• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem

Patryk Szczerba
23 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Wiadukt na Karwinach ma skrócić drogę mieszkańcom, w tym kierowcom. Wiadukt na Karwinach ma skrócić drogę mieszkańcom, w tym kierowcom.

Wiadukt nad torami łączący ulice Strzelców i Buraczaną zobacz na mapie Gdyni w Gdyni powstanie najwcześniej w 2021 roku, a jego budowa może kosztować nawet 16 mln zł. Będzie dostępny dla pieszych, rowerzystów oraz kierowców samochodów.



O konieczności budowy przeprawy w tym miejscu mówi się od dawna. Miasto zarezerwowało nawet teren na takie przejście. Głęboki jar, którym biegnie torowisko, dzieli osiedla na granicy Małego Kacka i Karwin. To utrudnia codzienne funkcjonowanie mieszkańców, których wciąż przybywa.

Kładka nad torami w Karwinach: potrzeby od dawna, konkrety w tym roku



Stworzenie przejścia było możliwe przy okazji budowy Węzła Karwiny. Wypowiedzi urzędników sprzed kilku lat potwierdzały zresztą taki zamiar. Tyle że nikt nie uwzględnił takiego rozwiązania na etapie projektowania. Na początku 2017 roku władze Gdyni przekonywały, że realizacja może być połączona wraz z zaplanowaną przez PKP PLK rozbudową i elektryfikacją linii kolejowej do Kościerzyny, bo w budżecie nie ma pieniędzy, by samodzielnie sfinansować inwestycję.

Czytaj więcej: Co z kładką między Karwinami i Małym Kackiem?

Na pół roku przed wyborami samorządowymi rządzący Gdynią przypomnieli sobie o kładce, ogłaszając rozpoczęcie tzw. dialogu technicznego. To otwarte zaproszenie dla specjalistycznych firm, z których wybrane zostaną te, które pomogą w przygotowaniu warunków zamówienia na projekt wiaduktu.

Karwiny: wiadukt nad torami w dwóch wariantach



Urzędnicy podkreślają, że rozpatrywane były dwa warianty. Pierwszy to kładka pieszo-rowerowa z szacowanym kosztem około 10 mln zł. Drugi to dwukierunkowa jezdnia z drogą rowerową, a także chodnikami w obu kierunkach. Gdynia wybrała drugą opcję - droższą, której koszt może sięgać nawet 16 mln zł.

- Ruch kumuluje się na skrzyżowaniu Wielkopolska - Sopocka, bo - aby dostać się na drugą stronę - trzeba do niego dojechać i na nim zawrócić. Przejazd przez to skrzyżowanie wydłuża się nierzadko do kilkunastu minut i jest bardzo utrudniony, głównie ze względu na liczbę pojazdów jadących Wielkopolską i też skręcających w Sopocką - tłumaczy Roman Witowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.
Dodaje, że dzięki budowie wiaduktu samochody jadące w stronę obwodnicy nie będą musiały dojeżdżać do skrzyżowania z Sopocką, co powinno realnie zmniejszyć ruch na tym skrzyżowaniu. Będą mogły jechać ulicą Nałkowskiej, której przepustowość pozwala na zwiększenie natężenia ruchu.

Mieszkańcy: ruch samochodowy się zwiększy



Propozycja zdążyła wywołać spore poruszenie wśród mieszkańców i społeczników przypominających, że Rada Dzielnicy wnioskowała wcześniej o kładkę pieszo-rowerową, kosztującą w najdroższym wariancie... 2 mln zł.

Zobacz propozycję Rady Dzielnicy Karwiny

- Miasto podeszło do tematu pochopnie, wrzucając pomysł pozornie korzystny dla kierowców i licząc na poklask w tej grupie wyborców, jednocześnie ignorując argumenty za realizacją w tym miejscu propozycji Rady Dzielnicy, zgodnej z obowiązującym jeszcze w 2004 roku planem miejscowym. Dopuszczenie - poprzez budowę wiaduktu samochodowego - do rozlania się ruchu tranzytowego na teren osiedla i na ulice Buraczaną oraz Nałkowskiej będzie miało dalekosiężne negatywne konsekwencje dla okolicznych dzielnic - podkreśla Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Powodem planów budowy kładki jest zwiększająca się liczba mieszkańców. Powodem planów budowy kładki jest zwiększająca się liczba mieszkańców.
Mieszkający na Karwinach zwracają też uwagę, że wraz z większą liczbą samochodów, zmniejszy się bezpieczeństwo wokół szkół i przedszkoli.

- Miasto, zamiast zachęcać do podróży pieszo-rowerowych, co jest rzekomo elementem długofalowej strategii, będzie promować ruch samochodowy i omijanie korków na Wielkopolskiej wąskimi ulicami Karwin - dodaje Piotr Borek, mieszkaniec Karwin.

Urzędnicy: będziemy zwracać uwagę kierowcom



Przedstawiciele Zarządu Dróg i Zieleni zapewniają, że wiedzą, co robią.

- Niewykluczone jest powstanie tam strefy Tempo 30, która daje pierwszeństwo pieszym i wbrew pozorom upłynnia ruch samochodowy. Zwrócimy też uwagę na to, by kierowcy nie wjeżdżali w drogi osiedlowe - mówi Roman Witowski.
Wiadomo jednocześnie, że to dopiero początek długiej i krętej drogi do realizacji inwestycji. Potrzebne są m.in. uzgodnienia z kolejarzami. Według różnych wersji, pozwolenie na budowę ma zostać wydane jesienią 2019 roku lub wiosną 2020 roku. Samo zakończenie realizacji jest planowane na 2021 rok, ale to wciąż tylko orientacyjny termin.

Ma to być konstrukcja lekka, ażurowa, najprawdopodobniej z jednym przęsłem. Niewykluczone, że pierwszy taki obiekt budowany w mieście od lat będzie podświetlony i nazwany tak, jak będą chcieli tego mieszkańcy.

Miejsca

Opinie (205) 1 zablokowana

  • Ułatwienia dla komunikacji samochodowej - rozwiązanie na miarę XXI wieku (1)

    I to zwracanie uwagi... może trzeba zwrócić uwagę ludziom na bliskim wschodzie żeby nie prowadzili wojen a w Afryce żeby nie głodowali? Zwracamy uwagę i po problemie. Ale wiocha.

    • 28 0

    • jakieś ułatwienia muszą być w tej kwestii, ale najlepsze to

      nowa nawierzchnia bez dziur. to chyba najbezpieczniejsze ułatwienie...
      Natomiast skracania drogi samochodom (jakby co najmniej samochód miał się męczyć), a wpuszczanie ruchu pieszego w tunele czy wiadukty - TO JEST DLA MNIE KOMPLETNIE NIEZROZUIAŁE!!

      • 3 0

  • Kladka samochodowa sprawi, ze dzielnica bedzie zalana tysiacem aut, ktore zrobia sobie tam tranzyt.

    To powinna byc tylko i wylacznie kladka piesza, co skrociloby droge do szkoly dzieciom, zmniejszyloby ilosc aut dowozacych do szkol, zwiekszyloby bezpieczenstwo pieszych.

    To co zamierzaja zrobic urzednicy to istna zgroza.

    Pan urzednik zas gada takie glupoty, ze glowa boli. Strefa 30 tempo daje pierwszenstwo pieszym? Pomylilo sie chyba ze strefa zamieszkania. I zamierza jeszcze zwracac uwage kierowcom? Ale jak, bedzie stal codziennie na skrzyzowaniu i przepytywal??
    Jesli projekt jest sygnowany przez czlowieka z "taaaka " wiedza, to oznacza, ze to bedzie totalny koszmarek.

    • 10 2

  • Wypi z karwin

    Czysta glupota puszczac ruch przez osiedle.

    • 7 3

  • Nie potrafią załatać dziur na ul. Sopockiej, która poza Wielkopolską jest główna arterią dojazdu (2)

    na Mały Kack, Ckwarzno, Karwiny, Fikakowo i dużo dalej a wiadukt chcą budować??? Bez żartów!! Gdyby jakiś urzędas z ZDiZ musiał codziennie dojeżdżać dziurawą i zapchaną Sopocką, nie klepali bzdur o wiadukcie!!! Zresztą sama ulica Strzelców jest dziurawa, bez chodników a przede wszystkim wąska i niebezpieczna. Często trzeba wlec się za rowerzystą, bo nawet ścieżki rowerowej nie ma bo niby gdzie ją mają zrobić a oni o połączeniu Strzelców z Buraczaną, które nieczęsto będzie używane, chyba ze ci ze Strzelców chcą odwiedzać tych z Buraczanej i odwrotnie. Paranoja.

    • 12 0

    • jeszcze zapomniałeś o Zwycięstwa, którą jest najbardziej godna pożałowania (oprócz Wielkopolskiej, Sopockiej i wielu innych)

      i łatana po kawałeczku. W tym mieście problemy załatwia się przez stawianie znaków (zwolnij do 30 km/h "dziury w nawierzchni"), albo "schody do remontu"

      • 6 0

    • to tylko kolejne obietnice których szczurek nie spełni

      • 7 0

  • Co z tunelem na północnej? (11)

    Uszczęśliwi dużo więcej wyborców...

    • 118 0

    • Rumia i Wejherowo wybudowały tunele pod torami a szczur co zrobił przez 20 lat???? (2)

      • 21 1

      • (1)

        Ani wejherowo, ani rumia nie wybudowały tunelu tylko reda, w wejherowie tak jak w gdyni obiecują od dwóch kadencji, a w końcu okazało się że wybuduje go kolej do 2023

        • 2 5

        • Ale w Wejherowie już jeden tunel istnieje od wielu lat, a w Rumi właśnie się buduje.

          • 7 0

    • co z trasą czerwoną do portu (4)

      co z koleją do północnych dzielnic, co z zarwanymi drogami na Sienkiewicza, Nałkowskiej, co ze śmiertelnie niebezpiecznymi kontrapasami, ścieżkami pseudorowerowymi bez kontynuacji za to ze slalomem pomiędzy pieszymi, co z połączeniem rowerowym Hutniczej z Wiśniewskiego, co ze skwerem Plymouth zabranym mieszkańcom na biurowiec dla partnerów biznesowych, ...
      Lista wstydu jest długa i żadne obiecanki już jej nie przyćmią.

      • 33 0

      • mieszkańcy tego nie widzą? dziennikarze? o co tu chodzi??? (3)

        • 14 0

        • czy myślisz, że dobór artykułów jest przypadkowy?

          Komentarze też widzą, dlatego ostatnio zmieniali regulamin żeby nikt naszych dzielnych samorządowców nie obrażał.

          • 6 0

        • widza, widza... (1)

          A dziennikarze wynajmuja pomieszczenia u "biznesowego" partnera miejskiego urzedu...

          • 12 0

          • czyli sitwa, układ urząd miasta-deweloperzy niszczy naszą Gdynie.

            • 10 0

    • Nie da się:)! (1)

      Szczur czeka aż zrobi to PKP

      • 35 1

      • Można w czynie społecznym tunel zrobić.

        Szczurek się ucieszy :)

        • 7 0

    • szczur to obieca przed kolejnymi wyborami.

      • 26 1

  • Lodowisko (3)

    Miało powstać do 2017 roku i ciagle nic wiec

    • 24 0

    • Naobiecywali dzieciakom i tyle.

      • 3 3

    • Nowy basen też a szczur nawet nie zaczął. (1)

      • 15 0

      • Pokaż mi baseny które budyń obiecywał.

        • 3 3

  • Phi

    Jaki to tam Mały Kack ! Stara część Małego Kacka to okolice pętli 152 , a nie beton deweloperski!i ta część tej dzielnicy jest kompletnie zapomniana przez włodarzy.

    • 8 1

  • uwaga

    przez ulice Kruczkowskiego już teraz w szczycie rannym gdy dowoza rodzice dzieci do szkoły i przedszkola tutaj się znajdujących nie można przejechać ,dlaczego ci rodzice rowerami swoich dzieci nie dowoza????????paranoja rower jest dobry turystycznie gdy jest pogoda po lesie jezdzic można do woli ,ale nie na dojazdy do pracy czy z dziecmi

    • 10 1

  • Kiełbasa wyborcza - niestety.

    • 10 0

  • Kładka pieszo - rowerowa - TAK, samochody - NIE. Potrzebne jest rondo z prawdziwego zdarzenia na Wielkopolskiej oraz zrobić porządny dojazd ul. Olgierda.

    • 11 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Która edycja Verva Street Racing odbyła się w Gdyni w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane