- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (121 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (98 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (171 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (283 opinie)
Ważne skrzyżowania na Dąbrowie do przebudowy
Przebudowa skrzyżowań: ul. Nowowiczlińskiej z ul. Rdestową oraz ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową i Koperkową w Gdyni ma pomóc w zmniejszeniu uciążliwości związanych z budową Trasy Kaszubskiej. Projekty powinny być gotowe w tym roku.
Do Urzędu Miasta wpłynęły trzy oferty:
- Nevora Projekt - 174,6 tys. zł. brutto.
- Jaros - Inżynieria Ruchu - 209,9 tys. zł. brutto
- Trasko Pracownia Projektowa - 227,5 tys. zł. brutto
Obecnie trwa analiza ofert przetargowych.
Władze miasta opowiadają, jak ważna są to inwestycje, w perspektywie rozpoczęcia prac przy budowie Trasy Kaszubskiej.
- Docelowa przebudowa skrzyżowań ma przede wszystkim zmniejszyć uciążliwość ruchu pojazdów w ramach prac związanych z budową trasy S6. Rozpoczęcie prac spowoduje zwiększenie natężenia ruchu przez gdyńskie dzielnice. Musimy więc zastosować rozwiązania w celu usprawnienia przepustowości ruchu w naszym mieście - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Nowowiczlińska-Rdestowa w Gdyni: przebudowa dwa lata temu
Oksywie: skrzyżowanie Dąbka i Bosmańskiej zmieni się w rondo
Część mieszkańców zwraca uwagę, że skrzyżowanie Nowowiczlińska-Rdestowa dwa lata temu było przebudowywane. W ramach wartej 350 tys. zł inwestycji na ul. Nowowiczlińskiej został dołożony pas do skrętu w lewo w ulicę Rdestową, przebudowana także została sieć trakcyjna oraz kanalizacja deszczowa.
Trasa Kaszubska: kiedy budowa?
Urzędnicy przyznają, że wtedy zabrakło na większą przebudowę środków finansowych. Wśród powodów wymieniają też fakt, że przybywa samochodów, zbliża się również początek budowy Trasy Kaszubskiej, więc wielu kierowców będzie traktowało skrzyżowanie jako objazd.
Planowane zmiany na skrzyżowaniach:
- trzy pasy ruchu na skrzyżowaniu Nowowiczlińskiej z Rdestową, w tym osobny pas do skrętu w lewo i osobny pas do skrętu w prawo w ulicę Nowowiczlińską,
- przebudowa skrzyżowania ul. Wiczlińskiej z ulicami Koperkową i Miętową wraz z przejściami,
- nowe oświetlenie,
- nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Nowowiczlińskiej z Rdestową,
- nowa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową.
- Wybrany wykonawca zaprojektuje przebudowę skrzyżowań tak, aby droga i infrastruktura z nią związana znajdowała się na terenie stanowiącym własność Gdyni. Przy opracowaniu dokumentacji projektowo-kosztorysowej, ważnym aspektem będzie uwzględnienie prawidłowego odwodnienia obszaru planowanej inwestycji - podkreśla Andrzej Ryński, zastępca dyrektora ds. Infrastruktury z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Jeśli przetarg zostanie w najbliższych dniach rozstrzygnięty, dokumentacja projektowa powinna pojawić się na biurkach urzędników w listopadzie, a prace budowlane ruszyć w 2020 roku.
Miejsca
Opinie (75) 3 zablokowane
-
2019-07-11 13:04
Przecież tydzień temu był artykuł, że budowa Trasy Kaszubskiej rusza po wakacjach
A Ci chcą ruszyć z przebudową drogi objazdowej w 2020 roku...? To są jakieś jaja? To własnie zakorkuje totalnie to miejsce, trzeba było się przygotować rok temu, a nie teraz dopiero projekt tworzyć.
- 10 0
-
2019-07-11 13:05
Tylko w Gdyni
W Gdyni jak ma byc przebudowane skrzyżowanie - to całe miasto o tym mówi (o! dzieje sie w tym naszym mieście !- ale rozmach inwestycyjny !, ale komfort życia wzrośnie! brawo prezydent!)
Jeśli już nie chcecie się prównywac do Gdańska to porównajcie się do Olsztyna, Ostrołęki, Suwałk, Radomia, Koszalina - zobaczycie ile inwestycji drogowych i miejskich można zrobić w ramach budżetu + środki unijne. Gdynia to dno i 10 metrów mułu- 9 0
-
2019-07-11 13:27
jak to się stało że po wyborach te same gangi są w trójmieście przy władzy.
- 8 0
-
2019-07-11 15:22
niewolnicy
Niewolnicy mają stać w korkach i basta ,tysiące nowych mieszkańców ,nowe osiedla a drogi pozostały z prl ,żadnych dróg alternatywnych -deweloper zarobiony,bank zarobiony,urzędnik zarobiony, a niewolnik ma spłacać kredyt i stać w korkach.Czas dojazdu i powrotu z roboty to już masakra.Ale w demokracji już tak jest.
- 7 0
-
2019-07-11 16:00
Narzekacie na urzędników a to są wasi bliscy, sąsiedzi, ludzie wywodzący się z naszego
społeczeństwa. Jakim jesteśmy społeczeństwem takich mamy przedstawicieli. To nie są ludzie, którzy przyjechali z zagranicy. Popatrzcie kto z kierowców przestrzega 50 km/h w terenie zabudowanym? Kto parkuje na trawnikach, w poprzek i zajmuje miejsce innym, na chodnikach i nie ma przejścia itp itd. A piesi chodzą jak chcą i gdzie chcą. Wy nie przestrzegacie zasad i przepisów a teraz jesteście wielce oburzeni. Potem zajmujecie miejsca tych urzędników i robicie to samo.
- 4 0
-
2019-07-11 20:45
póki nie będzie imiennej odpowiedzialności dalej będzie marnowanie pieniędzy
może prokuratura powinna to zbadać?
- 1 0
-
2019-07-11 21:22
przebudowa
kiedyś nie było miejsca, pieniędzy itd czy nie można by tak jak to kiedys ktoś zaplanował( budując pod obwodnicą odpowiedni most) pociągnąć od tesco dwupasmowej drogi w obu kierunkach miejsce jest
- 3 0
-
2019-07-11 22:30
Czemu całej Nowowiczlińskiej nie poszerzyć?
Jest pas rezerwowy zieleni od Karwin III więc aż się prosi udrożnić ten przejazd.
- 2 0
-
2019-07-14 10:01
A Wielkopolska stoi
Szkoda ze nikt nie potrafi ustawić świateł na Wielkopolskiej.
- 1 0
-
2021-09-15 17:40
Kasa kasa kasa tylko kasa, tej której chronicznie brak?
No brawo gdyńscy planiści!!!!!!! A kiedy podobne rozwiązanie na Witominie?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.