- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (8 opinii)
- 2 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (214 opinii)
- 3 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (67 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 5 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (422 opinie)
- 6 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
Wolontariusze uczyli kierowców ekojazdy
Zobacz akcję wolontariuszy przy wsparciu miasta i policji.
Szacunkowo aż 13 mln zł dziennie tracą Polacy stojący w ulicznych zatorach. Jak zaoszczędzić, a przy okazji rozładować zakorkowane miasta? Przez dwa dni, dzięki akcji Ekojazda nieświadomi kierowcy będą przekonywani do "zdrowszego" i tańszego prowadzenia swojego auta.
Hostessy z rajdowymi flagami szachownicami i cheerleaderki powodowały, że kierowcy przez moment mogli poczuć się jak kierowcy bolidów Formuły 1. Wolontariusze ustawili się w wyznaczonych punktach już o godz. 7:30. Kolorowe grupy osób z transparentami można było spotkać w czterech miejscach - na skrzyżowaniu Trasy WZ z al. Havla , Trakcie Świętego Wojciecha , Hucisku i skrzyżowaniu ul. Bażyńskiego z al. Grunwaldzką. Pierwszy etap akcji zakończył się po dwóch godzinach.
Co o akcji sądzą zaskoczeni kierowcy? - Jestem jak najbardziej za. Odkąd ceny paliw tak drastycznie skoczyły w górę, wyedukowałem się trochę na temat oszczędnej jazdy. Kiedyś nie zwracałem na to uwagi, ale warto. Efekty widać już po miesiącu - przekonywał kierowca Dariusz.
Dzisiaj o godzinie 14:30 ponownie będzie można spotkać wolontariuszy w akcji. Ochotnicy powrócą na trasę WZ i skrzyżowanie ul. Bażyńskiego z Aleją Grunwaldzką. Ponadto akcja odbędzie się na skrzyżowaniach przy Zieleniaku i ul. Miszewskiego. Potrwa dwie godziny.
- W sumie nigdy nie zwracałem uwagi na ekologiczną jazdę. Może faktycznie warto, jeśli portfel ma pozostać grubszy, a korki mniejsze? - zastanawiał się kierowca Michał.
Przerażająco wysoki koszt paliwa to podstawowy powód do zmian w naszych przyzwyczajeniach podczas prowadzenia auta. Co zrobić, żeby zredukować koszty, a przy okazji wpłynąć na płynniejszą jazdę i mniejsze korki? Wskazówek na temat ekologicznej i ekonomicznej jazdy jest multum.
Drugim dniem akcji Ekojazda będzie poniedziałek. Wolontariuszy od samego rana będzie można spotkać na Hucisku.
- dostosuj prędkość do warunków ruchu tak, abyś nie musiał się zatrzymywać.
- hamuj silnikiem, zdejmując nogę z gazu z dużym wyprzedzeniem
- zadbaj o właściwe ciśnienie w ogumieniu
- nie jedź na luzie, jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu
- dbaj o właściwy stan techniczny auta
- przyspieszaj dynamicznie, po osiągnięciu 2000-2500 obr/min włącz wyższy bieg
- jeśli Twój postój potrwa dłużej niż 30 sekund - zgaś silnik
- zamień auto na komunikację miejską bądź rower!
Wydarzenia
Opinie (98) 3 zablokowane
-
2013-05-20 19:58
Piękne oczy (1)
Wolontariuszki bardzo pięknie szczególnie ta która stała na skrzyżowaniu : Hucisko w poniedziałek o 8:30 masz wyjątkowe oczy :)
- 1 1
-
2013-05-21 10:27
ona ma jedno sztuczne oko
- 0 0
-
2013-05-20 21:52
Ci happenerzy zajmują się sprawą od ... tyłu strony
Wystarczy się przejechać al. Havla, żeby zobaczyć jak kretyńsko zaprogramowane są światła. Prawie na każdych światłach trzeba stać, bo mamy czerwoną falę - taki Gdański wynalazek. Niektórzy za....suwają jak wariaci, inni stoją jak wariaci co chwilę. I co tu gadać o ekodrivingu? Podobnie jest prawie wszędzie.
