• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wciąż problemy z parkowaniem w Oliwie

Beata
30 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Przy Olivia Business Centre kierowcy parkują gdzie popadnie, tłumacząc się brakiem miejsc na parkingu. Przy Olivia Business Centre kierowcy parkują gdzie popadnie, tłumacząc się brakiem miejsc na parkingu.

Nasza czytelniczka skarży się na nieustający problem z parkowaniem samochodów przy Olivia Business Centre. zobacz na mapie Gdańska Uważa, że władze miasta i zarządca obiektu powinni wspólnie wypracować rozwiązania, zamiast udawać, że wszystko jest w porządku. I przekonuje, że z Zaspy czy Moreny do Oliwy najlepiej dojechać... samochodem.



Czy do biurowców w Oliwie najłatwiej dojechać samochodem?

Mam wątpliwą "przyjemność" pracować w jednym z biurowców Olivia Business Center, więc wiem z autopsji jak wygląda kwestia dojazdów i parkowania. Biurowce te ostatnio ściągnęły do siebie i dalej ściągają większość liczących się firm z Gdańska, zwłaszcza z sektora IT. Do pracy tutaj przyjeżdża codziennie mnóstwo osób - również spoza Trójmiasta, a nawet spoza województwa.

Dlaczego radni nie zrobili parkingów, a strefę płatnego parkowania?

Wiele osób dojeżdża samochodami, bo z wielu miejsc dojazd komunikacją jest kompletnie nieopłacalny. I "nagle" okazuje się, że jest problem, bo w związku z brakiem miejsc parkingowych, kierowcy parkują gdzie popadnie, zastawiając chodniki, trawniki itp. W związku z tym radni dzielnicy postanowili zrobić strefę płatnego parkowania, żeby "rozwiązać" problem.

Natomiast nasuwa się tutaj pytanie: gdzie ci radni byli, kiedy wydawano zgodę na budowę tych molochów? W samym OBC w tej chwili pracuje jakieś pięć tys. osób, a powstaje jeszcze kolejny budynek, co daje kolejny tysiąc. Przy czym liczba miejsc parkingowych w stosunku do pracowników to jakieś 20 procent. Mało tego, miejsca oczywiście są płatne, a ceny to czyste złodziejstwo. Jest mały parking, gdzie opłata wynosi 160 zł za miesiąc, co jeszcze byłoby do przełknięcia, ale liczba miejsc tam jest symboliczna i już dawno jest zapełniony.

Miejsca parkingowe są za drogie

Kolejne miejsca to już opłata rzędu ponad 300 zł za to, że auto stoi "pod chmurką" lub ok. 400 zł za miejsce podziemne. Do tego zarządca wcale nie chce sprzedawać miejsc naziemnych dla pracowników, bo poustawiano kasy parkingowe dla przyjezdnych ze stawkami rzędu 3-5 zł za godzinę parkowania. Dla porównania koszt miejsca podziemnego w GPNT na Morenie to jakieś 160 zł, a w parku w Gdyni jeszcze mniej (tak przynajmniej było rok temu).

Tak więc 300 zł za miejsce parkingowe dla pracowników, gdzie firma i tak płaci duże pieniądze za wynajem, to czyste złodziejstwo. Stąd pracownicy parkują poza OBC, gdzie popadnie, bo ogólnodostępnych parkingów brak, a zarządca OBC ma czyste ręce, bo przecież parking jest. Do tego po drugiej stronie powstają kolejne biurowce Alchemii, gdzie sytuacja zapewne wygląda podobnie.

Czytaj też: Rośnie problem z parkingami w Oliwie

Gdzie wobec tego mieli głowy ci, którzy tworzyli plany zagospodarowania przestrzennego i wydawali zgodę na budowę takich molochów bez odpowiedniej liczby miejsc parkingowych? Czy tak trudno było przewidzieć, że wybudowanie dwóch kompleksów biurowców dla takiej liczby pracowników będzie wiązało się ze zwiększoną liczbą samochodów, które przecież gdzieś muszą zaparkować? A to przecież nie jedyne firmy w okolicy. Ktoś bezmyślnie wydał pozwolenie na budowę bez zapewnienia odpowiedniej infrastruktury, a teraz zamiata problem pod dywan, tworząc strefy płatnego parkowania, które w żaden sposób nie rozwiążą problemu, a jedynie przesuną go kilka ulic dalej.

Komunikacja jedzie za wolno

Oczywiście zaraz odezwą się zwolennicy komunikacji miejskiej, bo teoretycznie lokalizacja jest super skomunikowana - jest tramwaj, SKM, autobusy, a "niedaleko" również PKM. Natomiast jak to wygląda w praktyce?

Jeśli ktoś rzeczywiście ma kilka przystanków tramwajem lub SKM do pracy, albo mieszka w pobliżu, to super. Jednak z wielu dzielnic dojazd jest problematyczny. I nie mówię tu wcale o dzielnicach przy obwodnicy, typu Kowale, Szadółki, Osowa itp. Dojazd z wielu mniej odległych dzielnic, choćby z pobliskiej Zaspy, zajmuje jakieś 40 minut, bo nie ma bezpośredniego połączenia, a to przecież jakieś 4 km. Z Moreny samochodem można dojechać w 20 minut, a tramwaj jedzie 45, bo trzeba przejechać przez Gdańsk Główny. Niewiele lepiej jest z Chełmu, czy wielu innych dzielnic, nie mówiąc już o Kokoszkach, Kiełpinku itp. I komunikacja ma być alternatywą dla samochodu? Wolne żarty.

W dojazdach liczy się czas

W godzinę da się dojechać samochodem z miejscowości odległych o jakieś 30-40 km, a przejechanie komunikacją, z Moreny czy Zaspy to 40 minut. Do tego co chwilę jakaś awaria, coś wypada itp., itd. To jakiś kiepski żart. I jak niby miasto chce przekonać ludzi do przesiadki na komunikację? Wielokrotnie to rozważałam, ale, niestety, dopóki komunikacja jeździ jak jeździ, to samochód wygrywa bezdyskusyjnie. Może i jest drożej, ale liczy się też czas. Nikt nie ma zamiaru tracić pół dnia na komunikację.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że rosnąca liczba samochodów to jest pewien problem, jak również, że obecna sytuacja jest uciążliwa dla mieszkańców dzielnicy i wcale nie czuję się z tym komfortowo, ale samochody to ogromne ułatwienie i oszczędność czasu, dlatego nie da się ich już wyeliminować z naszego życia i codziennego funkcjonowania.

Czytaj też: Tak będą wyglądały nowe strefy płatnego parkowania w Gdańsku

Jedyne, co można robić, to ograniczać ich negatywny wpływ poprzez usprawnianie ruchu i tworzenie takich rozwiązań, aby wpływ samochodów był jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców. Tymczasem to, co robi miasto obecnie, to potęgowanie zakazów, nakazów, które przyczynia się tylko do większego zapchania miasta.

Może władze miasta spróbują rozwiązać problem, czyli wymusić na zarządcach OBC wypracowanie jakiegoś rozwiązania, zamiast zamiatać go pod dywan i udawać, że wszystko jest w porządku?
Beata

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (556) 1 zablokowana

  • Kiepski dojazd (24)

    Niestety, z jednym muszę się zgodzić - dojazd środkami komunikacji miejskiej w tę okolicę jest beznadziejny. Po pierwsze, w tej okolicy zatrzymuje się tylko 122 i 199. Ten pierwszy jeździ sobie średnio raz na godzinę, a drugi co 20 min. Mimo, że powstało tam kilka biurowców, to żaden z tych autobusów nie jeździ częściej - a szkoda. PKM - teoretycznie można nią tam dojechać, ale trzeba wysiąść na Strzyży i iść około 15 min pieszo. Można też wysiąść we Wrzeszczu i jeszcze więcej czasu stracić czekając na SKM-kę z Wrzeszcza do Przymorza. Z tramwajem jest podobnie jak z PKM-ką - przystanki są oddalone od tych biurowców, więc również trzeba stracić około 10 min na dojście. Wnioski moje są w każdym razie takie: miasto nie jest i nie było nigdy zainteresowane tym, aby ludzie przesiedli się z aut do komunikacji miejskiej. Gdyby tak było inaczej, to takie linie jak np. 122, 210, 127, 199 jeździłby co 10 min. Miasto zamiast wydawać setki mln złotych na nowe linie tramwajowe powinno skupić się na tym co już istnieje i zwiększać częstotliwość kursowania autobusów / tramwajów na obecnych linia. Tak nawiasem mówiąc, jak kiedyś usłyszałem o planach budowy linii tramwajowej na Morenę - to się ucieszyłem (bo tam mieszkam). Uwierzyłem władzom, że ta linia będzie uzupełnieniem oferty komunikacyjnej. Niestety po wybudowaniu linii tramwajowej (i PKM-ki) obcięto kursy 127, prawie zlikwidowano linię 129 (jeździ tylko w szczycie) i zlikwidowano 142. W efekcie dojazd z Moreny do Wrzszecza (Oliwy) trwa dłużej, niż jeszcze kilka lat temu (chociażby dlatego, że jest mniej połączeń). Tak więc teraz jestem przeciwnikiem budowy linii z Moreny do Wrzeszcza, bo jest prawie pewne, że jak tylko powstanie, to znikną (zostaną bardzo okrojone) kolejne linie autobusowe, tj. 127 i 227. Byłem na spotkaniu organizowanym przez miasto w sprawie budowy nowej linii tramwajowej - jak puszczona będzie Sobieskiego czy ulicą Getta Warszawskiego, to dojazd tramwajem będzie o połowę dłuższy niż autobusem, bo we Wrzeszczu (przy tylu zakrętach) więcej jak 10 km/h jechać nie będzie.

    • 48 14

    • Beznadziejny dojazd? Chyba coś ci się pomyliło... (11)

      Masz SKM, PKM, tramwaj i autobus to jest beznadziejny dojazd?

      • 8 2

      • (9)

        niby jak mam dojechać SKM z Moreny? spójrz na mapę

        • 4 2

        • (8)

          Tramwaj 12 - z OBC na Morenę. Bez przesiadek.

          • 1 3

          • (2)

            Pytałem o skm, o której była mowa, i która nijak nie będzie pasować mieszkańcom moreny. Co do tramwaju 12 - fakt, jest, ale jedzie 40 minut tak jak już tu niektórzy pisali, a samochodem wyrabiam się w 15 minut + 10 minut spaceru z najbliższego legalnego i darmowego parkingu...

            • 3 1

            • (1)

              Skoro parking jest legalny to jaki problem?

              • 1 0

              • Zapewne w tym, że po wprowadzeniu stref, albo będzie płatny, albo zabraknie na nim miejsca.

                • 0 0

          • (4)

            Tyle, że nie każdy mieszka blisko torów, ja do tramwaju mam prawie 1 km. Ponadto tramwaj jedzie przez Centrum Gdańska, dojazd zajmuje około 40 min.

            • 1 0

            • (3)

              Ten kilometr pieszo i 40 min zamias 39. No masakra.

              Jak skończy się darmowe parkowanie to i kilometr nie będzie straszny i ten czas dojazdu będzie akceptowalny.

              • 1 2

              • Ja mam nawet lepszą propozycję (2)

                idąc twoim tokiem myślenia jak zaczną się pobicia na kierowców to i kilometry będą nie straszne a dodatkowo w Somali mają gorzej więc powinniśmy się cieszyć. Człowieku żeby komunikacja publiczna była konkurencyjna musi być atrakcyjna a to powinno się uzyskiwać polepszając ją a nie szykanami kierowców.

                • 3 0

              • (1)

                Płatny parking to szykanowanie kierowców?

                W takim wypadku postulat darmowego paliwa robi się realnym, kolejnym żądaniem.

                • 1 3

              • Stacje benzynowe nie są utrzymywane z naszych podatków, parkingi tak. Tak więc płacąc za parkowanie, płacimy podwójnie. Bardzo chętnie zapłacę za parking, tylko w takim razie po co mam płacić takie wysokie podatki?

                Publiczne przedszkola, darmowe ścieżki rowerowe, darmowe studia, dopłaty do biletów komunikacji i wiele innych finansowanych z pieniędzy podatników jest ok, ale darmowe parkingi już nie? Jeden potrzebuje przedszkola, drugi parkingu. Dlaczego jedne potrzeby mają być ważniejsze od innych?

                • 0 0

      • PKM jeździ 2-3 razy na godzinę. 122 jeździ raz na godzinę, a 199 jeździ 3-4 razy na godzinę. Jak ktoś ma bezpośrednie połączenie dompraca, to jest nie najgorzej. Jednak są ludzie, którzy muszą później się przesiadać, a czekanie kilkanaście minut na kolejny środek transportu nie zachęca do tego by z komunikacji miejskiej korzystać.

        • 8 3

    • (3)

      przecież jeżdzi darmowy autobus OBC-PKM.
      Specjalnie po to, żeby dowozić pracowników.
      Może sie zainteresuj, bo konieczność dojścia 15 minut pieszo juz dawno nie istnieje.

      • 13 3

      • ciekaw (2)

        to ciekawe, bo pracuje w OBC od 2 lat i o tym autobusie nic nie słyszałem... gdzie sprawdzić jego rozkład>

        • 3 1

        • (1)

          http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Linia-autobusowa-polaczy-biurowce-w-Oliwie-z-PKM-n95907.html

          • 0 0

          • "Deweloperzy dwóch kompleksów biurowych w Oliwie ROZWAŻAJĄ uruchomienie własnej linii autobusowej"

            Gdzie jest informacja, że uruchomili i gdzie rozkład?

            • 0 0

    • (5)

      Przystanek tramwajowy Tetmajera to jakieś 200-300 m więc nie wiem dlaczego chcesz to pokonywać 10 minut...

      • 10 1

      • (2)

        A skąd wiesz, o który przystanek chodzi? Co z tego, że jest przystanek, skoro nie możesz z niego dojechać tam, gdzie potrzebujesz? No ale nie ważne... Jest przystanek? Jest!

        • 0 3

        • Tetmajera to najblizszy przystanek oczywiscie sa inne ale jada przez nie te same tramwaje...

          • 0 0

        • Dokąd chcesz dojechać?

          • 1 0

      • Może to żółw albo ślimak ? (1)

        Ale stawiam na ślimaka.
        Taka pierdoła w czinosikach z brodą.

        • 12 2

        • Ma taką długą brodę, że się o nią potyka i dlatego tak długo idzie :)

          • 6 2

    • Po pierwsze w tej okolicy zatrzymują się tramwaje średnio w szczycie co 3-4 minuty.

      • 3 1

    • Zgadzam się co do:

      "Wnioski moje są w każdym razie takie: miasto nie jest i nie było nigdy zainteresowane tym, aby ludzie przesiedli się z aut do komunikacji miejskiej. "

      • 10 0

  • Tępić takie zachowania bez litości! (24)

    Gdzie jest straż miejska i policja!?
    Patrol tam powinien być 2 razy dziennie!

    • 337 78

    • wzw

      sio... idź być społeczniakiem gdzie indziej .. a kszy paszoł won

      • 0 0

    • (1)

      sloiki..

      • 23 3

      • Odezwał się słoik, z dziada pradziada słoika.

        • 0 0

    • nie 2 razy dziennie, a cały dzień powinien być. do skutku, aż ta swołocz się nauczy (1)

      że w mieście nie parkuje się na trawnikach i zastawia chodniki.
      to nie jest wiocha w warmińsko-mazurskiem czy inne badziewie

      • 28 10

      • warminskie

        Brawo blokersie

        • 2 1

    • idiot

      brednia bezrobotny debilu

      • 2 2

    • NDZ i wszystko jasne (4)

      To nie klepicho przed stodola ojca

      • 29 2

      • inwestor ma w d.. parking (3)

        Kazdy metr to kaska. ..

        • 25 2

        • (2)

          przecież tam są hale garażowe więc sory ale gadasz bzdury.

          • 11 9

          • tak (1)

            Dla 1/10 pracujacych w szklanych klatkach

            • 16 0

            • Re: tak

              za 400 zł/mc

              • 5 0

    • firmy majac mozliwosc wyboru/zmiany swojej siedziby powinny lobbowac.. (4)

      ..postulaty za darmowymi parkingami dla pracownikow - w koncu placa olbrzymie czynsze za wynajem i to wystarczy za argument, a taki zarzadca biurowca chyba nie do konca sobie zdaje sprawe, ze bez firm wynajmujacych to beda puste molochy bez przychodu.

      ale trzeba miec jaja by sie postawic!

      • 18 30

      • (2)

        Chłopie nie po to stawia się biurowiec w centrum miasta i płaci się za grunt fortunę żeby budować na nim parkingi! Jakbyś był prywaciarzem nastawionym na zyski zrobiłbyś tak samo!

        • 15 1

        • (1)

          Od kiedy Oliwa to centrum?

          • 2 8

          • Biznesowe od jakiś kilku lat

            • 15 0

      • Firmom potrzebny jest parking dla szefów i klientów.
        Pracownika jak będzie marudził łatwiej wymienić, niż przenieść firmę do nowej siedziby.

        • 3 0

    • (6)

      Tak tak tak... To już było przyjechali pare świstków za wycieraczkę wsadzili i pojechali... parkują w tym momęcie parkowali i będą parkować czy straż miejska jest i wlepia mandaty czy nie... Po prostu jak ktoś ma ponad 20km do pracy to autem przyjedzie... Pracuje w Bimecie na przeciwko OBC i u nas już krąży takie powiedzenie że jak człowiek nie musi do auta jechać autobusem tylko iść pieszo to nie jest źle... U nas zakład załatwił dla pracowników dodatkowe miejsca ale dopiero na parkingu przy skm oliwa.... Chcielismy żeby nasza firma zbudowała dodatkowe miejsca wzdłuż Grunwaldzkiej w stronę centrum chandlowego to podobno jak to w polsce miasto sie nie zgodziło

      • 16 25

      • Ortografia ! (3)

        • 10 12

        • W granicach tolerancji (2)

          On ma robić ładne panewki, a nie poprawnie pisać !

          • 26 1

          • A skąd wiesz, że to robotnik (1)

            a nie na przykład dyrektor czy księgowy?

            • 7 5

            • z taką ortografią?

              • 10 0

      • Antyszczur

        100%, a nawet 110% zgody z czytelniczką, przy czym na postawione przez Panią pytanie jest chyba podpowiedź: większa kasa za zagęszczoną zabudowę. Czy tylko kasa do miejskiego budżetu - to już jest retoryczne pytanie.

        • 3 13

      • Gdzie ty pracujesz? Z taką pisownią ludzi zatrudniają?!

        • 6 5

    • budkę sobie powinni postawić

      • 3 0

  • A można sie przeprowadzić do Oliwy lub Przymorza Małego (5)

    I dojść pieszo lub 3 przystankami busa Nin tramwaju

    • 18 5

    • (2)

      Nie każdy ma ochotę przepłacać za starą norę. Ludzie wolą kupować mieszaknia nieco dalej, ale nowe, ładne, z miejscami parkingowym i bez menelowni w pakiecie. Poza tym dziś pracujesz tu, jutro tam. I co, będziesz co chwilę kupował i się przeprowadzał?

