• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypadek czterech pojazdów na ul. Słowackiego

Maciej Naskręt
17 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz skutki karambolu na ul.Słowackiego


Trzeba uważać na ul. Słowackiego w Gdańsku. Doszło tam do zderzenia trzech samochodów osobowych i podmiejskiego autobusu. Poszkodowana została jedna osoba.



Aktualizacja godz. 13:47. Uszkodzone pojazdy zostały zabrane z miejsca zdarzenia. Po wypadku nie ma już śladu.

* * *

Ok. godz. 10 w ciągu ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska - na nitce w kierunku Wrzeszcza przed lasem - doszło do zderzenia trzech pojazdów osobowych i autobusu podmiejskiego.

- Jeden z pojazdów zjeżdżał z ul. Słowackiego, skręcając w prawo. Jadąca za nim toyota i daewoo tico zwolniły. Niestety, kierowca autobusu podmiejskiego, który jechał za tymi pojazdami, nie zdołał zatrzymać bezpiecznie pojazdu i uderzył w tico, które następnie uderzyło w toyotę. Natomiast toyota uszkodziła pojazd skręcający w prawo - wyjaśnia podkom. Magdalena Michalewska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

- W wyniku tego zdarzenia została poszkodowana jedna osoba, kierowca daewoo tico - dodaje rzecznik prasowy.

Nie ma poważnych utrudnień w ruchu. W miejscu zdarzenia kierujący powinni zachować szczególną ostrożność.

Opinie (111) 8 zablokowanych

  • polscy kierowcy autobusów powinni robic prawo jazdy co rok.

    • 6 2

  • Tico i Cinquecento to strach na drodze (12)

    Nie ubliżając żadnemu z użytkowników owych aut, ale wybaczcie jak widze jak w takim Tico albo Cinquecento badz też Lupo( auta tego samego pokroju, gabarytów) kobitkę z dwójką dzieci z tyłu to mnie aż boli. Tam tylnia szyba kończy się centralnie przed kanapą tylnią. Mam syna i nigdy nie sadzał bym go w jeżdżącej bombie zegarowej. Ehhh

    • 9 4

    • jasne, wszyscy kupią sobie SUVy ... (3)

      może jeszcze Unia to dofinansuje, co ?

      • 5 0

      • Nikomu nie każę kupować SUV-a (2)

        Ale pakować małe niemowlaki w fotelikach do DAEWOO TICO to tak jak palenie fajek przez kobietę w ciąży- tak małe dziecko nie ma wyboru, Ty za nie decydujesz. Dlatego uważam, że należy dbać o bezpieczeństwo swoich pociech, jednak niekoniecznie kupując sobie jakieś extra auta.

        • 0 5

        • Akurat niemowlak w SUVie jest tak bezpieczny jak w TICO (1)

          Większosc SUVów w polsce traktowanych jest jak auta sportowe i notorycznie maja dachowania w wyniku których obrażenia u dzieci sa poważniejsze niz po zmiazdzeniu tico. Często dochodzi też do kolizji bocznych w SUVach.

          Wiem bo składam takie cuda w całość i o ile przy czołówce moze i coś zapewniają to przy uderzeniu bokiem już niewiele.

          • 5 0

          • a TICO to rozumiem nie dachuje i nie obrywa w bok?

            to chyba transformers jakiś. Jak bys w bok TICO dostał to byś się 3 razy zawinął. BEZ SZANS!

            • 0 3

    • (1)

      kiedys jeżdziły prawie same "maluchy"po ulicach i woziło sie dzieci.Teraz nagle Tico itp są niebezpieczne!dlaczego?co sie zmieniło?

      • 5 0

      • Tak kiedyś był rok 1985 a teraz 2012

        Świat mototryzacji idzie naprzód. teraz też wozi się dzieci i są ku temu lepsze bardziej dostepne warunki. Własnie to sie zmieniło.

        • 1 1

    • To dość bezpieczne auta gdy były nowe (4)

      Szkopuł w tym że ekspresowo korodują a obecnie mają po minimum 10lat i to jest problem.
      A tak dla rozwagi podpowiem tobie że syna nie sadzaj także w dużych suwach np mercedesa toyocie czy nawet touaregu!!! Wile osób ma w takich autach wypadki z dachowaniem a dzieci giną w wyniku uszkodzenia skroni pomimo że są zapięte w foteliku z pasami 5 punktowymi.
      Wbrew pozorom NOWE Tico jest bezpieczniejsze od starego SUVa szczególnioe prowadzonego przez nierozgarniętego kierowcę który myśli ze ma samochód sportowy i terenowy a w rzeczywistości jedzie półciężarówką.
      Co z tego że pasażerowie w SUVach nie gina z powodu zmiażdzenia jak giną z powodu dachowania czy urazów bocznych części głowy które są nagminne w takich autach.

      • 2 1

      • Nie no nie osłabiaj mnie:) (3)

        Sory stary ale nie porównuj SUVa to Tico:D Tico to może dobry miejski samochód do przemieszczenia się z punktu A do B w mieście ale jeśli chodzi o bezpieczeństwo to nie TICO nie zna tego pojęcia a w szczególności ze starym SUVem. Niestety kiedyś ktoś produkując tego typu auta nie uwzględniał ze za parenaście lat rynek rynek motoryzacyjny rozrośnie się w expresowym tempie. W każdym samochodzie gina ludzie i nic nie zastąpi myślenia kierowcy , żaden system bezpieczeństwa. Można jednak zredukować to ryzyko a szczególnie małych dzieci nie sadzając ich w takich autach. i to własnie jest celem moich poprzednich wywodów. Spójrz na zdjęcia TICO w artykule i powiedz mi czy widzisz bezpieczne auto. Powiesz dobra ale zderzyl sie z autobusem. To tak jak Ssang Jongi maja rywalizować z Mercedesem:D

        • 0 1

        • Idąc twoim tokiem rozumowania najbezpieczniejszy jest TARPAN kupujmy TARPANY :-)

          W zderzeniu czołowym TICO vs np Toyota HILUX wygrywa Toyota ale...
          Małym autkiem zgrabnie uciekniesz przed czołówką nawet zimą na lodzie a SUVem nawet z elektroniczną stabilizacją toru jazdy i innymi systemami pokładowymi szybka zmiana toru jazdy to pewne dachowanie. Otworzy się w porywach do 17 poduszek powietrznych które niestety w wypadku dzieci dadzą nikłe szanse na przeżycie. Pooglądaj filmy z rosyjskich dróg szczególnie jeden w którym dziewczynka z misiem jest przewieszona niemal przez drzwi SUVa a zrozumiesz.
          Do tego bez urazy ale 99% SUVów w Polsce to szrot wybebeszony z el;ektroniki.
          A z fizyką nie wygrasz bez systemów wspomagających. I takie SUVy sa równie bezpieczne jak poczciwy TARPAN :-)

          • 0 1

        • Akurat Ssang Jong jest lepszy od mercedesa :-) (1)

          Znajdz skorodowanego ssang jonga :-)

          • 0 0

          • Tyle ze SSang jongi produkuja od paru lat a mercedesy od parudziesięciu :D

            ehh fachowcy:DD

            • 0 0

    • Pojazdy SUV: Niebezpieczne z Natury

      Pojazdy SUV: Niebezpieczne z Natury

      Tragicznym jest fakt, iż wiele osób wybrało samochody SUV, ponieważ wydawały się im bezpieczniejsze, niż inne auta. Jak wspmnieliśmy w artykule Sport Utility Vehicles Bigger is Not Safer (SUV Większe nie Znaczy Bezpieczniejsze), daleko temu do prawdy. Pojazdy SUV mają wysoko zlokalizowane centra grawitacji, co czyni je bardzo podatnym na wywrotki. Niewielka zmiana w ciśnieniu opon wystarczy, by sprawę nawet pogorszyć.

      W istocie, pojazdy SUV są tak niebezpieczne, że by móc je uznać, rząd był zmuszony do stworzenia serii testów dotyczących dachowania. Po katastrofach związanych z oponami Firestone montowanymi na pojazdach typu Ford Explorer, a które zakończyły się masowym wycofaniem ich z rynku, Kongres wydał zarządzenie TREAD Act of 2000, które zobowiązywało Krajową Administrację Bezpieczeństwa Drogowego (National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) do wykonywania testów badających tendencje pojazdu do wywrotek.

      Nastąpiło to po czternastu latach bezczynności ze strony NHTSA, która, poddawszy się presji ze strony producentów samochodów, nie zarządziła standardowego badania odporności aut SUV na wywrotki. Mimo, iż w dalszym ciągu takie testy nie są standardem, NHTSA wprowadziło test na badanie odporności pojazdu na wywrotki podczas wykonywania manewru mającego zapobiec wypadkowi. Pomimo tego, że koncept jest godny pochwały, jego wyniki są dostępne wyłącznie na stronie internetowej NHTSA i nie są publikowane. Ponadto, pojazd może ulec wywrotce, a mimo to jednak otrzymać ocenę nadając mu dwie z pięciu możliwych gwiazdek. Takie oceny maskują słabą efektywność przeciążonych u góry pojazdów SUV oraz nie rozwiązują problemu związanego z ich skłonnościami do dachowania. Wynikiem tych badań było wycofanie kilku modeli z rynku.

      • 0 2

  • Do kierowcow autobusow (1)

    Jeszcze raz jak zobacze ze siedzicie mi 50cm na zderzaku obiecuje bede namowal przed wami ile sil w nodze !!! Raz drugi trzeci moze cos dotrze do was ze nie tak latwo sie zatrzymac za mniejszym autem !

    • 7 1

    • i to może jest jakis patent na tzch wielkich syoferów

      • 0 0

  • Nie mieszajcie w to pojazdów.

    Nigdy nie widziałam, aby pojazd sam z siebie spowodował wypadek.
    Sprawcą tego wypadku był szofer. Inne wypadki też są wynikiem braku umiejętności szoferów.

    • 8 0

  • Przy okazji - może mi ktoś wyjaśnić po co naklejacie te naklejki "dziecko w samochodzie" (6)

    ???

    Jakoś nie ogarniam sensu, co to ma dać ? Chwalicie się czy co ?

    • 6 7

    • zgadzam sie

      a potem "Uwaga julia w samochodzie" okazuje się byc Julianem:D

      • 1 4

    • po to aby jadący z tyłu bardziej uważał(dzieci przewaznie siedzą z tyłu)

      • 5 3

    • (1)

      Żebyś ciołku zaczaił, że z zatrzymanego samochodu może nagle wyjść nierozgarniete jak ty dziecko

      • 4 4

      • A bez wyzwisk nie umiesz ?

        ps - naprawdę ktoś wierzy że te naklejki coś dadzą ?

        no sorry ;)

        • 3 0

    • Matka lub ojciec wiozący dziecko jeżdżą statystycznie dużo ostrożniej. (1)

      Zazwyczaj nie ruszają gwałtownie, jeżdżą spokojniej i nie podejmują zbędnego ryzyka. Chodzi o sygnał, by chamek jadący na przykład z tyłu nie trąbił lub nie siedział na ogonie stwarzając zagrożenie. Jest spore prawdopodobieństwo, że osobnik widzący takie oznaczenie wykaże odrobinę zrozumienia i nie będzie próbował swoją postawą na drodze zrobić krzywdy małym pasażerom.

      • 6 1

      • Za chińskiego boga bym na to nie wpadł.

        Co za głębokie uzasadnienie. Naprawdę w to wierzycie ?

        Gdy ktoś tak kiepsko jeździ że dojeżdża na zderzak to raczej na naklejki uwagi nie zwraca.

        • 3 2

  • Autobus prawym pasem, lewym Tico, za Tico ledwie szybciej jadącym od autobusu, sznureczek... (1)

    kierowca w ciemnym aucie uznał, że ma już na tyle miejsca, że wciśnie się między Tico i autobus,zmienia pas na prawy,muska Tico w tył, Tico traci panowanie, kontra w prawo, strzał od autobusu w tył, leci w lewo i wali w tył samochodu, który jechał do tej pory za Tico a w między czasie próbował uciec do przodu.
    Ot i cała historia, jak już nie można jechać szybciej jak 50, to po co pcha się Tico na lewy pas?

    • 1 3

    • tekże to widziałem,Tico ambitnie lewym pasem...możemy mieś w mieście i 5 pasów

      zawsze znajdzie się zawalidroga, co pojedzie skrajnym lewym.

      • 0 0

  • Kto tam regularnie jeździ ten wie...

    że większość pojazdów jest za światłami w kier centrum w fazie "rozpędzania".
    Ten stan euforii kiedy przyspieszenie wciska kierowcę w fotel ( autobusu też ) obezwładnia niektórych na umyśle, i tracą zdrowy rozsądek przepychając się do przodu nie zachowując odstępów od poprzedników ( żeby im się jakiś koleś z prawego pasa nie wcisnął przed maskę ) no i problem gotowy.
    Ale to nie wszystko, ci co przetrwają na dole mają jeszcze jeden egzamin do zaliczenia na dolnych trzech zakrętach - egzamin typu: tylko bez paniki !!!
    Z jakimi efektami to widać na barierkach przed ostatnim fotoradarem

    • 6 0

  • FOTOREJESTRATOR.

    NA TYM ODCINKU JEZDNI NIESTETY POJAZDY W ZŁOTEJ KARCZMIE A WIĘC MIEJSCU ZABUDOWANYM W STRONE WRZESZCZA JAK I LOTNISKA JEŻDZĄ Z NIEWYOBRAŻALNĄ PRĘDKOŚCIĄ. NALEZY TAM JAK NAJSZYBCIEJ ZAINSTALOWAĆ FOTOREJESTRATOR WYKROCZEŃ.

    • 4 4

  • Autobus z kierowcą z Kartuz.

    dadadada

    • 3 0

  • ...

    Co za pala z tego kierowcy

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Midibus widoczny na zdjęciu przejeżdża przez:

 

Najczęściej czytane