• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyjątkowe BMW sprzedane w Niemczech należało do "Nikosia"?

mJ
4 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (214)
BMW 850i Koenig Specials BMW 850i Koenig Specials

Jakiś czas temu na niemieckim serwisie aukcyjnym pojawiło się ogłoszenie wyjątkowego, czerwonego BMW 850i Koenig Specials KS8. Auto właśnie zostało sprzedane, a w sieci pojawiły się informacje o tym, że unikatowy egzemplarz w przeszłości należał do Nikodema "Nikosia" Skotarczaka. Czy rzeczywiście tak było?



Czy chciał(a)byś posiadać samochód po znanej osobie?

BMW 850i samo w sobie jest wyjątkowe, bo to niezwykle rzadki model. Pod jego maską pracuje silnik V12 o pojemności 5 litrów i mocy 300 KM. Dodatkowo, samochód wystawiony na sprzedaż został podrasowany przez niemieckiego tunera z lat. 90 - Koenig Specials, który słynął z upiększania aut nowymi "body kitami". W przypadku czerwonego 850i to m.in. zmodyfikowane zderzaki, dodatkowy spoiler, szerokie felgi i wyraźne poszerzenia z przodu oraz z tyłu. Auto wyprodukowane w 1991 roku przejechało do tej pory 98 tys. km.

BMW należało do "Nikosia"?



To w 100 proc. egzemplarz należący niegdyś do "Nikosia". Zdjęcie wykonane przy skrzyżowaniu ulic Łagiewniki i Heweliusza. Nadesłał nasz czytelnik.  To w 100 proc. egzemplarz należący niegdyś do "Nikosia". Zdjęcie wykonane przy skrzyżowaniu ulic Łagiewniki i Heweliusza. Nadesłał nasz czytelnik.
Mówi się, że sprzedany właśnie kolekcjonerski egzemplarz BMW 850i Koenig Specials KS8 ma polską, dość barwną historię. Ponoć w latach 90. należało do "Króla Wybrzeża", czyli Nikodema Skotarczaka, który zresztą uwielbiał luksusowe samochody. Fotografię czerwonego BMW z tamtego okresu można znaleźć w książce - Nikodem Skotarczak "Nikoś". Ruletka życia.

Z informacji, które można znaleźć w sieci, wiadomo, że ten egzemplarz trafił do Polski prawdopodobnie w 1992 r. W kolejnych latach rzucające się w oczy BMW widywane było w różnych miastach, m.in. w Kłodzku, w Tarnowie czy we Wrocławiu. Ponoć w międzyczasie sportowe auto miało wymieniony silnik. Według osób komentujących sprawę BMW w internecie oryginalny, niestety uszkodzony motor nadal jest w naszym kraju.

  • BMW 850i Koenig Specials
  • BMW 850i Koenig Specials
W roku 2014 r. samochód ponownie wrócił do Niemiec, gdzie niedawno został wystawiony na sprzedaż za kwotę 99 tys. euro, czyli około 463 tys. zł.. Cena zwala z nóg, bo dziś dorzucając do tej kwoty kilkanaście tysięcy złotych można wyjechać z salonu najnowszą generacją BMW serii 8.

Opis ogłoszenia jest dość zdawkowy, ale potwierdza jego polską historię. W treści napisano, że auto ma polskie dokumenty. Poza tym na poniższych filmach widać polską rejestrację.

Nigdzie nie ma jednak potwierdzenia, że rzeczywiście ten samochód należał kiedyś do polskiego gangstera. Co więcej, spostrzegawczy internauci zauważyli drobne różnice między egzemplarzem należącym niegdyś do "Nikosia" a tym z ogłoszenia.