      • 4 11

      • (1)

        można wynajmować a nie brać kredyt do 2050r. ;-)

        • 1 0

        • Owszem, można wynajmować i spłacać wynajmującemu kredyt do 2050r, tylko kto jest tak głupi?

          • 0 0

    • Nie mogą (1)

      Oni już mają kredyt do końca życia w Szadółkach ;]

      • 12 1

      • aha, to dlatego tak marudzą

        • 1 0

  • (23)

    Parkowanie to gorący temat ostatnio w Gdańsku. Radni i strefa płatnego parkowania to jest oszustwo wyzysk .Musicie się Państwo zmobilizować i nie głosować na PO bo was okradają gdzie się da. PO to pijawki.

    • 112 167

    • (14)

      Czemu wszędzie wciskacie te podziały PO/PIS. Co to ma wspólnego z tematem? Miasto robi akurat dobrze, że wprowadza strefy płatnego parkowania bo inaczej nie wymusisz rotacji na parkingu. Czemu każdy chce parkować za darmo? Ja bym poszedł dalej i wprowadził całkowity zakaz parkowania na chodniku. Parkingów jest mnóstwo, w promieniu 1 km masz parking Castoramy, Praktikera, kawałek dalej Alfa centrum jeśli tak bardzo musisz za darmo. Ale problemem teraz pewnie będzie, że "nie po to jadę autem żeby później iść jeszcze kilometr". Swoją drogą nie poukładane w głowie trzeba mieć żeby z Zaspy jechać autem. Na pieszo przez działki to 15-20min.

      • 32 2

      • (6)

        To sobie chodź przez działki . Ja kupiłam auto dlatego aby nim jeździć , mieszkam na Morenie na ul. Wareńskiej i nawet do przychodni zdrowia jadę autem. ,nie wspomnę o dotarciu na ul .Marusarzówny , też autem . Strefy płatnego parkowania to nabijanie kasy dla miasta , zwykły rabunek.

        • 7 28

        • jeździłem z Gdyni do Pruszcza do mojej pierwszej pracy

          autobus, kolejka, bus z głównego
          i odwróć kolejność po pracy :)

          a jak kończyłem czasem w sobotę później i czekałem na bus w Pruszczu godzinę
          a potem na SKM w Głównym kolejną godzinę
          i w domu byłem po 3 godzinach
          to nawet wtedy
          nie narzekałem jak piczka

          • 1 0

        • To płać za parking i nie marudź. (4)

          Znalazła się cebulara z pierdziszewa.

          • 22 4

          • (3)

            Ciekawe Morena to pierdziszewo? Morena to porządna dzielnica mój tata był milicjantem !

            • 2 13

            • Oj szpilek, szpilek... (2)

              Ty nawet trollować nie potrafisz...

              • 12 0

              • (1)

                Jaki szpilek?

                • 0 3

              • Niepotrzebnie tego milicjanta wtrąciłeś.. a mogło ci się udać......

                Niestety twoja paranoja nie mogła odpuścić wtrętki na niebieskich, głupi ty!

                • 12 0

      • Dlaczego szpilek wszędzie PO wciska?

        Przecież to pisowski pelikan za 50gr od wpisu.. Choćby w Gdańsku złote chodniki zrobili, to on będzie narzekał bo prezes Polski kazali.. Adamowicz mu miejsce na parkingu zabrał przecież i nieważne, że szpilek samochodu nie posiada.. Podatki mu podniósł, jak on nie pracuje i mieszka na garnuszku mamusi... To zwykły płatny troll i wiekszość osób na forum się zdążyło na nim poznać...

        • 7 1

      • (5)

        Zapomniałem dodać, że trzeba dokończyć komunikację na tzw. dolnym tarasie- proponuję tramwaj wzdłuż Grunwaldzkiej od pętli w Oliwie do Wojska Polskiego, tramwaj w nowej Abrahama albo Kołobrzeskiej.

        • 9 1

        • (4)

          Tramwaj wzdłuż Grunwaldzkiej od Oliwy do WP to bezsensowne dublowanie obecnej linii i dublowanie SKM.

          Połącznie tramwaju no tzw. Nowej Abrahama ma oczywiście wielki sens, ale ....

          W Kołobrzeską niczego niestety już nie wciśniesz.

          • 5 3

          • (3)

            Rozumiem Twoje obawy ale poddałbym te wszystkie problemy wnikliwej analizie. W planowaniu przestrzennym chodzi o przewidywanie, jeśli dążymy do zabudowy po lewej i prawej stronie grunwaldzkiej od Oliwy po Wrzeszcz to tramwaj na tym odcinku obsługiwałby również podróże na krótkich odcinkach. Co do Kołobrzeskiej i innych przyszłych tras, należy oczywiście spojrzeć na to z góry całościowo, to naczynia połączone. Pewnikiem jest, że trzeba nam więcej tras poprzecznych, są różne koncepcje, tramwaj w Krzywoustego/Bora Komorowskiego, Kołobrzeska+Obrońców Wybrzeża, Nowa Abrahama/Jana pawła II.
            A wracając do tematu, auta są fajne ale ograniczajmy ich ruch, polecam książkę dostępną w języku polskim-Jan Gehl "Życie między budynkami" pozdrawiam ;)

            • 9 1

            • (2)

              Co do połączeń poprzecznych - pełna zgoda, ich brakuje i np. dziś ideałem byłby tramwaj po Kołobrzeskiej. Ale na moje oko jest zbyt wąsko, aby tam wszystko pomieścić.

              Co do linku Oliwa - WP po Grunwaldzkiej, to logiczniejsze jest lepsze wykorzystanie SKM, choćby przez wspólny bilet. Wtedy duże potoki pasażerów z centrów biznesowych masz "załatwione" najlepszym sposobem.

              Ostatnio troche bywam w Warszawie i ich pomysły mi się podobają. Łącznie z tym, iż opłaca się parkować na Młocinach, aby nie tracić czasu na szukanie parkingów w Centrum.

              • 10 0

              • (1)

                Pełna zgoda! Również odwiedziłem stolicę ostatnio i oferta biletowa zrobiła na mnie wrażenie w porównaniu do naszej. Ale buraków parkingowych też nie brakuje ;) Jak patrzę na mapie geoportal.gov to wychodzi, że przy likwidacji miejsc parkingowych(o zgrozo) tramwaj się zmieści.

                • 6 0

              • Na Kołobrzeskiej maja być jeszcze pasy rowerowe.

                • 1 1

    • (4)

      I tu widac krotkowzrocznosc miasta i dogadzanie kierowcom.
      Wyroslo cale pokolenie ludzi, ktorzy sa przekonani, ze darmowe parkowanie im sie nalezy.
      Ze chodnik i trawnik to parking.
      Ze to nie jest nielegalne parkowanie.
      Nie majacych pojecia, ze nalezy zostawic min. 1,5 m chodnika

      A tak kazdy przyjal, ze mozna zaparkowac wszedzie, samochodow zrobilo sie za duzo i teraz bedzie walka o przestrzen.

      Jakby miasto od poczatku bylo konsekwentne i mowilo: kupujcie sobie samochody, ale nie bedziemy tolerowac dzikiego parkowania a z czasem wszedzie beda SPP to moze ludzie bardziej by sie zastanawiali czy im sie to oplaca.
      A tak doprowadzono do chaosu i teraz kierowcy beda zszokowani, ze juz nie moga dziko parkowac.

      • 14 4

      • SPP powstają od lat w tych miejscach, gdzie brakuje miejsc parkingowych. Teraz dotyka to młodych z pokolenia "mi się należy" stąd taka burza w szklance wody.

        • 4 1

      • rik (2)

        Jakby państwo było konsekwentne to by mówiło: zaczynałeś pracę kilkadziesiąt lat temu to umawialiśmy się, że będziesz pracował do 65 lat. Tak więc nie możemy kazać ci tyrać do 67.

        • 9 2

        • A kto ci kaze tyrac???
          Bo chcesz miec emeryture od Panstwa?
          Ja nic nie chce od Panstwa, sama sobie uzbieram na starosc.
          Najlepiej jakby Panstwo mniej sie wtracalo i nie rozdawalo socjali za moje podatki.

          • 5 0

        • To konsekwentnie byś musiał w milionach zarabiać...

          ...jak kilkanaście lat temu o_O

          • 3 1

    • stać cię na samochód to i na parkingi się znajdzie pieniądz. (1)

      a jak nie, to wyjdź wcześniej i jedź zbiorkomem. I tak wyjdzie taniej licząc stracony na podróż czas.

      • 32 15

      • zbiorkom to jest u putina, wracaj na wschód

        • 4 17

    • Oj szpilek, szpilek..

      Nie stać cię na parking? To może się na rower przesiądź?
      Samochodu nie kupujesz z darmowym miejscem parkingowym w pakiecie, konstytucja też ci takiego miejsca nie gwarantuje, nie stać cię to chodź z buta.

      • 31 7

  • stać na samochód to stac i na parking (3)

    Skąd to przekonanie, że utrzymanie samochodu to tylko benzyna, OC i naprawy? Koszt parkowania to tak samo ważny koszt.

    • 13 4

    • (1)

      Stać na budowę biurowców pod wynajem, to stać też na odpowiednią infrastrukturę. Świadczenie usług to nie tylko branie kasy do kieszeni, ale też jakieś obowiązki. Ludzie to nie szczury.

      • 0 0

      • nie zmyślaj

        są różne warstwy ludzi,
        infrastruktura jest wystarczająca,
        albo domagaj się podwyżki albo zmień pracę,

        parking jest tylko cię nie stać,
        zrób coś z tym

        • 0 0

    • stać na samochód to stać też na helikopter i wille z basenem

      • 1 2

  • Jest coraz mniej darmowych elementów życia (12)

    Płać za parking, płać za autostrady. Niedługo będzie trzeba płacić za korzystanie z chodnika na piechotę. Budują biurowce oczywiście z takim modelem biznesowym, że za skrawek ziemi do zaparkowania auta płać, płać, płać. Za wszystko płać. Póki co jest jeszcze jakaś alternatywa w pobliżu a będzie jeszcze gorzej, jak cała Oliwa będzie w strefie płatnego parkowania. Zaraz dostanę minusa i usłyszę reprymendę od kogoś, kogo nie stać na samochód. O ile zakład? ;) Za każdym razem. Piesi się wkurzają na rowerzystów i auta, kierowcy na rowery i pieszych, rowery na auta i na pieszych. Dom wariatów. I jak tu wspólnie żyć, gdy każdy bezmyślnie ciągnie w swoją stronę i jeszcze wszystko tylko płać płać płać.

    • 15 17

    • To prawo popytu i podazy (1)

      Zasoby są ograniczone. Miejsce w mieście jest skończone, tak samo jak miejsca parkingowe. Nie ma niczego za darmo, zawsze coś kosztuje

      • 6 0

      • dokładnie, zawsze można się przenieść do mniejszego miasta

        i nie ma się co łudzić, że w najbliższym czasie miasta będą tanie,
        miasta coś dają ale też coś biorą,

        każdy musi sobie odpowiedzieć,
        na zarąbiście ważne pytanie, :)

        czy chce żyć w mieście duży,
        czy może woli w średnim, małym lub na wsi

        • 0 0

    • Ja mogę się z Tobą założyć. (5)

      Mam samochód, stać mnie na niego, mam rower i chętnie na nim jeżdżę, mieszkam w Oliwie, kupię sobie abonament, choć na co dzień mi niepotrzebny, bo mam miejsce parkingowe na podwórku (podwórku własnym, nie miasta). Nie ciągnę w swoją stronę, chciałabym, by moje miasto rozwijało się pięknie i przyjaźnie dla ludzi, nie dla samochodów.

      • 8 4

      • Samochody są częścią naszej rzeczywistości (4)

        Zabierasz miejsca do parkowania, to musisz dać w zamian dobrą komunikację. I nie taką, co jeździ rzadko a przystanek ma daleko, bo wtedy nasz komfort życia maleje a czas przejazdu wzrasta.

        A alternatywy dla OBC są, ale wybacz- nie będę ich reklamował, bo to już praktycznie ostatnie miejsca, gdzie można zaparkować i mieć rozsądny dystans do OBC.

        • 4 6

        • (3)

          Przystanek daleko? Od OBC?

          • 4 0

          • (1)

            Widzisz, jakby Ci to wyjaśnić? Żeby dojechać komunikacją z punktu A do punktu B, potrzebujesz 2 przystanków- początkowego i końcowego. Co z tego, że OBC będzie miało przystanek choćby w podziemiu, do którego możesz dojechać windą, skoro musi być jeszcze ten drugi przystanek, który może już być daleko....

            Do tego, ważne jest jeszcze, jak częste są kursy do miejsca, gdzie chcesz dojechać, trasa i czas przejazdu. Jeśli sam PRZEJAZD komunikacją zabiera 2 razy tyle, co samochodem, to to nie jest atrakcyjne. A do tego musisz dodać jeszcze czekanie i dojście do i z przystanku.

            • 0 0

            • Jak przyjdzie zapłacić za parking, to nagle komunikacja zbiorowa stanie się atrakcyjna.
              I ten czas dojazdu nie będzie taki zły i to czekanie.

              • 1 0

          • Akurat do OBC blisko

            ale nie są takie miejsca, gdzie ani autem, ani transportem publicznym. A to żadna prowincja.

            • 0 3

    • (3)

      Jaka alternatywa pobliżu jest obecnie? Pakowanie na chodniku czy na zieleńcu?

      • 3 0

      • Kto wie ten parkuje (2)

        To nie jest w moim interesie reklamować ostatnie wolne bliskie miejsca w okolicy. Nikt o mnie nie myśli, więc ja nie będę się wychylał i pomagał innym. Mam samochód i nim jeżdżę bo komunikacją miałbym milion przesiadek, a jak dodam do tego jaką sprawę do załatwienia po pracy, to jestem godzinę albo dwie później w domu. Tylko głupek w tym momencie może mi się dziwić, że jeżdżę autem.

        • 5 3

        • (1)

          Znam dokładnie te alternatywy.
          Niestety ta plaga zbliża się i do mnie, choć mieszkam naprawę daleko od OBC. Wydawało się być bezpiecznym, ale jednak opłaca się iść prawie km od miejsca zaparkowania.
          Dobrze ze my mamy sprawna bramę, bo znajomym to i na podwórko (prywatne) potrafią wjechać i zaparkować. I jeszcze takie pyskate.

          • 4 0

          • Ja nikomu nie wjeżdzam na posesję ani nie zastawiam bramy

            A pyskatych gonić albo.... zostawić w spokoju a jak pójdą do pracy to laweta :)

            • 3 3

  • Niezaspokojona ... konsumentka ... o rosyjskiej mentalności (2)

    Taki list w prawdziwej metropolii byłby wyśmiany ;)

    • 20 1

    • Może do Londynu nam daleko... (1)

      ...ale Londyn jest świetnym przykładem - nikt nie jeździ samochodem, bo to MU SIĘ NIE OPŁACA. Musiałby zapłacić krocie za parking w centrum, musiałby zapłacić za wjazd do centrum, musiałby stać w korkach. Londyńczyk pokornie czeka, aż w metrze usuną awarię.
      Zwróć uwagę, że list Pani Roszczeniowej nie zyskał szerokiego poparcia.

      • 11 0

      • znaczy jeżdżą ci których stać i mają taki kaprys

        normalna rzecz

        • 0 0

  • Jeśli ktoś z Zaspy do Oliwy dojeżdża samochodem, zamiast kominikacją czy rowerem (5)

    to wiedz, że w jego głowie coś złego się dzieje.

    • 34 5

    • (2)

      No jak to, nie wiesz? Przecież codziennie trzeba dzieci rozwieźć do przedszkoli i dwóch różnych szkół, matkę staruszkę do lekarza, no a w drodze powrotnej zrobić zakupy, w tym 20kg wór ziemniorów.

      • 19 4

      • i tonę materiałów budowlanych (1)

        codziennie

        • 10 2

        • i szmacianego kota do kształtowania zgryzu

          • 0 0

    • A co konkretnie?

      • 0 0

    • Zapomnisz, iż jest jeszcze obowiązkowa siłownia w planie. Do której trzeba samochodem podjechać.

      Bo jest przecież w tym drugim centrum

      • 13 2

  • tylko ... (5)

    tylko 400 zł / m-c nawet jak to podzielimy przez 20 dni pracujących to wychodzi po 20zł / dzień więc odpada 1 kawa w kawiarni w pracy i problem rozwiązany.
    A tej Pani nie przeszkadza cena paliwa / ubezpieczenia itd. ?
    W końcu nikt nie zmusza jej do dojazdów do pracy samochodem. To dzięki niej i jej podobnych Piotr i Pawełl zmuszony był zrobić płatny parking aby nie parkowali całymi dniami u nich .

    Osobiście wolałbym zapłacić nawet te 400 zł / m-cznie za parking i mieć tą świadomość ,że jak przyjadę do pracy to będę miał gdzie zaparkować a nie tracić czas na szukaniu miejsca i marnując paliwo.

    Chyba ta Pani nie pomyślała logicznie przed wysłaniem swoich pretensji do "świata"

    • 36 7

    • (4)

      Sorry, alej jak ktoś zarabia 2,5 czy 3 tys., ma rodzinę i kredyt, to wywalenie 400zł na parking jest ogromnym kosztem.

      • 3 8

      • (2)

        A to jest jakis obowiązek dojeżdżania do pracy samochodem? Jest sporo alternatyw.

        • 8 1

        • Re: (1)

          Zwłaszcza, jak się nie ma alternatyw.

          • 1 1

          • znaczy co masz na myśli, że nóg nie masz?

            • 0 0

      • Jak ktoś zarabia 3 tys zł i ma kredyt hipoteczny to ma problem i to duży. Jak ktoś zarabia 3 tys zł. i kupił sobie samochód na kredyt to też ma duży problem.

        • 13 1

  • Najlepiej zabetonowac całe miasto i zlikwidowac wszystkietereny zielone zamienic je na parkingi (2)

    Aut co roku przybywa o 30% i tak niewystarczy miejsca ,a miasto nadal słabo inwestuje wkomunikacje miejska promujac blachosmrody.Na zachodzie juz sobie ztym poradzili mandat 300euro jest nieuchronny ,a dotego laweta nawet przed nosem własciciela który che zaplacic mandat

    • 12 1

    • (1)

      Na zachodzie buduje się wielopoziomowe parkingi i nie pierdziel głupot.

      • 0 1

      • I taki parking rozwiążą problem? Nie może być darmowy, bo ktoś musi za budowę parkingu zapłacić.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku został założony Automobilklub Morski?

 

Najczęściej czytane