, co potęguje korki na skrzyżowaniu. Z biegiem lat w okolicy skrzyżowania powstaje coraz więcej osiedli, co potęguje korki na skrzyżowaniu.

Czy uda się uniknąć opóźnień?



Warto mieć na uwadze, że inwestycja może ulec opóźnieniu. W ostatnich miesiącach niejednokrotnie bowiem zdarzało się, że budżet i złożone w przetargu oferty znacząco różniły się od siebie. Tak było chociażby w przypadku budowy drugiego wyjazdu z Ujeściska, gdzie różnice między budżetem a dwiema ofertami wynosiły odpowiednio ok. 1,6 i 4,3 mln zł.

Czytaj więcej: Dodatkowy wyjazd z Ujeściska wciąż za drogi

Jak nietrudno się domyślić, wszystkiemu winne są perturbacje na rynku budownictwa, m.in. znaczący wzrost cen materiałów. Tymczasem konsekwencją zbyt szerokiego "rozjechania się" budżetu i ofert może być - o ile władze miasta nie podejmą decyzji o dofinansowaniu budżetu - konieczność powtórzenia przetargu czy ograniczenie zakresu inwestycji, co opóźnia harmonogram realizacji.

Miejsca

Opinie (212) 2 zablokowane

  • Czemu miasto nie myśli i najpierw nie robi dróg a później powinno wydawać pozwolenia na budowę? (4)

    Bo Adamowicz nie dbał a Dulkiewicz nie dba o miasto tylko o swój portfel

    • 13 1

    • Nawet "najlepsi" jak się dorwą do koryta to przepadają

      Taka rola władzy, nie zmienia człowieka w maszynkę na hajs

      • 5 0

    • (2)

      Pretensje do państwa. Miasto nie może nie wydać pozwolenia, jeśli inwestor składa poprawne, zgodne w planem zagospodarowania projekty.

      • 0 3

      • rozumiem że państwo, władza centralna przygotowuje plany zagospodarowania? (1)

        • 2 0

        • Władza centralna

          Uchwaliła ustawę "Lex Developer".

          • 0 1

  • Dlaczego (1)

    Dlaczego tak późno! jak już pobudowano osiedla w okolicy? a nie można było wcześniej?

    • 10 1

    • A wcześniej to dla kogo?!

      • 2 1

  • Czy można wymuszać?? (2)

    Wielu tutaj piszących zarzuca władzom że nie wymusza na deweloperach budowy dróg czy rond. Czy wymuszanie czegokolwiek na przedsiębiorcach jest prawem dozwolone??
    Ps.
    Od kilku lat w internecie panuje wręcz nienawiść do deweloperów ( wróg publiczny nr 1)!
    Skąd to się bierze i z czego to wynika?
    Kto ma budować domy i mieszkania dla tych, którzy ich nie mają??
    A może każdy Polak powinien otrzymać jedno nowe mieszkanie za darmo na koszt np. Unii Europejskiej.

    • 6 9

    • Ej, w sumie masz rację!

      Analogiczna sytuacja gdy żona nakryje męża na zdradzie - kogo obwini? Jasne, że kochankę!

      Dzięki za otwarcie mi oczu, to miasto ustala zasady gry, a deweloperzy korzystają jak mogą ( i jak każdy inny by na tym korzystał)

      • 7 0

    • Może dlatego, że deweloperzy są nieuczciwi, opóźnieniami narażają ludzi na straty, a potem jeszcze oddają budynki z usterkami, których nie chcą usuwać?

      • 4 0

  • Michał

    "Budowa ronda u zbiegu ulic Czerska-Starogardzka-Niepołomicka jest jedną z kluczowych inwestycji w mieście i dokładamy starań, aby przetarg został ogłoszony jak najszybciej. Zgodnie z zapowiedziami realizacja inwestycji planowana jest na 2022 r., zatem przygotowania postępują zgodnie z przewidywaniami - wyjaśnia Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje inwestycję."
    Chciałbym tylko przypomnieć, że to z tych "starań" jak to określa pani Aneta Niezgoda inwestycja od lat nie jest realizowana, a z braku kompetencji jakiegoś urzędnika decyzja o rozpoczęciu przetargu odkłada się w nieskończoność bo ktoś kasę bierze ale skompletować poprawnie dokumentów i wysłać do UW nie potrafi!!!
    Natomiast jeżeli chodzi o rosnące ceny materiałów i rozjazd w kosztach który na pewno się pojawi to chciałbym zaznaczyć że decyzje które są podejmowane przez szanownych państwa, a które powodują odwlekanie się rozpoczęcia inwestycji na pewno nie wpływają pozytywnie na finalny koszt inwestycji!!!!

    • 10 0

  • A za rok "Ważne rondo na południu powstanie w 2024 roku"

    • 16 1

  • Niezłe PEM przy takiej sieci energetycznej :) (3)

    • 1 3

    • (2)

      A cio to jezd peeem? Pytam bo mam ja tu 3 apartamenty i nadal nie wim tego.

      • 0 2

      • Nie pytaj ,kupuj czwarty :)

        • 1 0

      • Pole elektromagnetyczne

        • 1 0

  • W Polsce nowy wal a w Gdańsku i tak inwestycje

    • 2 6

  • Kpina (12)

    Nawierzchnia na starogardzkiej do wymiany, na Niepołomickiej do wymiany. Wszystko przez jegomościów deweloperów. Łącznik na Niepołomickiej zrobiony tylko po to żeby powstałe kolejne pustaki. Rondo w 2023 to żart. Widziałem tam kilkanaście wypadków, to rondo powinno już dawno istnieć dla naszego bezpieczeństwa.

