• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: prace ruszyły, w tym roku pierwsze utrudnienia na Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
13 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Prace koncentrują się na razie m.in. na ul. Strzelców.

Trwają prace związane z budową węzła Karwiny w GdyniMapka. Na razie robotnicy pracują na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej, ale w końcu zajmą też ul. Wielkopolską. Władze miasta informują, że komunikaty o utrudnieniach mają pojawiać się na bieżąco, jednak na pierwsze trudności trzeba się przygotować jeszcze w tym roku.



Czy obawiasz się utrudnień związanych z budową węzła Karwiny?

Przypomnijmy:

  1. W lutym władze Gdyni ogłosiły, iż węzeł Karwiny będzie budować firma MTM, która zainkasuje za pracę 101,7 mln zł.
  2. Władze PKP PLK poinformowały, że Gdynia zmieniła zakres inwestycji przebudowy węzła Karwiny, który nie przewiduje przebudowy nowych wiaduktów, a to komplikuje plany budowy trzeciego toru.
  3. Władze Gdyni odpowiadały stanowczo, że miasto przygotowało rozszerzony o przebudowę projekt wiaduktów, ale - ich zdaniem - za prace budowlane powinna odpowiadać kolej.
  4. W sprawę włączył się marszałek województwa pomorskiego, czyli dysponent unijnych środków, które w wysokości 54 mln zł miały wspomóc budowę węzła Karwiny, zapowiadając wstrzymanie dotacji.
  5. Ostatecznie na spotkaniu w Warszawie ustalono, że Samorząd Województwa Pomorskiego zapisze tę inwestycję jako priorytetową w ramach "Funduszy Europejskich dla Pomorza" na lata 2021-2027.
  6. Sam wiadukt, dzięki któremu powstanie oczekiwany trzeci tor, będzie potraktowany jako II etap inwestycji Węzeł Karwiny.
  7. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale nie więcej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.

Węzeł Karwiny: więcej o sporze Gdynia - PKP PLK



Prace na razie poza główną jezdnią



Prace budowlane mogły więc ruszyć bez obaw o finansowanie. Trwają od kilku tygodni, ale na razie dotyczą mniej ważnych elementów, a przede wszystkim nie powodują korków na ul. Wielkopolskiej.

Obecnie skupiają się na ulicach: Strzelców i Chwaszczyńskiej.

  • Na ul. Strzelców wykonano 260 m kanalizacji deszczowej, trwa przebudowa sieci wodociągowej, a także wykonano makroniwelację pod nowy układ drogowy. Rozpoczęto też korytowanie pod warstwy konstrukcyjne jezdni.
  • Na ul. Chwaszczyńskiej (na odcinku od ulicy Myśliwskiej do Gryfa Pomorskiego) zakończyła się przebudowa sieci CO oraz dwóch odcinków sieci gazowej. Obecnie trwają tam prace nad zmianami w sieciach teletechnicznych.


Węzeł Karwiny zmieni się. Główne prace mają zacząć się za kilka tygodni. Węzeł Karwiny zmieni się. Główne prace mają zacząć się za kilka tygodni.
Wiadomo, że na Strzelców w najbliższym czasie roboty będą związane z przebudową podziemnej infrastruktury, budową konstrukcji jezdni oraz chodników, zaś na Chwaszczyńskiej upłyną pod znakiem przebudowy kolejnych sieci CO i słupów trakcji trolejbusowej.

Plany drogowców w Gdyni na 2022 rok



Kiedy utrudnienia na Wielkopolskiej?



Nie wiadomo, kiedy robotnicy zajmą ul. Wielkopolską, co spowoduje utrudnienia na i tak przeładowanej na co dzień drodze. Przypomnijmy, że kierowcy dodatkowo muszą mierzyć się z korkami w okolicach obwodnicy, gdzie powstaje węzeł Wielki Kack, a my informujemy na bieżąco o zmianach w ruchu m.in. w Raporcie z Trójmiasta.

11:19 12 PAźDZIERNIKA 21

Zmiany w ruchu w Gdyni na ul. Chwaszczyńskiej do centrum (32 opinie)

Komunikat o zmianach w organizacji ruchu obowiązujący od wtorku 12 października, od godz. 20:00.

- W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu.
Zobacz więcej
Komunikat o zmianach w organizacji ruchu obowiązujący od wtorku 12 października, od godz. 20:00.

- W związku z koniecznością budowy jezdni południowej ulicy Chwaszczyńskiej w Gdyni wraz z budową sieci infrastruktury podziemnej od skrzyżowania z ul. Nowowiczlińską do skrzyżowania z ul. Górniczą (związane z realizacją trasy S6) ok. godz. 20 w dniu 12.10.2021 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Będzie ona polegała na zamknięciu dla ruchu jednego z pasów jezdni ul. Chwaszczyńskiej prowadzącej do centrum na odcinku między skrzyżowaniami z Nowowiczlińską i Górniczą. Na jezdni północnej (do Obwodnicy) ruch odbywać się będzie bez zmian - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do odwołania albo wprowadzenia nowej tymczasowej organizacji ruchu.
Zobacz więcej


- Tak naprawdę na bieżąco będziemy informować o utrudnieniach za pośrednictwem komunikatów. Mamy taką zasadę, że 3 do 5 dni przed zmianami w ruchu będzie informacja. Utrudnienia na pewno będą. Wystarczy zobaczyć, co dzieje się w dzielnicach północnych, gdzie realizujemy poszerzenie ul. Kwiatkowskiego, natomiast patrząc na doświadczenie: jeśli mieszkańcy wiedzą o utrudnieniach, znajdują sobie alternatywną drogę do domu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Wiceprezydent Gdyni: plany zmian w ruchu są tworzone



Przyznaje, że wszystkie plany będą w trakcie realizacji aktualizowane i uzgadniane. Wiadomo, że pierwsze pojawią się jeszcze w tym roku.

- Nie jestem w stanie dziś powiedzieć, jak i kiedy zmieni się ruch, ponieważ projekty zmiany organizacji ruchu są dopiero tworzone - wyjaśnia.
W ramach I etapu budowy węzła Karwiny, w sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie:

  • Jednopoziomowy parking typu Park&Ride na 140 samochodów i motocykli.
  • Parking Bike&Ride pomieści zaś co najmniej 50 rowerów.
  • Strefa Kiss&Ride pozwalająca na krótki postój trzem pojazdom.
  • Nowa pętla autobusowa.
  • 3 km buspasów na Wielkopolskiej.
  • 35 800 metrów kwadratowych trawników.
  • 140 nowych drzew oraz krzewów i kwiatów.

Firma MTM SA zadeklarowała zakończenie prac o 50 dni szybciej, niż wskazywał pierwotny termin, który określono na 30 czerwca 2023 roku.

Prace powinny się zatem zakończyć w kwietniu 2023 roku.

Tu powstanie węzeł Karwiny. Film z listopada 2020

Miejsca

Opinie (171) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • 64 miliony - 200 metrów (6)

    remontu drogi, parking, pętla itp. Ta inwestycja powinna kosztować góra 10 milionów. Przypomnę tylko, że blisko trzykilometrowa obwodnica Witomina ma kosztować ok. 70 milionów złotych. Na ale specjalista od funduszy unijnych Łucyk zadbał o środki na tą przebudowę posypaną pudrem.

    • 49 15

    • Tak sie kradnie....

      Miliony!!!!I to legalnie....

      • 0 0

    • ta jasne,

      15 lat temu obwodnica witomina miała kosztować 160M, teraz jakimś cudem 70M. Pisałem to tu kilka lat temu, jeszcze co najmniej z 3 wybory na prezydenta miasta będą się opierały na budowie obwodnicy witomina

      • 3 0

    • Jak masz pisać bzdury, to lepiej już nic nie pisz (1)

      Czasem warto porównać zakres prac i wielkość inwestycji, a wspomniana obwodnica Witomina powstaje już od kilku lat w kilku wariantach

      • 10 11

      • W kilku wariantach, powiadasz?

        A dlaczego nie w jednym i to prawdziwym, a nie z klocków lego?

        • 5 1

    • Ty ze szwagrem to byście to zrobili za 500 i kratę Harnasiów? (1)

      • 11 5

      • Jak on taki rzutki biznesmen

        to zawsze się zastanawiam, czemu nie wystartuje, nie zaśpiewa x2 (czyli wg jego kalkulacji 20) i spokojnie wygra. Byłoby dodatkowe 10 dużych baniek na Harnasie. A tylko siedzi w necie i narzeka.

        • 9 3

  • Ten węzeł Karwiński potrzebny jest jak wrzut na d*pie

    • 0 0

  • Ciekawe po co przenoszą pętle autobusowa?

    Pewnie juz sprzedali teren starej dla dewelopera:)

    • 0 0

  • Gdynia miasto z kubła farby i błota

    Łucyk to się chyba za dużo "Alternatyw 4" naoglądał, jedyną alternatywą to jest wyprowadzka z tego miasta.
    Oczywiście w pierwszym etapie jest najważniejsze 140 drzew i trawniki.
    A na koniec płatna strefa parkingowa

    • 0 0

  • Kucyk rządzi

    Łucyk, masz alternatywny dojazd na Dąbrowę (ówkę), do Chwaszczyna i dalej? Może przez Witomino i Wiczlino? d**il, normalnie d**il!

    • 2 0

  • Dlaczego (4)

    W Gdyni wiszą flagi UE?Czyzby prezydencik też był zwolennikiem niemieckiej Podległości?

    • 17 6

    • Jak się zrobiło miliard długu to tylko modlitwa do gwiazdek zostaje

      • 0 0

    • A jak sam budynek urzedu pięknie w gwiazdki unijne przystroil, widać już mocno na głowę bije tym urzędnikom, to nawet w Sopocie Karnowski wywiesil flagi miasta, narodowe i unijne a nie wszystko w kolorach unii jak Sczurek

      • 3 0

    • Oni tak lubiejom

      A to Zhive Belorus, a to gwiazdy, a to flagi Arki do góry nogami, gdy Wlodzimierz Putin napada na sąsiedni kraj. Wszystko w ramach ościennej, symbolicznej solidarności, bo na lokalną solidarność, na drogi, basen, tunel, godziwe traktowanie tutejszej ludności nie ma, panie, forsy.

      • 5 0

    • Wiszą,bo jeszcze jesteśmy w UE

      • 2 2

  • (12)

    " jeśli mieszkańcy wiedzą o utrudnieniach, znajdują sobie alternatywną drogę do domu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni",

    Proszę mi napisać jaka jest alternatywna droga dojazdowa dla mieszkańców do Karwin, Fikakowa? A do tego dochodzi ruch transytowy do innych dzielnic imiejscowości. Z dwóch stron mamy remonty, przebudowy, zwężenia. A Droga przez las z Witomina nie jest alternatywą.

    • 74 1

    • wybory wybory (1)

      nowy samorząd nowy samorząd

      • 14 0

      • Raczej Zarząd Komisaryczny

        • 0 0

    • To kucyk jest alternatywnie inteligentny skoro tak bredzi

      • 0 0

    • Brzmi jak "sorry, taki mamy klimat" (1)

      • 3 0

      • To brzmi znacznie gorzej

        • 4 0

    • Dokładnie. (1)

      Ciekawe czy autobusy też znajdą drogę alternatywną tak, żebym się nie spóźniała do pracy a dziecko do szkoły.

      • 21 0

      • Autobusy jak pegazy rozwiną skrzydła

        I polecą ponad dachami miasta

        • 3 0

    • To jest ta sama retoryka, co pani Agi

      O bezpłatnym parkowaniu przy hali na 3 Maja i Jana z Kolna.

      • 5 0

    • jeśli mieszkańcy wiedzą o ograniczeniach umysłowych władzy, znajdują sobie alternatywną władzę

      A nie, wróć, rzecz dotyczy Gdyni.

      • 10 0

    • A co, będzie PKM co 10 minut (i honorowanie biletów z ZKM) i linie autobusowe zaczynające się przy węźle karwiny jadące na Dąbrowe i Wiczlino? Taki żarcik z mojej strony.

      • 7 0

    • przez las z kacka, wzdłuż torów

      • 1 0

    • W czasie remontu Łuc będzie woził ludzi na Karwiny rowerem cargo. Proszę już wypełniać formularz rezerwacyjny

      • 19 0

  • Najważniejszej części tej inwestycji czyli rozbudowy (poszerzenia) wiaduktów nie będzie, (3)

    dzięki chciwości władz miasta, które chcą zrobić to na koszt PKP - pod pretekstem, że trzeba byłoby je również wydłużyć, aby zmieściły się 3 lub 4 tory.
    Bez tego nie ma mowy o rozsądnym zaplanowaniu prawo- i lewoskrętów w Sopocką i Strzelców, wygodniej do przesiadek na PKM lokalizacji przystanków trolejbusowych i dodaniu ścieżek rowerowych po obu stronach Wielkopolskiej/Chwaszczyńskiej.
    Bez tych zmian nie ma mowy o odkorkowaniu tego skrzyżowania.

    • 13 0

    • nie rozmawiamy o czymś, czego nie ma i nie będzie

      pochwalimy się za to liczbą posadzonych krzaków.
      Taka to jest "przebudowa".

      • 0 0

    • Ta część jest nieistotna dla drogi kołowej.

      Rozbudowa (wydłużenie, a nie poszerzenie) wiaduktów wynika z potrzeb kolei, i to kolej powinna to zrealizować. Gmina nie jest od poprawiania parametrów linii kolejowych. Koszt przebudowy wiaduktów jest tak duży, że taniej byłoby dobudować oddzielne wiadukty dla prawo- i lewoskrętów.

      • 1 0

    • Nie wiem co nas podatników obchodzi kto się z kim nie dogadał. Gdynia powinna przebudować te wiadukty na swój koszt z myślą o czterech torach, pod wiaduktami postawić słupki i powiedzieć PKP że ich usunięcie będzie kosztowało 20 mln (czyli ile tam przebudowa wiaduktów będzie kosztować).

      • 3 0

  • (3)

    Utrudnienia? To nic w porównaniu z potokiem samochodów który się wleje w Wielkopolską po ukończeniu trasy kaszubskiej. Miasto daje wyraźny sygnał: zapraszamy samochody. Tymczasem aż się prosi o buspasy od al. Zwycięstwa po Dąbrowę.

    • 24 8

    • to niech je zbudują

      • 0 0

    • (1)

      Miasto nie może dawać sygnału trasą kaszubską bo nie jest to inwestycja miejska.

      • 8 1

      • Każda trasa lepsza co szybko można przejechać

        • 1 1

  • Brawo (6)

    Niech ktoś powie, że Gdynia się nie rozwija, że biała farba itd. Pewnie, daleko do ideału, ale bądźmy szczerzy, buduje się i remontuje znacznie więcej niż chociażby w Gdańsku. Procentowo więcej inwestycji. Mieszkałem tu i tam, bywam tu i tam i widzę, w jakim tempie co gdzie i jak się zmienia. Może Gdynia ma o tyle łatwiej, bo jest młodym miastem, ale to też chyba kwestia władz, zarządzania i decyzji.

    • 6 51

    • zauważmy przy tym

      że cały czas poruszamy się w okolicach zamulonego dna, także nie ma się czym podniecać ...

      • 0 0

    • Chyba dawno nie byłeś w Gdańsku (3)

      • 8 1

      • Byłem wczoraj (2)

        Nowe osiedla w szczerym polu bez infrastruktury, stare dzielnice z tymi samymi dziurami co 20 lat temu, niezrealizowane inwestycje, które faktycznie mogłyby coś zmienić, coś pominąłem?

        • 2 6

        • Jeszcze jedno (1)

          Pokaż mi w Gdańsku taką drogę dojazdową jak Wielkopolska w Gdyni, gdzie lada moment będzie buspas na całej jej długości. Porównaj Osowę z Dąbrową, gdzie jest lepiej, pod względem utrzymania dróg, komunikacji miejskiej? Nawet samo Śródmieście Gdyni a centrum Gdańska.

          • 4 2

          • Na całej długości chyba nie będzie, ludzie do tego nie dorośli i nawet większość mieszkańców Karwin była przeciwko. Inna sprawa że przydałby się taki. Tymczasem teraz trochę buspasa zrobią i bardzo dobrze (chyba nie kosztem zwykłych pasów więc nie będzie rozpaczy kierowców przyrośniętych do samochodów).

            • 1 1

    • Łubu dubu łubu dubu

      niech żyje prezes naszego klubu

      • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Patrol to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane