- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 2 Apel policji do kierowców aut i motocykli (76 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (264 opinie)
- 4 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Wirtualna rejestracja w Sopocie
Dwa dni temu opisaliśmy przypadek niesprawnego formularza do zgłaszania przestępstw na stronie internetowej Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku. Teraz okazało się, że nie tylko mundurowi chwalą się na wyrost sprawnością swojej strony www.
Pan Jacek, nasz czytelnik z Sopotu, postanowił przez internet zarejestrować swój samochód. - Wypełniłem wniosek na stronie internetowej i wysłałem. Otrzymałem indywidualny kod zgłoszenia, dzięki któremu miałem na bieżąco śledzić postępy prac przy rejestracji mojego samochodu. Otrzymałem również informację, że niedługo otrzymam datę i godzinę, kiedy będę musiał stawić się w urzędzie osobiście - relacjonuje.
Mijały jednak kolejne dni i nic się nie działo. Po ponad dwóch tygodniach oczekiwania, zniecierpliwiony brakiem jakiegokolwiek odzewu mężczyzna zadzwonił do sopockiego magistratu z prośbą o wyjaśnienia. Odpowiedź, którą uzyskał ścięła go z nóg. Jak się okazało, system zgłaszania wniosków przez internet w ogóle nie funkcjonuje i nikt go nie obsługuje. Wniosek złożony elektronicznie jest nieważny i trzeba go złożyć jeszcze raz - osobiście.
- To prawda, od wielu lat działamy tylko i wyłącznie na telefon. Można zadzwonić i się umówić na złożenie wniosku. Internetowych formularzy nie akceptujemy, bo przepisy obligują nas do tego, aby przyjmować tylko oryginalne, podpisane papiery - wyjaśnia Grażyna Nowak, kierownik sopockiego Referatu Komunikacji.
Pani kierownik była mocno zdziwiona, gdy dowiedziała się od nas, że na stronie internetowej Sopotu znajduje się odpowiedni formularz do wypełnienia. Przyznała, że urzędniczki, które wnioski przyjmują... nie mają w ogóle dostępu do internetu, a system rejestracji aut nie pracuje na magistrackich serwerach.
Kto i po co zamieścił więc formularz na witrynie Sopotu? - Nie wiem. Potwierdzam, że może to wprowadzać użytkowników aut w błąd - przyznaje bezradnie Grażyna Nowak.
Pani kierownik zapowiedziała, że jak najszybciej poprosi o usunięcie formularza z miejskiej witryny.
Opinie (46) ponad 20 zablokowanych
-
2007-09-28 08:48
daj spokój...
- 0 0
-
2007-09-28 08:45
mordo ty moja, budujmy mosty wzdłuż rzeki i w kit witryny hi hi hi hi
pani nowak niewinna
osobnikiem odpowiedzialnym za zintegrowany system informatyczny był niejaki marcin burda
teraz udziela sie chyba oczko wyżej
burda POzostawił PO sobie burdel
o sie dziwicie:-) platfus cienias konus
a siara jest jak jasna cholera- 0 0
-
2007-09-28 08:38
nie ma tego złego...
dziś urzednicy UM zauważą swoją stronę internetową
- 0 0
-
2007-09-28 08:36
WURZUCIC NA BRUK
Grazyna Nowak to sabotazystka ludzkiego czasu. Wyrzucic na bruk i zatrudnic osobe kompetentna. Ale to chyba tylko marzenie obywatela stesknionego za normalnym krajem.
- 0 0
-
2007-09-28 08:32
XXI wiek w urzedzie miasta, gdies w IV RP.
- 0 0
-
2007-09-28 08:31
System robia zdaje siię Atena
- 0 0
-
2007-09-28 08:11
To znaczy w jednych wydziałach działa, a w innych (na przykład przy rejestracji samochodu) nie działa. Petent może rzucac monetą, który jest który.
- 0 0
-
2007-09-28 08:02
działa, ale przepisy nie pozwalaja więc nie działa.
- 0 0
-
2007-09-28 07:56
głowna strona UM w Sopocie na wstepie informuje:
Jak korzystać z systemu?
Załatwienie sprawy przez internet odbywa się w czterech etapach:
Najpierw musisz wypełnić wniosek elektroniczny, a następnie go wysłać. Znajdziesz go w zakładce Gmina, w menu dotyczącym odpowiedniego wydziału, który zajmuje się danymi sprawami. Możesz także skorzystać z alfabetycznej listy spraw umieszczonej tutaj.
Następnie Twój wniosek zostanie zweryfikowany przez urzędnika.
W wypadku, gdyby na wniosku brakowało ważnych informacji zostaniesz o tym powiadomiony za pośrednictwem eGminy.
Jeśli okaże się, że informacje, które podałeś są kompletne urzędnik powiadomi Cię o tym za pośrednictwem eGminy oraz zaproponuje termin spotkania.
Po Twoim przybyciu urzędnik poprosi Cię o podpisanie wniosku, wydrukowanego z eGminy, oraz o przekazanie wymaganych załączników.
W przyszłości – po prawnym usankcjonowaniu podpisu elektronicznego – osobiste podpisywanie wniosku stanie się zbędne, gdyż dokument będzie mógł być sygnowany przez Ciebie podpisem elektronicznym.
Następnie otrzymasz potwierdzenie załatwienia sprawy. W przypadku spraw wymagających dalszej obsługi ze strony Urzędu, zostaniesz poinformowany o planowanym terminie załatwienia Twojej sprawy.
Dalsza część niniejszej instrukcji zawiera następujące części:
Jakie informacje dotyczące Urzędu możesz znaleźć w eGminie?
Jak znaleźć interesującą Cię sprawę?
Co zawiera opis sprawy?
Po co drukować wniosek?
Jak obsługiwać wniosek elektroniczny?
Po co Ci kod sprawy?
Jak sprawdzić status obsługi Twojej sprawy?
To w koncu działa jakiś system elektroniczny, czy PRZEPISY nie pozwalają?- 0 0
-
2007-09-28 07:51
To pewnie miał byc formularz "na zaś", kiedy powstaną odpowiednie mozliwości.
Ale wypada, żeby urzędnicy czasem zerknęli na swoją własną stronę i zamieścili informację w rodzaju "formularz nieczynny".- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.