- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (301 opinii)
- 2 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (112 opinii)
- 3 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 4 Paraliż drogowy na północy Gdyni (196 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (29 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (316 opinii)
Wolontariusze uczyli kierowców ekojazdy
Zobacz akcję wolontariuszy przy wsparciu miasta i policji.
Szacunkowo aż 13 mln zł dziennie tracą Polacy stojący w ulicznych zatorach. Jak zaoszczędzić, a przy okazji rozładować zakorkowane miasta? Przez dwa dni, dzięki akcji Ekojazda nieświadomi kierowcy będą przekonywani do "zdrowszego" i tańszego prowadzenia swojego auta.
Hostessy z rajdowymi flagami szachownicami i cheerleaderki powodowały, że kierowcy przez moment mogli poczuć się jak kierowcy bolidów Formuły 1. Wolontariusze ustawili się w wyznaczonych punktach już o godz. 7:30. Kolorowe grupy osób z transparentami można było spotkać w czterech miejscach - na skrzyżowaniu Trasy WZ z al. Havla , Trakcie Świętego Wojciecha , Hucisku i skrzyżowaniu ul. Bażyńskiego z al. Grunwaldzką. Pierwszy etap akcji zakończył się po dwóch godzinach.
Co o akcji sądzą zaskoczeni kierowcy? - Jestem jak najbardziej za. Odkąd ceny paliw tak drastycznie skoczyły w górę, wyedukowałem się trochę na temat oszczędnej jazdy. Kiedyś nie zwracałem na to uwagi, ale warto. Efekty widać już po miesiącu - przekonywał kierowca Dariusz.
Dzisiaj o godzinie 14:30 ponownie będzie można spotkać wolontariuszy w akcji. Ochotnicy powrócą na trasę WZ i skrzyżowanie ul. Bażyńskiego z Aleją Grunwaldzką. Ponadto akcja odbędzie się na skrzyżowaniach przy Zieleniaku i ul. Miszewskiego. Potrwa dwie godziny.
- W sumie nigdy nie zwracałem uwagi na ekologiczną jazdę. Może faktycznie warto, jeśli portfel ma pozostać grubszy, a korki mniejsze? - zastanawiał się kierowca Michał.
Przerażająco wysoki koszt paliwa to podstawowy powód do zmian w naszych przyzwyczajeniach podczas prowadzenia auta. Co zrobić, żeby zredukować koszty, a przy okazji wpłynąć na płynniejszą jazdę i mniejsze korki? Wskazówek na temat ekologicznej i ekonomicznej jazdy jest multum.
Drugim dniem akcji Ekojazda będzie poniedziałek. Wolontariuszy od samego rana będzie można spotkać na Hucisku.
- dostosuj prędkość do warunków ruchu tak, abyś nie musiał się zatrzymywać.
- hamuj silnikiem, zdejmując nogę z gazu z dużym wyprzedzeniem
- zadbaj o właściwe ciśnienie w ogumieniu
- nie jedź na luzie, jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu
- dbaj o właściwy stan techniczny auta
- przyspieszaj dynamicznie, po osiągnięciu 2000-2500 obr/min włącz wyższy bieg
- jeśli Twój postój potrwa dłużej niż 30 sekund - zgaś silnik
- zamień auto na komunikację miejską bądź rower!
Wydarzenia
Opinie (98) 3 zablokowane
-
2013-05-18 21:11
eko muly
sciema jakich mało. Mam na to wbite . ..w mieście to totalną bzdura. Eco toczą się 50 m przed światłami, a za nimi kilkanaście samochodów stoi na światach.Poza miastem ok. Ale w mieście to totalną bzdura.
- 9 3
-
2013-05-19 16:54
Przyspieszaj dynamicznie
i zmieniaj bieg przy 2000- 2500 obr? W wielu silnikach benzynowych to niewykonalne
- 2 1
-
2013-05-20 07:58
jestem za a nawet poszedłbym dalej
i ustawił na newralgicznych światłach skazańców w kijami, niech się chłopaki przysłużą społeczeństwu, jak ktoś wolno ruszy dostnie po łbie albo po aucie
- 0 0
-
2013-05-20 08:56
Fajne te wasze negatywne opinie, (1)
uśmiecham się jak je czytam. Jeszcze miesiąc temu jeżdząc po Grunwaldzkiej miałem ogień pod kołami na każdych światłach i spalone 11 litrów na setkę. Po oględnięciu kilku filmów na Tubie na temat specyfiki jazdy w mieście (m.in ekodriving) spokojnie schodzę do 7,5 litra. A jak się człowiek rano nie ciśnieniuje na drodze to i cały dzien później spokojny...
- 3 0
-
2013-05-20 09:34
To niezła sierota z Ciebie
skoro potrzebowałeś filmów instruktażowych, aby zrozumieć rzeczy oczywiste
- 0 2
-
2013-05-20 09:00
Po komentarzach widać, że
frustraci rządzą na trójmiejskich drogach. Gdzie chcecie tak dynamicznie przyśpieszać skoro np. światła na Grunwaldzkiej ustawione są na 60 km/h. Rano na trasie Jaśkowa-Sopot można przejechać wszystkie skrzyżowania na zielonym tylko trzeba trochę zwolnić miszczowie kierowcy.
- 3 0
-
2013-05-20 09:21
jak jade eko to jest 17/100 a jak normalnie to 19/100 ... czy to warte?
- 3 0
-
2013-05-20 09:36
Havla jest zakorkowana z powodu dość banalnego
Projekt skrzyżowania trasy W-Z z Havla i Wilanowską można wystawić do konkursu na największe partactwo drogowe na świecie.
To przebija nawet jedyne 3 poziomowe kolizyjne skrzyżowanie na świecie które jest w Gdańsku.
Nie twierdzę że to wina Adamowicza ale ktoś za t musi odpowiadać a to właśnie prezydent wybiera sobie współpracowników.
Wystarczy sprawdzić kim z wykształcenia są ludzie dobrani przez Adamowicza i jaki wpływ mają na kreowanie życia mieszkańców Gdańska.
Celowo piszę mieszkańców Gdańska bo znaczna cześc ludzi związanych z Gdańskiem unika jak ognia meldunku nawet czasowego w Gdańsku. Główną przyczyną jest niechęć do płacenia wysokich rachunków i stan miasta.- 3 0
-
2013-05-20 09:41
BZDURY BREDNIE I DYRDYMAŁY!!! (1)
Za korki w Gdańsku w 1/3 odpowiada brak dróg w 1/3 zły stan istniejących dróg i w 1/3 fatalne sterowanie ruchem i jego ograniczanie.
Aby nie było korków na głównych drogach prędkość minimalno to musi być 60km/h a optymalna około 70-80km/h
Jadąc tylko 60km/h przez centrum gdańska można mieć nie tylko uszkodzone zawieszenie ale nawet dachowanie!!!
Pieniądze kierowców zamiast na drogi wydawane są na ... (wpiszcie wszelkie formy działalnoci firm miłośników PO).- 5 2
-
2013-05-20 15:34
naiwne myślenie prowadzi do nikąd. Dróg zawsze będzie za mało, jeśli wszyscy będą mieli życzenie wszędzie jeździć samochodem i to w tym samym czasie.
- 1 2
-
2013-05-20 09:42
Bzdury plotą z tymi obrotami... (3)
Przyspieszaj dynamicznie - to nie do 2000-2500 rpm, tylko dynamicznie. A to zależy od silnika. Chodzi o to, aby szybko się rozpędzić, a potem podróżować z ustabilizowaną prędkością na możliwie wysokim biegu.
Szybkie rozpędzenie poprawia płynność jazdy (nie jesteś zawalidrogą) i zmniejsza spalanie paliwa w ogólnym bilansie (lepiej spalić zwiększoną dawkę przez krótki czas - rozpędzanie na 3/4 gazu) niż rozpędzać się powoli jak wół, a samochód i tak łyka.
Czyli, mając do dyspozycji np. japońską benzynkę 2.0 150 KM, rozpędzam się do 60-70 km/h na II. biegu (jakieś 4000 rpm) i daję IV. bieg do "toczenia". Nie będę jechał "wiertarką" przy tak małej prędkości na wyższym biegu, bo zakatuję silnik, który ma żałośnie mało momentu obrotowego przy tak niskich obrotach.
Z kolei w dieslu odklejam się z I., do 60-70 dochodzę przez II. i III. i wówczas daję V. bieg aby się toczyć (po płaskim, bez wysilania silnika).
I jeszcze jedno - nie polecam nikomu rozpędzać nowoczesnego turbodiesla jeżdząć w przedziale 1500-2000 rpm... To są obroty dobre do spokojnej jazdy stałej, ale gdy chce się przyspieszyć, to koniecznie redukcja i wskoczyć powyżej 2000 rpm. Inaczej płacz nad przedwcześnie zajechaną dwumasą gwarantowany. Nawet jeśli auto jest mocne na dole, to nie należy tego wykorzystywać w 100%, bo przy tak niskich obrotach i bucie w podłodze obciążenia skrętne w układzie przeniesienia napędu są ogromne.- 3 2
-
2013-05-20 10:21
Nieco prawdy ale ogólnie BZDURYYYYYYYYYYYYYY (2)
Coś tam czytałeś i ...
Obecnie pomimo wspólnego konstruowania silników przez konsorcja ich charakterystyki użytkowe są często znacząco odmienne.
Dla silnika benzynowego najmniejsze spalanie występuje przy najwyższym momencie obrotowym i dlatego należy utrzymywać prędkość obrotową najwyższego momentu obrotowego.
W wypadku silników doładowanych czy wyskoprężnych sprawa nieco się komplikuje.
Dlatego zanim kupisz auto sprawdź charakterystykę użytkową jego silnika i współczynnik oporu powietrza karoserii danego modelu.
Wszelkie porady mówiące o utrzymywaniu określonych obrotów hamowaniu silnikiem i wielu innych aspektów prowadzenia auta są już nieaktualne!!!
Nowe auta mają tak różne systemy i charakterystyki napędu że należy przeczytać instrukcję.
Porady celebrytów i wskazówki pana Henia z świata aut czy innej motorynki są tak miarodajne jak instrukcja wymiany wycieraczek w skodzie fabii dla użytkownika auston martina.
AKCJA MA DOBRZE WYGLĄDAĆ MARKETINGOWO BO ADAMOWICZ BOI SIĘ ODWOŁANIA !
Gdy ktoś wpadnie na pomysł referendum to sprawy potoczą się bardzo szybko.
Zamiast stadionów ECSów kulawej sztuki kulawego sportu i powojennej infrastruktury będą pieniadze w budżecie na likwidację wysypiska i jego smrodu likwidację korków i likwidacje setek tysiecy zbędnych posad urzędników w Gdańsku których jedynym zajęciem jest odsyłanie petentów od drzwi do drzwi.- 3 0
-
2013-05-20 11:23
Nie czytałem, tylko jeżdzę... W praktyce. (1)
Gratuluję pomysłu utrzymywania prędkości i biegu dla max. momentu obrotowego we współczesnym (niedoładowanym) silniku benzynowym. Oznacza to konieczność jazdy z 4000-5000 rpm dla większości konstrukcji japońskich :) I ciekawe co masz do powiedzenia o hamowaniu silnikiem. To zasadnicza metoda oszczędzania paliwa, bardzo sprawdza się w trasie (zamiast hamować przed każdym zabudowanym czy "ogonkiem" aut, lepiej dojechać zawczasu redukując biegi. Jeśli ktoś ma dobre wyczucie i nie zaskoczy go awaryjna sytuacja, to można przejechać wiele dziesiąt kilometrów nie dotykając nawet hamulca.
- 1 1
-
2013-05-20 13:46
zasadnicza metoda w czym?
w japońskim civicu z 1998roku?
Bo już w europejskich autach są inne systemy oszczedzania i to nawet nie w hybrydach a zwykłych 1,4 benzynowcach no ale jak wybrałeś za profesję fryzjerstwo to z świata aut się o tym nie dowiesz :-)
4000obr to w każdym europejskim aucie z silnikiem zaprojektowanym w latach 90 ubiegłego wieku jest przy max momencie.
Wracaj już do oglądania tvn turbo pa i powodzenia.
Hamuj zawsze silnikiem i pamiętaj o regularnej wymianie sprzęgła. Najlepiej hamuj bez redukcji aż obroty zejdą ci do tych ekonomicznych :-)- 1 0
-
2013-05-20 11:53
próbowałem "eko" drivingu
Mondeo 2.0TDCI. Jazda ile się na na minimalnych obrotach (~1500), szybkie przyspieszanie. Efekt: rozwalona dwumasa :-( koszt naprawy: 3000zł. Dziękuję za takie "eko"...
Teraz jeżdżę na obrotach z turbo (~2000-2500) i jest znacznie lepiej.- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.