Biografia Nikosia, Kajko i Kokosz i smaki dawnego Gdańska Biografia Nikosia, Kajko i Kokosz i smaki dawnego Gdańska
Trójmiejska Trójmiejska "gangsterka" na małym i dużym ekranie
  • BMW 850i Koenig Specials
  • BMW 850i Koenig Specials
  • BMW 850i Koenig Specials
  • BMW 850i Koenig Specials

Auto trafiło do Anglii



Nie wiadomo, co przez ostatnich 8 lat działo się z BMW w Niemczech, ale po fotografiach z ogłoszenia można wywnioskować, że nie było używane. Coupe jest dość mocno okurzone. Co więcej, nowy właściciel pochwalił się swoim łupem na TikToku - na filmach widać m.in. lawetę z BMW wyruszającą w podróż do Wielkiej Brytanii. W opisie dodano, że ten samochód widzi światło dzienne pierwszy raz od 9 lat. Nie wiadomo również, czy auto zostało sprzedane za podaną w ogłoszeniu cenę.

@sira.carcollector UNICORN HUNTER #mercedes #bmw #koenig #trendingaudio #viralreel #benzmafia #modifiedcars #vintagecars #80s #90s #cruise ##latenight #latenightthoughts #koenig #koenigspecials #bimmer #bimmerlife #bimmerinsta #bmwnation #850csi #e31 #airride #airlift #london #W126 #rarecar #rarecars #bmwm #m8 #POLAND #POLISH #unicorn @maybachmanuk @M635bmw @ebzgaffar @AMG OFFICIAL @Shakib @ben @James Sadeness - Enigma
@sira.carcollector NIGHT RUN ️️ #mercedes #bmw #koenig #trendingaudio #viralreel #benzmafia #modifiedcars #vintagecars #80s #90s #cruise ##latenight #latenightthoughts #koenig #koenigspecials #bimmer #bimmerlife #bimmerinsta #bmwnation #850csi #e31 #airride #airlift #london #W126 #rarecar #rarecars #bmwm #m8 #gangster Insomnia - Faithless
@sira.carcollector RAREST KOENIG IN THE WORLD - VIDEO LAUNCH 5/1/2023 (7PM) ON YOUTUBE #mercedes #bmw #koenig #trendingaudio #viralreel #benzmafia #modifiedcars #vintagecars #80s #90s #cruise ##latenight #latenightthoughts #koenig #koenigspecials #bimmer #bimmerlife #bimmerinsta #bmwnation #850csi #e31 #airride #airlift #london #W126 #rarecar #rarecars #bmwm #m8 #polish #poland #barnfind #classiccar #classic #classiccars #fy #fyp #fyi Creepin' - Metro Boomin & The Weeknd & 21 Savage
mJ

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • Pamiętam ale jeździł nim niejaki Lesio. (1)

    Gość w dziurkowanych skórzanych spodniach, takich napompowanych na wzór M.C. Hammer z teledysku U cant Touch This :-)))) Byłem wtedy dzieciakiem i samochód mi się podobał ale jego portki rozśmieszały :-))))

    • 18 6

    • Też pamiętam. Bujał się najczęściej po Sopocie,

      tam i z powrotem, żeby wszyscy widzieli. Taki chudy z wąsem i kolczykiem w uchu i zawsze dziwnie ubrany.

      • 9 5

  • W Sopocie były przynajmniej 2 bordowe (1)

    parkowały na ul. Sportowej. To był piękny czas - rozwój nowego biznesu w Polsce i rozmaitych kontrastów 2 nowe BMW serii 8 a płot dalej 2 Syrenki i duże Fiaty :)

    • 8 9

    • I czarna

      Tyle ze na HH HH

      • 5 1

  • oryginalnie pewnie należało do niemca (2)

    a nikuś se go poprostu wziął

    • 11 22

    • osobiście nie jumał (1)

      Ale mógł mu je ktoś przywieźć, bo jumaków miał wielu...

      • 18 0

      • Może kura mu przywiózł, nie raz tak robił

        i wielu innych woziło autka z RFN dla Nikosia, który je później sprzedawał ;) i każdy zadowolony. Wozak, sprzedawca, klient, tylko niemiec nie.

        • 14 0

  • Jego (7)

    Jak ma zmieniony Vin to na 100% jego

    • 13 8

    • (6)

      Akurat takie, którymi jeździł na co dzień raczej były na legalu, nawet jeśli zarejestrowane na słupa, ale nie kradzione. Miał najlepsze mercedesy, chociaż to bmw też fajne. Też ferrari czerwone było. Piece, auta o wątpliwym statusie prawnym, to mogły na jego kilku autohandlach stać dla klientów, ale nie znaczy to że auta, którymi prywatnie jeździł takie były. I jakoś zadowoleni kupowali tłumnie! To jak Nikoś taki zły, to jego klienci też? I ci co przywozili autka? Zresztą Niemcy nie raz sami oddawali, dostawali dolę od Polaków+kasę od niemieckiego ubezpieczyciela. Nikoś to był prekursor branży handlu samochodami (i ubezpieczeniowej) już pal licho na ile legalnymi bo sprowadzał auta, a właściwie to jego ludzie jak kura i inni dla niego on tylko organizował i sprzedawał, nigdy nie jumał osobiscie, importował te auta kiedy był ogromny popyt a podaż nie taka jak dziś. Kto by nie chciał okazyjnie kupić dobrego auta? :-) Pozdrawiam myślących

      • 14 5

      • (4)

        Co za bzdury.

        • 3 10

        • najczystsza prawda (3)

          choć w oczy kole ludzi niedoinformowanych, a gdybyś wiedział jak służby były umoczone w różne historie z tym związane to dopiero. Z i dla Nikosia co było. Policjanci i UOP np. Też lody kręcili.

          • 15 0

          • (2)

            Nie jest możliwe by kręcić takie lody bez parasola ochronnego milicji/policji oraz SB/UOP.

            Z resztą są obszerne artykuły na temat. Pierwszy z brzegu...

            "Możliwość rozkwitu samochodowych grup przestępczych nastąpiła na skutek symbiozy wychowanych na obrocie walutą w różnych częściach Europy pospolitych przestępców z oficerami MSW. W ten sposób powstała najbardziej znana w latach 80. grupa złodziei samochodów - grupa Nikodema Skotarczaka ps. Nikoś. W jej ramach wszystkim dowodził Nikoś, jego prawą ręką był były milicjant Tadeusz Jędrzejczak. W skład gangu samochodowego wchodzili między innymi naczelnik wydziału śledczego MUSW w Gdańsku, prezes klubu sportowego Lechia Gdańsk, wiceprezes Gwardyjskiego Klubu Sportowego Wybrzeże, prokurator wojewódzki oraz wielu funkcjonariuszy MO. Uzupełnieniem struktury przestępczej byli pracownicy Wojsk Ochrony Pogranicza, celnicy, urzędnicy wystawiający fałszywe zaświadczenia, pracownicy warsztatów samochodowych, u których przechowywano skradzione auta oraz sportowcy."

            • 9 1

            • (1)

              No przecież wiadomo, że był parasol, a sami f-sze byli po uszy umoczeni, część wprost dla Skotarczaka robiła, inni czasami wzięli w łapę czy dostali taniej auto, a co innego jeszcze było robione to inna rzecz. generał Andrzeje... Edek M przyjaciel prawej ręki Nikosia z lat 90 czyli Kury, Tadeusz Jędrzejczak i inni. Milicja, policja, uop, sb, pogranicznicy różne układy były każdy mógł coś dla siebie załatwić przy okazji. Pecunia non olet jak to mówią.

              • 8 0

              • Pytanie, kto dla kogo finalnie robił? Chyba razem na tym wózku wszyscy jechali.

                Schemat był taki, że najpierw rozwinęła się grupa przestępcza Skotarczaka, która w pewnym momencie została rozpoznana przez MSW i wzięta "pod skrzydła" służb w celu czerpania zysków?

                W PRLu wszystko było pod kontrolą resortu bezpieczeństwa. Milicja i Bezpieka.
                Jeśli złodziej kradł na masową skalę, musiał podzielić się z tymi, którzy przymykali oko na łamanie prawa.

                Nie było tak, że Nikoś finalnie był narzędziem używanym zarówno przez doświadczonego milicjanta, jak i przez agenta SB?

