• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Patryk Szczerba
18 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM. Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM.

Władze Gdyni reagują na krytykę mieszkańców, jaka spadła na nie, m.in. w opiniach pod artykułem o przetargu na budowę wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu. Zdaniem wielu, priorytetem powinna być budowa tunelu w okolicach ul. Chylońskiej. - Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Kiedy powstanie tunel przy ul. Chylońskiej?

Przypomnijmy: wiadukt, na wykonanie którego ruszył przetarg, będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia PortMapka.

Dzięki jego budowie znikną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa oraz okoliczne ulice.

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.

Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości. Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości.
Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu i nakłada na miasto obowiązek sfinansowania pozostałych inwestycji, w tym wypłaty odszkodowań dla mieszkańców wyburzonych z powodu inwestycji domów.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory. Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory.

Mieszkańcy: tunel potrzebny bardziej



Zdaniem wielu mieszkańców dla władz miasta priorytetem powinno być udrożnienie przejazdu w innym miejscu.

Chodzi o zapowiadaną od lat budowę tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Pod naszym artykułem o budowie wiaduktu nad ul. Pucką pojawiły się dziesiątki komentarzy czytelników, twierdzących, że priorytetem powinien być właśnie tunel pod torami SKM. Ich zdaniem budowa wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

Także w ankiecie, w której zagłosowało blisko 1,5 tys. czytelników, najwięcej głosów otrzymała odpowiedź: "w pierwszej kolejności potrzeba tunelu w okolicach ul. Chylońskiej".

Do krytyki mieszkańców, która pojawiła się też w mediach społecznościowych, na swoim oficjalnym profilu na Facebooku odniósł się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Jak podkreśla, tory do portu, które obecnie przez wielu są oceniane jako mniej zajęte, już w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane dużo częściej.

Władze Gdyni: finansowanie częściowo przesunięte



- Dla przejezdności i bezpieczeństwa w ramach działania została podjęta decyzja o konieczności wybudowania wiaduktu drogowego, który przeniesie ruch pieszych, rowerzystów i samochodów ponad tory - będzie przede wszystkim bezkolizyjnie przez co bezpiecznie - podkreśla.
Przyznaje, że środków nie można było wykorzystać na tunel, którego powstanie będzie częścią innego realizowanego przez kolej zadania

- Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch. Projekt jest w końcowej fazie projektowej m.in. dwa miesiące temu została uzyskana zmieniona decyzja RDOŚ dla części działania. Niestety póki co finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte i trwają prace nad jego kompozycją przez PKP PLK w obecnym okresie programowania tj. od 2021 do 2027 - tłumaczy, dodając to, co przez lata powtarzał jego poprzednik Marek Stępa, że Gdynia jest zawsze gotowa do współpracy przy budowie tunelu.

Miejsca

Opinie (243) ponad 10 zablokowanych

  • Likwidacja przejazdów (1)

    Czy zwracacie Państwo uwagę na planowaną likwidacje przejazdu na Hutniczej koło ul.Piaskowej? Takie coś odetnie część umiejscowionych w tym rejonie firm od wyjazdu na obwodnicę. Z tego wynika że tereny byłej Coca Coli , Vistalu i wielu innych już nie należą do miasta.

    • 6 1

    • ale będzie tunel

      w Rumi!
      ;)

      • 0 0

  • Via maris (3)

    Czy budowa wiaduktu nad torami na ulicy Puckiej nie będzie kolidować z planowaną trasą Via Maris ?

    • 3 1

    • kolidować nie będzie... (2)

      ale wybudowanie wiaduktu i tunelu pod główną magistralą w osi Puckiej znacząco zmniejszy siłę argumentów dla budowy przedłużenia obwodnicy. A to jedyne, radykalne rozwiązanie problemu tej części miasta i okolic portu.

      • 0 0

      • Nie zmniejszy. (1)

        Pucka bez przejazdów kolejowych i tak nie przeniesie ruchu, który ma generować port.

        • 0 0

        • " i tak nie przeniesie ruchu"

          To prawda ale ona nie liczy się dla administratorów.
          Jest tunel sztuk raz i prawie we właściwym miejscu. A że nie przenosi, kogo to obchodzi.
          Opozycja jest nie tylko wśród ludzi ze świeczników ale i wśród wyższych urzędników, którzy stale powołują się na dokumenty Tuska:
          "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
          "Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich."
          "Jak odpowiada wiceminister Klepacki, ten cel ma zrealizować planowana Trasa Kaszubska, która jest już ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Jednak ewentualna decyzja o realizacji tej trasy jest wciąż uzależniona od poziomu unijnego dofinansowania na rzecz infrastruktury drogowej."

          • 1 0

  • Burmistrz Rumi - młody, optymistyczny, z chęcią działania, z pomysłami... stworzył dobrą ekipę i się dzieje!

    W Gdyni ekipa od spotkań towarzyskich, skupiająca ludzi typu ja chce , bo dla mnie lepiej... brak teamu, brak ludzi bezinteresownych, brak inwestycji potrzebnych mieszkańcom...etc. głosujcie na ludzi, którzy chcą coś zrobić! I nie bójcie się! Bo tak, wiemy jak to działa w Samorządach czy RD... głosujcie jak mówimy, jak karzemy...

    • 9 1

  • władza

    zbyt długo są u władzy - to już klika, no ale demokratycznie wybrani drodzy mieszkańcy

    • 3 1

  • Ludzie, nie narzekajcie. Sami wybieracie władzę a pozniej pretensje. (1)

    Ja głosuje na PiS i jestem zadowolony. Zyje sie normalnie.

    Janusz

    • 17 18

    • Tutaj 3/4 narzeka z pogórza i dalszych okolic. Należących do gminy Puck i niestety nie mogą głosować na prezydenta w Gdyni. Jak powstanie ten tunel będzie potężny zator w Chyloni który jest już dziś. Jeszcze dojdzie kilka bloków Chylonia 100 to będzie w ogóle kaplica. Niezmienia to faktu ze Szczurek jest fatalnym prezydentem. Niech ktos mi wytłumaczy jaki sens ma jedno kierunkowa świetojanska dla samochodów osobowych...

      • 0 0

  • Tory będą bardziej uczęszczane (1)

    Uwaga kierowcy korzystający z ul. Hutniczej - szlabany przy ul. Piaskowej będą częściej zamykane. Czyli większe korki!!!!

    • 18 0

    • dokładnie!

      Nikt o tym głośno nie mówi. Ani władze Rumi, ani władze Gdyni.
      Już teraz każdy pociąg przejeżdżający tymi torami powoduje gigantyczne korki w obie strony. Jeśli po tych torach pójdzie zwiększony ruch pociągów na Hutniczej będzie tragicznie.

      • 0 0

  • Jaka współpraca? Kogo, z kim?

    Z pustego gadania nic nie powstało i nie powstanie.
    Popatrzcie na Wejherowo.
    Tandem Sz + Ł - wstyd.
    Jesteście nieudolnymi dyletantami - boli ale taka jest prawda.

    • 7 1

  • Jest problem

    Tunelu nie da się wymalować białą farbą. Pod ziemią jej nie widać

    • 10 1

  • Sprawa jest prosta (1)

    Gdynia nie chce płacić za prace (wiadukt/tunel). Prace zgodziło się wykonać PKP.
    Dla Gdyni ważniejszy jest tunel, dla PKP wiadukt (bo przejazdy i tak są zamykane na żądanie PKP). PKP płaci, PKP decyduje, Gdynia musi się dostosować jeśli nie chce płacić za prace. Gdyby Gdynia chciała zapłacić za tunel, to pewnie powstał by dużo szybciej.

    • 49 4

    • Głupstwa piszesz.

      Kolej musi zmodernizować linię do Słupska, w tym polikwidować przejazdy kolejowe, i ma na to kasę z UE. Ale nie ma kasy na drogi, które są w gestii gminy. Dlatego potrzebna jest współpraca.

      • 0 2

  • szkoda z nimi dyskutować, obecnej władzy odbiło juz do reszty

    i zapomnieli, że to oni są dla nas a nie odwrotnie! Samorządność mojego głosu już nigdy nie dostanie!

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Car-sharing to:

 

Najczęściej czytane