- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (189 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (175 opinii)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (107 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 6 Nie będzie podatku od aut spalinowych (170 opinii)
Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP
Władze Gdyni reagują na krytykę mieszkańców, jaka spadła na nie, m.in. w opiniach pod artykułem o przetargu na budowę wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu. Zdaniem wielu, priorytetem powinna być budowa tunelu w okolicach ul. Chylońskiej. - Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dzięki jego budowie znikną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa oraz okoliczne ulice.
Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.
Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu i nakłada na miasto obowiązek sfinansowania pozostałych inwestycji, w tym wypłaty odszkodowań dla mieszkańców wyburzonych z powodu inwestycji domów.
Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.
Mieszkańcy: tunel potrzebny bardziej
Zdaniem wielu mieszkańców dla władz miasta priorytetem powinno być udrożnienie przejazdu w innym miejscu.
Chodzi o zapowiadaną od lat budowę tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.
Pod naszym artykułem o budowie wiaduktu nad ul. Pucką pojawiły się dziesiątki komentarzy czytelników, twierdzących, że priorytetem powinien być właśnie tunel pod torami SKM. Ich zdaniem budowa wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.
Także w ankiecie, w której zagłosowało blisko 1,5 tys. czytelników, najwięcej głosów otrzymała odpowiedź: "w pierwszej kolejności potrzeba tunelu w okolicach ul. Chylońskiej".
Do krytyki mieszkańców, która pojawiła się też w mediach społecznościowych, na swoim oficjalnym profilu na Facebooku odniósł się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Jak podkreśla, tory do portu, które obecnie przez wielu są oceniane jako mniej zajęte, już w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane dużo częściej.
Władze Gdyni: finansowanie częściowo przesunięte
- Dla przejezdności i bezpieczeństwa w ramach działania została podjęta decyzja o konieczności wybudowania wiaduktu drogowego, który przeniesie ruch pieszych, rowerzystów i samochodów ponad tory - będzie przede wszystkim bezkolizyjnie przez co bezpiecznie - podkreśla.
Przyznaje, że środków nie można było wykorzystać na tunel, którego powstanie będzie częścią innego realizowanego przez kolej zadania
- Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch. Projekt jest w końcowej fazie projektowej m.in. dwa miesiące temu została uzyskana zmieniona decyzja RDOŚ dla części działania. Niestety póki co finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte i trwają prace nad jego kompozycją przez PKP PLK w obecnym okresie programowania tj. od 2021 do 2027 - tłumaczy, dodając to, co przez lata powtarzał jego poprzednik Marek Stępa, że Gdynia jest zawsze gotowa do współpracy przy budowie tunelu.
Miejsca
Opinie (243) ponad 10 zablokowanych
-
2020-10-19 03:16
Ech, wy ujadacze. Guzik wiecie o tym jak działa prawdziwy świat i uprawiacie marzycielstwo.
Gdyby nie zdecydowana postawa władz Gdyni, kolej nie dała by kasy na ten wiadukt, choć w całej Polsce na podobne inwetycje innym samorządom pieniądze hojnie rozdawała. Zresztą rozdawała środki nie swoje ale unijne. Mielibyście nadal przejazd kolejowy, tylko w nieco innym miejscu. Taki był plan kolejarzy. Cieszcie się z tego wiaduktu, bo to, wbrew ujadaczom, jest sukces.
- 1 8
-
2020-10-19 02:28
Gdyby ktoś nie wiedział jak wygląda kundlowatość,
niechaj pilnie czyta komentarze pod tym artykułem.
- 4 3
-
2020-10-19 00:21
Nie będzie - OPAT'u, SKM do Oksywia, tunelów - nie będzie niczego.
- 3 0
-
2020-10-18 21:11
70% realistów w sondzie
Tylko czemu wyniki wyborów w Gdyni wciąż takie same?
- 12 0
-
2020-10-18 10:56
Naprawdę przykro (1)
jest patrzeć na prowadzenie inwestycji w Gdyni. Miasto któremu np. Gdańsk nie dorastał do pięt stoczyło się w do rangi małej zarozumiałej miejscowości. Sami na tym portalu opisujecie jakieś rewitalizacje np. Meksyku a czy widzieliście co tam powstało, inwestycja na miarę Bendargłowa
- 29 3
-
2020-10-18 21:11
Będargowo
Sprzedałem mieszkanie na Leszczynkach i przeprowadziłem się do Będargowa - polecam.
- 1 0
-
2020-10-18 21:08
Gdynia to stan umysłu. Chodzę po tym mieście 50 lat i nie mam złudzeń. Gdynia nie realizuje drogich inwestycji
- 11 0
-
2020-10-18 20:59
W Trójmieście źle się dzieje...
Lokalni włodarze angażują się w projekty Trzaski itp a na swoim podwórku nic konkretnego nie robią. to już jedt irytujące - od kilkunastu lat słyszę o tunelu i wiaduktach jak by to było do Szwecji a to tylko przeprawa przez tory. Czas skończyć z tą trójmiejską elitą. Nie tylko samym LGBT człowiek żyje!!
- 6 1
-
2020-10-18 09:13
Dobrze ze Rumia (9)
Jest samodzielnym miastem i ma burmistrza Pasiecznrgo. Tunel i cała przebudowa powstaje bez większego opóźnienia. Brawo Runia, a Gdynia jak zawsze żyje we własnym świecie. Dobrze, ze był iron man, półmaraton itp. Ha ha
- 260 9
-
2020-10-18 10:39
Pan Pasieczny to najlepszy burmistrz jakiego (4)
Rumia mogła mieć.. :)
- 7 8
-
2020-10-18 13:56
Nie zgadzam sie (2)
Wyprzedaje kazdy teren zielony pod bloki
- 7 0
-
2020-10-18 20:47
Od tego roku podzielam to zdanie
Obiecywał park na Błoniach Janowskich, a budują tam wielkie osiedle, do którego prowadzi przewężona Pomorska, wąska Gdańska i minimalna Dębogórska.
Beznadzieja.- 3 0
-
2020-10-18 18:06
i tak ich zaleje, lodowce wszystkie topnieja coraz szybciej, wieczna zmarzlina tez przestala byc wieczna
- 0 0
-
2020-10-18 12:04
sołtys
- 6 4
-
2020-10-18 12:04
Jż niedługo referendum nad włączeniem Rumi w Granice administracyjne Gdyni. Pamiętajcie! (1)
- 5 10
-
2020-10-18 12:46
A powinno być na odwrót.
- 17 3
-
2020-10-18 10:26
Tak jest. Płaci nam samochodziarzom za infrastrukturę
a dla tych frajerów, którzy chcą czegoś więcej od życia już nie ma kasy heheheheh
- 0 7
-
2020-10-18 10:02
Szczurek perła samorządu - koszt 270 000 zł
Taką nagrodę ostatnio sobie kupił za nasze pieniądze
- 32 1
-
2020-10-18 20:32
hutnicza
a o krzyżówce z Hutniczą wszyscy zapominają
- 10 0
-
2020-10-18 11:34
Dlaczego w Rumi i Wejherowie na tej samej linii kolejowej Gdynia - Słupsk (1)
da się wybudować dwa tunele a u nas na tunel trzeba czekać parę lat. Może warto by było, wysłać włodarzy Gdyni na wizytę sąsiedzka do Rumi i Wejherowa z pytaniem jak oni to robią, że u nich się da a nas się nie da !!
- 32 0
-
2020-10-18 19:59
Dlatego, że w Gdyni nie robi się nic w interesie kierowców.
Dodatkowo likwiduje się parkingi i zwęża jezdnie.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.