                "- Podam jeden przykład. Był styczeń 1982 r. W tym czasie na Zachodzie grupa "Nikosia" ukradła luksusowego mercedesa. Trzeba go było przetransportować do Warszawy. Ale przecież trwał stan wojenny i nie można było swobodnie podróżować, przemieszczać się między województwami. Mercedes pojechał więc w eskorcie milicji z majorem na czele. Przy zatrzymaniu przez patrol wojska major machnął służbową legitymacją i kradzione auto bezpiecznie przeszło kontrolę" - opowiada dr Nawrocki.

                Parasol ochronny samochodziarzy nie był duży, bo gdy sprawa doszła do Inspektoratu Ochrony Funkcjonariuszy przy Komendzie Wojewódzkiej (taka milicja w milicji), to już im się zaczął palić grunt pod nogami i zaczęły się aresztowania.

                Parę lat temu gdański dziadek, major milicji od powyższego samochodu w jednym z wywiadów powiedział:

                "W tej jednostce pracowałem do 1 lipca 1987r. skąd w stopniu majora odszedłem na własną prośbę.
                Było mi bardzo przykro, ale niestety czułem taką niemoc. Milicjant, policjant nie ma przyjaciół, jeśli ktoś, gdzieś go opluje. Pozostaje się samemu. Po przykrym doświadczeniu z pracownikami Inspektoratu Ochrony Funkcjonariuszy z Gdańska i Warszawy to już nawet nie było tej wielkiej chęci do pracy, chociaż zawsze starałem się ze wszystkiego rzetelnie wywiązywać."

                • 4 1

      • W imieniu swoich zagranicznych kontrahentów Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta przysyłało do gdańskiej milicji kolejne prośby o zidentyfikowanie skradzionych na Zachodzie samochodów. Milicjanci parowali wskazane przez Wartę numery nadwozi, silników i modele aut z numerami rejestracyjnymi "zgdańszczonych" już samochodów. Audi 100, GKD 8199 - skradziony 9/19 października w Brukseli Louisowi Emondowi, audi 100 GKD 7287 - zginął w sierpniu 1984 roku w Ukkel w Belgii, audi 80 GKD 7120 wypożyczony i nieoddany w brukselskiej wypożyczalni samochodów Dieterem. Podobnie z samochodami z Francji: audi 100 skradziony 11 lipca 1984 roku w Paryżu, dzień później w Paryżu skradziono audi 80, które porusza się po Gdańsku na tablicach rejestracyjnych GKD 7221. I tak dalej, i tak dalej...

        • 6 0

  • napiszecie cos (1)

    o samochodzie doktora Mengele?

    • 24 3

    • Chyba VW Käfer. Na Discovery był program jak go namierzali i śledzili by upewnić się czy to on.

      • 8 0

  • nawet gdyby, to czym się podkręcacie.

    prymitywizm głupota nie zna granic.
    gdzies coś kogoś może tak może nie,co sie dzieje z tym światem. ile samochodów zostało po bohaterach którzy uratowali ludzkie życie,ale o tym nikt nie pisze bo dla i**oty to mało interesujące.

    • 18 2

  • BzdzikBzdzik

    Jakies wypierdziane strucle przez sbckich donosicieli,pewnie nadal wali grochowa i gotowana kapucha.A z paszczy od rana cebula

    • 11 3

  • No i co,no i co z tego.Świat czytelnika schodzi na psy,o dziennikarstwie nie wspomnę.

    • 16 2

  • Kupię figurkę Nikosia, będzie stała obok Matki Boskiej

    Dziękuję trójmiasto.pl za wspieranie i promowanie Nikosia, wspaniała osoba, taka dobra i uczynna.

    • 38 4

  • rodowici anglicy dokonali zakupu... (1)

    • 12 7

    • dokładnie o tym pomyślałem jak przeczytałem w artykule, że jedzie do UK - rodowity anglik :D

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku zadebiutowały trolejbusy Solaris Trollino 18?

 

Najczęściej czytane