• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt czy kładka na Karwinach? Będzie wysłuchanie argumentów

Patryk Szczerba
3 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Kwestia rodzaju połączenia Małego Kacka z Karwinami rozstrzygnie się w nowym roku. Kwestia rodzaju połączenia Małego Kacka z Karwinami rozstrzygnie się w nowym roku.

Konsultacje społeczne mają pomóc prezydentowi Gdyni w podjęciu decyzji dotyczącej wariantu połączenia ulic Strzelców i Buraczanej nad torami kolejowymi. Co wybrać: kładkę dla pieszych czy wiadukt drogowy? Urzędnicy chcą poznać opinie i argumenty obu stron.



Co powinno połączyć Karwiny z Małym Kackiem?

Przypomnijmy:

  1. W maju władze Gdyni poinformowały, że nad torami łączącymi ulice Strzelców i Buraczaną w Gdyni powstanie wiadukt drogowy.
  2. Inwestycja najwcześniej miała zostać ukończona w 2021 roku, a jej koszt szacowano na 16 mln zł. Nie przewidziano konsultacji, bo jak mówili urzędnicy: budowy wiaduktu oczekują mieszkańcy.
  3. Zaprotestowali radni dzielnicy Karwiny i społecznicy, którzy zaczęli wskazywać, że nie chcą drogiego wiaduktu dla aut, lecz kładkę dla pieszych, która miałaby kosztować ok. 2 mln zł (ZDiZ twierdzi, że raczej 10 mln zł).
  4. Ponad pół tysiąca mieszkańców z Karwin i Małego Kacka podpisało się pod petycją, by zrezygnować z budowy wiaduktu. Spór zaostrzał się z dnia na dzień.
  5. Postawione pod ścianą władze Gdyni zdecydowały się na zorganizowanie konsultacji społecznych w tej sprawie. Najpierw odbył się tzw. dialog techniczny dla kładki pieszej, a temat został odłożony na czas po wyborach samorządowych.


Wiadukt na Karwinach: pierwsza faza konsultacji



Ruszyła pierwsza faza konsultacji. 11 grudnia, o godz. 17.30, w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 przy ul. Staffa odbędzie się spotkanie mieszkańców z władzami miasta. Nie będzie jednak na nim dyskusji ani możliwości zadawania pytań. Całość ma mieć formułę wysłuchania publicznego.

- To typ spotkania, w trakcie którego mieszkańcy oraz inne zainteresowane osoby mają możliwość przedstawienia stanowisk w konsultowanej sprawie. Prezentacji argumentów przysłuchują się przedstawiciele władz miasta - informują miejscy urzędnicy z Laboratorium Innowacji Społecznych.
W praktyce podczas spotkania będzie mogło zabrać głos 20 osób. Mieszkańcy Karwin i Małego Kacka mają mieć zagwarantowane po pięć miejsc. Na jedno wystąpienie przewidziano 5 minut. Nie będzie możliwości zadawania pytań, polemiki ani komentarzy.

Urzędnicy czekają na zgłoszenia chętnych. Szczegóły można znaleźć na stronie www.badanialis.pl. Przy większej liczbie osób zdecyduje losowanie.

Prezydent podejmie decyzję



Dopiero po spotkaniu z urzędnikami, 7 stycznia, zostanie udostępniony formularz konsultacyjny, pozwalający wyrazić swoją opinię. Konsultacje zakończą się 20 stycznia.

Raport ma zostać opublikowany w ciągu 40 dni od zakończenia konsultacji. O wyborze wariantu do realizacji zdecyduje ostatecznie prezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (193) 4 zablokowane

  • Protestują dwie, trzy ulice z kacka i Karwiny...

    Reszta jest za wiaduktem...

    • 1 5

  • most

    wiadomo , że most drogowy jest lepszy !!!!!!!

    • 1 3

  • Najlepiej (6)

    Jedno i drugie...

    • 46 28

    • Macie 16 baniek do wydania? Rzuccie propozycje że czekacie na pomysły mieszkańców na droge, wiadukt tunale za tą kase.

      Z kuurwin i wielkiego kaca nie chcą niech spadają na drzewo, inne dzielnice przytulą te 16 baniek z pocałowaniem ręki. morony.

      • 1 2

    • Ja myślę (1)

      Najlepsze to huśtawka linowa na drzewie Można by się tak bujnąć z jednej strony na drugą
      Kto za łapka w górę

      • 8 1

      • Ale bez pomocy z Nepalu nie da się. To zaawansowana technologia. W UE próbowano uruchomić ale co rusz ... awaria.

        • 2 0

    • biedne osiedle na zad*piu mocno doinwestowane przez miasto za pieniadze podatnikow? widze, ze umiejetnosc zarzadzania budzetem wyssales z mlekiem matki

      • 5 7

    • mieszkańcy zapominają, że żyją w mieście

      • 8 8

    • Po raz kolejny

      Czas przyszły niedokonany

      • 3 6

  • Wiadukt dostępny dla samochodów jest bardziej uniwersalny. (15)

    • 140 73

    • przecież to oczywiste, że "społecznicy" wymyślili ten problem. (5)

      Obecnie miasta cierpią na wysyp organizacji typu ruchy miejskie. Są to rożnego rodzaju eko fanatycy. Z reguły walczą z budową nowych domów lub dróg, bo niby się to mieszkańcom nie podoba. Na karwniach i kacku mieszka razem 20 tysięcy osób. 500 osób się nie zgadza na wiadukt. 19500 nie ma czasu się wypowiedziedzieć i wydaje im się oczywiste, że miasto zbuduje drogi, ale nie wie że banda wariatów to blokuje.
      Miasto nie dla deweloperow tylko dla mieszkancow - to jeden z d**ilnych sloganow. Tak bo w nowych domach mieszkaja duchy.

      • 33 25

      • Petycja (3)

        A ile osób się podpisało pod petycją o budowę wiaduktu? Bo z tego co liczę to na razie jest 540 do 0 dla zwolenników kładki.

        • 5 4

        • Mieszkam na Buraczanej i jestem przeciwny budowie wiaduktu. Już w tym momencie samochodów jest coraz więcej. Sytuacja wygląda kiepsko. A co będzie dopiero, jeśli wybudują wiadukt. Korków do obwodnicy to nie zmniejszy. Jedynie zwiększy ruch na osiedlowych ulicach. Niech naprawią most na Nałkowskiej. Od kilku lat nic się nie dzieje w tej sprawie.

          • 3 1

        • (1)

          No właśnie, 540 osób, emerytów z ruchów miejskich i innych pieniaczy. Normalni ludzie, 19460 pracuje i nie mają czasu na takie pierdoły.

          • 9 11

          • Bzdura

            Mieszkam na strzelców, pracuje jak każdy inny człowiek i nie wyobrażam sobie wiaduktu w tym miejscu

            • 8 4

      • Czy dyskusja jest problemem?

        A skąd wiesz, że 500 osób się nie zgadza?
        A może dzięki tym "eko fanatykom" ktoś z tych 19 500 mieszkańców znajdzie czas, żeby się wypowiedzieć, lub choćby zastanowić które rozwiązanie jest lepsze. Co pozwoli wypracować "optymalne" rozwiązanie, a nie pozwoli zostawić decyzji w rękach urzędników?

        • 5 4

    • i tworzy wiele nowych problemów zamiast po prostu rozwiązać istniejące. (2)

      • 29 24

      • tworzy takie problemy jak korki (1)

        jakby nie był dróg, to i korków by nie było

        • 13 5

        • Problem nie da się. Bo... jak wiadukt, to musi łączyć całą Europę Środkową.. logicze! ;)

          • 1 0

    • Że wiadukt to oczywiste (4)

      Tylko wiadukt inne dyskusje nie powinny być w ogóle podejmowane wiadukt rozwiązuje problem nie tylko połączenia z Karwina ale w sposób istotny skraca drogę do obwodnicy i przyszłej trasy lęborskiej jednocześnie rozluźniający węzeł przy Sopockiej

      • 25 29

      • (2)

        Przeciskanie się przez osiedlowe uliczki nazywasz skracaniem drogi? Teraz jest w miarę przejezdnie ale po wybudowaniu tego "tworu: zwiększy się ruch i powstanie dodatkowy zator. Z tm że pod oknami mieszkańców. Chyba nie sądzisz , że zmienią częstotliwość zmiany świateł z i tak nie wydajną już Wielkopolską/Chwaszczyńską.

        • 22 12

        • Żadne osiedlowe uliczki (1)

          Nie piszę żadnych osiedlowych uliczkach piszę o przejeździe ze strzelców wiaduktem na Nałkowskiej i do Wielkopolskiej z zakazem skrętu na przykład w prawo w kierunku Staffa i Kruczkowskiego osiedlowe uliczki poza przelotową Nałkowskiej nic na tym nie stracą

          • 6 6

          • Nie ma opcji wiaduktu do ul. Nałkowskiej. Ma on się kończyć na Buraczanej. Tak że uprzejmie dziękujemy za takie rozwiązanie.

            • 2 1

      • to nie jest funkcja ewentualnego wiaduktu

        to nie ma być skrót na obwodnicę tylko droga między dzielnicami!

        • 11 2

    • Proponuje zebys sobie go wybudowal w ogrodku

      • 1 1

  • Tak to rozumiem - to jest demokracja a nie jak w Sejmie PiSuar przepycha swoje sprawki w 3 godziny! (5)

    • 35 30

    • Gdynia

      czytaj ze zrozumieniem.Kosultować to sobie mozecie do woli,a o wszystkim i tak zadecyduje panujący miłościwie prezydent dziurawej Gdyni

      • 0 0

    • was dwóch trójmiasto.pl powinno zablokować za głupie posty (2)

      technik i janusz - piszecie wszędzie na forum trojmiasto.pl byle by coś napisać

      • 2 1

      • Ten dzień, kiedy trójmiasto.pl zablokuje Janusza Ch vel Svena vel Technika vel Dariusza Salomona von Danziga vel Kapiszona z Rumii vel pierdylion innych wcieleń będzie na tym forum dniem żałoby i ciszy. I jedyne pytanie, jakie się wtedy wszystkim będzie cisnąć na usta brzmi - dokąd poszedł teraz Janusz Ch?
        Czym wypełni tę pustkę?
        Czy będzie tęsknił?
        Czy ogarnie swoje życie wreszcie?
        Ech.

        • 1 0

      • Nieprawda

        • 1 0

    • Samorządnośč w Gdyni i demokracja?

      Bo się ze śmiechu uduszę

      • 11 5

  • I kladkę i wiadukt!

    No chyba, że się nie da?

    • 1 0

  • Schody!

    Schody zrobić i rogatki, to będzie w gdyńskim stylu :p

    • 1 1

  • To ceny na hovnanianie pójdą w dół, i dobrze :)

    Hehe

    • 1 1

  • Karwiny to wzorcowy przykład PRL-owskiego getta, tyle ze dobrze skomunikowanie. Teraz w dodatku będą rozjeżdżane przez setki zamiejskich samochodów

    • 3 1

  • Pitu pitu, kilo kitu. Krytyka pomysłu budowy wiaduktu drogowego jest chybiona.

    Problemem nie są drogi, ale płynność ruchu na nich. O to trzeba dbać i budować taką infrastrukturę, która umożliwi ruch samochodów, a nie ich stanie w korkach. Jednym z takich rozwiązań jest tworzenie gęstej sieci dróg, na którą rozłoży się ruch. Dzisiejszy model na Karwinach przypomina Gdańsk, który ma ciąg główny na dolnym tarasie i kilka dróg poprzecznych z górnego tarasu. Przy braku dróg równoległych do ciągu głównego, gwarantuje to korki. Tak jak obecnie na Karwinach.
    Oczywiście prymat powinien mieć transport zbiorowy, sharing, rowery itp. Jednak budowanie sieci dróg, zamiast rybiego szkieletu, jest równie ważne.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Q30, Q50, Q60 - to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane