• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólna inwestycja Gdyni i Sopotu: Węzeł Karwiny

Piotr Weltrowski
22 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Jedną z ulic, które miałyby być przebudowane w ramach inwestycji jest prowadząca z Sopotu do Gdyni i obecnie niezbyt bezpieczna dla kierowców ul. Malczewskiego. Jedną z ulic, które miałyby być przebudowane w ramach inwestycji jest prowadząca z Sopotu do Gdyni i obecnie niezbyt bezpieczna dla kierowców ul. Malczewskiego.

W tym tygodniu władze Gdyni i Sopotu chcą wykonać pierwszy krok w kierunku stworzenia komunikacyjnego węzła integracyjnego Gdynia Karwiny, który w przyszłości miałby zapewnić lepszą komunikację między oboma miastami, a także zapewnić łatwiejszy dostęp do przystanku PKM, który powstać ma w przyszłym roku.



W ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni pojawią się do połowy 2015 r. przystanki Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Powstanie też peron na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana. W ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni pojawią się do połowy 2015 r. przystanki Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Powstanie też peron na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana.

Sądzisz, że ta inwestycja zostanie przeprowadzona do 2020 roku?

Sopot i Gdynia będą chciały sfinansować, przynajmniej częściowo, wartą około 100 mln zł inwestycję ze środków pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego, ubiegając się o nie wspólnie.

Póki co, program na lata 2014-2020 wciąż jest negocjowany w ramach prac Komisji Europejskiej. O tym, jak duże kwoty będą dostępne dla poszczególnych regionów wiadomo będzie prawdopodobnie dopiero pod koniec roku. Niemniej i Sopot, i Gdynia już teraz chcą zacząć przygotowania do wspólnej inwestycji. Będzie to możliwe po przyjęciu przez rady obu miast stosownych uchwał, co ma nastąpić do końca tego tygodnia.

- Później zostanie podpisane porozumienie i rozpocznie się przygotowywanie dokumentacji całej inwestycji. Myślę, że ze strony Sopotu taka dokumentacja mogłaby być gotowa w przyszłym roku - mówi Michał Banacki z Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta w sopockim magistracie.

W podobnym tonie wypowiadają się także przedstawiciele gdyńskiego urzędu. - Co prawda nie znając jeszcze dokładnych kwot, które będą do uzyskania w ramach unijnego dofinansowania, nie możemy jeszcze ostatecznie mówić o tym, co w ramach inwestycji zostanie zrobione, ale dokumentacja może już powstawać, chociażby z tego względu, że łatwiej ją skorygować, niż zacząć ją przygotowywać na ostatnią chwilę - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.

Sam przystanek PKM Gdynia Karwiny powstać ma w przyszłym roku (czytaj więcej na temat Pomorskiej Kolei Metropolitalnej), natomiast program, do którego oba miasta będą aplikować o dofinansowanie, zakłada wykonanie inwestycji do roku 2020.

- Tak długo jednak nie będziemy chcieli czekać, będziemy chcieli rozpocząć prace jak najszybciej, jak się tylko da. Także dlatego już teraz chcemy przystąpić do porozumienia z Sopotem - tłumaczy Guć.

Co przewiduje inwestycja? M.in. powstanie dużego parkingu przy samym przystanku, a także buspasów na Karwinach oraz przebudowę ulic prowadzących - zarówno ze strony Gdyni, jak i ze strony Sopotu w kierunku przeszłego węzła. W planach jest także przebudowa kilku skrzyżowań, a w Sopocie - zamiana ich na ronda. Szczegółowy program inwestycji ma być znany pod koniec bieżącego roku.

Opinie (72) 1 zablokowana

  • Na Sopockiej powstaje następne osiedle a nowych dróg żadnych nie ma

    Zbudujcie połączenie Sopotu z Obwodnicą od strony Karwin to byłaby nowoczesna inwestycja, kolej mertopolitalna - cieszą sie mieszkańcy kościerzyny z połaczenia z Gdańskiem nikt więcej , po co to robicie ? Stawiacie następne osiedle na ul. Sopockiej i żadnej nowej drogi, koszmarne korki będa jeszcze większe ! Pracuje w Sopocie dojeżdzam Sopocką i wracam w godzinach szczytu fatalne połaczenie dla tych co muszą dojechać samochodem.

    • 1 0

  • pora się stąd wyprowadzać.. (5)

    wokół tylko smród spalin, coraz mniej zieleni.. co za czasy...

    • 62 66

    • No tak akurat to w Gdyni na brak zieleni to nikt narzekać nie powinien bo 44% jej powierzchni stanowią lasy a w tych lasach i parki krajobrazowe a nawet rezerwaty ;)
      a Sopot to nawet 51%

      • 2 0

    • Jest napisane (2)

      że planują park przy przystanku... Idiots everywhere.

      • 5 16

      • idiotos to tam będą wino pić, tanie wino (1)

        tyle Ci z parku będzie

        • 6 5

        • jasne.

          najlepiej marudzić.
          temat szczura i budynia narazie się znudził, to na parczek i spaliny nie wiadomo dlaczego. po to węzeł przecież żeby spalin było mniej (żeby nie było korków)

          • 7 3

    • Pomogę się Tobie spakować jak by co.

      • 30 14

  • (6)

    Już był tunel pod Sopotem, teraz węzeł a stoję w korku jak widły w gnoju .....

