• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt Biskupia Górka coraz droższy

Michał Brancewicz
29 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Pierwsza nitka wiaduktu Biskupia Górka jest od kilku miesięcy gotowa. Budowa drugiej potrwa jeszcze rok.
  • Część starego wiaduktu, który przebiegał nad torami kolejowymi została już zdemontowana.
  • W miejscu starego wiaduktu powstanie druga nitka nowej przeprawy nad torami kolejowymi.
  • Rozcięty stary wiadukt Biskupia Górka.
  • Pierwsza nitka nowego i ostatnie fragmenty starego wiaduktu.

O kolejnych 8 mln zł wzrosną koszty budowy wiaduktu Biskupia Górka. Powodem są odkryte w zeszłym roku na terenie budowy fortyfikacje, przez które konieczne stało się przesunięcie układu drogowego i parkingu kubaturowego. Budowa drugiej nitki wiaduktu ma się zakończyć za rok, natomiast parking i część dróg zostanie oddana do użytku dopiero w 2021 roku.



Jak miasta powinny reagować na rosnące koszty prac budowlanych?

Wartą 143 mln zł inwestycję realizuje firma Budimex. Dofinansowanie, jakie otrzymało miasto z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, wyniosło 113,9 mln zł.

Jednak odkrycia obiektów historycznych - m.in. kazamatów Bastionu WiebegoBaszty Nowej - którego dokonano wiosną zeszłego roku, spowodowało nie tylko wydłużenie o ponad rok terminu realizacji, ale też podniosło koszty budowy wiaduktu Biskupia Górka wraz z układem drogowym oraz poziomowym parkingiem naprzeciwko budynku urzędów wojewódzkiego i marszałkowskiego.

  • Odkrycia archeologiczne spowodowały, że parking kubaturowy musiał zostać nieco przesunięty w stosunku do pierwotnego położenia.
  • Budowa parkingu i dróg dojazdowych potrwa do 2021 roku.
  • Budowa piętrowego parkingu, który jest częścią całego przedsięwzięcia.

Konieczne było przesunięcie ulicy i parkingu



W marcu pisaliśmy o tym, że wartość kontraktu, z powodu wydłużenia terminu prac, wzrosła o 3,3 mln zł, a teraz konieczne było dołożenie kolejnych 8 mln zł z budżetu miasta.

- Wzrost kosztów wynika z konieczności przesunięcia układu drogowego oraz parkingu kubaturowego, co wymagało przeprojektowania. Poza tym pojawiły się dodatkowe kolizje z podziemnymi sieciami - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Warto wspomnieć, że w zeszłym tygodniu budowlańcy dokonali kolejnego historycznego odkrycia. Pod ul. Augustyńskiego natrafiono bowiem na fragmenty XV-wiecznych fortyfikacji.

Część prac potrwa do 2021 roku



Czy to odkrycie również może spowodować wzrost kosztów budowy?

- Jest za wcześnie, by to przesądzać. Nie wiemy, czy to odkrycie będzie niosło za sobą jakieś skutki, czy też nie - przyznaje Bartosiewicz.
Na ten moment budowa drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka ma się zakończyć jesienią przyszłego roku. Z kolei prace związane z częścią układu drogowego wokół wiaduktu oraz przy budowie piętrowego parkingu zakończą się dopiero w 2021 roku.

Opinie (282) ponad 20 zablokowanych

  • co da ten wiadukt?

    bardziej praktyczna by była ciągła dwupasmówka do pruszcza

    • 6 7

  • Niech pan Strzok albo Skarb Państwa zapłaci za te fanaberie!

    Jeżeli Konserwator Wojewódzki życzy sobie zachowania pod ziemią jakichś resztek - niech zapłaci za spowodowane tym koszty. Bo niby czemu nie?

    • 6 10

  • Tyle milionów wydać

    żeby stanąć kilkaset metrów dalej w korku.tylko ludzie mentalnie tkwiący w latach 70 mogą tak wydawać nasze cieżko zarabiane pieniądze.

    • 13 5

  • Dytków nie ma, ale będą, ludzie zapłacą 100% za wywóz śmieci i dytki będą,trzeba sobie radzić.

    • 9 2

  • pamiętacie cytat z misia ?

    im droższy będzie ten miś tym większą przytulimy prowizję, no jak, stać nas, stać - polewaj

    • 12 3

  • (1)

    Po co budują tą autostradę. Rozcinają znowu tkankę miejską i do tego te wiadukty w centrum. Nigdzie tak się nie buduje. Tylko zagęszczanie, spowalnianie i strefa tempo 30.

    • 14 8

    • Tak się buduje

      W zacofanych krajach

      • 2 3

  • Dobry wałek
    Tak się robi "interesy" w P.O.lskim Gdańsku.

    • 12 4

  • Jak wszystko w Gdańsku, mieście kierowanym przez ignorantów.

    Co tu wybudowano w przewidzianych kosztach? Nautilus też przekroczy miliard. Ale to będzie Miś na naszą miarę.

    • 12 4

  • Nieprzemyślana ingerencja

    Wg mnie niestety fatalnie to wygląda architektonicznie..bardzo przyslonil historyczne budynki..Urzedu Wojewódzkiego i zespolu szkół..
    Elewacje tych budynków nagle stały niższe.
    wyglądają jak parterowe Budynki... straciły ekspozycję...wypisz wymaluj sytuacja jak z mostem błednik który zasłania piękna elewacje budynku DOKP...przerost formy nad trescia..zbyt przytłacza..to nie pasuje do panoramy miejsca! Błędna decyzja Urzedów....

    • 20 3

  • Radykalnie podwyższyć standardy badań gruntu przed rozpoczęciem istotnych inwestycji.

    Jest to akademicki przykład byle jakiego podejścia do właściwego przygotowania inwestycji na terenie Gdańska gdzie od 1050 lat coś się dzieje i buduje. Widać stare mapy i plany tego co jest i było obrastają metrowym kurzem a tam nikt nie zagląda ani podczas pobieżnych badań geotechnicznych gruntu, projektanci, ani zatwierdzający ani wykonawcy. Radykalnie trzeba podnieść dokładność badań gruntu i przygotowania inwestycji na terenach historycznych dla tak potrzebnych i niezbędnych inwestycji w dzisiejszych czasach.to i tak będzie taniej i szybciej w realizacji.

    • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane