- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (284 opinie)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (196 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (78 opinii)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (174 opinie)
Ogólnopolski test salonów: wysokie oceny trójmiejskich obiektów
Po raz 16. portal motoryzacyjny "Auto Świat" przeprowadził Wielki Test Salonów. Audytorzy odwiedzili w sumie 359 autoryzowanych salonów należących do 22 dealerów w całej Polsce. Zawitali również do trójmiejskich stacji, które otrzymały bardzo wysokie oceny.
Salony samochodowe w Trójmieście - oceny czytelników
Testerzy sprawdzali, na jaką obsługę mogą liczyć osoby planujące kupić nowy samochód. Po zakończeniu wizyty w salonie wypełniali obszerny, pięciostronicowy protokół, który zawierał aż 70 pytań. To pozwoliło na wystawienie obiektywnych ocen.
Największy wpływ na końcowy rezultat miała oczywiście obsługa klienta. Ważne były także punkty przyznane za przeprowadzoną jazdę testową i ogólną organizację obiektu.
Audytorzy nie ominęli oczywiście Trójmiasta. Zawitali do kilkunastu salonów zlokalizowanych w Gdańsku i w Gdyni. Co ważne, aż 10 trójmiejskich obiektów otrzymało ocenę wzorową bądź bardzo dobrą.
Mercedes-Benz i Dacia z oceną wzorową
W tym roku portal motoryzacyjny "Auto Świat" przyznał maksymalną liczbę punktów - a zarazem ocenę wzorową - 63 salonom w całej Polsce, w tym dwóm z Trójmiasta: Mercedes-Benz BMG Goworowski z Gdańska oraz Dacii Zdunek z Gdyni.
Audytorzy ocenili obsługę klienta i funkcjonowanie obu tych salonów na 100 proc.
Osiem salonów na "piątkę"
Wśród salonów ocenionych bardzo dobrze (wynik w przedziale 95-99,5 proc.) znalazło się w sumie 81 stacji dealerskich. Na "piątkę" zapracowało osiem obiektów z Trójmiasta.
W tej grupie salonów najwyższą notę otrzymał Lexus Trójmiasto. Jedyny trójmiejski przedstawiciel tej japońskiej marki otrzymał ocenę 99 proc. i zajął trzecie miejsce w zestawieniu. To najlepszy rezultat Lexusa wśród wszystkich salonów tej marki w Polsce. Co ciekawe, był to debiut marki w Wielkim Teście Salonów.
Nieznacznie gorszą ocenę (98 proc.) przyznano gdyńskiemu przedstawicielowi Peugeota - firmie JD Kulej. Dealer zajął piąte miejsce.
Na ósmej pozycji z dorobkiem 96,5 proc. uplasował się drugi z salonów należących do BMG Goworowski - Mazda.
Miejsce niżej znalazły się aż cztery trójmiejskie salony: Opel Konocar, Peugeot Intervapo (oba z Gdańska) oraz Renault Zdunek i Volkswagen Plichta (oba z Gdyni). Wszystkim tym obiektom przyznano ocenę 96 proc.
Czołową dziesiątkę zamknął przedstawiciel Citroena - ASO 11 (95,5 proc.).
Miejsca
Opinie (72) 2 zablokowane
-
2019-09-25 14:31
(5)
W przypadku tego artykułu, przed możliwością wejścia na forum winna być ankieta z pytaniem:
Czy kiedykolwiek kupiłeś nowy samochód w salonie? Jeżeli odpowiedź brzmiałaby NIE, powinno nastąpić automatyczne przekierowanie na Trójmiasto Praca.- 10 5
-
2019-09-25 14:49
Opinia wyróżniona
Chyba kpisz. Mnie na przykład stać na nowy samochód (4)
ale nigdy nie kupię takowego z kilku powodów. Nie potrzebuję imponować somsiadowi i tracić 15 minut po odbiorze 35% pieniędzy jakie zostawiłem w salonie. Co dwa - trzy lata kupuję roczne lub dwuletnie o klasę wyższe i z lepszym wyposazeniem i tańsze niż nowe w salonie. Przy czym zawsze od dealera i zawsze z gwarancją. Niczym nie odbiegają od nowych.
- 3 15
-
2019-09-27 12:14
Też tak robię
Akurat mam takie samo podejście do samochodów. Nowych po prostu nie opłaca mi się kupować. Dlatego co 2-3 lata wymieniam sobie na nowszy model. Szukam zawsze wśród wyższej klasy samochodów, które są po leasingach. Tym bardziej, że są już firmy, które specjalizują się w sprzedaży tylko takich aut, np. w Trójmieście Master1. Lub po prostu w salonach.
- 0 1
-
2019-09-25 15:17
Zaprzeczasz samemu sobie, po co w takim razie kupujesz co 2-3 samochód o klasę wyższą?
A nowy samochód dobrego producenta, serwisowany w salonie bez problemu przejeździ i 8 lat bez awarii. A później, jak jest bezwypadkowy i ma mały przebieg sprzedajesz go od ręki.
- 2 2
-
2019-09-25 15:12
Gdyby nie ci, którzy kupują nowe samochody w salonach, dalej byś jeździł na osiołku.
- 5 2
-
2019-09-25 15:07
Te roczne, to najczęściej po jazdach testowych, gdzie każdy, jak sama nazwa wskazuje, testuje auto, a więc nie dba, bo intensywnie je eksploatuje. Potem narzekanie, że "bierze olej", szybko zużyła się turbosprężarka, albo nietrwałe zawieszenie, jak to auto było mimo niskiego przebiegu już nieźle zajechane.
- 6 2
-
2019-09-25 12:52
ile to faktycznie jest warte? (3)
Zastanówcie się ile kosztują dzisiaj samochody, a ile są faktycznie warte. Porównajcie sobie aktualne ceny z tymi sprzed kilku lat. Niektóre auta podrożały ponad 100% (np. znana czeska marka).
Pozdrawiam myślących.- 14 9
-
2019-09-25 18:31
Opinia wyróżniona
Auto (jak każdy przedmiot/usługa) jest warta tyle ile klient jest w stanie zapłacić za nią. Gdyby salon nie sprzedawał aut to by go tam nie było.
Co porównania cen proponuję policzyć inflację - wtedy już nie wygląda tak tragicznie.- 2 1
-
2019-09-25 19:07
tak wiemy. Ty byś ze szwagrem produkował takie Skody za 5tys zł.
- 1 2
-
2019-09-25 15:26
nie sprzed kilku, tylko kilkunastu lat, ale zgoda:)
w skrócie najważniejsze czynniki wpływające na cenę to:
1) kurs euro do złotego- te samochody naprawdę tyle kosztują, tylko my zarabiamy mało:)
2) podatki na państwo to spora część ceny+ inflacja, która się rozkręci, bo mamy jako społeczeństwo więcej pieniędzy.
3) ceny są wyższe od docelowych o 10-15%, bo dealerzy zakładają, ze trzeba będzie udzielić rabatu, bez tego sie nie sprzeda:)- 6 0
Wszystkie opinie
-
2019-09-25 11:02
(1)
Szkoda ze nie ma oceny innych salonow trojmiejskich.
- 6 2
-
2019-09-26 11:50
tak
też bym z chęcią je zobaczył bo jestem przedsiębiorcą i dość często zdarza mi się kupować auta. to co widzę na rynku to jest dramat. tylko jeden na pięciu handlowców zapytanych o cokolwiek oddzwania z odpowiedzią. albo są zarobieni i gdzieś mają mnie, bo jak chcę to będę dalej prosił, albo nie znają podstaw swojego fachu. najgorsze jest to, że im droższa marka tym gorsza obsługa. najgorszy w tym jest jlr. z serwisem jest podobnie.
- 2 1
-
2019-09-25 11:05
Obiektywnie?!
- 6 4
-
2019-09-25 11:14
(2)
BMG Mercedes dno, nie interesuja sie klientem, w Witmanie inne podejscie, amg kupiony. Pozdrawiam
- 24 16
-
2019-09-25 14:40
(1)
Nie zgadzam się. Mieszkam na Przymorzu gdzie do Witmana mam 5 min spacerem. W kwietniu tego roku byłem dwa razy w salonie Witman, ponieważ chciałem kupić nową A klasę lub C. Podczas wizyty w salonie poprosiłem o ofertę na maila. Zależało mi na aucie gotowym i chciałem poznać formę finansowania. Niestety ale oferty nie otrzymałem nawet gdy po tygodniu zadzwoniłem do salonu aby przypomnieć się. Totalne zlekceważenie klienta. Gdy pojechałem do BMG Goworowski na ul. Elbląską poczułem się Klientem, poświęcono mi czas i zgodnie z ustaleniami otrzymałem kilka ofert na maila. Wybrałem klasę C. Obsługa podczas zakupu bardzo dobra, chociaż dzisiejsza jakość Mercedesa pozostawia wiele do życzenia.
- 5 3
-
2019-09-25 16:08
Hm, niescislosc w moim poscie, chodzilo mi o BMG Gdynia, w Gdansku obsluga byla dobra, chociaz nie wydala mi sie do konca profesjonalna, ale to subiektywne odczucie. Sam salon w Gdansku wyglada slabo, bardzo. Niemniej, życzę udanej jazdy
- 2 1
-
2019-09-25 11:43
ja auta kupuję w salonie gdzie parzą najlepszą kawę...
a Pan Sprzedawca ocieka wazeliną
- 14 11
-
2019-09-25 11:55
Proponuję zostawić auto do likwidacji szkody, takiej trochę bardziej skomplikowanej niż malowanie zderzaka. (1)
Wtedy będzie co wpisywać w ankiecie - to będą dzikie historie :)
- 41 5
-
2019-09-25 13:41
Dokładnie miałem taka historie 2x u Plichty kończyło się reklamacjami, skradziono mi części, które potem salon musiał mi odkupić. Więcej już bym tam nigdy nie oddał na blacharnie niczego.
- 10 0
-
2019-09-25 12:00
Volvo Drywa Gdansk polecam, robią wiele, żebym tylko po nowe auto nie poszedł do konkurencji.
- 11 9
-
2019-09-25 12:47
Bzdury. W żadnym "salonie" nikt oczu nie podnosi znad komputera i nie interesuje się oglądającym auta klientem. Sprawdzone w wielu obiektach, także tych opisanych.
Ponadto, w Europie auta kupuje się też w sklepach, w małych miejscowościach (np. Austria), a nie tylko u monopolistów w wielkich miastach, co sprawia, że nie ma konkurencji.
Ciekawostka: u nas wszystko musi być nowe, modne, według aktualnego "języka stylistycznego", a w wielu krajach wciąż są "salony", ze starymi oznaczeniami (np. Węgry). Nikomu to nie przeszkadza i nie wpływa na "jakość sprzedaży", ale na cenę już jak najbardziej...- 13 14
-
2019-09-25 12:52
ile to faktycznie jest warte? (3)
Zastanówcie się ile kosztują dzisiaj samochody, a ile są faktycznie warte. Porównajcie sobie aktualne ceny z tymi sprzed kilku lat. Niektóre auta podrożały ponad 100% (np. znana czeska marka).
Pozdrawiam myślących.- 14 9
-
2019-09-25 15:26
nie sprzed kilku, tylko kilkunastu lat, ale zgoda:)
w skrócie najważniejsze czynniki wpływające na cenę to:
1) kurs euro do złotego- te samochody naprawdę tyle kosztują, tylko my zarabiamy mało:)
2) podatki na państwo to spora część ceny+ inflacja, która się rozkręci, bo mamy jako społeczeństwo więcej pieniędzy.
3) ceny są wyższe od docelowych o 10-15%, bo dealerzy zakładają, ze trzeba będzie udzielić rabatu, bez tego sie nie sprzeda:)- 6 0
-
2019-09-25 18:31
Opinia wyróżniona
Auto (jak każdy przedmiot/usługa) jest warta tyle ile klient jest w stanie zapłacić za nią. Gdyby salon nie sprzedawał aut to by go tam nie było.
Co porównania cen proponuję policzyć inflację - wtedy już nie wygląda tak tragicznie.- 2 1
-
2019-09-25 19:07
tak wiemy. Ty byś ze szwagrem produkował takie Skody za 5tys zł.
- 1 2
-
2019-09-25 13:00
Szkoda, że nie oceniaja serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego
Starają się ażeby sprzedać natomiast później jest już tylko źle serwis gwarancyjny i pogwarancyjny to masakra
- 34 1
-
2019-09-25 13:16
jaka (1)
jaka firma realizowala badania?
- 6 2
-
2019-09-25 14:08
kantar
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.