• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Patryk Szczerba
18 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM. Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM.

Władze Gdyni reagują na krytykę mieszkańców, jaka spadła na nie, m.in. w opiniach pod artykułem o przetargu na budowę wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu. Zdaniem wielu, priorytetem powinna być budowa tunelu w okolicach ul. Chylońskiej. - Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Kiedy powstanie tunel przy ul. Chylońskiej?

Przypomnijmy: wiadukt, na wykonanie którego ruszył przetarg, będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia PortMapka.

Dzięki jego budowie znikną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa oraz okoliczne ulice.

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.

Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości. Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości.
Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu i nakłada na miasto obowiązek sfinansowania pozostałych inwestycji, w tym wypłaty odszkodowań dla mieszkańców wyburzonych z powodu inwestycji domów.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory. Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory.

Mieszkańcy: tunel potrzebny bardziej



Zdaniem wielu mieszkańców dla władz miasta priorytetem powinno być udrożnienie przejazdu w innym miejscu.

Chodzi o zapowiadaną od lat budowę tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Pod naszym artykułem o budowie wiaduktu nad ul. Pucką pojawiły się dziesiątki komentarzy czytelników, twierdzących, że priorytetem powinien być właśnie tunel pod torami SKM. Ich zdaniem budowa wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

Także w ankiecie, w której zagłosowało blisko 1,5 tys. czytelników, najwięcej głosów otrzymała odpowiedź: "w pierwszej kolejności potrzeba tunelu w okolicach ul. Chylońskiej".

Do krytyki mieszkańców, która pojawiła się też w mediach społecznościowych, na swoim oficjalnym profilu na Facebooku odniósł się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Jak podkreśla, tory do portu, które obecnie przez wielu są oceniane jako mniej zajęte, już w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane dużo częściej.

Władze Gdyni: finansowanie częściowo przesunięte



- Dla przejezdności i bezpieczeństwa w ramach działania została podjęta decyzja o konieczności wybudowania wiaduktu drogowego, który przeniesie ruch pieszych, rowerzystów i samochodów ponad tory - będzie przede wszystkim bezkolizyjnie przez co bezpiecznie - podkreśla.
Przyznaje, że środków nie można było wykorzystać na tunel, którego powstanie będzie częścią innego realizowanego przez kolej zadania

- Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch. Projekt jest w końcowej fazie projektowej m.in. dwa miesiące temu została uzyskana zmieniona decyzja RDOŚ dla części działania. Niestety póki co finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte i trwają prace nad jego kompozycją przez PKP PLK w obecnym okresie programowania tj. od 2021 do 2027 - tłumaczy, dodając to, co przez lata powtarzał jego poprzednik Marek Stępa, że Gdynia jest zawsze gotowa do współpracy przy budowie tunelu.

Miejsca

Opinie (243) ponad 10 zablokowanych

  • It's got to be Łucyk :)

    "Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP" - czyli co? Gdynia zostanie spółką kolejową?

    My sobie współpracujemy "długo i ściśle", a Rumia i Wejherowo po prostu budują przejazdy pod torami. Bez PR Łucyka...

    • 21 0

  • Bełkot i tyle...

    Gdynia zawsze gotowa... co z tego Panowie jak z tej gotowości nic nie wynika. Powinniście wymusić, zmobilizować PKP aby to die stało kilka lat wcześniej. Wejherowo jakos miało tunel teraz dwa kolejne i bajka... a Gdynia ma placki farby i ławki pod oceanarium. Aha zapomniałbym i kontrapasy rowerowe i autobusowe. Żal, wstyd.. Gdyny kontr kandydatem w wyborach nie był Horała z PiSu to nie głosowałbym na Szczurka. Zastanówcie się bo miasto zaraz będzie miał PiS wtedy się zacznie masakra i rozliczanie Samorządności i żadna inwestycja nie powstanie.

    • 15 4

  • Co to za bredzący pajac?

    • 18 0

  • W Wejherowie nie czekali na inwestycje na odcinku Gdynia - Słupsk

    U nich można u nas się nie da ....

    • 21 0

  • Ja proponuję aby biala farbą zrobić kotra tor

    I do tego ścieżkę rowerową na torach

    • 23 0

  • Łucyk dymisja!!! (1)

    • 32 0

    • To nic nie zmieni

      Przyjdzie kolejny i będzie mówił to samo.

      • 2 3

  • tak, zwiększy się ruch pociągów pod wiaduktem

    ale jednocześnie wzrośnie również o taką samą ilość pociągów przejeżdżających torami pomiędzy Chylońską, a Hutniczą.... wtedy dopiero sobie postoimy. Wejherowo na ukończeniu drugiego tunelu, Rumia już drży tunel, ale oczywiści w Gdyni nie da się

    • 22 1

  • PKP - stan umysłu. (1)

    Pół roku mamy już pandemię, a oni wciąż nie opanowali systemu rezerwacji miejsc. Wczoraj jechałem - jedne przedziały puste, w innych max. Jeśli ktoś wysiadł z mojego przedziału, natychmiast na jego miejsce pojawiała się kolejna osoba. Za to sąsiedni wagon prawie bez frekwencji. Konduktor przy sprawdzaniu biletów sugerował, żeby się przesiadać, by zmniejszyć zagęszczenie. Tyle, że jak się zajmie nie swoje miejsce, to można zostać z niego wyproszonym. Czy w dobie informatyzacji i komputerów - w firmie, w której zarządzający zarabiają grube tysiące, nie da się jakoś bardziej sensownie przydzielać miejscówek podróżnym? Czasu na przygotowanie się było chyba dość? Nawet bez pandemii wkurza, gdy w jednym przedziale ludzie ściśnięci, a inne obok jadą puste.

    • 13 6

    • Jest komunikat

      Że można zajmować miejsce które jest wolnie a nie te na bilecie.

      • 0 0

  • Prezydenci Szczurek i Łucyk prowadzom Gdynię w dobrym kierunku (1)

    Świadczy o tym fakt, że otrzymał nagrodę perły samorzondu

    • 8 24

    • Nie ma czegoś takiego

      chyba ze kucyk zrobil perłe samorzadu szczurkowi?

      • 8 1

  • Jaki ojciec taki syn

    Ojciec pana Lucyka doprowadził do bankructwa MHT /hale gdyńska/ synek usiłuje doprowadzić całe miasto do bankructwa

    • 29 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie 2020 kino samochodowe przy Gdynia Arena mogło pomieścić:

 

Najczęściej czytane