    • 157 12

    • Władze miasta zapomniały o południu Gdańska, zero inwestycji (3)

      • 12 5

      • Kolego jak zero, przecież powstaje osiedle za osiedlem (1)

        • 8 7

        • To są niby inwestycje miejskie? Interesujący punkt widzenia..

          • 1 1

      • Jak to? Mają specjalną drukarkę pozwoleń dla deweloperów :)

        Dla mieszkańców trzystumetrowy łącznik... po trzech latach pisania papierologii

        • 10 4

    • (6)

      Sam sobie odpowiedziałeś na zarzuty. Gdyby dużo wcześniej powstało rondo byłoby już dawno tak jak cyt. "na starogardzkiej do wymiany, na Niepołomickiej do wymiany." Wprowadziłeś się do miejsca, gdzie przed Twoim blokiem były pola a wymagasz, żeby od razu powstała cała infrastruktura?

      • 12 7

      • Plany są od lat 70. ub. wieku, ale kolejni włodarze mają je gdzieś. Tysiące pozwoleń na zabudowę mieszkaniową (3)

        i niemal zerowe inwestycje infrastrukturalne.

        • 8 4

        • Już widzę, jak w latach '70 ktokolwiek myślał żeby budować tam bloki i infrastrukturę do nich... (2)

          • 6 1

          • Specjaliści z politechniki na zamówienie miasta. Był nawet kiedyś o tym artykuł na portalu. Szukajcie a znajdziecie.

            • 3 3

          • Maćki zostały włączone do Gdańska w latach siedemdziesiątych, właśnie w tym celu. O tym jednak trzeba wiedzieć a potem się wypowiadać ignorancie.

            • 0 0

      • nie potrzeba budowac od razu linii tramwajowej. wystarczy solidnie się przyłożyć, planować,

        a nie wydać miliony pozwoleń i jeszcze czyścic buty deweloperce

        • 3 2

      • Pierwsze budynki powstawały na południu pewnie ze 20 lat temu. Przez wiele lat dojazd na Na Moje Marzenie był po płytach budowlanych z obu stron, parę lat temu, miast łaskawie "dolało" kawałek asfaltu od Srebrnej , pewnie było to warunkiem zakupu przez któregoś z deweloperów okolicznych "pól" Miasto w gruncie rzeczy nic nie zrobiło aby dojazd był lepszy. Wystarczy spojrzeć co sie dzieje w chwili obecnej na Niepołomickiej, jak wyglądają chodniki na Przebiśniegowej. O Nowej Niepołomickiej, Świętokrzyskiej, Podmiejskiej mówi się już od wielu lat . Teraz doszły kolejne obiecanki w formie PKMki. Mogę sie założyć że jeszcze przez wiele lat nic się nie zmieni, będą obiecywać i tyl;e.

        • 0 0

    • Dramat

      To co było naprawione przy budowie przejścia dla pieszych w dole Niepołomickiej wygląda już tragicznie. Dziura na dziurze. Im bliżej Świętokrzyskiej tym gorzej. Kiedy to naprawia? Cudów a robota wywrotek dewelopera. Nie dość, że blokują ciągle ulice to niszczą wszystko dookoła. Dlaczego niektóre osiedla budują się tak by nie wadzić nikomu a cudowna Biotura i to kawałek dalej musi tak uprzykrzać innym? Robią te manewry na środku ulicy nie patrząc na nic. A eko osiedle z oknami tuż przy śmierdzącej spalinami drodze.

      • 7 1

  • skąd takie ceny i terminy ?

    Skąd Gdańsk bierze takie ceny i terminy ??? Daleko nie szukając. W Leźnie (Żukowo) na jesieni 2021 roku oddano duże nowe rondo na krzyżówce Lipowej i Jarzębinowej. Jest to spore rondo, z przebudową infrastruktury podziemnej, budową ścieżek rowerowych, przejść i chodników itp. Najciekawsze jest to że prace rozpoczęto na początku jesieni 2021 roku a zakończono pod koniec jesieni 2021 roku .... !!!! Koszt ok 2.000.000 czyli mniej niż wynosi różnica w cenie ofertowej ronda w Gdańsku, które pewnie nie jest większe. Jak można robić takie przewały ??? Drugi przykład. W Starej Pile (Niestępowo-Żukowo) kończą właśnie remont mostu, Jak to tak można nazwać. Stary rozwalili do zera, poszerzyli, wylali ławy jak pod silos atomowy, wywalili most jak się patrzy co pewnie bez problemu uniesie Leopardy. Dowcip jest w tym że budowę rozpoczęli chyba we wrześniu, a w styczniu już praktycznie zakończyli.

    • 12 1

  • Piesi (1)

    Dlaczego na grafice nie przewidziano przejść dla pieszych? Przecież tam nie ma jak przejść z Niepolomickiej np. do Lidla

    • 12 1

    • Bo to co pokazane, to nawet nie jest koncepcja, tylko wstępna wizja, jeszcze nawet zanim miasto zleciło projekt. to się mogło milion razy zmienić i przekonamy się co wymyślili jak będzie przetarg.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane