• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: jest termin zakończenia prac

Patryk Szczerba
23 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (227)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Prace na Wielkopolskiej. Film z końca kwietnia

- Kiedy zakończą prace na węźle Karwiny? - to pytanie zadaje sobie wielu kierowców. - Prace związane z przebudową dróg na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny zakończyć się w październiku, o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności - deklaruje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone



Czy przebudowa węzła Karwiny jest dla ciebie uciążliwa?

To, że prace przy budowie węzła Karwiny nie idą zgodnie z planem, nie jest już dla nikogo tajemnicą. 11 maja minął termin umowny zakończenia inwestycji. Tymczasem udało się do tego momentu wykonać jedynie ok. 2/3 prac.

Tłumaczenia władz Gdyni i protest na Wielkopolskiej



Urzędnicy tłumaczyli, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.

W dzień, kiedy miały się skończyć, działacze Gdyńskiego Dialogu zorganizowali na miejscu protest przeciw przedłużającej się inwestycji.



Węzeł Karwiny: pytania o koniec prac i uciążliwości dla mieszkańców



Władze miasta są bombardowane pytaniami dotyczącymi zakończenia inwestycji węzeł Karwiny nie tylko przez społeczników, ale i mieszkańców. O postępy prac pytają też przedstawiciele opozycji z Prawa i Sprawiedliwości.

W jednej z ostatnich interpelacji radny Marcin Bełbot dopytywał, dlaczego zdecydowano się na tak szeroki zakres prac, obejmujący odcinek ul. Wielkopolskiej od skrzyżowania z Racławicką do ul. Górniczej.



- Z jakiego powodu miasto realizuje przebudowę dróg na tak długim odcinku jednocześnie - od skrzyżowania Sopocka - Wielkopolska do skrzyżowania Chwaszczyńska - Nowowiczlińska. Czy przeprowadzono analizę wpływu na ruch drogowy realizacji inwestycji w tak dużym zakresie? Czemu nie zaplanowano podzielenia prac na kilka etapów? - pytał w interpelacji radny PiS.
Okazuje się, że wpływ na tak szeroki front robót miała umowa o dofinansowanie. Przypomnijmy, że projekt pod nazwą "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny", w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, jest dofinansowany z budżetu środków europejskich do kwoty blisko 55 mln zł.

Władze miasta: mamy czas do końca roku



- Zgodnie z założeniami instytucji dofinansowującej zakres rzeczowy winien się wpisywać
w typy projektów wskazanych w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, co w tym przypadku z uwagi na planowany końcowy efekt ma miejsce - odpowiada na interpelację Marek Łucyk.



Przyznaje, że Gdynia zdecydowała się na tak rozciągniętą powierzchniowo i przez to uciążliwą inwestycję, bo nie miała wyjścia. Termin złożenia dokumentów potwierdzających jej wykonanie kończy się w grudniu.

- Złożenie dokumentów, zgodnie z deklarowanymi przez gminę terminami zakończenia przedsięwzięcia, limituje wypłatę końcowej transzy dofinansowania. Przekroczenie terminu rozliczenia może powodować nałożenie na gminę korekt finansowych. Dlatego też, aby zapobiec takim lub podobnym sytuacjom, zaistniała konieczność rozpoczęcia prac związanych z przebudową węzła Karwiny jeszcze w trakcie niezakończonych robót realizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, które obejmowały swym zakresem przebudowę S6 wraz z odcinkiem ulicy Nowowiczlińskiej i Chwaszczyńskiej - wskazuje Marek Łucyk, dodając, że budowa Trasy Kaszubskiej przedłużała się, co nie jest winą Gdyni.

Węzeł Karwiny: kiedy koniec prac i jaki zakres prac?



W odpowiedzi na interpelację pada również deklaracja dotycząca terminu zakończenia robót.

- Prace związane z przebudową dróg na odcinku ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny się zakończyć w październiku br., o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności. W planach inwestycyjnych miasta nie ma przebudowy wiaduktów na ulicy Wielkopolskiej - wyjaśnia Marek Łucyk.


Przypomnijmy, że budowa wiaduktu na Karwinach ma zostać sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzeł Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.

Porozumienie to efekt mini-konfliktu Gdyni z PKP, co mogło skutkować wstrzymaniem dofinansowania dla inwestycji, które przydziela Urząd Marszałkowski.

Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu

To ustalenia ze spotkania w 2021 r. Rok później do PKP trafiła koncepcja dla zamierzenia pn.: "Budowa wiaduktów drogowych nad linią kolejową nr 201 w ciągu ul. Wielkopolskiej w Gdyni".

- W ocenie miasta może stanowić dla spółki PKP PLK SA materiał wyjściowy do przygotowania kolejnych opracowań projektowych. Stanowi wypełnienie zobowiązania ze spotkania w 2021 r. - mówi wiceprezydent Gdyni.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji



Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (227) 9 zablokowanych

  • (5)

    A wiadukty się sypią. Asfalt to koleiny. Są miejsca gdzie się zapada. Tylko patrzeć jak ktoś utknie.
    Sama ta przebudowa to porażka. Syf i bajzel taki, że idąc można się połamać albo nadziać na druty i inne żelastwo.

    • 127 9

    • Ciekawi mnie (3)

      ile ci płacą za pisanie takich bredni?

      • 6 30

      • (1)

        co jesr brednią kołku że jak PKP zrobi remont wiaduktów to Karwiny znowu będą rok czy dwa rozkopane?

        • 7 3

        • Tak, to brednia

          Plan budowy nowych (nie remontu) wiaduktów jest znany. Najpierw jeden nowy pomiędzy starym, potem wyburzenie jednego starego, budowa drugiego nowego, na końcu burzenie ostatniego starego. Nie będzie zwężeń. Jedynie trochę przeplatanki.

          • 0 2

      • W przeciwieństwie do płatnych piewców Szczurka, Łucyka, MTM I gdyńskich deweloperów - wcale.

        • 15 1

    • Dokładnie

      Dziury w jezdni i inne pułapki. Mozna rozwalić auto. Hitem jest skrzyżowanie że światłami za którym skręca sie na obwodnicę i nagłe obniżenie asfaltu o 10 cm.

      • 6 0

  • Deklaracje... A jaką mamy gwarancję, że obietnice zostaną dotrzymane?

    • 6 0

  • Przebudowa

    Ta cała pseudoprzebudowa to jest idealny wręcz przykład polskiego bajzlu, kolesiostwa, dziadostwa itd itp. Narzekałem na budowę Trasy Kaszubskiej, ale takiego syfu, niekomptenecji i wszeobecnego badziewia dotyczącego tej śmiesznej inwestycji to naprawdę ciężko znaleźć...

    • 17 0

  • Zarządzający miastem to trgedia dla mieszkańców

    Chaos za miliony w wielu miejscach nic dziwnego, ze firmy z Gdyni uciekają, skansen będzie piękny, kolejno gdynianie do jaskiń.

    • 13 0

  • Nie wyrobią się

    Nie ma takiej opcji

    • 10 0

  • Rozpindolić 2 z 3 dojazdów do obwodnicy jednocześnie.

    Gdynia. Tu się żyje!

    • 17 0

  • Czyli jak zakończą ten chaos, to zrobią powtórkę, bo nie zrobili od razu wiaduktów??

    • 11 0

  • czyli niebawem kolejna inwestyca i paraliz ruchu - tym razem PKP bedzie wiadukty budowac na nowo (2)

    Gdynia miasto mem.... obecna ekipa to wprost himalaje niekompetencji i braku odpowiedzialnosci. Wszystkie bledy, zaniechania wylaza teraz na wierzch. Zamiast z PKP robic jedna sensowna inwestycje - podzielili to na dwie.... Zamiast najpierw zbudowac obwodnice witomina a potem robic przebudowe ukladu drogowego na witominie - to nie, paralizuja miasto bo tak.... To powinna byc ostatnia kadencja tej ekipy nieudacznikow.... przypomne, ze szczurek jest dluzej prezydentem gdyni 25 lat niz Putin prezydentem Rosji.... ot gdynska demokracja.

    • 29 1

    • Zapomnij o obwodnicy Witamina - nigdy nie powstanie. (1)

      Mam wrażenie, że nigdy nie miała powstać - taki zamydlacz oczu dla gdynian.
      Projekcie, opóźnienie, papierkologia - ogłoszenie sukcesu w czasie kampanii wyborczej, a po wygranej do kosza.

      • 5 0

      • Dokładnie

        Zrobią ścieżki rowerowe i powiedzą że masz jechać ośka z wiczlina do centrum relaksując się a potem pod tą górę dygac . Oczywiście z dziećmi na ramie w styczniu. Również emeryci skorzystają jako darmowa fizjoterapia

        • 3 0

  • "powinny się zakończyć w październiku br., o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności" (1)

    Normalnie się rozczulę. Niech żyje Wojciech Szczurek ! Najlepszy i największy prezydent miasta w galaktyce ! Wybrany dzięki mądrości swoich wyborców. I nie prawdą jest jakoby ich olał. A są tacy, co próbują mu wkładać szpilki. To nie ludzie są. To wilki !

    • 28 0

    • Piękna litania

      Gryzoń do wy..bania;)

      • 1 0

  • Obiecanki

    Panie Łucyk ja po prostu już panu nie wierzę

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku zadebiutowały trolejbusy Solaris Trollino 18?

 

Najczęściej czytane