    • 125 7

    • To czas pozbyć się golfa (2)

      • 10 24

      • przeciez marudzi, ze w korku stoi, a nie ze mu goraco (1)

        • 50 0

        • katka

          hi hi hi

          • 0 0

    • nie wszystko na raz (1)

      • 5 1

      • Nie wszystko na Gaaazzz

        • 4 8

    • Tunel pod całym sopotem był by czymś, może w końcu można było by nazwać Sopot kurortem, teraz to tylko przejazdówka pracowników Gdynia>Gdańsk, Gdańsk>Gdynia ;)

      • 34 2

  • Zniszczyć ostatnią leśną serpentynę (4)

    Szkoda mi tej ulicy uwielbiam jeździć tą serpentyną przez las. Jak oni chcą to zrobić, może mosty i estakady i całkowicie zurbanizować tę ostoję relaksu. A co z dzikami, których tam wiele?

    • 14 1

    • zwyczajnie i po ludzku

      dzikom zrobią przejście za kilka milionów- takie jak na odcinku leśnym ul. Chwarznieńskiej,
      a żabom,chwilowo (z braku środków) znak ostrzegający przed ludźmi. Mniej więcej taki jak przy ul. Franciszka Sokoła przy pięknym i zadbanym oczku wodnym.
      .

      • 0 0

    • Nie trzeba niczego niszczyć...

      Raczej nie ma w planie, przynajmniej nic o tym w artykule nie ma, prostowania, czy poszerzania Sopockiej...

      • 0 0

    • Nie przesadzasz z tą nutą sentymentalną....

      Dziki - proszę bardzo, wieczorami pod Witawą stadami się pasą;
      Relaks - proszę bardzo, TPK stoi otworem na całej linii graniczej trójmiasta;
      Serpentyny -hmm... polecam, chociażby kontradmirała Xawerego Czernickiego na Pogórze.

      • 0 0

    • haha

      Pewnie zabiorą paru ludziom ziemię i jakoś wyprostuja

      • 0 0

  • Mam nadzieję,że powstaną ekrany dzwiękochłonne na ul.sopockiej na odcinku Brodwino. Już teraz nie da się tam otwierać okien ze

    .

    • 2 2

  • Nie dla rond!!!

    po kiego grzyba te ronda ?? by wiecej korków było po drodze !!! mam nadzieje że fundusz nie wypali

    • 1 5

  • A może tak gdańsk (1)

    Zainteresowałby się wiecznie zakorkowaną ul. Spacerową i kielnieńską w osowej

    • 2 0

    • Spacerowa miała być w planach poszerzana

      Ale mieszkańcy Osowej protestowali, hihi

      • 0 1

  • RONDA-gdyński przebój i samograj XXI w. (1)

    Nareszcie (darmowa) promocja władz miasta i na dodatek już przetestowana na mieszkańcach.
    Gdynianie, pomóżmy władzy wyjść z gdyńskim patentem (na ronda), za rogatki miasta i dalej w świat.
    Ronda i slalomowe ścieżki rowerowe donikąd załatwiają problemy (władzy, urbanistów, dewelopera) z mieszkańcami na dziesiątki lat.
    Cytat:"rondo ułatwia przejezdność, uspokaja i upłynnia ruch w prężnie rozwijającej się dzielnicy Gdyni-Zachód". Aktualnie ok.10 tys.mieszkańców, docelowo 50 tys.
    To, że wizje, obrazki i plany nieczytelne- nie szkodzi.
    Zawsze w trakcie budowy ronda można je dostosować, powiększyć, wyciąć wszystkie "ponoć zabytkowe" przeszkadzające,drzewa, krzewy, zlikwidować chodnik i bezpieczne przejścia, zlikwidować wszystkie miejsca parkingowe (dziękujemy straży miejskiej za mandaty).
    Gdzie te cuda, już zdradzamy.

    Naszym przebojem jest centralne rondo na Sokółce, w śladzie rozsypującej się ul.Chwarznieńskiej (charyzmatycznie i fragmentami przebudowywane dziesiątki lat).
    Skrzyżowanie ul. Dulina, Franciszka Sokoła i Staniszewskiego).

    Dla tych co mają inne zdanie proponujemy trzy sąsiadujące.
    Też piękne, "starannie wykonane i pielęgnowane. Wszystkie zmieściły się na ok. 1.000 m2.
    P.S. Jeżeli przypadkiem władze miasta przypomną sobie jak budowano kiedyś Gdynię, że miasto i dzielnicę tworzą ludzie ludziom, to prosimy o aneks do projektów rond. Proponujemy roboczy tytuł "RONDO PRZENOŚNE " i testowane wpierw na projektantach, władzy przed urzędem miasta, radnych dzielnicy, i.t.d.,
    Mamy nadzieję (nikłą co prawda), że dzielnice Gdynia Zachód tworzą ludzie ludziom, a nie bezduszne komputery sprawnie odliczające metry.

    • 1 1

    • No nie płacz już

      Wyjechałbyś dalej na zachód niż do Lęborka, to byś zobaczył, że ronda w Bulandzie i tak są jakieś 100 razy rzadsze niż w cywilizowanych krajach.

      • 0 0

  • a jaj bym chciała ścieżkę rowerową

    wzdłuż Sopockiej. I tyle.

    • 4 2

  • Będzie lepszy i szybszy dojazd na Bursztynek.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki bilet należy kupić, aby poruszać się komunikacją miejską po całym Trójmieście?

 

Najczęściej czytane