- 1 0
-
2013-05-17 14:54
czas na hybrydy... (24)
Jeżdżę samochodem hybrydowym i wszystkim polecam. Wiem - są jeszcze dość drogie, ale w eksploatacji nie mają sobie równych. Do tego ta błoga cisza wewnątrz i zero emisji w korkach :)
- 18 19
-
2013-05-20 09:45
co kto lubi... (1)
ja tam wolę bulgot potężnego V8 i ten cudowny widok, jak resztki spalin jeszcze leniwie wylatują z rur po wyłączeniu silnika.
a co do hybryd - no cóż - branża samochodowa przeżywa zastój, więc coś trzeba wymyślić, żeby nakręcić sprzedaż - a najlepiej dzisiaj się sprzedaje "ekologia". a jeszcze to wsparcie celebrytów paradujących dumnie swoimi super Priusami i co mamy?
"Koncepcja takiego samochodu przerasta mentalność przeciętnego Polaka"
myślałem że spadnę pod stół ze śmiechu :)))
z700- 1 1
-
2013-05-20 19:56
to nie tylko ekologia...
... to prosty rachunek ekonomiczny. Wprawdzie celebrytom amerykańskim nie o to chodzi - stać ich na paliwo. Ale ja sobie liczę, że oprócz mniejszych kosztów paliwa, odpada mi częsta wymiana klocków hamulcowych, obsługa tradycyjnego zespołu napędowego - w mojej hybrydzie nie ma alternatora, rozrusznika, sprzęgła, ani skrzyni biegów w tradycyjnym jej słowa znaczeniu. Nie ma pasków klinowych. Silnik spalinowy pracuje w cyklu Atkinsona, jest więc sprawniejszy i wydziela mniej energii cieplnej (czyli straconej) - na dokładkę pracuje rzadziej niż tradycyjny, są długie odcinki, że jadę na samej elektryce, nie mówiąc o postojach w korkach, czy na światłach. i tak dalej i tak dalej. Gwarancję mam na 7 lat, obecnie Toyota przedłuża warunki do 10 lat na cały zespół napędowy (łącznie z baterią trakcyjną). Wystarczy? Ale i tak wiecie lepiej. Tak, czy owak polecam fachową lekturę (bynajmniej nie prospekty reklamowe Toyoty), może się jeszcze tu spotkamy i inaczej pogadamy. Na przykład, gdy Trójmiasto wzorem innych miast zaoferuje pojazdom elektrycznym i hybrydowym zniżki na parkowanie np. Londyn, Szczecin, Katowice...) i możliwość wjazdu do stref obecnie niedostępnych (np. obszar Starego Miasta w Krakowie). Życzę miłego i bezsensownego spalania w korkach :)
- 1 1
-
2013-05-17 17:27
@little_brother (5)
a ciekawości co to za auto i o ile przepłaciłeś w stosunku do spalinowca?
- 3 1
-
2013-05-17 20:41
(4)
Nie uważam, abym przepłacił. W zamian za to mam pojazd, który wybiega technologią w przyszłość, jest niezwykle komfortowy, pakowny i ładnie się prezentuje. Baterie są utylizowane w sposób umożliwiający odzyskanie jak największej ilości zawartych w nich cennych komponentów. Oprócz tego, tu cytat: "...Najnowszy ranking niemieckiego stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV jest korzystny dla japońskiej marki. Najbardziej niezawodnym pojazdem w grupie samochodów 2- i 3-letnich okazała się hybrydowa Toyota Prius..."
Że o tym, iż model ten jest obecnie najlepiej sprzedającym się samochodem np. w Kalifornii nie wspomnę. A wszyscy wiemy, że Amerykanie to klient dość wymagający i kapryśny.
Więc nadal nie uważam, abym przepłacił, zwłaszcza obserwując wskazania pokładowego komputera odnośnie zużycia (I ODZYSKU!!) energii.- 7 2
-
2013-05-20 09:12
kalifornia to mekka ekoterroru i ekomody, nic dziwnego
amerykanie? plastik fantastik a nie kaprysy- 1 1
-
2013-05-18 16:03
amerykanie (2)
"Amerykanie to klient wymagający i dość kapryśny" - tak, porównaj jakość samochodów ze Stanów i tych z Europy.
- 11 4
-
2013-05-19 16:26
No wlasnie! (1)
Na jaki rynek weszly po raz pierwszy abs, airbag, tempomat, pasy? Hmmm.... Amerykanski!
- 3 0
-
2013-05-20 09:10
abs - wielka brytania, niemcy
airbag- niemcy
tempomat - to akurat usa
pasy - usa- 0 0
-
2013-05-20 09:06
zamiast błogiej ciszy wolę wycie v8
- 2 1
-
2013-05-17 16:51
a akumulatory to co ile zmienisz? (10)
i pewnie same się zutylizują?
- 16 3
-
2013-05-19 16:22
Slyszalem ze jak w benzynie
Cos sie zepsuje to trzeba wymienic cale zawieszenie? To koszt od 8-25 tys zl. Tak duzo wiem jak ty o hybrydzie!
- 2 1
-
2013-05-17 17:19
(8)
Toyota ma program utylizacji zużytych baterii, nie wyrzuca ich na śmietnik. Poza tym wymiana co ok. 10 lat to chyba nie jest wielki deal.
- 6 8
-
2013-05-17 18:15
ale tych baterii masz kilka w aucie a Toyota jak je utylizuje?wysyła na Marsa? (7)
- 8 3
-
2013-05-17 22:06
ekolodzy myślą, że prąd krasnoludki przynoszą (4)
a w Polsce 95% to spalanie węgla i zatruwanie środowiska. Takie eko-myślenie
- 13 2
-
2013-05-18 00:17
prąd i krasnoludki (2)
Tak - niestety, ale spróbuj w Polsce postawić elektrownię atomową, to natychmiast będziesz miał hordę podekscytowanych panienek z chusteczkami na głowach i towarzyszących im wymoczkowatych kolesi z zaczątkami zarostu na zapadniętych policzkach, kładących się na torach... Spróbuj postawić farmę wiatrową - ci sami przylezą dziamgając o ptakach i rybach...
- 14 1
-
2013-05-19 08:30
a w Kaliningradzie jest (1)
mają tam elektrownie atomową i jakoś wszyscy żyjemy , a tak na prawdę to z kaliningradu do Gdanska jest tak samo daleko jak z żarnowca . to czemu nikt nei protestuje ;-)
- 3 1
-
2013-05-19 12:11
Bo jak by tam zaczeli protestować..
to protestujący tak szybko i tajemniczo by zniknęli jak sie pojawili...
U nich poprostu nie ma przypinania sie do drzew a transport kolejowy ma wylane w samobójców i sie nie zatrzymuje jak ktoś sie rzuca...:)- 3 0
-
2013-05-18 00:06
Ja sobie część tego prądu sam produkuję, np zjeżdżając z górki, czy przy każdym hamowaniu :)
- 5 0
-
2013-05-18 00:12
(1)
Nie kilka, a kilkadziesiąt modułów :) jakoś je utylizuje - wydobycie rud metali rzadkich jest kosztowne, więc warto je wykorzystać w procesie recyclingu - i to robią. A jak? Nie znam tych procesów technologicznych, ale z pewnością nie wywalają do lasu razem z porozbijanymi s****zami i starymi tapczanami. Koncepcja takiego samochodu przerasta mentalność przeciętnego Polaka. Ma być duży, solidny diesel, najlepiej z hakiem i choinką o zapachu kokosowym...
- 14 2
-
2013-05-18 02:20
waniliowym :)
- 7 0
-
2013-05-17 17:25
(2)
błoga cisza przejeżdżanego dziecka, które nie słyszy ekoauta ;-)
- 8 7
-
2013-05-17 20:47
przejeżdżane dziecko... (1)
Po pierwsze w nowszych modelach Priusa instaluje się specjalne urządzenie akustyczne, aktywowane podczas jazdy w trybie EV. Po drugie silnik spalinowy nie służy do zapobiegania wypadkom. Do tego służą zmysły kierowcy, przede wszystkim wzrok, oraz wyobraźnia i refleks.
- 11 0
-
2013-05-19 12:35
PRIUS aghhahaha
- 2 0
-
2013-05-19 08:53
Też sobie ostatnio kupiłem hybrydę
Nie wiem skąd takie opinie, że auta hybrydowe są drogie? Mój VW Golf Mk III hybrydowy bo LPG/PB kosztował 3000zł
- 6 1
-
2013-05-20 18:24
eko-zkm
najlepsi są eko-szoferzy autobusów miejskich co aby przyoszczędzić na ropie nie włączają klimatyzacji latem. Potem jedź w takim śmierdzącym piekarniku. Wolę odstać swoje w autku i sam się na paliwie nie przytnę - włączę klimę:D
- 2 0
-
2013-05-20 09:41
BZDURY BREDNIE I DYRDYMAŁY!!! (1)
Za korki w Gdańsku w 1/3 odpowiada brak dróg w 1/3 zły stan istniejących dróg i w 1/3 fatalne sterowanie ruchem i jego ograniczanie.
Aby nie było korków na głównych drogach prędkość minimalno to musi być 60km/h a optymalna około 70-80km/h
Jadąc tylko 60km/h przez centrum gdańska można mieć nie tylko uszkodzone zawieszenie ale nawet dachowanie!!!
Pieniądze kierowców zamiast na drogi wydawane są na ... (wpiszcie wszelkie formy działalnoci firm miłośników PO).- 5 2
-
2013-05-20 15:34
naiwne myślenie prowadzi do nikąd. Dróg zawsze będzie za mało, jeśli wszyscy będą mieli życzenie wszędzie jeździć samochodem i to w tym samym czasie.
- 1 2
-
2013-05-20 15:17
Średnia prędkość w naszym wspaniałym mieście wynosi koło 30km/h więc prędkość rowerzysty.
- 2 0
-
2013-05-20 15:14
Dlaczego nowa Słowackiego w kierunku Niedźwiednika jest ustawiona na czerwoną falę? I to jadąc przepisowo.
- 3 0
-
2013-05-17 14:39
Eko teroryści (3)
W Gdyni ekolodzy przez kilka lat blokowali budowę połączenia drogowego estakady Kwiatkowskiego z Trójmiejską Obwodnica wysuwając absurdalne argumenty. Teraz chcą uczyć kierowców jak jeździć. Chyba tylko po to żeby pokazać że są i potrzebne im są jakieś granty.
- 48 17
-
2013-05-17 15:07
tak dla Twojej informacji (2)
EKO to nie tylko EKOlogia, ale też EKOnomia. i ja tylko tak rozumiem ecodriving. nie płaczę nad puszczami, lodowcami itd. nie interesuje mnie to. ale wolę płacić mniej na stacji (choćby po to żeby wypalić więcej wachy-więcej CO2 ;) )
- 5 14
-
2013-05-19 20:58
milcz ekologu !! (1)
- 2 2
-
2013-05-20 15:10
gdybym był ekologiem...
nie zmieniłbym miejskiego samochodziku z silnikiem 1.4 na pełnoletni większy z silnikiem 2.3.
ale co ty możesz o tym wiedzieć bobku. wracaj do resoraków- 1 0
-
2013-05-20 09:42
Bzdury plotą z tymi obrotami... (3)
Przyspieszaj dynamicznie - to nie do 2000-2500 rpm, tylko dynamicznie. A to zależy od silnika. Chodzi o to, aby szybko się rozpędzić, a potem podróżować z ustabilizowaną prędkością na możliwie wysokim biegu.
Szybkie rozpędzenie poprawia płynność jazdy (nie jesteś zawalidrogą) i zmniejsza spalanie paliwa w ogólnym bilansie (lepiej spalić zwiększoną dawkę przez krótki czas - rozpędzanie na 3/4 gazu) niż rozpędzać się powoli jak wół, a samochód i tak łyka.
Czyli, mając do dyspozycji np. japońską benzynkę 2.0 150 KM, rozpędzam się do 60-70 km/h na II. biegu (jakieś 4000 rpm) i daję IV. bieg do "toczenia". Nie będę jechał "wiertarką" przy tak małej prędkości na wyższym biegu, bo zakatuję silnik, który ma żałośnie mało momentu obrotowego przy tak niskich obrotach.
Z kolei w dieslu odklejam się z I., do 60-70 dochodzę przez II. i III. i wówczas daję V. bieg aby się toczyć (po płaskim, bez wysilania silnika).
I jeszcze jedno - nie polecam nikomu rozpędzać nowoczesnego turbodiesla jeżdząć w przedziale 1500-2000 rpm... To są obroty dobre do spokojnej jazdy stałej, ale gdy chce się przyspieszyć, to koniecznie redukcja i wskoczyć powyżej 2000 rpm. Inaczej płacz nad przedwcześnie zajechaną dwumasą gwarantowany. Nawet jeśli auto jest mocne na dole, to nie należy tego wykorzystywać w 100%, bo przy tak niskich obrotach i bucie w podłodze obciążenia skrętne w układzie przeniesienia napędu są ogromne.- 3 2
-
2013-05-20 10:21
Nieco prawdy ale ogólnie BZDURYYYYYYYYYYYYYY (2)
Coś tam czytałeś i ...
Obecnie pomimo wspólnego konstruowania silników przez konsorcja ich charakterystyki użytkowe są często znacząco odmienne.
Dla silnika benzynowego najmniejsze spalanie występuje przy najwyższym momencie obrotowym i dlatego należy utrzymywać prędkość obrotową najwyższego momentu obrotowego.
W wypadku silników doładowanych czy wyskoprężnych sprawa nieco się komplikuje.
Dlatego zanim kupisz auto sprawdź charakterystykę użytkową jego silnika i współczynnik oporu powietrza karoserii danego modelu.
Wszelkie porady mówiące o utrzymywaniu określonych obrotów hamowaniu silnikiem i wielu innych aspektów prowadzenia auta są już nieaktualne!!!
Nowe auta mają tak różne systemy i charakterystyki napędu że należy przeczytać instrukcję.
Porady celebrytów i wskazówki pana Henia z świata aut czy innej motorynki są tak miarodajne jak instrukcja wymiany wycieraczek w skodzie fabii dla użytkownika auston martina.
AKCJA MA DOBRZE WYGLĄDAĆ MARKETINGOWO BO ADAMOWICZ BOI SIĘ ODWOŁANIA !
Gdy ktoś wpadnie na pomysł referendum to sprawy potoczą się bardzo szybko.
Zamiast stadionów ECSów kulawej sztuki kulawego sportu i powojennej infrastruktury będą pieniadze w budżecie na likwidację wysypiska i jego smrodu likwidację korków i likwidacje setek tysiecy zbędnych posad urzędników w Gdańsku których jedynym zajęciem jest odsyłanie petentów od drzwi do drzwi.- 3 0
-
2013-05-20 11:23
Nie czytałem, tylko jeżdzę... W praktyce. (1)
Gratuluję pomysłu utrzymywania prędkości i biegu dla max. momentu obrotowego we współczesnym (niedoładowanym) silniku benzynowym. Oznacza to konieczność jazdy z 4000-5000 rpm dla większości konstrukcji japońskich :) I ciekawe co masz do powiedzenia o hamowaniu silnikiem. To zasadnicza metoda oszczędzania paliwa, bardzo sprawdza się w trasie (zamiast hamować przed każdym zabudowanym czy "ogonkiem" aut, lepiej dojechać zawczasu redukując biegi. Jeśli ktoś ma dobre wyczucie i nie zaskoczy go awaryjna sytuacja, to można przejechać wiele dziesiąt kilometrów nie dotykając nawet hamulca.
- 1 1
-
2013-05-20 13:46
zasadnicza metoda w czym?
w japońskim civicu z 1998roku?
Bo już w europejskich autach są inne systemy oszczedzania i to nawet nie w hybrydach a zwykłych 1,4 benzynowcach no ale jak wybrałeś za profesję fryzjerstwo to z świata aut się o tym nie dowiesz :-)
4000obr to w każdym europejskim aucie z silnikiem zaprojektowanym w latach 90 ubiegłego wieku jest przy max momencie.
Wracaj już do oglądania tvn turbo pa i powodzenia.
Hamuj zawsze silnikiem i pamiętaj o regularnej wymianie sprzęgła. Najlepiej hamuj bez redukcji aż obroty zejdą ci do tych ekonomicznych :-)- 1 0
-
2013-05-20 11:53
próbowałem "eko" drivingu
Mondeo 2.0TDCI. Jazda ile się na na minimalnych obrotach (~1500), szybkie przyspieszanie. Efekt: rozwalona dwumasa :-( koszt naprawy: 3000zł. Dziękuję za takie "eko"...
Teraz jeżdżę na obrotach z turbo (~2000-2500) i jest znacznie lepiej.- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.