• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: roboty na Wielkopolskiej. Koniec za rok

Patryk Szczerba
27 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Przelot nad budowanym węzłem Karwiny

Trwa przebudowa układu drogowego węzła Karwiny w Gdyni. W tej chwili robotnicy pracują na odcinku Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej od ulicy GórniczejMapka do ulicy Racławickiej - ParkowejMapka. Roboty w dużej części zakończyły się już na ul. StrzelcówMapka.



Węzeł Karwiny: co powstaje?

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
  • Prace mają zakończyć się w maju.


Jakie prace są wykonywane obecnie na węźle Karwiny?



- W tej chwili przebudowujemy infrastrukturę podziemną kolidującą z projektowanym układem drogowym na odcinku Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej, od ulicy Górniczej do ulicy Racławickiej i Parkowej. Wykonujemy nawierzchnię jezdni, chodników, dróg rowerowych, buspasów wraz z zagospodarowaniem terenu - odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Precyzuje, że obecnie są kontynuowane prace przebudowy sieci podziemnych, w tym wodnych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, gazowej, trakcji trolejbusowej, oświetlenia ulicznego.

Kierowcy jadą tam po zwężonej jezdni, co w połączeniu z trwającą budową Trasy Kaszubskiej nastręcza im sporo problemów.

Na ul. Strzelców prace już w dużej części zakończone



Prowadzone od października prace zostały już zakończone w przeważającej części na ul. Strzelców

- W ulicy Strzelców przebudowano infrastrukturę podziemną (wodociąg, kanalizację deszczową, teletechnikę) oraz roboty nawierzchniowe jezdni. Zostało jeszcze około 100 m odcinka na styku z ul. Wielkopolską - dodaje Grzegorczyk.
Prace wykonywane przez MTM mają w całości zakończyć się wiosną 2023 r.


Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

Miejsca

Opinie (202)

Wszystkie opinie

  • Zart

    To jeat żart, na całej drodze jedna zaspana ekipa. Korki niebotyczne

    • 0 0

  • Dlaczego artykuł wprowadza w błąd? remontu skrzyżowania nie będzie

    Przecież we wrześniu ogłoszono, że remontu skrzyżowania Wielkopolska-Strzelców-Sopocka nie będzie, więc nie dawajcie takim artykułem ludziom nadziei, że po remoncie zmieni się coś na lepsze. Nic się nie zmieni...

    • 0 0

  • Nie piszcie że za rok (3)

    bo to kolejny raz nie realne. Przebudowa nic nie da bo i tak na Chwaszczyńskiej jest tyle świateł nasr**e że i tak będą korki, a może jeszcze więcej przejść dołożą ze swiatlami. Napiszcie dopiero kiedy to się zakończy i to w mało widocznym miejscu bo to wstyd że tylko to czasu trwa. Dzieci z przedszkola z wiaderkami i łopatkami szybciej by to zrobiły i to bez kobiety pod stopami.

    • 78 6

    • Ciesz się że są światła. Bo jakby nie było to każdy pieszy bez rozglądania się wbiegałby na przejście, a ty miej oczy szeroko otwarte.

      • 0 0

    • (1)

      Jak można oczekiwać braku korków w mieście? Nie ma takich miast...

      • 3 3

      • Oczywiście, że są. Ale z silnie tępionym transportem samochodowomotocyklwym.

        I głęboką świadomością społeczeństwa, że transport rowerowy-zbiorowy jest niezbędny.
        W naszej kulturze jest to nieosiągalne.
        Można było nakłonić w części Skandynawów i Japończyków.

        • 0 3

  • Opinia wyróżniona

    (18)

    Robią to źle. Nie Robią. Jeszcze gorzej. Nie dogodzisz.

    • 61 107

    • Remont Karwiny

      Robić to trzeba umieć. A nie na odcinku 3km rozgrzebać wszystko i ruchem konika szachowego wykonywać odcinki po 30m. Nawierzchnia remontowanych odcinków przypomina koc patchworkowy. A całe Karwiny stoją.

      • 0 0

    • Po co zaczynaja jak nie potrafią (15)

      • 33 13

      • (14)

        Czego nie potrafią? Wyjaśnij mi internetowy ekspercie.

        • 17 32

        • dotrzymać terminu chociażby,

          • 1 0

        • (2)

          Poslizg ponad roczny. Jak wywalili po kontroli glownego dyrektora w okolicach marca br to dopiero prace ruszyly. W Polaqua jest taki bordel, ze robotnicy zaczynaja coraz czesciej opisywac "na zewnatrz" co ciekawsze rzeczy - a kwiatki sa tam takie, ze ksiazke z tego mozna stworzyc. Umowy sa tak podpisane, ze nie mozna nikogo podciagnac do odpowiedzialnosci. Dodatkowo komplatny brak synchronizacji pomiedzy przebudowa miasta Gdynia (MTM), a przebudowa Trasy Kaszubskiej. Malo? To sie nadaje do prokuratury.

          PS
          Zapraszam na forum skyscrapercity to sie dowiecie co sie naprawde odstawia na tych budowac z pierwszej reki. Szczegolnie dziennikarzy. Ale jestem realista: nikt tego g* nie ruszy, bo jeszcze kasa z reklam i sponsoringu przestanie sie zgadzac.

          • 11 1

          • (1)

            O, forum skyscrapercity, wiarygodne źródło! xD Stado domorosłych urbanistów-amatorów, którzy wiedzę czerpią z Sim City, a dopuszczenie ich do władzy skończyło by się totalitarnym reżimem... Ale jak ich developer zaprosił na wycieczkę po Sea Towers, to potem byli gotowi rozszarpać każdego, komu się ta wieża Saurona nie podobała.

            • 0 3

            • Zlosc pieknosci szkodzi.

              PS
              "dopuszczenie ich do władzy skończyło by się totalitarnym reżimem" - jakiej wladzy swirze, to ogolnotematyczne forum o budowlance, a ty piszesz o jakiejs wladzy? Wedz swoje tabletki i odlacz internet to ci sie moze polepszy.

              • 3 0

        • (7)

          Otóż nie potrafią zrobić w takim tempie, by zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców. Rozkopują, zostawiają rozwałkę na kilka miesięcy. Wracają, zasypują, albo i nie. Nawet sobie nie wyobrażasz jak zmasakrowana jest od jesieni ścieżka rowerowa wzdłuż Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. NIC (zero, null) na niej się nie dzieje od stycznia! Dla kierowców: Strzelców miała ruch wahadłowy przez chyba pół roku! Miały byc max dwa miesące. Czy tak robi firma, którą "umie" prowadzić prace drogowe?? Kpina! Podstawą takiej inwestycji MUSI być zminimalizowanie utrudnień. Nie zaczynać jak się nie ma kadry do pracy na dwie zmiany.

          • 55 7

          • (6)

            No to jak nie ma kadry robotników to możesz iść pomóc, możesz kopać od 18 do 6 rano, szybciej będzie zrobione.

            • 12 45

            • Skoro firma nie ma pracowników, to po co się pcha do przetargu!?

              • 7 1

            • Nie po to się uczyłem (3)

              żeby machać łopatą.

              • 16 7

              • (1)

                Nie wiem czego się uczyłeś ale zbyt dużo się nie nauczyłeś,rozumiem że skończyłeś studia o kierunku budowa dróg i mostów.

                • 4 13

              • Ty za to skończyłeś. Jak widac, prawda taka że rozgrzebane, bałagan , paru potem macha miotła, za co na forach święte oburzenia, Gdynia to wielka lipa i ściema. Mieszkam i widzę ten bajzel co dzień, mozna rozgrzebać ale z sensem , żeby szybko skonczyć. Pomijam, że tu akurat praca powinna isc również w soboty i na druga zmianę , Nie masz pracowników to się nie pchaj.

                • 5 1

              • Masz

                Rację a. Teraz frytki do tego?

                • 6 6

            • chińczycy już dawno by zbudowali oddali do użytku i zapomnieli o tym

              • 5 1

        • dotrzymać terminu chociażby :P prostszego przykładu już chyba nie ma

          • 1 0

        • Łatwiej będzie chyba co potrafią?

          Nie potrafią:
          1. Zaprojektować tak, aby zmiany były realne i rozwiązujące jakieś faktyczne problemy, z choćby kilkunastoletnią perspektywą czasową. Potocznie nazywa się to planowanie strategiczne.
          2. Zaplanować tak aby minimalizować uciążliwość - czyli odpowiedni front robót, terminarz, czas pracy, organizacja zastępcza ruchu drogowego itd.
          3. Wykonać w wysokiej jakości i zastosować nowoczesne technologie.
          Potrafią:
          Rozkopać co się da, zdezorganizować ruch i zakorkować kompletnie obszar objęty remontami.
          Jak ktoś ma ochotę coś dodać do jednej lub drugiej opcji to proszę bardzo. Zobaczymy co przeważy.

          • 37 2

    • jak maja tak robić jak robią, to lepiej aby nie robili...

      Robić trzeba z głową.

      • 17 2

  • Opinia wyróżniona

    Remonty w Gdyni (10)

    Z Dąbrowy do centrum to ani samochodem, ani autobusem/trolejbusem, nie da się też pieszo i rowerem. Korki straszne, buspasa tymczasowego brak. Chodniki i drogi rowerowe porozorane tak, że można się pozabijać. Dostępność żadna, a Gdynia zatrudnia sztab ludzi w tym temacie.

    • 172 11

    • Z Dąbrowy do centrum to akurat rowerem jest świetny dojazd (2)

      Trzeba przez las jechać od Wiczlińskiej, pod obwodnicą przy Kaczej potem między Chwarznem i Witominem w kierunku Działek Leśnych na Wolności. Do dworca dojazd spokojnym tempem w pół godziny, z powrotem pod górę jakieś 40 minut, i tak szybciej niż cokolwiek innego w godzinach szczytu.

      • 12 12

      • Na wózku inwalidzkim sobie smignę przez ten las

        • 0 0

      • Jeżeli 40 min pod górę to świetny dojazd to nie mam więcej pytań...

        • 16 1

    • Plus niebezpieczne przejście pod budowanymi wiaduktami.

      • 1 0

    • W 2095

      • 0 0

    • Trudno postoimy w korkach (2)

      Najważniejsze , że w trójmieście nie rządzi PIS . Wtedy by się działo

      • 5 19

      • typowy elektorat po, pluniesz mu w twarz to powie że deszcz pada :)

        • 2 6

      • PIS wypisałby Gdynię z Unii Europejskiej

        Poza tym w Szkiełku mówili, że PIS łamie Konstytucję. Dlatego nigdy nie pozwolimy im rządzić w Trójmieście.

        • 3 3

    • głosujmy na szczura ;) i jego ekipe a będzie żyło nam się lepiej ;)

      • 9 0

    • Bezpieczeństwo

      Porzucony wiadukt na Dąbrowie ,kable ,druty ,marsz między pachołkami ,brak oznakowania , nikt tam już nie pracuje od miesiąca . Kontrola Policji i mandacik dla kierownika byłej budowy wskazany .

      • 14 4

  • Kiedy ten ,,dramat drogowy" się skończy?

    Już prawie 2 lata, codziennie w korkach z pracy, w korkach do pracy. Ludzie dostają wścieklizny, marnują czas, paliwo o nerwy. A stojąc w korku można obserwować budowę drogi, na której mało co się dzieje. Dopiero od m-ca widać jakieś ruchy.
    Tu coś drapią, tam skrobią, przykręcają i łażą wte i wewte.......... Niech to się skończy!!!!

    • 0 0

  • MTM i wszystko jasne. (1)

    Najgorsza firma niedotrzymująca terminów - ulubieńcy gdyńskiej władzy

    • 79 6

    • Załóż swoją i się wykaż....

      • 0 0

  • od Wielkopolskiej na Dąbrowę

    Autobusem/trolejbusem godzina do 1,5 godziny stania w korkach przez całe Karwiny.Pracuję 8 godzin a w rzeczywistości jestem w domu po prawie 11-12 godzinach codziennie - skandal,pół życia spędzone w korkach!!!

    • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Tak zmienia się węzeł Karwiny

    Czy ktoś odpowiada za nadzór nad tą budową?

    Oznakowanie tymczasowych przejazdów zagrażające zdrowiu i życiu, organizacja ruchu tak aby maksymalnie utrudnić życie mieszkańcom Dąbrowy. Objazdy tak wykonane aby mieszkańcy maksymalnie niszczyli swoje auta...
    Może na Dąbrowie znajdzie się prawnik który zorganizuje pozew zbiorowy aby urzędnik lub urzędnicy za to odpowiedzialni przestali marnować nasze podatki.

    • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Tak zmienia się węzeł Karwiny

    Haha! 1 koparecza coś robi na całym odcinku

    no Bareja pełną gębą:DDDD

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane