- 1 Hamowanie przed autem to bandyterka (137 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (366 opinii)
- 3 Nie będzie podatku od aut spalinowych (154 opinie)
- 4 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 5 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (328 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Ogólnopolski test salonów: wysokie oceny trójmiejskich obiektów
Po raz 16. portal motoryzacyjny "Auto Świat" przeprowadził Wielki Test Salonów. Audytorzy odwiedzili w sumie 359 autoryzowanych salonów należących do 22 dealerów w całej Polsce. Zawitali również do trójmiejskich stacji, które otrzymały bardzo wysokie oceny.
Salony samochodowe w Trójmieście - oceny czytelników
Testerzy sprawdzali, na jaką obsługę mogą liczyć osoby planujące kupić nowy samochód. Po zakończeniu wizyty w salonie wypełniali obszerny, pięciostronicowy protokół, który zawierał aż 70 pytań. To pozwoliło na wystawienie obiektywnych ocen.
Największy wpływ na końcowy rezultat miała oczywiście obsługa klienta. Ważne były także punkty przyznane za przeprowadzoną jazdę testową i ogólną organizację obiektu.
Audytorzy nie ominęli oczywiście Trójmiasta. Zawitali do kilkunastu salonów zlokalizowanych w Gdańsku i w Gdyni. Co ważne, aż 10 trójmiejskich obiektów otrzymało ocenę wzorową bądź bardzo dobrą.
Mercedes-Benz i Dacia z oceną wzorową
W tym roku portal motoryzacyjny "Auto Świat" przyznał maksymalną liczbę punktów - a zarazem ocenę wzorową - 63 salonom w całej Polsce, w tym dwóm z Trójmiasta: Mercedes-Benz BMG Goworowski z Gdańska oraz Dacii Zdunek z Gdyni.
Audytorzy ocenili obsługę klienta i funkcjonowanie obu tych salonów na 100 proc.
Osiem salonów na "piątkę"
Wśród salonów ocenionych bardzo dobrze (wynik w przedziale 95-99,5 proc.) znalazło się w sumie 81 stacji dealerskich. Na "piątkę" zapracowało osiem obiektów z Trójmiasta.
W tej grupie salonów najwyższą notę otrzymał Lexus Trójmiasto. Jedyny trójmiejski przedstawiciel tej japońskiej marki otrzymał ocenę 99 proc. i zajął trzecie miejsce w zestawieniu. To najlepszy rezultat Lexusa wśród wszystkich salonów tej marki w Polsce. Co ciekawe, był to debiut marki w Wielkim Teście Salonów.
Nieznacznie gorszą ocenę (98 proc.) przyznano gdyńskiemu przedstawicielowi Peugeota - firmie JD Kulej. Dealer zajął piąte miejsce.
Na ósmej pozycji z dorobkiem 96,5 proc. uplasował się drugi z salonów należących do BMG Goworowski - Mazda.
Miejsce niżej znalazły się aż cztery trójmiejskie salony: Opel Konocar, Peugeot Intervapo (oba z Gdańska) oraz Renault Zdunek i Volkswagen Plichta (oba z Gdyni). Wszystkim tym obiektom przyznano ocenę 96 proc.
Czołową dziesiątkę zamknął przedstawiciel Citroena - ASO 11 (95,5 proc.).
Miejsca
Opinie (72) 2 zablokowane
-
2019-09-25 20:18
Konocar
Doprawdy taki rewelacyjny ? Mam zgoła odmienne zdanie, z tych mało pochlebnych
- 5 3
-
2019-09-25 18:03
Ford i ich duma z Elbląskiej gdzie? (1)
wiem, gdzie są...
- 3 1
-
2019-09-25 19:09
tam to PRL nadal żywy. Ale jak ludzie zarabiają 1600zł to się nie ma co dziwić.
- 4 1
-
2019-09-25 15:59
Mitsubishi Wojtanowicz (2)
Jeżeli mają Państwo ochotę zetknąć się z prawdziwym dnem obsługi w ASO - to proponuję Mitsubishi Wojtanowicz...
- 10 1
-
2019-09-25 19:08
Każde ASO to denna obsługa serwisowa.
- 3 1
-
2019-09-25 18:12
Suzuki jest dnem dna. Już współczuję tym ,którzy kupili tam auto.
- 4 0
-
2019-09-25 12:52
ile to faktycznie jest warte? (3)
Zastanówcie się ile kosztują dzisiaj samochody, a ile są faktycznie warte. Porównajcie sobie aktualne ceny z tymi sprzed kilku lat. Niektóre auta podrożały ponad 100% (np. znana czeska marka).
Pozdrawiam myślących.- 14 9
-
2019-09-25 19:07
tak wiemy. Ty byś ze szwagrem produkował takie Skody za 5tys zł.
- 1 2
-
2019-09-25 18:31
Opinia wyróżniona
Auto (jak każdy przedmiot/usługa) jest warta tyle ile klient jest w stanie zapłacić za nią. Gdyby salon nie sprzedawał aut to by go tam nie było.
Co porównania cen proponuję policzyć inflację - wtedy już nie wygląda tak tragicznie.- 2 1
-
2019-09-25 15:26
nie sprzed kilku, tylko kilkunastu lat, ale zgoda:)
w skrócie najważniejsze czynniki wpływające na cenę to:
1) kurs euro do złotego- te samochody naprawdę tyle kosztują, tylko my zarabiamy mało:)
2) podatki na państwo to spora część ceny+ inflacja, która się rozkręci, bo mamy jako społeczeństwo więcej pieniędzy.
3) ceny są wyższe od docelowych o 10-15%, bo dealerzy zakładają, ze trzeba będzie udzielić rabatu, bez tego sie nie sprzeda:)- 6 0
-
2019-09-25 19:06
W każdym salonie zblazowani handlowcy, którym nic się nie chce. Jazda testowa? aaaaa, teraz? na pewno? Oferta? noooo mogę zrobić. I tak ze wszystkim.
- 4 1
-
2019-09-25 18:59
serwis blokuje przejazd
pracownicy serwisu samochodowego przy ulicy Hutniczej,blokują wjazd do makro od strony
serwisu,najsmutniejsze jest to , że ustawiają tam samochody klientów oddane do naprawy,na moje pytanie do pracownika,dlaczego tak robią ,odpowiedział,że jest to prywatna droga kierownika?
Serwis nazywa się Procar ,radzę go omijać.30 lat był to normalny wjazd,machnąłem ręką i pojechałem w koło,ale takie lokalne chamstewko jest niemiłe.- 4 0
-
2019-09-25 17:09
Jd ma nad czym popracować
Dziwi mnie wysoka ocena JD Kulej. A może ja poprostu nie miałem szczęścia do obsługi i trafiłem na gorszy dzień (a raczej dni) obsługi...
- 6 0
-
2019-09-25 11:14
(2)
BMG Mercedes dno, nie interesuja sie klientem, w Witmanie inne podejscie, amg kupiony. Pozdrawiam
- 24 16
-
2019-09-25 14:40
(1)
Nie zgadzam się. Mieszkam na Przymorzu gdzie do Witmana mam 5 min spacerem. W kwietniu tego roku byłem dwa razy w salonie Witman, ponieważ chciałem kupić nową A klasę lub C. Podczas wizyty w salonie poprosiłem o ofertę na maila. Zależało mi na aucie gotowym i chciałem poznać formę finansowania. Niestety ale oferty nie otrzymałem nawet gdy po tygodniu zadzwoniłem do salonu aby przypomnieć się. Totalne zlekceważenie klienta. Gdy pojechałem do BMG Goworowski na ul. Elbląską poczułem się Klientem, poświęcono mi czas i zgodnie z ustaleniami otrzymałem kilka ofert na maila. Wybrałem klasę C. Obsługa podczas zakupu bardzo dobra, chociaż dzisiejsza jakość Mercedesa pozostawia wiele do życzenia.
- 5 3
-
2019-09-25 16:08
Hm, niescislosc w moim poscie, chodzilo mi o BMG Gdynia, w Gdansku obsluga byla dobra, chociaz nie wydala mi sie do konca profesjonalna, ale to subiektywne odczucie. Sam salon w Gdansku wyglada slabo, bardzo. Niemniej, życzę udanej jazdy
- 2 1
-
2019-09-25 15:58
Jedynm słowem
DROGO, nie stać mnie...
- 1 0
-
2019-09-25 15:58
BMG to bd obsługa serwisowa.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.