• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej jednokierunkowych ulic w Gdyni

Michał Sielski
27 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Po wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego nie będzie kłopotów z wymijaniem się. Po wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego nie będzie kłopotów z wymijaniem się.

W styczniu wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała i dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni Roman Witowski informowali, że wybrano wariant ruchu jednokierunkowego na ul. Kapitańskiej zobacz na mapie Gdyni - od pl. Neptuna zobacz na mapie Gdyni do ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni w stronę Chyloni. Miało się to stać "najszybciej jak to możliwe". Wiemy już, że zmiany zostaną wprowadzone 1 sierpnia. Więcej jednokierunkowych ulic będzie też na Dąbrowie.



Czy w Trójmieście powinno być więcej ulic jednokierunkowych?

Jednokierunkowa Kapitańska to efekt nacisku mieszkańców, którzy narzekali na korki, ale też niebezpieczną jazdę części kierowców. Dlatego zmiany obejmą nie tylko kierunek ruchu.

- Nowa organizacja ruchu uwzględniać będzie oznakowanie drogowe i zastosowanie elementów fizycznie spowalniających ruch, takich jak wyniesione przejścia dla pieszych - mówi Bogusław Moniuszko, kierownik Działu Dróg Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zostaną one położone do końca roku, gdyż wymagają wykonania robót brukarskich - dodaje.
Kolejne jednokierunkowe ulice pojawią się też na Dąbrowie. Kolejne jednokierunkowe ulice pojawią się też na Dąbrowie.
Parkowanie i kierunek ruchu zmienią się wcześniej - od 1 sierpnia. Parkować będzie można tylko po jednej stronie jezdni.

Część mieszkańców wnioskowała także o jednokierunkowy ruch na pobliskiej ul. Beniowskiego, która boryka się z tymi samymi problemami, co użytkownicy ul. Kapitańskiej. Na to się jednak na razie nie zanosi, choć urzędnicy obiecują, że będą obserwować sytuację na niej i w razie konieczności tam także wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy.

Zmiany także na Dąbrowie



Na ul. Kapitańskiej będzie nie tylko jednokierunkowy ruch. Uporządkowane zostanie też parkowanie. Na ul. Kapitańskiej będzie nie tylko jednokierunkowy ruch. Uporządkowane zostanie też parkowanie.
Nie tylko mieszkańcy Grabówka muszą powoli przyzwyczajać się do nadchodzących zmian. Także na Dąbrowie część ulic będzie jednokierunkowa. To także efekt nacisku mieszkańców. Na zmiany przyjdzie im jednak poczekać, bo najpierw projekt nowej organizacji ruchu musi zaakceptować m.in. policja. Będą w nim też zmiany w parkowaniu, a część mieszkańców postuluje jeszcze wprowadzenie kontraruchu rowerowego.

Wszystko wskazuje na to, że zmiany nastąpią dopiero w 2019 roku.

Opinie (118)

  • Bydgoszcz

    Spróbujcie pojeżdzić po Bydgoszczy tam jest bardzo dużo ulic jednokierunkowych.Jest to gehenna dla kierowców czasami żeby dotrzeć do punktu, który jest położony kilometr w prostej drodze , trzeba przejechać cztery - pięć kilometrów. Rośnie zużycie paliwa a co za tym idzie również zanieczyszczenie powietrza . Polecam wizytę w tym mieście tym którzy głosowali na ul. jednokierunkowe.

    • 3 0

  • Maurycego Beniowskiego od SP17 w stronę centrum także powinna być jednokierunkowa (2)

    tam też jest niebezpiecznie wiele samochodów zjeżdża na dół szybciej niż 50 km/h, a na tej ulicy często idą dzieciaczki
    No i ten permanentny brak miejsc do parkowania i wojny o to kto gdzie staje i komu zajmuje.

    • 5 2

    • Są już obowiązujące znaki wprowadzające "Strefę 30" na tych ulicach.

      I co? Nikt tego nie respektuje! Nie ma jakiejkolwiek kontroli służb czy kierowcy stosują te nowe przepisy. Nadal jeżdżą za szybko, powyżej 50 km/godz. Ze względów bezpieczeństwa nic nie da wprowadzenie ruchu jednokierunkowego bez wymuszenia wolniejszej jazdy. Jeden kierunek będzie prowokował do jeszcze szybszej jazdy. Najpierw trzeba było zainstalować podniesione przejścia i spowodować spowolnienie ruchu, a dopiero potem ruch jednokierunkowy. Takie też były prośby mieszkańców od kilku lat. Na Beniowskiego nikt nie reaguje na nieprawidłowo zaparkowane pojazdy, chociażby na wzniesieniu, gdzie brakuje chodnika po obu stronach jezdni (jadąc od Grabowej zasłaniają widoczność) lub na skrzyżowaniu z łącznikiem z Demela, gdzie parkują " w świetle" skrzyżowania.

      • 1 0

    • Stanowczo popieram

      • 0 0

  • A kiedy uporządkowanie ruchu

    tj wysepki zwalniające na Komandorskiej 34 przy wyjeździe z ulicy wewnetrznej wspolnoty na główną

    • 3 0

  • dobra, napijmy się

    tu i tak jakby wszyscy obłuchem dostali po łbach. Gdyńska tragikomedia

    • 8 0

  • no a na Warszawe !? - też jednokierunkowa ! - nie będzie czołówek !

    • 3 0

  • i Świętojańska i Władysława IV też powinny być jednokierunkowe i Chwarznieńska też w strone Wiczlina

    powinna być jednokierunkowa ! , a z Wiczlina do Urzędu rano jedziemy też jednokierunkową przez Dąbrowe !

    • 6 0

  • Brawo Kacha i brawo Romek - racjonalizatorzy z Gdyńskiego Urzędu ?

    Zamiast budować i rozbudowywać to co jest to mają niezłą metode -Brawo ! , ale jest jeszcze możliwość robienia co pól roku zmiany ;- można przecież pól roku wte i nastepne pól roku wewte ! to będzie gdyński patent na światową skale !, no to nikt jeszcze nie wpadł !...Zamiast przy obecnej robocie poszerzać Morską zrobić ten obiecany Busspas to postawili nowe słupy ,nowe granitowe krawężniki -a jakże toż Gdynia to drugi Dubaj! Po zatem zamiast mysleć o alternatywie dla Morskiej ... ech! -ten gdyński Bajzel pod patronatem gdyńskiego pięciokadencyjnego wodza i jego dworu !... czas już chyba najwyższy na was ! - pakujcie walizki !

    • 10 0

  • Kontrpasy rowerowe to bardzo zły pomysł (5)

    Oznaczeń na jezdni nie widać po tygodniu i bardzo łatwo o wypadek kiedy rowerzysta np jedzie po chodniku ale sekundę później jest na kontrpasie i pokazuje, że naoglądał się za dużo filmów z niezniszczalnymi superbohaterami

    • 36 7

    • masz rację (3)

      Kontrpasy dla rowerzystów są niebezpieczne

      • 15 2

      • kontrapasy dla rowerów są dla rowerzystów bezpieczniejsze niż jazda w tym samym kierunku (1)

        w którym odbywa się ruch samochodów.

        Warto je stosować jako uzupełnienie działań prowadzących do uspokojenia ruchu kołowego (z korzyścią dla wszystkich użytkowników - w tym kierowców).

        Kontraruch rowerów (bez wyznaczania kontrapasa) jest także bardzo korzystnym rozwiązaniem podnoszącym ogólny poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego.

        Sprawdzone od wielu lat w Gdańsku i wielu innych miastach Polski, Europy i świata.

        • 1 5

        • z faktami się nie dyskutuje

          • 0 0

      • nie są

        • 1 8

    • znaki pionowe tez ci sie wycierają?

      • 2 9

  • Ruch (3)

    Wywalić rowery z centrum miasta. Straż gnojna nie potrzebna jest do niczego Zamiast sprawdzać jak działają durne przepisy dla rowerzystów/jeżdżą wszędzie po chodnikach nie tylko ścieżkami/

    • 15 2

    • tabletki odstawione? (2)

      Ciekawe, jak traktujesz znaki ograniczenia prędkości w mieście jak wsiadasz do samochodu? Przypuszczalnie postrzegasz je jako dolny limit dopuszczalnej prędkości jazdy. Nie dziw się więc, że wiele osób ucieka przed takimi jak ty na chodniki.

      W mieście osoby w wieku 10+ korzystające z roweru mają obowiązek korzystać z jezdni.

      Mają prawo czuć się bezpiecznie i być bezpieczne.

      Przepisy dotyczące ruchu rowerowego są faktycznie durne: powinny dopuszczać ruch rowerów po jezdni nawet wtedy, gdy obok została stworzona kosztem chodnika lub jezdni droga dla rowerów.

      W dobrze zarządzanym mieście więcej osób jest skłonnych do rezygnacji z samochodu na rzecz roweru niż na rzecz autobusu lub trolejbusu.

      Jedynie szynowa komunikacja miejska może być atrakcyjną alternatywą dla kierowców. W Gdyni jest nią jedynie SKM i PKM - szkoda, że nie obejmuje północnych dzielnic Gdyni.

      • 2 6

      • (1)

        Ty się chyba ramą od roweru w łeb uderzyłeś.

        • 5 1

        • proponuję jednak sprawdzenie czy tabletki nie zostały odstawione

          z faktami się nie dyskutuje

          • 1 2

  • To idiotyzm! (4)

    Skoro został wprowadzony ruch jednokierunkowy na Kapitańskiej, to na Beniowskiego bezwzględnie również powinien taki być! Już teraz jest tam bardzo tłoczno, a co dopiero gdy będzie jeszcze gorzej. już drugi samochód mamy poobijany przez to całe przeciskanie się wszystkich! A ile jest sytuacji, w których obie strony są zastawione parkującymi samochodami, jadą samochody z obu kierunków, stają na środku drogi i się kłócą i wyzywają, który którego ma przepuścić - standard. Najgorzej, jak się spotka z samochodem na samym szczycie góry i trzeba pół ulicy zjechać stromo w dół tyłem na wąskiej uliczce, makabra. Co za deb... z tych urzędników skoro nie wiedzą, że po zrobieniu jednej ulicy jednokierunkowej, cały ruch przeniesie się na drugą (która już teraz jest zatłoczona)!

    • 26 3

    • (1)

      Na Beniowskiego nie ma problemu. Może niech każdy u siebie zrobi jednokierunkowe i zobaczymy jak będzie Wam się miło do domu jeździło nadrabiając kilometry, albo niech zlikwiduja Wam jedyny autobus jak będziecie mieli 60+ bo jakiś idiota wymyślił sobie jednokierunkowe

      • 4 1

      • Opcje są dwie - albo obie dwukierunkowe, albo obie jednokierunkowe. A wybrali trzecią, najgorszą z możliwych.

        • 2 0

    • (1)

      Mieszkam na Beniowskiego i nie mam takich problemów. Jak nie lubisz tedy jeździć to zapraszam na Morska.

      • 2 2

      • Sorry, ale mieszkam na Beniowskiego, a nie na Morskiej. Czytanie ze zrozumieniem się kłania.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane