- 1 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (7 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 5 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
- 6 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
Wiadukt na Puckiej w Gdyni gotowy za dwa lata
Rozpoczęły się poszukiwania projektanta i wykonawcy wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia Port. Prace mają ruszyć w 2021 roku, tak by kierowcy mogli pojechać wiaduktem na koniec 2022 roku.
Dwa pasy ruchu, chodnik i droga rowerowa
Sam wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 metrów i szerokości 18,15 metra. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum 2 metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.
W ostatnich miesiącach trwało przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego potrzebnego do ogłoszenia przetargu na budowę. Dokument kosztujący 138 tys. zł jest już gotowy. Do 17 listopada potrwa poszukiwanie projektanta i wykonawcy. Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj i ma się zakończyć w listopadzie 2022 roku.
Kryteria wyboru wykonawcy
- cena - 60 proc.
- doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
- okres udzielonej gwarancji - 10 proc.
- termin wykonania - 10 proc.
- Dla zapewnienia spójności pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi oraz najlepszego wykorzystania przeznaczonych na nie środków finansowych wybrany wykonawca będzie zobligowany do współpracy z inwestorami prowadzącymi działania na tym obszarze w zakresie "Poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", "Budowy terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia" i "Budowy ładowni publicznej przy ul. Puckiej w Gdyni" - wymienia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni
Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 roku. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.
Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto. To, ile trzeba będzie rzeczywiście zapłacić, okaże się po rozstrzygnięciu przetargu.
Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?
Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.
Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny
Miejsca
Opinie (207) 8 zablokowanych
-
2020-10-14 11:29
A może poprostu brakuje właściwej polityki informacyjnej ze strony miasta dlaczego pewne rzeczy się dzieją w takiej kolejności a nie w innej? Serio, ile kosztowałoby zebranie pytań i wywiad online z prezydentem? Ale nie 20 minut pokazówki tylko zwyczajnie po ludzku powiedzieć dlaczego ten tunel a nie inny (przyznajmniej na pierwszy rzut oka bardziej ptrzebny), to może trwać godziny i prezydent może powiedzieć "nie wiem". Gdyby wyszło naturalnie to podejrzewam, że ludzie by się uspokoili nieco.
- 3 0
-
2020-10-14 11:33
Ruch drogowy
Prezydent Stępa chciał poprawić komunikacje z Oksywiem kolejką linową jest to swiat basni
- 3 1
-
2020-10-14 11:36
Zamiast budować estakady i tunele, (2)
wystarczyłoby opracować porządny system łączności dróżników z pociągami wszsytkich przewoźników. A nie jak do tej pory, co przewoźnik to oddzielny system, to się i dróżnikowi nie dziwię, że nie otwiera jak nie ma 100% pewności. A to o to się rozchodzi, brak szybkiej komunikacji, przejazdy by wystarczyły
- 6 3
-
2020-10-14 12:24
Zamiast budować estakady i tunele, (1)
Miasta Wspólne są za likwidacją estakad i tuneli - patrz próba likwidacji kładki i bezkolizyjnego skrzyżowania w Gdańsku_Zaspie
- 1 0
-
2020-10-14 14:12
i estakady
na Okopowej
- 1 0
-
2020-10-14 11:37
"Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP."
Prawdziwie gdyńskie tempo. Przedwojenni budowniczowie portu patrzą z zazdrością. Aha - Szczurek, jak tam 100 baniek przewalone na lotnisko ?
- 5 0
-
2020-10-14 11:38
proszę nie denerwować kolejnymi terminami
napiszczie jak będzie gotowe
- 6 0
-
2020-10-14 11:39
drogi (1)
Czy w Gdyni w Radzie Miasta jest opozycja co ona robi na podstawie co się dzieje bierze tylko niezłą diete to wstyd
- 3 1
-
2020-10-14 11:58
jest 5 radnych PIS więc co oni mogą wobec kilkudziesięciu od szczurka i z PO
- 0 2
-
2020-10-14 11:43
wiadukt
wiadukt na Puckiej za 2 lata to jest nie wykonalnepanie Lucyk możemy się zlozyc
- 6 1
-
2020-10-14 12:09
Ten wiadukt to powinien być wybudowany już 20 lat temu.
- 5 1
-
2020-10-14 13:17
decyzje
Prezydenci stracili zaufanie mieszkanców tylko obiecujecie to smutne
- 7 0
-
2020-10-14 13:24
wiadukty
Z pustego i salomon nie naleje .Wplywy są żle są wydawane .Jest wyrażne zwiększenie biurokracji.idziemy na ilość pracowników a nie na jakosc na decyzje z urzędu czekamy miesiące.A KPA mają w nosie
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.